Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2015, 22:24   #81
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zolang Griekenland bij andere landen kan aankloppen dan haar huidige schuldeisers, is er inderdaad geen probleem voor haar. Van zodra ze zich terug naar haar huidige schuldeisers keert, zal de terugbetaling van de bestaande schuld terug op tafel komen.

Wat dacht je, dat een land een bedrijf is, en dat al haar schulden bij failliet verdwijnen? Neen jong, die schulden blijven gewoon bestaan zolang ze niet ofwel terugbetaald worden, ofwel kwijtgescholden worden.

O ja, nog iets, de schuld is waarschijnlijk in euro's uitgedrukt, ik wens Griekenland veel geluk om ze via een steeds inflationistische drachme terug te betalen.

Maar nogmaals, als Griekenland bij China of Rusland wilt aankloppen, kan dat, en zal ze de Europese schuld waarschijnlijk niet moeten betalen. Of dat een betere optie is, laat ik in het midden.
Grieken land is al druk doende om een Grexit voor te bereiden.
Ze kunnen zich aansluiten bij de roebel en leningen krijgen van Rusland.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 23:56   #82
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Ik vind het een goed voorbeeld. Want stel dat jij een van de weinige mensen bent die panden verhuurt. Wat gaat die gast doen eens hij buitengesmeten is?
Er zijn veel bruggen hé. Dat is het soort dat daaronder beland en die vragen niet of hij zijn huur wel gaat betalen. Zolang dat soort gasten maar geld hebben om pinten te zuipen en dan vandaag of morgen treffen ze die ergens dood aan, dat is het gevolg.

Ik ben geen onmens. Iedereen kan een tegenslag krijgen en ik vraag ze dan ook steeds, als ze een probleem hebben om de huur te betalen dat ze dan contact nemen om naar een oplossing te zoeken. Nooit gebeurt dit bij dergelijke mensen. De huur wordt niet meer betaald en ze hopen dat het een jaar of wat gaat duren eer het wordt opgemerkt. Dat zijn ook meestal mensen die nog geen weet hebben van het feit dat wij nu in een computertijdperk leven. Eén druk op een knop en alles staat in het lang en in het breed op het scherm.

https://www.youtube.com/watch?v=zWAHeNTVKpk

Laatst gewijzigd door Garry : 12 februari 2015 om 00:04.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 00:20   #83
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in een computertijdperk leven. Eén druk op een knop en alles staat in het lang en in het breed op het scherm.
Dat hangt er een heel klein beetje vanaf wie je bent... Naar het schijnt leeft niet iedereen in hetzelfde computertijdperk, dus laten we onszelf vooral niet laten aflijden... """"""""leaks.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 12 februari 2015 om 00:21.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 22:23   #84
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Grieken land is al druk doende om een Grexit voor te bereiden.
Ze kunnen zich aansluiten bij de roebel en leningen krijgen van Rusland.
Dat zal best wel, maar ondertussen is er toch een deal met Jeroen Dijsselbloem.
Nu nog even de rest van de EU bijpraten en dan heeft Stipras toch iets gefikst.
De clash is voorkomen doordat de EU als eerste is uitgeweken.

http://www.debeurs.nl/Beursnieuws/AN...iekenland.aspx
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 22:26   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat zal best wel, maar ondertussen is er toch een deal met Jeroen Dijsselbloem.
Nu nog even de rest van de EU bijpraten en dan heeft Stipras toch iets gefikst.
De clash is voorkomen doordat de EU als eerste is uitgeweken.
Wat houdt die "deal" dan wel in, waardoor u besluit dat de EU "als eerste is uitgeweken"? Ik zie dat immers niet in het artikel staan.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 12 februari 2015 om 22:27.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2015, 01:08   #86
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Daar maak ik mij geen illusies over. Ik doe wat Europa ook zou moeten doen, uitdrijven. Maar er is één verschil, ik ga er niet van kapot, Europa wel, en daarom zullen ze, denk ik wel, een regeling treffen om een of andere manier zodat de Griekse premie noch Europa/Merkel , gezichtsverlies lijden. Zo iets in de zin van, " we schelden u nu vrij van x aantal % om dan volgend jaar weer een deel vrij te schelden en zo nog eens zodat Merkel de tijd krijgt dit manoeuvre te verkopen aan haar landgenoten, en dit alles zonder een hoop andere lidstaten aan te sporen om de zelfde eis te gaan stellen zoals Griekenland doet.

Allee, dat is wat ik denk hé. Ik kan mij niet voorstellen dat ze Griekenland uit de EU zouden zetten en ze weten toch dat ze geen rode duit zullen te zien krijgen, niet in en niet uit Europa. Nu alleen een compromis bedenken dat ze kan verkopen aan haar volk.
Zie je wel, mijn woorden zijn nog niet koud en vandaag op het nieuws, Merkel zal een compromis sluiten.
Oud 13 februari 2015, 06:33   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je wel, mijn woorden zijn nog niet koud en vandaag op het nieuws, Merkel zal een compromis sluiten.
http://www.demorgen.be/buitenland/me...land-a2215810/
Ja, eens de pampers vol gescheten zijn zijn ze dan ook vol hé en dienen ze ververst te worden. Bij Merkel en nog een hoop andere Eurocraten zit de pamper duidelijk vol. Europa maakt backzeil voor Griekse premier.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 februari 2015 om 06:39.
Oud 13 februari 2015, 06:57   #88
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat houdt die "deal" dan wel in, waardoor u besluit dat de EU "als eerste is uitgeweken"? Ik zie dat immers niet in het artikel staan.
Komt nu eens voor één keer van uwe Europa ivoren toren af hé en zie de realiteit eens onder ogen. De Eurocraten voelen dat hun haring niet bruint en plots is het van, " We moeten rekening houden met de Griekse kiezers en een confrontatie zou slecht zijn , we moeten naar een oplossing komen."

Dus zoals ik eerder schreef. http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=86 Nu gaat er een compromis uit de bus komen met beloftes naar Griekenland zodat de Griekse premier geen gezichtsverlies lijd en op termijn volledig zijn zin zal krijgen maar dan in schijven zodat Merkel dit kan verkocht krijgen aan Duitsland zodat ook zij geen gezichtsverlies lijd en zo dat andere lidstaten die het moeilijk hebben niet met gelijkaardige eisen zullen afkomen en Europa toch gered blijft van uit elkaar vallen.

De stoere Tarzan-kreten en het vuist-geklop op de borstkas van nog maar enkele dagen geleden wijken al voor een nederige toezegging.

Europa is zoals een Olifant die schrik heeft van een muisje.

"Op de eurogroep was het water tussen de Griekse minister van Financiën Yanis Varoufakis en zijn collega's woensdag te diep voor een gemeenschappelijke verklaring, maar uit de uitspraken van Tsipras en Merkel bleek vandaag wel eenzelfde geluid. Zo zei Merkel dat het in de aard van Europa ligt om compromissen te vinden"

Laatst gewijzigd door Garry : 13 februari 2015 om 07:10.
Oud 13 februari 2015, 07:24   #89
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Heel vervelend voor de EU landen, maar minder erg dan
Citaat:
wat de Grieken te wachten staat. Honger en ontbering, zeg maar Afrikaanse toestanden.
Zien of ze dan nog even enthousiast achter den Tsipras gaan lopen ...
Ik geloof in de evolutie ... dan kunnen de Belgen massaal gaan investeren terug in Griekenland zo'n schoon land zon en zee en rust ... flatjes gaan bouwen en ... want hier aan zee gaan ze onbetaalbaar worden ,wegens verdubbeling belastingen op 2e verblijf die binnenkort op ons afkomen gaat,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2015, 11:42   #90
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, eens de pampers vol gescheten zijn zijn ze dan ook vol hé en dienen ze ververst te worden. Bij Merkel en nog een hoop andere Eurocraten zit de pamper duidelijk vol. Europa maakt backzeil voor Griekse premier.
Dat is nog helemaal niet zeker. Wat Dijsselbloem bekokstooft moet nog worden goedgekeurd door de EMU en er zijn zeker veel tegenstanders en risico's. Stipras heeft een bres geschoten in de vesting van de EMU, maar de muur staat nog en de bres wordt verdedigd.

In januari hebben de Grieken 12 miljard euro aan deposito's van de banken gehaald, 8% van wat er nog aanwezig was. Deze week gaat het nog harder. Gisteren moest de ECB ondanks het besluit de geldkraan woensdag dicht te draaien toch weer 5 miljard euro beschikbaar stellen omdat de banken zonder cash zaten. Maandag is er weer een spoedvergadering van de EMU-leden om te beslissen over nieuwe afspraken, maar er is meer tijd nodig.

Er moet een afweging worden gemaakt tussen een Grexit met een grote schade voor de eurolanden en geldschieters en vertrouwen in de Grieken en andere schuldenlanden in de EMU. Dat vertrouwen is er niet meer. Het is duidelijk gebleken dat de os en de ezel niet samen kunnen ploegen. Daarom zou het handig zijn als de Griekse banken vandaag of maandag gesloten worden.
Oud 13 februari 2015, 12:31   #91
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw proza is belachelijk. Het is nogal evident dat er moet een compromis worden gesloten. Maar alle partijen moeten akkoord gaan op het einde. Het blijft en dunne koord waar geen plaats is vanwege de EU voor grote toegevingen.
Landen zoals Portugal hebben wel inspanningen gedaan en gaan zelfs hun schulden vroeger afbetalen dan voorzien. Voor hen komt dat zéér oneerlijk over omdat Griekenland niet voldoende inspanningen heeft gedaan en uiteindelijk daar nog voor beloond wordt.
Ik begrijp sommigen hier niet die hoera roepen voor het Griekse wanbeleid en dat op de koop toe Europa daar moet voor opdraaien.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2015, 13:33   #92
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uw proza is belachelijk. Het is nogal evident dat er moet een compromis worden gesloten. Maar alle partijen moeten akkoord gaan op het einde. Het blijft en dunne koord waar geen plaats is vanwege de EU voor grote toegevingen.
Landen zoals Portugal hebben wel inspanningen gedaan en gaan zelfs hun schulden vroeger afbetalen dan voorzien. Voor hen komt dat zéér oneerlijk over omdat Griekenland niet voldoende inspanningen heeft gedaan en uiteindelijk daar nog voor beloond wordt.
Ik begrijp sommigen hier niet die hoera roepen voor het Griekse wanbeleid en dat op de koop toe Europa daar moet voor opdraaien.
Het resultaat zal wel een Grexit zijn.
Het heeft alleen nog wat tijd nodig.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2015, 13:35   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het resultaat zal wel een Grexit zijn.
Het heeft alleen nog wat tijd nodig.
dan stopt het niet bij Griekenland.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2015, 14:20   #94
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan stopt het niet bij Griekenland.
Dat weet niemand, behalve Madame Irma.
Oud 13 februari 2015, 14:29   #95
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat compromis is op komst.
Merkel: "Duitsland is bereid om een om een compromis met Griekenland i.v.m. de schulden v.h. land te aanvaarden".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2015, 18:56   #96
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Merkel: "Duitsland is bereid om een om een compromis met Griekenland i.v.m. de schulden v.h. land te aanvaarden".
Premier Rutte van Nederland en EU-minister van financiën Dijsselbloem zijn pessimistisch. Het probleem is dat er nog veel geld bij moet zonder dat er vertrouwen is dat het genoeg is en dat het ooit terugbetaald wordt. Het lopende reddingsplan was het uiterste wat de EU wilde bieden. En bovendien voelen een aantal arme lidstaten zich in de maling genomen. De Oostzeestaten en Portugal zullen nooit vrijwillig instemmen. Het wordt chaos in de EMU als de redding doorgaat op de voorwaarden van Syriza. Maar bij een Grexit krijgt het vertrouwen van de geldmarkten een opdoffer en stijgen de rentes voor staatsleningen. Dat zal na verloop van enkele jaren echter wel weer goed komen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...kenland__.html
Oud 13 februari 2015, 20:29   #97
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voor mijn part creperen de Grieken en zet men er de vlammenwerper op om dit profiterend ongedierte van de aardbol weg te vegen. En ik ben dan nog in mijn goede dag.
Oud 13 februari 2015, 21:26   #98
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijn part creperen de Grieken en zet men er de vlammenwerper op om dit profiterend ongedierte van de aardbol weg te vegen. En ik ben dan nog in mijn goede dag.
Toch nog fideel van jou om dit allemaal op te schrijven. De Grieken mogen nog blij zijn met je aandacht. Maar je had toch niks anders te doen nietwaar? Het is allemaal prut hè, of kut eigenlijk. En je hebt ook al niks te drinken, niks om je lam te zuipen? Of mag dat niet? Triest hoor.
Oud 13 februari 2015, 21:39   #99
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Toch nog fideel van jou om dit allemaal op te schrijven. De Grieken mogen nog blij zijn met je aandacht. Maar je had toch niks anders te doen nietwaar? Het is allemaal prut hè, of kut eigenlijk. En je hebt ook al niks te drinken, niks om je lam te zuipen? Of mag dat niet? Triest hoor.
Tijdens de dag werk ik en s'avonds heb ik het volste recht om mijn mening te zeggen over die profiterende klote Grieken. Dit is een forum brave jongen. Als je niet graag mijn mening hoort druk dan op de negeer knop.

Ik werk trouwens nog op een ouderdom waarop gij al lang op uw luie kloten gaat liggen. Ik vertrek morgenvroeg om 6 uur naar een beurs in England als gij nog in uw bed aan uw kloten ligt te krabben.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 februari 2015 om 21:57.
Oud 13 februari 2015, 23:13   #100
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens de dag werk ik en s'avonds heb ik het volste recht om mijn mening te zeggen over die profiterende klote Grieken. Dit is een forum brave jongen. Als je niet graag mijn mening hoort druk dan op de negeer knop.

Ik werk trouwens nog op een ouderdom waarop gij al lang op uw luie kloten gaat liggen. Ik vertrek morgenvroeg om 6 uur naar een beurs in England als gij nog in uw bed aan uw kloten ligt te krabben.
Jouw zogenaamde mening zegt alles over jezelf en niets over de Grieken.
Goed dat mensen zoals jij, oud geworden, nog steeds hard moeten werken.
Dat heb je wel verdiend natuurlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be