![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enfin, het zegt meer over die mensen, dan over de zieken zelf. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=129 |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar soit.
|
|
|
|
#83 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
mensen die mij dakloosheid toewensen of daar plezier in hebben die wens ik ook kanker toe idd zal mij beke gaan inhouden zeker
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 september 2007 om 10:28. |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
'k kan me voorstellen dat er volk rondloopt met zaken als loonsbeslag en dergelijke ... Die hebben uiteraard geen andere keuze ... Maar iemand die gewoon lui is , of liever profiteerd , zal ook in't zwart niets nuttig doen ..
|
|
|
#85 |
|
|
iemand die lui is zal voor een zwarte job gewoon nie worden aangenomen he zeg
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 september 2007 om 10:29. |
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Aan 17€ per uur en minstens 50 u/week... Dat verdienen wsl onze ministers nog niet netto.. |
|
|
|
|
|
|
#87 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#88 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als zelfstandige heb je minder noten op uw zang tegenwoordig.
|
|
|
|
#89 |
|
|
in feite werkt de schaamtepsychologie van het werklozenstigma als volgt
uitkeringstrekkers beginnen zelf over luiaarden die van de dop profiteren omdat ze van zichzelf vinden dat ze dat doen maar om dat te camoufleren door erover te praten als zijnde die profiteurs distantieren ze zich er namelijk ook van - maakte dat al verschillende keren mee met werklozen op de rva-vdab. en hier zitten ook zo n paar onnozelaars
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 september 2007 om 10:32. |
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kom eens met bewijzen naar boven dat ik u dat toewens of daar plezier in heb? Als ge ze niet hebt, zou'k wel een verontschuldiging willen. Ik heb namelijk nooit plezier in mensen die miserie hebben, al dan niet zelf veroorzaakt. |
|
|
|
|
|
|
#91 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 september 2007 om 10:39. |
||
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En waar net zeg ik dat ?
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Europees Commissaris
|
De overheid kan de grootte van de lonen niet bepalen in een "vrije markteconomie" - ze kan hoogstens de minimumuitkeringen vastleggen en daardoor de loonminima onder druk -zetten. Het is duidelijk dat indien de uitkeringen hoger liggen dan de minimumlonen er minder arbeiders happig zullen zijn om tegen een geringer inkomen uit werken te gaan.
Stel dat de overheid zou ingrijpen in de "vrije markt" om de lonen te verhogen alle kapitalisten die het enegzins kunnen zouden als de vliegende pest uitwijken naar staten waar de overheid zulks niet doet. Gelukkig is de loonkost niet het enige criterium voor de vestiging van bedrijven. Er zijn arbeidsintensieve en arbeidsextensieve bedrijven, er zijn bedrijven waar de nabijheid van een grote afzetmarkt belangrijk is of de nabijheid van grondstoffen, verkeersmiddelen enz.. Ook hier kan de overheid "iets" doen nl. zorgen voor voldoende en goed onderhouden spoorwegen, waterwegen, autowegen, voldoende hoge uitkeringen zodat de mensen koopkracht hebben. .. De lonen zijn kortom een samenspel van diverse factoren. Onze situatie ie. Het economische hart van West-europa (België, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland) is precair omdat we stilletjesaan het belangrijkste consumptiegebied op deze planeet aan het worden zijn ipv het belangrijkste exportgebied. In de USA heeft men getracht dat probleem op te lossen oa. door een zeepbel van consumptiekrediet te scheppen - zeepbellen gaan zoals bekend stuk. Europa kiest voor 2 stromingen op dat gebied : 1/Verkleinen van de inkomenskloof via fiskale en parafiskale maatregelen 2/ Inkrimpen van de sociale zekerheidssystemen. Het ene is vanzelfsprekend tegengeseld aan het andere - maar een democratie heeft altijd de neiging om de kool en de geit te sparen. .... Armoedebestrijding wortelt minder in de "werkende economie" - het moet eerder inderdaad zoeken in de assertiviteit van de "armen" - en eens die assertief zijn kunnen ze hun plaats vinden in de werkende maatschappij en zijn ze per definitie niet arm meer...
|
|
|
#94 |
|
|
over werklozen in het algemeen doet ge niet anders
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel over de profiteurs van het sociaal stelsel. Zij die kunnen en niet willen. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik hoor dat vaak, ach we herscholen ze eventjes. Alsof je op enkele weken/maanden zomaar in iets nieuw volledig mee kan. Mensen hebben er zo een gedacht over alsof dat allemaal niks is.
|
|
|
|
#100 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Een mens staat niet ten dienste van het 'volk', 'het sociaal stelsel', de 'economie', of wat dan ook ... Maar enkel van zichzelf! En de rest van het sociaal/economisch model dient ten dienste te staan van de mens. Het dient de mens te koesteren opdat deze zich kan ontwikkelen en ontplooien. Op een ongedwongen manier draagt dan ieder toch zijn steentje bij aan de samenleving. |
|
|
|
|