![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#83 |
|
Parlementslid
|
Leeflonen lijken mij sowieso onrechtvaardig, dan liever een basisloon zoals Vivant dat voorstelt (iedereen gelijk voor de wet).
|
|
|
|
#84 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar... in België zijn ze wel eeuwigdurend en dat is uniek in europa. Persoonlijk denk ik ook dat dat moet ophouden. I.e. het leidt ertoe dat indien men nog wat bijklust, zuinig leeft of andere inkomsten heeft (partner bvb) de werkloosheidsuitkering als een verworven recht zonder tegenprestatie bekijkt én die werkloosheid soms ook financieel aanzienlijk interessanter wordt dan officieel gaan werken. De grote zwartwerkers die ook van een uitkering genieten moeten wat mij betreft echt keihard worden aangepakt. Dit zijn pure parasieten op de samenleving en zij eroderen ook voor een groot stuk de bereidheid van jan modaal om te blijven betalen voor die SZ. |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De indirecte dinges worden nooit berekend wegens teveel werk ... |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Daar moet je zelfs geen ingewikkelde berekeningen voor doen.
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#91 | |||||
|
Minister-President
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door satiper : 30 juli 2005 om 14:46. |
|||||
|
|
|
|
|
#92 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat men gaat werken ipv te klagen dat het leefloon te laag is.
lijkt mij logisch dat een leefloon te laag is om fantsoenlijk van te leven, wat is fantsoenlijk leven? als ge alle dagen op restaurant wil gaan, en den grote Jan wil uithangen moet je daar voor maar gaan werken. Het is een oneerlijke zaak om te eisen dat het leefloon even hoog moet zijn dan het slechts betaalde jobke, als dit zo is gaat er niemand nog werken, ge zou maar zot zijn 8 uur per dag u in het zweet te werken, voor een habbekrats, terwijl een werkloze evenveel zou krijgen als jezelf voor niks te doen.
|
|
|
#93 | |
|
Minister
|
Citaat:
maar ik begrijp wat je bedoelt |
|
|
|
|
|
|
#94 | |||||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Man werkt vanaf zijn 14é en loopt op avondschool om toch een iets betere opleiding te hebben. Na een periode van 35 jaar werken en ondertussen een functie te hebben die als manager omschreven wordt (alles door zelfstudie) en 68 FTE personeel te leiden, wordt het bedrijf verkocht. En hij moet gaan stempelen... nu is hij dus echt een parasiet. alhoewel hij 35 jaar betaald heeft aan van alles en nog wat ... Ook voor zijn gezin heeft gezorgd, de kinderen een opleiding heeft laten genieten en een veel betere start heeft gegeven op zowel opleiding als financieel vlak. Nu moet hij alle extra's afschaffen, omdat door zijn ouderdom de kans op een fatsoenlijke betrekking vrijwel nihil zijn. Bij de uitbetalingsinstelling wordt hem verteld dat zijn uitkering ongeveer 60% zal zijn van zijn laatst verdiende loon hij trekt 1100 € alhoewel hij voorheen 3800 € VERDIENDE ! Door alle dagen ongeveer 11h te werken (ja hij deed zijn job graag...) dan blijkt dat er een plafond van ongeveer 1700 € is waarop de berekening wordt gedaan... waarom is er dan geen plafond van 1700 € op zijn belastingen en inhoudingen geweest? Mag ik stellen dat deze man recht heeft op uitkeringen? ,Of moet hij gaan bedelen (daar lijkt het stempelen wat op...)of stelen om te overleven? En kom nu niet vertellen dat dit voorbeeld een uitzondering is, er zijn vele werklozen die maar al te graag weer willen werken, maar graag een job met toekomstmogelijkheden willen, of denk je voor jezelf ook in termen van "ik zal heel mijn leven blijven stilstaan?" De uitzonderingen zijn meestal mensen die door omstandigheden in een spiraal zitten en bijkomende problemen hebben, zware schulden waarbij gaan werken geen oplossing meer kan bieden omdat de rente hoger ligt dan wat ze kunnen inhalen, gezondheid, drugs/drank problemen enz... maar dat ziet niemand die comfortabel zijn leningen voor de nieuwe auto kan afbetalen. Maar bedenk... het kan gebeuren dat het bedrijf over kop gaat, verhuisd. of dat iemand een ongeluk overkomt dat het werken in de huidige functie verhinderd waardoor de lasten ondraaglijk worden . Het kan dus iedereen overkomen... behalve... zij die jong genoeg zijn om alles beter te weten natuurlijk... Ondertussen blijft deze man en zijn echtgenote (huisvrouw en moeder)profiteren... tot één van de begenadigde beteren hem een jobvoorstel doet dat op zijn minst naar jobinhoud enig perspectief biedt op een nuttig leven met waardigheid en waarbij loon ondergeschikt is aan de voldoening om iets te doen wat bijdraagt aan het behalen van een doel, namelijk... alle dagen zin hebben om erin te vliegen en af en toe een beetje erkenning van anderen zonder dat je minder gelukkige mensen gaat veroordelen maar eerder probeert ze te stimuleren om mee te doen...in plaats van te "profiteren" . [font=Times New Roman][/font][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Oude Belg : 3 augustus 2005 om 12:57. |
|||||
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch mogen beiden zich niet installeren in de werkloosheidsvergoedingen. Ze hebben er perfekt recht op, doch ze mogen ze niet misbruiken. En om misbruik tegen te gaan ..... is het misschien wat naïef om te denken dat er één levenslang systeem zou kunnen bestaan dat niet massaal misbruikt zou worden door de vindingrijkheid van de Vlaming.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Als bediende nemen ze meer jongeren aan of bieden ze tegenwoordig interimwerk aan en niet aan 50'ers..een 2cm dik dossier aan sollicitaties zegt genoeg. Wat betreft uw stelling dat iemand die minder mogelijkheden heeft meer respect verdient dan een ander ,ik zou eerder zeggen dat iedereen die zijn/haar werk naar beste vermogen doet hetzelfde respect verdient en dat heeft dan niets met status of rangorde te maken ,het bijleren uit zichzelf is zeker niet minderwaardig aan het berusten in een job die men graag doet en naar mijn ervaring is het moeilijker een goede vakman te vinden dan een bediende zonder dat ik de laatste minderwaardig vind, het is gewoon zo. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die 2% "verhoging" is geen "verhoging" maar een ruwe aanpassing aan de inflatie,inflatie is iets waar de werklozen zelf geen schuld aan hebben.
|
|
|
|