![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anderzijds als je echt het verlangen hebt om je dienstbaar op te stellen voor de samenleving blijf je beter zonder kinderen.....er zijn kinderen genoeg op de wereld die enige hulp kunnen gebruiken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 februari 2015 om 13:26. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat met mensen die geen kinderen kunnen krijgen ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Minister-President
|
En aseksuelen.
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die zijn er ook inderdaad en gelukkig maar....echter de wereld is veel groter dan uw dorp....provincie of land....
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kan natuurlijk ook stellen dat sommige mensen liever geen mensen op deze aardkloot neerzetten om ze zodoende van veel miserie pijn en verdriet te besparen.....en dat kan ook getuigen van een heel groot medeleven....
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Minister
|
Kinderen krijgen als hulpmiddel gebruiken om jezelf wijs te kunnen maken dat je beter bent/bezig bent dan zij die voor geen kinderen kiezen. Beetje zielige om niet te zeggen zieke ingesteldheid.
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Minister-President
|
Absoluut!
|
|
|
#91 |
|
Minister-President
|
Oh nog een vraagje, na hoeveel kinderen op de wereld te brengen is men niet egoïstisch meer? Want kweken als konijnen is ook uit den boze.
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Minister-President
|
Die narren in het Vaticaan denken dat mensen geprogrammeerde jackpots zijn, veel insteken en weinig uitlaten.
|
|
|
#94 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Europees Commissaris
|
Fuck the world, IK vervul MIJN kinderwens.
Ik heb bewust geen kinderen omdat de aardbol is genoeg overbelast is met het huidige aantal. Welke stelling is het meest egoïstisch?
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In een aantal gevallen zijn dat goedkope uitvluchten om een ik-gericht leven verder te kunnen zetten.
|
|
|
|
|
|
#98 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je wenst immers voor jezelf dat jouw wereld rechtvaardiger wordt. Dat is zonder twijfel met in jouw achterhoofd de gedachte, dat jijzelf in jouw rechtvaardige wereld, eveneens rechtvaardig zal behandeld worden. Citaat:
En dat is met kinderwens niet anders. Citaat:
Maar anderzijds zie ik (veel te) veel vrouwen die deels opgefokt door hun sociale omgeving perse willen zwanger worden, omdat hun vriendinnen het zijn, omdat hun biologische klok tikt, en meer van dat fraais. Eens de kleine geboren, wordt hij bij de opa's en oma's gedumpt, dan de crèche en dan twaalf �* 20 jaar school en unief. Zo een kind dient enkel als stussymbool, of een paar weken als een levensechte speelpop voor de mama, tot de kakpampers beginnen tegen te steken, tot de nachtelijke voedersessies te afmattend worden, of tot de kleine een eigen willetje lijkt te vertonen. Dan willen ze hem liefst van al terugsteken vanwaar hij komt.... Waar zit in die talrijke gevallen het altruïsme?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 februari 2015 om 20:35. |
|||
|
|
|
|
|
#99 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De betekenis van het woord "egoïsme" lijkt u te ontgaan. Misschien helpt het synoniem u: zelfzucht. Als ik een rechtvaardiger wereld wens, dan is dat niet omwille van mezelf maar in de eerste plaats omwille van anderen. Ik zie immers in Afrika bijvoorbeeld schrijnende onrechtvaardigheid en enorm leed dat er het gevolg van is.
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook hier ontgaat u de betekenis van het woord. Als het mijn diepste wens is dat al mijn kapitaal en bezittingen voor mijn dood naar een hulporganisatie gaat, dan handel ik niet zelfzuchtig. Wel altruïstisch.
|
|
|
|