![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Minister
|
Citaat:
1. Cannabis is een éénslachtige plant, d.w.z. ofwel doe je je mannelijke planten op tijd weg, ofwel zit je met gebakken peren, of dat nu binnen onder lampen of buiten is. Oplossing: stekjes kopen of vrouwelijk zaad gebruiken (dewelke men kan verkrijgen uit hermafrodiete planten, F x F = altijd F nietwaar 2. Alhoewel ik slechts occasioneel eens een trekske durf pakken als men mij het aanbiedt (ik ben te oud geworden voor zo'n dingen) prefereer ik een goede buitenkweek boven opgefokte nederwiet soorten voor de binnenkweek. Dankzij moderne tuinbouwtechnieken is het perfect mogelijk een even goede kwaliteit aan te bieden met in de serre gekweekte cannabis. Dank zij een vriendelijke kleinschalig/hobbyistische kennis van me met dergelijke groene vingers heb ik dit al mogen ervaren. primo: men opteert voor zaad/stekjes van een vroegbloeiende hybride met een goeie resistentie tegen schimmels en ziektes. secundo: mooi gekuist wordt (= de toppen van bladeren ontdoen) liefst door een stel naakte geketende allochtonen (zodat ze niets kunnen stelen) mbv een elektrische schaar(*). tertio: de correcte voedingsstoffen op de correcte tijdstippen toegevoegd zijn. De aanmaak of aanschaf van zo'n voedingsmiddelen is kinderspel voor de beter geïnformeerde teler. Lampen zijn dus niet nodig. Wel kan er in de serre slechts één kweek per jaar plaatsvinden onder normale omstandigheden, tenzij men bereid is te investeren in kunstmatige serre-verduisteraars (kan op het woord niet komen Onder deze omstandigheden kan een legale kweker op een veel grotere schaal werken dan een illegale kweker, waardoor zij dus logischerwijs de prijzen kunnen doen kelderen en zo de markt overnemen. "Lampewiet" kan dan daarnaast op kleinere schaal door de legale kweker aangeboden worden aan een logischerwijs duurdere prijs, voor de connoisseurs dan. Je ziet dat het zo moeilijk niet is.... (*) we zijn tenslotte in de 21ste eeuw hé, we laten die verroeste antieken scharen achterwege. Leve de beschaving, leve de vooruitgang! (**) eventueel kan er in de winter een paar uur bijgelicht worden. Dit kan zelfs met goedkope TL lampen. |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De Ministeriële richtlijn zegt dat agenten een vereenvoudigd PV moeten opstellen en dat de wiet of hasj (als het 3 gram of minder is) niet in beslag genomen moet worden. Maar als agenten die richtlijn aan hun laars lappen en de procureur toch tot vervolging beslist, kan de rechter moeilijk ander dan vrijspreken. De bal ligt dus terug in het kamp van de politiek. Als men inderdaad een gedoogbeleid wil, zal men effectief de wet moeten aanpassen in plaats van richtlijnen uitvaardigen die niet gevolgd worden. Trekt uw Plant spreekt in dit verband over een 'verkapte vrijspraak'. Zo hoeft de vzw niet ontbonden te worden, is er geen sprake van bendevorming en hebben de meesten opschorting van straf gekregen. Bijzonder mild dus. Desondanks zal trekt uw plant beroep aantekenen. Je leest er hier alles over.
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Allsezins hoop ik voor het beste maar ik vrees het ergste. Edit: Tja, die richtlijnen, er zijn er daar een hele hoop van. De meeste procureurs hebben die nog nooit gelezen. Laatst gewijzigd door HAMC : 27 april 2007 om 18:55. |
|
|
|
|