Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2005, 14:04   #81
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Vlaamsnatioalisten uit mijn vriendenkring hebben hun stemgedrag van nva naar vb aangepast juist om het communautaire het vreemdelingenstandpunt zagen ze als een nuttig bijverschijnsel
Bij oudere mensen is het net andersom, je moet maar eens bij een rondvraag doen in Antwerpen. Toen wij campagne voerden voor de verkiezingen en met de mensen gepraat hebben, stemde oudere mensen vooral VB. Als je dan vroeg waarom, kreeg je steevast als antwoord: "die vreemdelingen he juffrouw, daar moet iets aan gedaan worden". Als ik hen dan vroeg of ze ook wisten dat het VB een volledige splitsing van België wilde, kreeg ik van sommigen volgend antwoord: "maar juffrouw, bent u gek? Dat wil het VB helemaal niet, en daarbij, dat krijgen ze toch niet gedaan".
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 14:14   #82
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat zeer zeker niet op 11 november gebeurt. stop aub met hypocriet zijn
Het verschil is dat de soldaten die u herdenkt helemaal geen boodschap hadden aan Vlaamse onafhankelijkheid. U misbruikt ze dus.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 14:16   #83
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Bij oudere mensen is het net andersom, je moet maar eens bij een rondvraag doen in Antwerpen. Toen wij campagne voerden voor de verkiezingen en met de mensen gepraat hebben, stemde oudere mensen vooral VB. Als je dan vroeg waarom, kreeg je steevast als antwoord: "die vreemdelingen he juffrouw, daar moet iets aan gedaan worden". Als ik hen dan vroeg of ze ook wisten dat het VB een volledige splitsing van België wilde, kreeg ik van sommigen volgend antwoord: "maar juffrouw, bent u gek? Dat wil het VB helemaal niet, en daarbij, dat krijgen ze toch niet gedaan".
Het vreemdelingenprobleem is het grootste probleem voor heel west-Europa voor de komende eeuw. En die domme VB-ers houden zich met zo iets bezig.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 14:21   #84
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Het vreemdelingenprobleem is het grootste probleem voor heel west-Europa voor de komende eeuw. En die domme VB-ers houden zich met zo iets bezig.
Zeg ik dat het dom is om je met het vreemdelingenprobleem bezig te houden?

Ikzelf woon in Antwerpen, ik weet dus maar al te goed dat er een vreemdelingenprobleem is.

Ik zeg enkel maar dat vele mensen (meestal ouderen) het VB niet altijd juist inschatten.
Oud 28 augustus 2005, 14:22   #85
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het verschil is dat de soldaten die u herdenkt helemaal geen boodschap hadden aan Vlaamse onafhankelijkheid. U misbruikt ze dus.
Soldaten van de frontbeweging en met zerkje "AVV-VVK" hebben géén boodschap aan onze eisen ??[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by garfield on 28-08-2005 at 15:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Soldaten van de frontbeweging en met zerkje "AVV-VVK" hebben géén boodschap aan onze eisen ??[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Soldaten van de frontbeweging en met zerkje "AVV-VVK" heeben géén boodschap aan onze eisen ??[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door garfield : 28 augustus 2005 om 14:26.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 14:25   #86
luc broes

Standaard

Citaat:
Ikzelf woon in Antwerpen, ik weet dus maar al te goed dat er een vreemdelingenprobleem is.
Ik zeg enkel maar dat vele mensen (meestal ouderen) het VB niet altijd juist inschatten.
Te oordelen naar het stemmenaantal wordt BUB wèl juist ingeschat door ouderen en jongeren.
Oud 28 augustus 2005, 14:26   #87
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te oordelen naar het stemmenaantal wordt BUB wèl juist ingeschat door ouderen en jongeren.
Neen, want zonder media-aandacht is het onmogelijk om de mensen duidelijk te maken waar de BUB voor staat.
Oud 28 augustus 2005, 14:26   #88
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Doe geen moeite, Kim. Tegen dat ze dat gesnapt hebben, is België alweer unitair (of unie-federalistisch).
Oud 28 augustus 2005, 14:31   #89
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, want zonder media-aandacht is het onmogelijk om de mensen duidelijk te maken waar de BUB voor staat.
Daarin heb je wel een punt. het regime controleert de media. Ze plaatsen enkel en alleen zichzelf in het zonnetje. Anderen worden ofwel doodgezwegen of genegeerd en enkel negatief in de berichtgeving opgenomen .
Oud 28 augustus 2005, 14:33   #90
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarin heb je wel een punt. het regime controleert de media. Ze plaatsen enkel en alleen zichzelf in het zonnetje. Anderen worden ofwel doodgezwegen of genegeerd en enkel negatief in de berichtgeving opgenomen .
Ik ben van mening dat in verkiezingstijd elke partij een minimum aan zendtijd zou moeten krijgen om de standpunten van de partij in kwestie duidelijk naar voren te schuiven zodat de kiezer weet welke partijen er meedoen en waar ze voor staan.

Nu is dat helaas niet het geval.
Oud 28 augustus 2005, 14:33   #91
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat je het eindelijk snapt.

Maar ik zeg er direct bij dat uw VB wel reeds door alle Belgen gekend is en dus niet echt meer media-aandacht nodig heeft. Ze heeft immers haar diploma van foertpartij of "alternatieve" partij reeds op zak. Dat is bijlange niet het geval voor de B.U.B..
Oud 28 augustus 2005, 14:47   #92
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben van mening dat in verkiezingstijd elke partij een minimum aan zendtijd zou moeten krijgen om de standpunten van de partij in kwestie duidelijk naar voren te schuiven zodat de kiezer weet welke partijen er meedoen en waar ze voor staan.

Nu is dat helaas niet het geval.
100 % akkoord , dit is iets waarin de media idd. tekort komt.
De mensen hebben recht op 10 % correcte info. En wie kan deze info het best geven ? de vertegenwoordigers van de partijen. Ik hoef geen Bracke te hebben die me dat vertelt ik moet de vertegenwoordigers hebben.
Oud 28 augustus 2005, 15:35   #93
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wil u aub mijn vraag niet negeren?

Betekent dat, gesteld dat het allemaal waar is, dat al deze Vlaamse soldaten akkoord zijn met het feit dat zij gebruikt worden voor politieke doeleinden, m.n. het einde van de Belgische Staat?
Het zal moeilijk gaan om personen die toch al een tijdje dood zijn hun mening te kennen nietwaar. Er is wel geweten dat de Vlamingen aan het front temin gedaan werden en dat de staat niets tegen deze praktijken deed. Erger nog. De Belgische staat spuugde op die Vlaamse soldaten die volgens u politiek misbruikt worden. In 1921 heeft de militaire overheid ongeveer vijfhonderd kruisjes/zerkjes vernield. Zo werden deze Vlaamse soldaten bedankt voor hun leven door de Staat.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 16:28   #94
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Het zal moeilijk gaan om personen die toch al een tijdje dood zijn hun mening te kennen nietwaar.
Inderdaad. Leg er dan ook geen op.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 16:42   #95
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag is er weer een Ijzerbedevaart in Diksmuide.

De B.U.B. zal er dit jaar niet zijn om het bezoekersaantal wat op te krikken.

Het is nochtans prachtig weer zodat de flaminganten geen excuus hebben.

Hoeveel blijven er nog over? Het antwoord krijgen we straks, want de Ijzerbedevaart is, i.t.t. tot wat BDW verkondigt, nog altijd de barometer van het Vlaams-nationalisme. Trouwens, als het er geen is, wat is dan nog wél een barometer? 11 juli trekt ook al geen volk meer.

Beleven we de laatste jaren van de meest retrograde ideologie van Europa? Als er dit jaar niet minstens 10.000 man is zeker wel.

1. De IJzerbedevaart is al lang geen Vlaams-nationale bedoening meer maar een lauw links-liberaal onderonsje dat door de belgische staat gesubsidieerd wordt.

2. U bent toevallig wel de meest fervente aanhanger samen met uw clubje van die "meest retrograde ideologie" omdat u een aanhanger bent van het belgisch staatsnationalisme, een jacobinistische gedachtenstroming die haar hoogtepunt kende in de 19de eeuw in inderdaad vandaag de dag meer en meer uitgehold raakt. Gelukkig maar.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 18:56   #96
luc broes

Standaard

Leterme en een sterke vertegenwoordiging van CD&V is blijkbaar dè steunpilaar van deze IJzerbedevaart. We kijken nu aandachtig toe in welke mate de CD&V de eisen van diezelfde bedevaart zal verwezenlijken.

Hopelijk moeten we niet (opnieuw) vaststellen dat de enige partij die niet welkom is op de bedevaart, ook de enige partij is die de eisen van dat comité wil verwezenlijken.
Oud 28 augustus 2005, 20:12   #97
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Doe geen moeite, Kim. Tegen dat ze dat gesnapt hebben, is België alweer unitair (of unie-federalistisch).
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 20:14   #98
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Leterme en een sterke vertegenwoordiging van CD&V is blijkbaar dè steunpilaar van deze IJzerbedevaart. We kijken nu aandachtig toe in welke mate de CD&V de eisen van diezelfde bedevaart zal verwezenlijken.

Hopelijk moeten we niet (opnieuw) vaststellen dat de enige partij die niet welkom is op de bedevaart, ook de enige partij is die de eisen van dat comité wil verwezenlijken.
die lafaards waren er ook... en Bert Blijtsmoel en schijnheilige Gheert Boerçois
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 20:22   #99
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
die lafaards waren er ook... en Bert Blijtsmoel en schijnheilige Gheert Boerçois
Goh ancapa, je humor is "onovertrefbaar"............
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 20:48   #100
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Leg er dan ook geen op.
Het is in de eerste plaats een herdenking voor deze gesneuvelden. En waarom niet de wantoestanden herdenken? Of de discriminatie van de Vlaming van vandaag naar voor brengen?
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be