![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik weet het, omdat het een moslim is moet hij natuurlijk weer verdedigd worden. En het is voor je een uitdaging, hé. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat gij een eskimo die op bezoek komt ook bij uw vrouw slapen ? Zullen we onze vrouwen meteen ook maar verplichten om een hoofddoek te dragen om geen aanstoot te geven. Haal dan meteen ook maar alle varkensvlees uit de rekken en laat de dieren ritueel slachten. |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Vreemdeling
|
tzou goed zijn dat we op school al les krijgen hoe we moeten gaan groeten. Want we moeten goed geintegreerd zijn als we voor een andere cultuur komen te staan in ons eigen land.
dus goed opletten chinees = buigen islam = geen hand en vlug uw haar verstoppen eskimo = neuze neuze . . . komaan mensen, doe zo moeilijk niet en integreer U |
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#86 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Maar goed, ik merk dat iedereen hier alweer de oogkleppen strak heeft aangespannen...
|
|
|
|
#87 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Naar mijn gevoel laat ik mij niet voor een kar spannen. En als ik dan toch al voor een kar gespannen moet worden, waarom dan niet meteen de beste en (ver)lichtste, in plaats van voor dat middeleeuws modelletje van de islam. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nederlanders beschouwen vrouwen al evenwaardige gesprekpartners. Welke goede reden om een vrouw een hand te weigeren had hij volgens u ? |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
De reden van de imam was achterlijk. (4 x herhalen ligt echt niet in mijn aard hoor) Maar da's de kern van de zaak niet. Verdonck kènde die achterlijkheid, wist wat er zou gebeuren en buitte dat voor de camera's uit. En dat is geen goed uitgangspunt voor een "constructieve dialoog", wat d�*t was toch de bedoeling van dat gesprek, niet? It's simply not done. Wat die "gastvrijheid" betreft: als jij weet dat één van de mensen die je vanavond uitnodigt voor een etentje om één of andere geflipte reden geen vlees wil eten, dan ga je toch geen fondue presenteren? En dan mag die reden nog zo achterlijk zijn als wat? [size=1](is maar een voorbeeld, ik wil de vegetariërs onder ons niet voor het hoofd stoten)[/size]
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ken ook wel achterlijke mensen maar die hebben helemaal geen probleem met handenschudden, integendeel. Dus wat is echt de reden ? En als ik vrienden uitnodig om fondue te komen eten dan zal ik al mijn gasten niet uitsluitend groenten voorschoten omdat er een geflipte tussenzit die geen vlees wilt eten. Hij kan weigeren of zich beperken tot brood en groenten. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Parlementsvoorzitter
|
@ Bobke
Oh jawel, "achterlijkheid" kan een reden zijn voor heel veel dingen. Bepaalde islamitische gebruiken kan je -door onze westerse bril bekeken- achterlijk noemen. Maar net zo goed kunnen bvb. Japanners ons "achterlijk" vinden omdat wij orgaanvlees nuttigen. (enfin, in dat geval noemen ze ons gewoon dégoutant) Het "handjes schudden" is géén universeel gebruik; er zijn culturen waar het "not done" is. Wat de reden is daarachter, maakt in sommige gevallen niks uit. ... en dit was zo'n geval. Verdonck was erop uit om die situatie te exploiteren. En daarover, en over niks anders gaat mijn kritiek. Wel, het ging niet over een invitatie "voor een fondue" he Bobke... Maar over een invitatie voor een "etentje"; dus je hebt nog de keuze wat je je gasten gaat voorschotelen. Als je dan kiest voor fondue, tja... niet echt fijn voor die "geflipte" die je wel had uitgenodigd. Niet meteen gastvrij. Je had ook vis kunnen kiezen, of een pastaschotel of....
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie niet in wat ze daar bij te winnen had. De Imam daarentegen zou wel moeten weten dat handjesschudden in het Westen de gewoonte is. Had Verdonck dezelfde fout gemaakt in een land waar het "not done" is dan had ik u volmondig gelijk gegeven. |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Gouverneur
|
ik geef ook geen handen. Ik knuffel.
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|