Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2007, 16:54   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Is iemand bekend met de ostrogorski paradox? Het verschijnsel dat een democratisch gelegitimeerde regering, wegens redenen die niets met het onderwerp in kwestie van doen hebben, niet kan komen tot democratisch gedragen besluiten. In het geval van een politiek over cannabis lijkt dit het geval. Ondanks dat ik tot twee maal toe heb gevraagd argumenten aan te dragen voor het gevaar van cannabisgebruik heeft er niemand op gereageerd. Bovendien blijkt er op dit forum een oververtegenwoordiging te zijn van rechts tot extreem rechts denkenden. Ook zij kunnen of willen niets zeggen. Vrijwel iedereen realiseert zich het onzinnige strenge beleid ten aanzien van cannabis. Is dan niet de conclusie gerechtvaardigheid dat er veel meer druk kan worden gezet voor een softer drugsbeleid? Beseft men hoeveel euro er door de geldzuchtige Nederlanders wordt verdiend aan wiet?
De mensen die denken dat er een gedoogbeleid is zijn aan het dromen. Die mensen van TUP zullen veroordeeld worden, handel en bezit en aanzetten tot, let maar op. De minister kan richtlijnen schrijven tot hij blauw ziet, de rechters passen de wet toe en de wet zegt ---> de gevangenis in. Waarom denk je dat de gevangenissen overvol zitten? Meer dan de helft van de gevangenen zitten daar voor wiet. De straffen vandaag de dag voor wiet kweken gaan de 42 maanden te boven, 2 jaar geleden was dat nog 6 maand, als signaal kan dit tellen toch. Gedoogbeleid? In geen duizend jaar in Belgie.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 20:41   #82
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Mijn punt was dat de kassenkweek één oogst per jaar opbrengt die vol zaad zal zitten, inferieure kwaliteit dus. Binnenkweek brengt zes hoogstaande oogsten op. Dus zal onze legale kwekere met lampen moeten werken die hem meteen ook uit de markt prijzen.?
Nonsens!!

1. Cannabis is een éénslachtige plant, d.w.z. ofwel doe je je mannelijke planten op tijd weg, ofwel zit je met gebakken peren, of dat nu binnen onder lampen of buiten is. Oplossing: stekjes kopen of vrouwelijk zaad gebruiken (dewelke men kan verkrijgen uit hermafrodiete planten, F x F = altijd F nietwaar ; hermafrodiete planten kan men makkelijk verkrijgen door de vrouwelijke plant op bepaalde manieren te stressen, of door toedienen van stoffen als gibberilinezuur of zelfs aspirine in de juiste concentratie)

2. Alhoewel ik slechts occasioneel eens een trekske durf pakken als men mij het aanbiedt (ik ben te oud geworden voor zo'n dingen) prefereer ik een goede buitenkweek boven opgefokte nederwiet soorten voor de binnenkweek.

Dankzij moderne tuinbouwtechnieken is het perfect mogelijk een even goede kwaliteit aan te bieden met in de serre gekweekte cannabis. Dank zij een vriendelijke kleinschalig/hobbyistische kennis van me met dergelijke groene vingers heb ik dit al mogen ervaren.

primo: men opteert voor zaad/stekjes van een vroegbloeiende hybride met een goeie resistentie tegen schimmels en ziektes.

secundo: mooi gekuist wordt (= de toppen van bladeren ontdoen) liefst door een stel naakte geketende allochtonen (zodat ze niets kunnen stelen) mbv een elektrische schaar(*).

tertio: de correcte voedingsstoffen op de correcte tijdstippen toegevoegd zijn. De aanmaak of aanschaf van zo'n voedingsmiddelen is kinderspel voor de beter geïnformeerde teler.

Lampen zijn dus niet nodig. Wel kan er in de serre slechts één kweek per jaar plaatsvinden onder normale omstandigheden, tenzij men bereid is te investeren in kunstmatige serre-verduisteraars (kan op het woord niet komen ) daar de bloei een 12:12 lichtcyclus vereist. Men kan in dat geval in trappen werken en mits verwarming van de serre in de winter kan men dus voor continu productie van het eindproduct zorgen.(**)

Onder deze omstandigheden kan een legale kweker op een veel grotere schaal werken dan een illegale kweker, waardoor zij dus logischerwijs de prijzen kunnen doen kelderen en zo de markt overnemen. "Lampewiet" kan dan daarnaast op kleinere schaal door de legale kweker aangeboden worden aan een logischerwijs duurdere prijs, voor de connoisseurs dan.

Je ziet dat het zo moeilijk niet is....

(*) we zijn tenslotte in de 21ste eeuw hé, we laten die verroeste antieken scharen achterwege. Leve de beschaving, leve de vooruitgang!

(**) eventueel kan er in de winter een paar uur bijgelicht worden. Dit kan zelfs met goedkope TL lampen.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 20:44   #83
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Die mensen van TUP zullen veroordeeld worden, handel en bezit en aanzetten tot, let maar op.
Inderdaad, ze zijn veroordeeld, volgens de motivatie die u aanhaalt: de wet is de wet en moet dus toegepast worden.
De Ministeriële richtlijn zegt dat agenten een vereenvoudigd PV moeten opstellen en dat de wiet of hasj (als het 3 gram of minder is) niet in beslag genomen moet worden.
Maar als agenten die richtlijn aan hun laars lappen en de procureur toch tot vervolging beslist, kan de rechter moeilijk ander dan vrijspreken.

De bal ligt dus terug in het kamp van de politiek. Als men inderdaad een gedoogbeleid wil, zal men effectief de wet moeten aanpassen in plaats van richtlijnen uitvaardigen die niet gevolgd worden.

Trekt uw Plant spreekt in dit verband over een 'verkapte vrijspraak'. Zo hoeft de vzw niet ontbonden te worden, is er geen sprake van bendevorming en hebben de meesten opschorting van straf gekregen. Bijzonder mild dus.

Desondanks zal trekt uw plant beroep aantekenen. Je leest er hier alles over.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 18:53   #84
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Inderdaad, ze zijn veroordeeld, volgens de motivatie die u aanhaalt: de wet is de wet en moet dus toegepast worden.
De Ministeriële richtlijn zegt dat agenten een vereenvoudigd PV moeten opstellen en dat de wiet of hasj (als het 3 gram of minder is) niet in beslag genomen moet worden.
Maar als agenten die richtlijn aan hun laars lappen en de procureur toch tot vervolging beslist, kan de rechter moeilijk ander dan vrijspreken.

De bal ligt dus terug in het kamp van de politiek. Als men inderdaad een gedoogbeleid wil, zal men effectief de wet moeten aanpassen in plaats van richtlijnen uitvaardigen die niet gevolgd worden.

Trekt uw Plant spreekt in dit verband over een 'verkapte vrijspraak'. Zo hoeft de vzw niet ontbonden te worden, is er geen sprake van bendevorming en hebben de meesten opschorting van straf gekregen. Bijzonder mild dus.

Desondanks zal trekt uw plant beroep aantekenen. Je leest er hier alles over.
Opschorting en een paar euro's boete krijgen en dan in beroep gaan? Als ik de advokaat was van die mensen van TUP had ik het ze afgeraden. Vergeet niet dat die 5 jaar/of meer kan vallen op het beroepshof. Men moet juist maar voor de verkeerde rechter komen en je hebt het spek aan je been. Er is bevoorbeeld ergens een rechter die haar dochter heeft verloren aan dope, doodgespoten. Bij die rechter zouden die mensen van TUP nogal peren krijgen.

Allsezins hoop ik voor het beste maar ik vrees het ergste.

Edit: Tja, die richtlijnen, er zijn er daar een hele hoop van. De meeste procureurs hebben die nog nooit gelezen.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 27 april 2007 om 18:55.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be