Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2016, 20:42   #81
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Oei.
Het lijkt erop dat Turkije dan een probleem heeft blijkbaar.

Waarom vragen ze geen hulp aan hun islamitische buurlanden of de rijke golfstaten?
Waar is de solidariteit tussen de moslims?
In de andere (moslim-)buurlanden zit het ook al vol met Syrische vluchtelingen.
In Jordanie (minder inwoners en ontiegelijk armer dan België) zitten er in 1 kamp 150,000

http://www.knack.be/nieuws/wereld/sy...mal-93290.html
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 20:46   #82
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er zullen aan die kwestie nog vele nachtelijke uren in het Justus Lipsius gebouw moeten gesleten worden. Feit is dat voor wat de buitengrenzen betreft er absoluut een duidelijk overeengekomen solidariteit tussen de EU-landen moet vastgelegd worden. De Zuid-Europese flank is uitermate kwetsbaar en we kunnen de verantwoordelijkheid niet uitsluitend afschuiven op Grieknland, Italië, Spanje enz. Hun kust is ook onze grens.
Pijnlijke vaststelling is dat er een grote groep relatief nieuwe EU landen die evidentie niet willen zien... Ik vind Charles Michel zijn uitdrukking over "bancontact solidariteit" eigenlijk wel goed gekozen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 21:00   #83
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In de andere (moslim-)buurlanden zit het ook al vol met Syrische vluchtelingen.
In Jordanie (minder inwoners en ontiegelijk armer dan België) zitten er in 1 kamp 150,000

http://www.knack.be/nieuws/wereld/sy...mal-93290.html
Libanon en Jordanië zijn dan ook de enige arabische moslimlanden die een dik pak migranten opvangen. De rest, Saoedi-Arabië, de Golf-emiraten, Koweit, Qatar, Oman enz. verroeren geen vin.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 21:00   #84
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zullen aan die kwestie nog vele nachtelijke uren in het Justus Lipsius gebouw moeten gesleten worden. Feit is dat voor wat de buitengrenzen betreft er absoluut een duidelijk overeengekomen solidariteit tussen de EU-landen moet vastgelegd worden. De Zuid-Europese flank is uitermate kwetsbaar en we kunnen de verantwoordelijkheid niet uitsluitend afschuiven op Grieknland, Italië, Spanje enz. Hun kust is ook onze grens.
Hier geef ik jou 100% gelijk in.
Oud 8 maart 2016, 21:21   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Libanon en Jordanië zijn dan ook de enige arabische moslimlanden die een dik pak migranten opvangen. De rest, Saoedi-Arabië, de Golf-emiraten, Koweit, Qatar, Oman enz. verroeren geen vin.
Turkije, Jordanie en Libanon zijn niet toevallig buurlanden van Syrie en Irak.

De andere arabische landen zijn dus een beetje in hetzelfde schuitje als de EU en ik dacht dat er daar, oa Saoudi Arabie, ook al veel zitten.

Moest het conflict in Syrie en Irak sneller opgelost zijn, zouden die vluchtelingen in de buurlanden gebleven zijn en nadien naar hun land teruggekeerd.

Hét probleem is dat het veel te lang duurt, die mensen in de vluchtelingenkampen zoeken andere oplossingen en gaan naar elders migreren.

DUS: komaf maken met IS!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 22:32   #86
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

De farce die de EU is gaat rustig door... men knielt en knielt en slaagt er niet in een oplossing te vinden.

Eerst had je Frankrijk dat SA erkentelijk bedankt in hun strijd tegen terrorisme... jawel!

http://www.middleeasteye.net/news/fr...ism-1880341599

Citaat:
Afgelopen vrijdag ontving de Saoedische kroonprins Mohammed bin Naif uit handen van de Franse president Hollande de Legioen van Eer (Légion d'Honneur) onderscheiding (hoogste Franse onderscheiding) voor zijn pogingen om extremisme en terrorisme in de regio en in de wereld te bestrijden. Dit is dus hetzelfde land dat formeel minder dan vier maanden geleden werd aangevallen door terroristen die exact dezelfde geloofsvariatie aanhangen zoals die door Saoedi Arabië word onderwezen.
En nu gaat Merkel met haar schoothondjes Rutte, Michel en co door de knieeen voor Erdogan, de man die :

1 - Een lucratief olie handeltje voert met IS.

http://www.zerohedge.com/news/2015-1...e-and-israel-c

http://www.zerohedge.com/news/2015-1...keys-president

https://www.rt.com/news/324263-russi...-isis-funding/

2 - Al Nusra strijders optrommelt om in Noord Syrie de Koerden (VS bondgenoten) te bestrijden.

https://www.rt.com/news/334483-turke...ypg-exclusive/

3 - Elke kritische pers in zijn eigen land aan banden legt.

Geen link nodig dacht ik.

Zoals we weten lag er al een voorlopige slottekst, maar die werd strikt door Merkel afgewezen omdat daarin de Balkanroute voor migranten voor gesloten werd verklaard. Samen met Nederland, dat op dit moment EU-voorzitter is, en Turkije presenteerde Merkel haar eigen, op veel punten totaal andere voorstel. Vooral het feit dat Merkel, die eigenlijk namens de EU had moeten onderhandelen, zich met Nederland aan de kant van de Turken schaarde, zorgde bij veel andere lidstaten voor verbijstering.

Frankrijk wijst de visumvrijheid voor 80 miljoen islamistische Turken af, en de Oost Europese Visegrad landen willen na Köln geen quota accepteren. Oostenrijk en Scandinavië houden ondanks enorme druk van Merkel en Brussel hun grenzen grotendeels gesloten. En Groot Brittannië zal alles blokkeren wat het referendum over het EU-lidmaatschap tot een nog groter ‘gevaar’ maakt.

De top kon dus enkel op een absolute ramp uitlopen, tenzij men er –zoals de EU al jaren doet- alsnog het predicaat ‘succes’ op plakte door met een extreem onduidelijk en ondoorzichtig (voorlopig) ‘verdrag’ te komen, waar behalve de opstellers niemand ook maar een touw aan kan vastknopen.

Waauw!

En men blijft dit slikken...

Besef goed dat als die visumplicht voor Turken wordt afgeschaft dit rampzalig zal zijn voor de Europese burgers, samen met de niet aflatende vluchtelingenstroom wordt de krankzinnige pocopolitiek echt een islamisering van Europa.

Erdogan wordt defacto de legale mensensmokkelaar voor de EU!

https://en.wikipedia.org/wiki/Richar...enhove-Kalergi

De gemiddelde iphoneBelg wordt terug in slaap gewiegd door de VRT natuurlijk :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2594720

Die volgt allang niet meer.

Laatst gewijzigd door Reverberation : 8 maart 2016 om 22:44.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 23:23   #87
eno2
Banneling

Standaard

De Turken beletten illegale emigratie en nemen de illegalen terug, de EU neemt de rechthebbende oorlogsvluchtelingen op, mooie filtering.

Of de massadeportaties die daaruit volgen, legaal zijn, moet nog blijken.

Voor wat de Turkse chantage betreft, de toetreding is op lange termijn, en blijft gegarandeerd gebakken lucht. Laat ze ondertussen maar versneld onderhandelen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 23:31   #88
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De andere arabische landen zijn dus een beetje in hetzelfde schuitje als de EU en ik dacht dat er daar, oa Saoudi Arabie, ook al veel zitten.
De Saoedi's reikten 100000 verblijfsvergunningen uit aan Syrische vluchtelingen en steunden Syrische vluchtelingen in Jordanië en Libanon.
Oud 8 maart 2016, 23:36   #89
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Als ik alle cijfers van Syrische inwoners samentel, dan telt dit land, niettegenstaande de vele dodelijke slachtoffers tegenwoordig meer inwoners dan vroeger.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 23:47   #90
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Turken beletten illegale emigratie en nemen de illegalen terug, de EU neemt de rechthebbende oorlogsvluchtelingen op, mooie filtering.

Of de massadeportaties die daaruit volgen, legaal zijn, moet nog blijken.

Voor wat de Turkse chantage betreft, de toetreding is op lange termijn, en blijft gegarandeerd gebakken lucht. Laat ze ondertussen maar versneld onderhandelen.
Goed, we gaan het nog een laatste keer aantonen :

http://www.aljazeera.com/news/2015/1...124233394.html

Citaat:
When a man who blew himself up in the attacks on Paris last week was found to be in possession of a fake Syrian passport, it highlighted just how easy it was to come by such a thing.

Obtaining a fake Syrian passport appears not very difficult at all in the Turkish city of Istanbul, for example - a place many Syrian and Iraqi refugees call home.

I did not have to pay a deposit or sign any papers. All I had to do was give the seller my name, the date and place of my birth, and a photo.

Hasan, Syrian refugee

Facebook, Twitter and other forums are full of posts and ads offering refugees of any nationality counterfeit Syrian passports, birth certificates, international driving licences - and even college degrees.
Tot zover de "legale migratie"

http://www.zerohedge.com/news/2016-0...urope-billions

Citaat:
In internal EU memo obtained by Greek media reveals the blatant Turkish blackmail on the refugee crisis. The memo contains a summary of the dialogue between Turkish President Recep Tayyip Erdogan with European Commissioner Jean Claude Juncker and President of the European Council Donald Tusk on 16th November 2015 during the G20 Summit in Antalya, Turkey. The three Presidents were discussing the Action Plan to tackle the Refugees and Migrants Crisis.

According to the memo, the bargain was hard and Turkey demanded 30 billion euro from the European Union in order to refrain from sending refugees and migrants to Europe through Greece.

EU’s offer was 3 billion euro in two years, but Erdogan demanded 3 billion euro per year.
Citaat:
In addition, Ankara threatened, that if the EU does not link the refugee issue to Turkey’s EU accession then it would:

1. Send buses full of refugees to Europe via Greece and Bulgaria and will let 10,000-15,000 refugees drown on its shores.

2. Turkey does not accept the 3 billion euro for two years he had agreed with and wants 3 billion a year at least, otherwise there will be no agreement.

3. Requests opening all accession funds soon and non instructions from the European Commission.

4. The European Commission deliberately delayed the publication of Turkey’s progress report, at the same Erdogan’s request to help him win the election.
Me dunkt dat het K&K subforum een beter biotoop voor je is, zoals iedereen daar kan volgen, het lezen van aangegeven bronnen en heel wat andere zaken lijken daar minder vereist.

Citaat:
De Saoedi's reikten 100000 verblijfsvergunningen uit aan Syrische vluchtelingen en steunden Syrische vluchtelingen in Jordanië en Libanon.
Dat bericht dateert van september 2015 zonder enige adequate bevestiging van externe bronnen, men vindt gwn een vage statement, een anonieme bron binnen het Saoudische regime sprak hierover met een Saoudi van een Saoudisch persagentschap...

Citaat:
An official from Saudi Arabia’s ministry of foreign affairs, cited by the official Saudi press agency, said the country did not want “to show off or brag in the media” about its response to Syria, where civil war began four years ago.

“However, it sees the importance of clarifying these efforts in response to false and misleading media reports about the kingdom,” the unnamed official said.
http://www.theguardian.com/world/201...and-misleading

https://www.google.be/webhp?sourceid...ts+for+syrians

Nuff said...

Laatst gewijzigd door Reverberation : 8 maart 2016 om 23:49.
Oud 9 maart 2016, 01:33   #91
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik wel. Turkije bij de EU is de quasi zekerheid dat het systeem implodeert. De groei in de jaren '90 naar het oosten toe was al veel te zwaar en veel te snel. Nog geen twee jaar geleden zegde Juncker nog -terecht volgens mij- dat we minstens 5 jaar stilstand nodig hebben.

Turkije speelt hier poker. En ze weten dat ze sterk staan. Je moet maar lef hebben : de oppositie muilkorven en dan drie dagen later op een europese top doodleuk versnelde toelating vragen (= eisen).

Dat ze extra geld eisen is niet meer dan normaal. Maar europa diktaten opleggen dat ze voor elke terugname ook 1 legale migrant moeten accepteren is al een serieuze brug te ver. Dat is onaanvaardbaar.
Hun lidmaatschap afdwingen vanuit een crisis is dat helemaal.

Miaauw, miaauw, namastiaauw Pandareus;8020000,

ja die turken spelen met de domme europeanen nu stuivertje verwisselen. Het moslim water naar zee dragen anale verkrachtingsspel.

ach als het systeem instort, ontstaan er hongersnoden, en de maag is de zilverklep van elke (binnenlandse volks (blank extreem rechts dus)) revolutie, dit was duizenden jaren zo dus nu ook.

En rechtse volksrevoluties zijn vanuit biologisch oogpunt gezien super natuurlijk, noodzakelijk en super gezond in elke mensapentoop. Dus nu hopen dat het snel zover komt.

Wilders is niet extreem rechts genoeg, nee hij lijkt op een pion van de joden, de mossad in feite en hij is niet Radicaal Pro White Race, dus hij moet vervangen worden door krachtigere Pro White Race leiders zoals bijvoorbeeld onze Wieroe, de Katten Fuhrer he uit Delft kennisstad.

hoor ik iemand al roepen:

Heil de Katten Fuhrer Wieroe met zijn Hindoe nazi Katten legertje van miljoenen slapende cellen in luie, warme mandjes bij de open haarden???

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 15:37   #92
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Goed, we gaan het nog een laatste keer aantonen :

http://www.aljazeera.com/news/2015/1...124233394.html
Ik vind het bestaan van valse paspoort maffia's geen argument, die hebben altijd bestaan en zullen altijd bestaan.

Citaat:
http://www.zerohedge.com/news/2016-0...urope-billions

Me dunkt dat het K&K subforum een beter biotoop voor je is, zoals iedereen daar kan volgen, het lezen van aangegeven bronnen en heel wat andere zaken lijken daar minder vereist.

Ik heb zeker twintig keer meer tijd doorgebracht buiten K&K dan jij.

Jij kan daar ook gemakkelijker jouw ongecontroleerde geruchten kwijt.

Ondertussen heeft Erdogan gesettled voor 6 miljard. Ver van de beweerde zestig. Misschien heeft ie niet zwaar genoeg gechanteerd?

Citaat:
Dat bericht dateert van september 2015 zonder enige adequate bevestiging van externe bronnen, men vindt gwn een vage statement, een anonieme bron binnen het Saoudische regime sprak hierover met een Saoudi van een Saoudisch persagentschap...
Je vindt dat bericht in verschillende andere bronnen dan The Guardian. Onder meer Wiki. Ik ben geen vriend van de Saoedi's, maar het lijkt me wel aannemelijk. Ze steunen liever anderen met geld. Bovendien werkten en woonden er al 100000 Syriërs daar. voordat die 100000 er bijkwamen.

No not nuff said. Het is een claim die jij niet ontkracht hebt. Alleen verdacht gemaakt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2016 om 15:39.
Oud 9 maart 2016, 15:40   #93
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Als ik alle cijfers van Syrische inwoners samentel, dan telt dit land, niettegenstaande de vele dodelijke slachtoffers tegenwoordig meer inwoners dan vroeger.
Vandepotrukkerij
Oud 9 maart 2016, 17:05   #94
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Voor mijn part mag België ook zo een machientje kopen, ik wil bijleggen.
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Buite...n-Europa.dhtml
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 17:14   #95
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Leuk machientje

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 19:18   #96
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Het zijn Moslims, hé. Ze kweken dus sneller dan konijnen.
Oud 9 maart 2016, 22:14   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bron?
Oud 9 maart 2016, 22:21   #98
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bron?
Het beste (en tevens enige) bewijs bestaat uit volgend spectaculair beeldmateriaal:

Saudi Prince Alwaleed bin Talal visits the tent of Syrian refugees who came from Idlib during his visit to Zaatari camp for Syrian refugees on April 22, 2014 in Zaatari, Jordan
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2016, 22:26   #99
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Het beste (en tevens enige) bewijs bestaat uit volgend spectaculair beeldmateriaal:

Saudi Prince Alwaleed bin Talal visits the tent of Syrian refugees who came from Idlib during his visit to Zaatari camp for Syrian refugees on April 22, 2014 in Zaatari, Jordan

Citaat:
No not nuff said. Het is een claim die jij niet ontkracht hebt. Alleen verdacht gemaakt.
BS dus...

Iemand de laatste cover van ZAMAN ERDOGAN PRESS gezien vandaag?

6!

Laatst gewijzigd door Reverberation : 11 maart 2016 om 22:45.
Oud 11 maart 2016, 22:46   #100
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zou Europa Turkije zware economische sancties moeten opleggen en zelfs de oorlog verklaren. Helaas zit Europa vol met halfzachte, groenlinkse smeerlapjes en lafaards. Sultan Erdogan lacht in zijn vuistje om zoveel zwakheid.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be