Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2013, 12:41   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Die gespeelde verontwaardiging op internet om er vervolgens niets mee te doen omdat je te lui of te bang bent.
Heb je het over mij?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 12:45   #82
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Heb je het over mij?
Als jij vind dat er veel onrechtvaardigheid is die jij moet ondergaan en er niets aan doet buiten wat op internet te komen zagen ja maar of dat het geval is weet ik niet ik volg hier niemand.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 12:50   #83
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Minder uitgeven is wel degelijk een optie, maar mijns inziens is dat op zich misschien niet voldoende. Het gaat hem er niet alleen om om het tekort weg te werken, de negatieve spiraal van fabrieken die naar de lage loonlanden trekken moet ook gestopt worden of men zal jaar na jaar geconfronteerd worden met extra besparingen omdat de belastingsinkomsten telkens minder worden.
Ik ben het met u eens dat er wel degelijk veel kan bespaard worden op de overheid zelf, ik denk zelfs dat er een ongelooflijke hoeveelheid geld verspild wordt en simpelweg blijft plakken op de verkeerde plaatsen door corruptie en dies meer, en dit op alle mogelijke niveaus. Gemeentelijk, provinciaal, gewestelijk, nationaal en europees.
Ik ben het volkomen met u eens dat de loonkost in uw (en mijn) land veel te hoog is, zodat bedrijven in sommige gevallen weinig andere keuze hebben dan minstens hun productie in lageloonlanden te laten uitvoeren.

Minder belasten op arbeid is inderdaad de enige mogelijke oplossing (of althans een begin van oplossing), maar dat moet volgens mij niet gecompenseerd worden door andere fiscaliteit te verhogen of nieuwe belastingen in te voeren, doch wel door in de werkingskosten en de uitgaven van de overheid te snoeien.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 13:37   #84
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hoe rupo daar niet aan gedacht heeft, maar in feite zou je een 'exitbelasting' moeten heffen.
Dus als iemand belgie verlaat, en wil verhuizen naar zwitserland, betaal je uw staatsschuld af. Gezien de schuld 400miljard/11miljoen is, moet je 40.000 per persoon dokken. Wil je op pensioen naar portugal, en je verkoopt uw laatste eigendom, dan gewoon 80.000 inhouden op de verkoopprijs. Kan het eenvoudiger ?
En iedereen die België binnenkomt mag ook beginnen met 40.000 te dokken vooraleer ze van het RSZ mogen profiteren.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 14:38   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
En iedereen die België binnenkomt mag ook beginnen met 40.000 te dokken vooraleer ze van het RSZ mogen profiteren.
Dat lijkt me een prima plan op 1 detail na. €40 000 lijkt een enorm bedrag, maar vertegenwoordigd maar 3 jaar leefloon voor een autochtoon.
Dus laat ons het een beetje realistisch houden. Een welwillende hier geborene ingezetene doet minstens 18 jaar zonder enige "positieve staatskasbijdrage".

Ergo " Asielzoekers welkom, voor hen die geen €250 000 op't tafel kunnen leggen zijn de voorwaarden om binnen te mogen even streng als die van Saoudi Arabië."
Oud 23 juli 2013, 15:17   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Uit De Standaard van vandaag.

Maar als we die realiteit durven uitspreken ... o wat zijn we dan zuur.
Laat ons toch vooral verder musiceren gelijk op de Titanic.

We zitten daar in een uitgelezen clubje, met die vijf landen !!

.
Maar van die vijf zijn we bij de beste leerlingen...

- lol -

Alles gaat goed, er kan ons niets gebeuren, de Vlaming heeft nog spaargeld...
Oud 23 juli 2013, 15:22   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee en wat ga je nu doen met die knappe inzichten die je zo veel slimmer maken dan de goudbevers van deze wereld?

Verhuizen? Op de NVA stemmen?

Of gewoon helemaal niets en is het meer gewoon een hobby de politiek volgen?
Stap een: gewoon wachten tot dat de sociale zekerheid/pensioenstelsel instort.
Stap twee: wachten tot dat de tradito's de Vlaming komen vertellen dat het beetje geld dat er nog is enkel voor de Walen en Brussel is.
Stap drie: wachten tot de frustratie en de razernij losbarst, exit Belgie.
Oud 23 juli 2013, 15:26   #88
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat lijkt me een prima plan op 1 detail na. €40 000 lijkt een enorm bedrag, maar vertegenwoordigd maar 3 jaar leefloon voor een autochtoon.
Dus laat ons het een beetje realistisch houden. Een welwillende hier geborene ingezetene doet minstens 18 jaar zonder enige "positieve staatskasbijdrage".

Ergo " Asielzoekers welkom, voor hen die geen €250 000 op't tafel kunnen leggen zijn de voorwaarden om binnen te mogen even streng als die van Saoudi Arabië."
beste vriend messageboarder, ik wil er toch op wijzen dat een kinderrijke migrant met 5 kinderen op woord van eer, op die wijze 40K*(5+2)=280K moet ophoesten ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 15:49   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
beste vriend messageboarder, ik wil er toch op wijzen dat een kinderrijke migrant met 5 kinderen op woord van eer, op die wijze 40K*(5+2)=280K moet ophoesten ?
Die kunnen ook binnenvallen zonder kinderen en dan beginnen kweken. Dat is het hele eieren eten.
Je hebt niet meer nodig dan 1 exemplaar dat lokaal een andersgeslachtelijke partner zoekt.

Ergo, met of zonder kinderen, per volwassene €250 000, of dezelfde voorwaarden als de Koeweit vereist voor het verkrijgen van deftige verblijfsvergunningen.

En ja, in ruil daarvoor wil ik de €40 000 emigratietax voor "ouwe belgen" wel ophoesten als het zover komt.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 juli 2013 om 15:51.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 16:03   #90
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee en wat ga je nu doen met die knappe inzichten die je zo veel slimmer maken dan de goudbevers van deze wereld?

Verhuizen? Op de NVA stemmen?

Of gewoon helemaal niets en is het meer gewoon een hobby de politiek volgen?
Banee, hard lachen met die idioten.
Ze zijn zo kostelijk in hun verkrampte pogingen om hun liefde voor hun zaligmakend België te etaleren in de meest spastische zinssneden die dit forum ooit heeft mogen aanschouwen.
Hartstikke lachen dus met die Goudbevers!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 16:09   #91
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gespeelde verontwaardiging op internet om er vervolgens niets mee te doen omdat je te lui of te bang bent.
Bwa, gespeeld precies.
Als het aan mij lag dreven we al die idiote bevers bijeen op een vlot dat we ergens in de Noordzee tot zinken brengen, maar bouw maar eens een vlot dat zoveel idioten kan herbergen hé...
Misschien moet ik toch maar eens Le Soir contacteren om uit te vogelen hoe ze dat nu precies aan boord gingen leggen met dat ander vlot.
Ik zal me intussen verplicht tevreden blijven stellen met het hard lachen om die regimenarren.
Ze doen overigens zo hard hun best om onnozel over te komen dat je ze ook ergens wel vertederend begint te vinden...
Het is dus allemaal niet zo makkelijk als het lijkt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 17:40   #92
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Belgische staatsschuld is niet 104,5 maar 655 procent van het bbp

Knack
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 18:08   #93
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
....maar dat moet volgens mij niet gecompenseerd worden door andere fiscaliteit te verhogen of nieuwe belastingen in te voeren, doch wel door in de werkingskosten en de uitgaven van de overheid te snoeien.

De taxen op vermogens zijn een prima manier om het overheidsbudget op niveau te houden en de staatsschuld af te lossen.

Niemand heeft hier nog uit kunnen leggen waarom de samenleving er beter van wordt als kinderen 8 of 9 ton van hun ouders erven of doorgeschoven krijgen.

Er zijn vele 100 miljarden liggende gelden in handen van prive personen, daar kunnen we hele leuke dingen mee doen.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 18:25   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De taxen op vermogens zijn een prima manier om het overheidsbudget op niveau te houden en de staatsschuld af te lossen.

Niemand heeft hier nog uit kunnen leggen waarom de samenleving er beter van wordt als kinderen 8 of 9 ton van hun ouders erven of doorgeschoven krijgen.

Er zijn vele 100 miljarden liggende gelden in handen van prive personen, daar kunnen we hele leuke dingen mee doen.
We zouden ook het profitariaat kunnen afschaffen.

Of neen, wacht, dat gaat niet want dan heeft Belgie geen bestaansreden meer.
Oud 23 juli 2013, 19:15   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Toch zal er iets moeten gebeuren om de belastingen te verschuiven naar vermogen of iets anders. Als de belasting op arbeid blijft zoals ze vandaag is, dan gaat de arbeid verdwijnen. En als de arbeid verdwijnt, dan verdwijnt daarmee ook een groot stuk van de markt.
Helaas wordt er vandaag de dag enkel gezeverd over het verlagen van de arbeidskosten, maar er gebeurt nagenoeg niets. En als er iets gebeurt, dan is het voor de lagere lonen. Dat is goed voor hen, maar in totaliteit is dat een druppel op een hete plaat.
En waarom kan men niet besparen ? Lijkt mij veel eenvoudiger.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 19:16   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We zouden ook het profitariaat kunnen afschaffen.

Of neen, wacht, dat gaat niet want dan heeft Belgie geen bestaansreden meer.
Oud 23 juli 2013, 19:22   #97
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nogmaals. Alsof belastingen op vermogen niet bestaan, en alsof we daar al niet minstens in de middelmoot zitten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 19:27   #98
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het verbaast mij niet echt dat u graag hele leuke dingen wil doen met andermans geld. Ikzelf gebruik evenwel mijn eigen centen als ik hele leuke dingen wil doen, niet die waar anderen voor gewerkt hebben.

Gezien uw standpunt lijkt het mij dat u gelukkiger zou zijn als u in een land zou leven dat buiten de wereld der vrije markteconomie valt : Noord-Korea ware bijzonder geschikt. Stuurt u ons een kaartje als u een beetje aan dat paradijs gewend bent geraakt ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 19:48   #99
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat moet zeker gebeuren.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 20:25   #100
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij bent gewoonweg een idioot... 8 of 9 ton. Dus een typisch Belgische gezin met 2 kinderen zou dus een vermogen hebben van tussen de 1.6 en 1.8 miljoen. ???

Onafgezien dat er over gespaard vermogen al meerdere keren belastingen betaald werd en dit dus gezien moet worden al pure roof en dan nog onafgezien van het grote feit dat het veel te grote overheidsapparaat de reden voor de schuld is...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be