Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2005, 09:29   #81
humble
Burgemeester

Standaard

klopt
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 09:31   #82
Mickey Minnie
Banneling

Mickey Minnie's schermafbeelding

Standaard

idd. de vampeurkes doen daar ook veel aan
Mickey Minnie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 10:47   #83
Luddo
Minister

Standaard

Mij stoort de relatie van Dewael op zich niet erg. Wat mij wel ergert is dat het voor de media nu ineens een privézaak zou moeten zijn waar zij met veel begrip zouden moeten op reageren terwijl bij niet politiekcorrecte politici alles goed is om het op te blazen tot enorme proporties. Ik denk maar aan Robklop Verreycken en zijn lieftallig vrouwke en aan het omverrijden van een onbemand brommerke op een parking door Filip De Winter...
Oud 26 augustus 2005, 11:24   #84
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Een relatie loopt niet stuk op één dag. Hoelang duurde zen overspel mss al.
btw, iets dat bij mijn weten nog altijd strafbaar is.
Dus als minister in functie (en dan nog binnelandse zaken )kan dat tellen.
Zeker als je het onder de mat houdt

Zoals velen ook stellen relatieproblemen zijn een dagelijks feit.
Men kan zich dan ook afvragen waarom het zolang 'geheim' houden.

Als hijzelf een beetje respect zou willen, had hij eerst zen huwelijk moeten ontbinden.
Daarna doet hij wat hij wil.
Een huwelijk ontbinden gaat niet van de ene dag op de andere. En wat er tussen PDW en zijn ex-vrouw gebeurd is zijn onze zaken niet; en of hij nu minister is of niet dit doet hier niets maar dan ook niets ter zake!

En overspel is strafbaar, wel dan mogen ze er veeeeeel straffen zu!!! En wie zegt er dat hij overspel gepleegd heeft? Dit halen jullie er weer uit!

Jammer dat m'n hier weer zo over denkt toevallig omdat het iemand is van een andere partij, hééél spijtig, maar jullie zijn echt geen haar beter hoor, jullie zitten soms te zagen en te doen van moest het iemand zijn van het VB... maar kijk eerst es naar jullie zelf wat een nonsens jullie hier allemaal verkondigen!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:32   #85
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey Minnie
Knack-redacteur Koen Meulenaere zette deze week heel wat kwaad bloed in de Wetstraat met zijn satirische uitlatingen over de relatie tussen minister Patrick Dewael en journaliste Greet Op de Beeck.
Zou er iemand voor een link en/of transcript kunnen zorgen? Ik ben altijd wel te vinden voor satire 8)
Oud 26 augustus 2005, 12:30   #86
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Op het Destandaard forum, maar ook in andere media (zie commentaar De Morgen), zijn er vele stemmen te horen die beweren dat deze informatie "geen plaats verdient in onze kranten". Daar ben ik het niet mee eens.

Of je het nu graag wilt of niet, "het volk" houdt wel degelijk rekening met de politicus "als persoon". Freya VDBs populariteit steeg steevast gedurende haar hele zwangerschapsperiode. Allerhande mediatrainers staan politici en partijen bij om zoveel mogelijk "naturel" en niet als een stijve hark (dank u Geert B.) over te komen op de kijkbuis. Steve Stevaerts spraa...kgebrek charmeerde de man in de straat. En hoe komt Bert Anciaux aan zijn stemmen denkt u? Zelfs in het verre USA, kon Clinton zich indertijd zeker weten van de steun van zowat gans vrouwelijk Amerika. Het is de politicus als persoon (of toch het imago dat zich in de media weerspiegelt) die talloze stemmen weet te trekken. Degenen die perfect op de hoogte zijn van alle beleidsdaden, wetsvoorstellen, tussenkomsten, ... van alle leden van alle parlementen, die zijn ferm, maar dan ook zeer ferm in de minderheid. Omdat de "politicus als persoon" zoveel invloed heeft op onze representatieve democratie, berichten ook de kranten hierover. Het ene sluit naadloos aan bij het andere.
Oud 26 augustus 2005, 13:02   #87
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Het privé-leven gaat niemand wat aan! Iedereen moet dat

respecteren! Met die spreuken is "Privé" de dekmantel en het

vrijgeleide om de grootste immorele rotzak uit te hangen in het

privaat leven, zonder dat iemand daar kritiek mag op geven.

Vertrouwen schenden en beloften breken, liegen en bedriegen

en gezinsgenoten benadelen. Alles onder de mom van een

grootse onzelfzuchtige liefde voor een nieuwe ontdekking!
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:13   #88
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere

Willy, ik ga er vanuit dat jij de Willy Degheldere bent die bijna elke dag met een lezersbrief in de 'krant' staat. Ik wil u dan ook bedanken voor de vele keren dat u mij aan het lachen hebt gebracht met uw bijdragen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:27   #89
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Willy, ik ga er vanuit dat jij de Willy Degheldere bent die bijna elke dag met een lezersbrief in de 'krant' staat. Ik wil u dan ook bedanken voor de vele keren dat u mij aan het lachen hebt gebracht met uw bijdragen.
Groen lachen als je de waarheid leest en ze misschien zelf ondergaat of beleefd hebt, kan soms verschrikkelijk pijn doen! Och arme, Jampie! Niks te danken![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Willy Degheldere on 26-08-2005 at 14:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Groen lachen als je de waarheid leest en ze misschien zelf ondergaat of beleefd hebt, kan soms verschrikkelijk pijn doen! Och arme, Jampie! Niks te danken![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Groen lachen als je de waarheid leest en ze misschien zelf ondergaat of beleefd hebben, kan soms verschrikkelijk pijn doen! Och arme, Jampie! Niks te danken![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Willy Degheldere : 26 augustus 2005 om 13:27.
Oud 26 augustus 2005, 13:32   #90
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

wie geeft er eigenlijk een fuck om wat Patrick Dewael doet in zijn previvéleven ... dit heeft toch niets te maken met de politiek die hij voert ... zo kun je over ieders privé-leven waarschijnlijk wel een boekje opendoen ... een scheiding is geen misdaad ...
Oud 26 augustus 2005, 13:35   #91
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Groen lachen als je de waarheid leest en ze misschien zelf ondergaat of beleefd hebt, kan soms verschrikkelijk pijn doen! Och arme, Jampie! Niks te danken!
Heb je vandaag al briefkes geschreven naar de 'krant'. Zoniet, wordt het dan niet hoog tijd ?
Van je eigen stellingen zeggen dat ze de waarheid zijn, is dat niet een beetje arrogant. Dat ruikt naar extremisme.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jampie on 26-08-2005 at 14:36
Reason:

Citaat:
Groen lachen als je de waarheid leest en ze misschien zelf ondergaat of beleefd hebt, kan soms verschrikkelijk pijn doen! Och arme, Jampie! Niks te danken!
Heb je vandaag al briefkes geschreven naar de 'krant'. Zoniet, wordt het dan niet hoog tijd ?
Van je eigen stellingen zeggen dat ze de waarheid zijn, is dat niet een beetje arrogant. Dat ruikt naar extremisme.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Heb je vandaag al briefkes geschreven naar de 'krant'. Zoniet, wordt het dan niet hoog tijd. Van je eigen stellingen zeggen dat ze de waarheid zijn, is dat niet een beetje arrogant. Dat ruikt naar extremisme.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jampie : 26 augustus 2005 om 13:36.
Oud 26 augustus 2005, 13:39   #92
barney
Burger

Standaard

Weet je wat, start eens een topic over mijn overbuur, die is er ook vandoor met met een jonge schone...

Waarom zouden wij ons bemoeien met Dewael, hij zal niet plots zeggen dat hij minder gaat neuken omdat we hier er een onnozele topic over maken
barney is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 14:23   #93
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Een echtscheiding is indd loodzwaar voor alle partijen en jammergenoeg maken er dan nog es een echte vechtscheiding van, ipv te denken aan het belang van het kind. OK; als het niet meer gaat; gaat het niet meer maar probeer dan alles op een respectvolle manier te regelen en de pijn nog niet groter te maken dan het al allemaal is.
Nu ik moet wel zeggen sommigen scheiden vandaag al voor de kleinste "prul" van niets, sommigen kunnen gewoon niets meer van elkaar verdragen en dit is héél erg; maar ja als m'n niet praat met elkaar hoe kan het dan ook anders...
Kijk eens aan, en straks weer de onzin van de homolobby verspreiden? U zegt dit keer verstandige zaken. Waarom mag het belang van het kind niet op de eerste plaats komen als het gaat over adoptierecht van homofielen?!? Hypocriet.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 14:26   #94
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Wat Patje Brylcream betreft, voor mijn part doet die verrekte liberaal wat hij niet laten kan. Het hoeft immers toch niemand te verwonderen dat een liberaal naast de pot pist?!? Waarden en normen zijn aan liberalen niet besteed, het zijn slappe vodden waar men geen voorbeeldig gedrag kan van verwachten.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 15:11   #95
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
wie geeft er eigenlijk een fuck om wat Patrick Dewael doet in zijn previvéleven ... dit heeft toch niets te maken met de politiek die hij voert ... zo kun je over ieders privé-leven waarschijnlijk wel een boekje opendoen ... een scheiding is geen misdaad ...
Ja en die Opdebeek lijkt mij wel een sappige, als ik in Dewael zijn plaats was geweest zou ik die ook wel eens een duwtje geven.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 15:51   #96
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarop wacht u om hier uw privé-leven tot in de kleinste details uit te doeken te doen?
Wat is uw naam en die van uw gezinsleden en waar woont u? Hoeveel verdient u en hoeveel schulden heeft u? Heeft u vrouw en kinderen en hoe vaak hebt u die al bedrogen? Hoe vaak denkt u aan anderen wanneer u vrijt met uw vrouw? Hoe vaak maken jullie ruzie en waarover gaan die dan? Wat zijn uw slechte karaktertrekjes en hoe werkt u die uit op uw omgeving? Hebt u homo-fantasietjes?...

Gaat u uw eigen pleidooi ondersteunen door al deze details van uw privé-leven publiek te grabbel te gooien, of bent u niet meer dan een voyeur die graag het privé-leven van anderen uitspit, terwijl hij zelf onbekend blijft?
(en nee, het feit dat Dewael minister is maakt in deze kwestie niets uit; als we uw redenering moeten volgen, kunnen we uw posts pas ten volle interpreteren en kunnen we er pas geloofwaardigheid aan hechten wanneer we alles over u weten)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 16:05   #97
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Toch moeilijk om correctheid te weerleggen, hé, en dan maar naast de kwestie antwoorden.
Oud 26 augustus 2005, 16:07   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Krantencommentaar uit 'Het Nieuwsblad'

Citaat:
Politici, sportlui, zangers, acteurs en andere ijdele ego's staan willens nillens in het oog van de storm. Ze zoeken en vrijen de media graag op. Ze hoeven dan ook niet meteen wild om zich heen te schoppen wanneer de dominante en hongerige aanwezigheid van televisie, radio en de bladen hen minder goed van pas komt.
Krantencommentaar uit BvL:

Citaat:
Politici doen uitgebreid beroep op de media om hun ideeën te verkondigen en het grote publiek voor hun partij én hun persoon te winnen. Zo nodig worden het eigen privé-leven en soms ook het gezin mee in de strijd geworpen. Niet zelden primeert de persoon op de idee. Dat is de verklaring waarom we onze politici steeds vaker in de 'blaadjes' tegenkomen. Hierdoor hebben onze politici zich kwetsbaar opgesteld. Wie met zijn schone kant in de magazines wil staan, riskeert er ook in te staan de dag dat het tegenvalt.
Commentaar uit De Standaard:

Citaat:
In een geleid mediabestel, waar enkele heren onder elkaar uitmaken wat de massa mag weten en wat niet, kan je dit soort smeuïgheden onder de hoed houden. In een hyperconcurrerend landschap is niemand de baas van het nieuws. Soms leidt dat tot uitschuivers. Dat valt dan te betreuren. Maar het is de prijs voor een permanente botsing die informatie doet bovendrijven.
Komt dus overeen met wat ik gisteren al zei.
Een bekende Belg kan de media gebruiken, maar op een dag wordt hij door de media gebruikt.
Et alors?
Oud 26 augustus 2005, 16:09   #99
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch moeilijk om correctheid te weerleggen, hé, en dan maar naast de kwestie antwoorden.
Qua antwoord naast de kwestie op mijn vraag kan dit in ieder geval tellen...
Is dat ook te moeilijk om daar een antwoord op te geven?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 16:12   #100
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Qua antwoord naast de kwestie op mijn vraag kan dit in ieder geval tellen...
Is dat ook te moeilijk om daar een antwoord op te geven?
Foei Sfax, weet jij dan niet dat Willy DE WAARHEID in pacht heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be