![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik mis daar vooral lekkere koffie.Overal van die tonnen met zo'n halve liter beker....Ik spreek dan wel over de West Coast.
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En allemaal het accent van de Guy proberen verbeteren ![]()
|
|
|
#83 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga vooral voor de natuurpracht. Ondertussen zowat heel de westkust afgereisd en voor mij is en blijft het een prachtig land. Maar idd. Niet elk stadje is even charmant of sfeervol. Maar er zijn er wel, al zijn ze niet dik gezaaid. Bend, Oregon is er zo bv. eentje. Citaat:
Citaat:
In Portland gingen wij op een zeldzaam terras zitten en kreeg ik van de eigenaar te horen dat ik wel met een pint bier op het terras mocht zitten (aan de straatkant) maar dat ik ten allen tijde mijn bier op de tafel moest laten staan... Het was te druk om te vragen waarom dat zo moest maar blijkbaar zetten mensen daar hun bier wel eens op de grond en al even blijkbaar is dat dan weer streng verboden. In Seattle vond ik enkele leuke pleinen maar echter, geen terrassen. Wel tafeltjes, stoelen, pingpongtafels enz. En even in de winkel een pint gaan halen en je op de stoelen parkeren mag ook niet want overal staan borden dat er geen alcohol gedronken mag worden op die pleintjes. Ik weet niet hoe het komt (erfenis van de drooglegging?) maar alcohol heeft nog steeds een enorm slechte naam in de USA. Op straat mag het sowieso nergens. Vandaar waarschijnlijk het ontbreken van terrassen. Sommige cafés hebben wel een terras maar dat is dan achteraan op privé-eigendom en dan zit je weer tegen een stenen muur of een houten schutting te kijken... Citaat:
Citaat:
Kortom: het is een speciaal land en je kan het totaal niet vergelijken met Europa maar langs een of andere kant spreekt dat verschil mij wel aan.
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat mij wel opgevallen is in de US is dat 'steden', zeker in de MidWest geen centrum hebben. Je vraagt de weg naar het centrum en dan kom je in een buurt waar wat winkels en kantoren zijn, maar cafeetjes en terrasjes nix.
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vele steden daar hebben verschillende centrums. Je hebt er het Financial District, het Historic District, het Shopping District,... Dus ja, de weg naar het centrum vragen levert meestal niet veel op. Cafeetjes en terrasjes vind je er nagenoeg nergens. Pleintjes afgezoomd met terrasjes al helemaal niet. Amerikanen zijn veel meer gericht op eten dan op drinken. Elke Amerikaan kan je tientallen restaurants in zijn stad aanraden maar geen enkel cafe met een terras voor de deur. En vind je toch een terras en vraag je om enkel iets te drinken kijken ze je aan alsof je van Mars komt... Toch is er de laatste jaren wel verandering te merken. De bars merken ook dat toeristen enkel langskomen als ze buiten kunnen zitten. Of als ze hun kinderen kunnen meebrengen. Maar door wetten en regels kan niet elke bar een terras op straat plaatsen. Sommige restaurants springen ook mee op de kar. In Portland zat ik zo op een terras van een restaurant waar duidelijk vermeld stond dat je er ook enkel iets kon drinken, zelfs alcohol en dat minderjarigen er ook welkom waren. Het blijft een spelletje van wetten en regels. De meeste amerikanen vinden het ook allemaal wat overdreven maar ze zijn het gewend. In het zuidwesten zit men ook liever binnen dan buiten. De warmte (die voor ons als aangenaam ervaren wordt) wordt daar als een last gezien. Iets gaan drinken doe je in een overdreven gekoelde bar. Men zoekt er de koude op, de warmte is er immers altijd. Ik loop in bv. Las Vegas ook constant met een snotvalling rond. Buiten 45 graden en in alle winkels en bars enz amper 20 graden. In sommige hotels en winkels loop je echt kou te lijden.
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Doorgaans houdt men van New York of totaal niet. Ik heb er 2 jaar gewoond en gewerkt en ergens zal ik altijd New Yorker blijven. Terug in België heeft het me zeker ook 2 jaar gekost om het hier terug gewoon te geraken. Vooral die scherpe, soms zelfspottende, joodse humor mis ik.
Het gaat er hem niet over wat je toeristisch kunt zien maar hoe je de stad voelt, ervaart, hoe ze bezit van u neemt. Je voelt de stad bruisen en je moet en wil er deel van uitmaken. Dat heb je in geen enkele andere stad in de wereld, je wordt letterlijk opgeslokt. Nergens ter wereld voel je zo een drang om te slagen Je kan ook geen 50 meter stappen of er gebeurt wel iets dat je aandacht trekt. Ook die melting pot van verschillende culturen is uniek. Bijna iedereen heeft een verhaal en de meesten moeten zich te pletter werken wat het leven is onwaarschijnlijk duur. Maar toch zouden ze voor geen geld van de wereld New York willen ruilen. Achteraf heb ik meer Azië leren appreciëren maar New York blijft een plaats apart hebben. |
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben jaloers op het feit dat ge er twee jaar hebt mogen wonen. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Las Vegas vind ik helemaal een fake boel.....ben akkoord het is indrukwekkend en ik kan iedereen aanraden er eens heen te gaan. Maar een plastieken Eiffeltoren is toch niet direct iets waar ik naar opkijk net als duizenden gokmachines.....en de massa's gokverslaafden. En het klopt idd dat Alcohol er niet zoals hier wordt aanzien als een onschuldig goedje. Alcohol wordt er eerder gezien, en misschien wel terecht, als een gevaarlijke drug....cannabis wordt op vele plaatsen dan weer makkelijker aanvaard als bv in B. Roken is ook op vele plaatsen not done en slecht gezien zelfs buiten .....behalve dan in Las Vegas waar je overal zelfs binnen mag roken. Palm Springs vind ik, behalve het weer dan, ook zo iets overroepen......Elvis had er nog een huis net als BB King.....Sonny and Cher....enz....Maar wederom ik vond er nergens de sfeer die je bv vinden kan in Zuid Frankrijk Bayern ....of nog zovele plekjes in Europa. En inzake temperatuur klopt inderdaad dat men in sommige landen even naar binnen moet om af te koelen. In ZO Azië is dat ook de regel. Nu is het in die centra meestal niet zo koud maar als je van 40 graden ergens binnenstapt waar het 26 is kan je het wel de indruk hebben dat het koud is. En de Amerikanen op zich...t'ja.....men kan natuurlijk moeilijk 300 miljoen mensen beschrijven.....er zitten daar natuurlijk ook van alle soorten mensen...Maar als ik me echt zou wagen aan enige veralgemening vind ik het blaaskaken gehalte er toch redelijk hoog Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2017 om 17:32. |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
Portland is een fantastische plek,de stad is wel groot maar toch nog overzichtelijk.Vlakbij bergen en volop prachtige natuur.Niet te ver van de zee.In de winter niet al te koud en in de zomer toch een maand of 4 mooi weer.Van alle steden in de USA die ik bezocht heb leek Portland mij toch 1 van de aangenaamste.
|
|
|
#91 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
Citaat:
|
|
|
|
#92 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Nee, Parijs vind ik niet zo'n leuke stad, de bevolking doet onvriendelijk en chauvinistisch, drankjes en eten zijn er veel te duur, het eten in de meeste (Franse) restaurants trekt op niet veel. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen FR liefhebber ben. |
||
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zegt meer over de Vlaming dan over de VS me dunkt... |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In het algemeen vind ik Amerika qua natuur veel indrukwekkender dan West-Europa met een grote biodiversiteit. Ik woon niet eens op den buiten maar in mijn buurt ben ik al wasberen, buidelratten, gordeldieren en stinkdieren tegengekomen. Maar ik ben het met je eens dat doorgaans in Europa kleine stadjes leuker zijn en dat ze in Amerika nauwelijks een terrasjescultuur kennen. Enkel in New Orleans heb ik dat gezien. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens we praten hier niet over alleen de Vlaming maar over de Europeaan in het algemeen....In gans Europa kan men rustig een pintje drinken binnen in het Noorden en buiten in het Zuiden....een glaasje wijn of koffie nuttigen met iets lekkers ...Overal kan men iets nuttigen om te eten....een heerlijk broodje....een Croque....een spaghetti...wat tapas. Maar goed als jij liever rechtstaat met een emmer cola naast een benzinestation geen probleem....het is u gegund. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 mei 2017 om 08:05. |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|