![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1061 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het geld van een huurwaarborg kan ook gebruikt worden om rookschade te bekostigen (alles volgens huurcontract).
Citaat:
|
|
|
|
#1062 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Buiten daarentegen mag ik roken, daar MOET ik zelfs gaan roken. Als die zwangere vrouw dan zelf niet rookt mag die nog steeds in dat café zitten. Indien die zwangere vrouw zin heeft in een sigaretje kan die ook gerust mee buiten gaan zitten, dat moet dan zelfs... Dat is wat u wou Schoof, dat is wat madam heeft gekregen...
|
|
|
|
#1063 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1064 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De voorlaatste verhuurder die ik had dacht ook (en dan nog wel in samenwerking met een zgz. verhuurkantoor) dat ze de huurwetten niet dienden te respecteren. Het heeft de verhuurder wel een kleine € 25000 gekost, en daar is geen enkele nul te veel aan. |
|
|
|
|
|
|
#1065 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1066 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of nog straffer: de verhuurder peilt of de kandidaat huurder een roker is. Zo ja: sorry, ik verhuur niet aan jou. Je hebt het nog niet door hé? Decennia lang heeft de roker zich geen kloten aangetrokken van de niet-roker. Nu is het pay back time. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1067 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kunt op mij betrouwen: als ik iets in de actualiteit lees omtrent roken, dan laat ik dat jullie weten. Met plezier.
titel: Zware roker moet huurwoning ontruimen link: http://www.nieuwsblad.be/article/det..._BT=2158280038 Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1068 |
|
Minister
|
"Een rokende gepensioneerde moet in Duitsland volgens een gerechtelijk vonnis na 40 jaar zijn gehuurde flat ontruimen wegens overlast voor zijn buren."
Gesteld dat de man een allochtoon is die etnisch kookt. Wat ook rare luchtjes geeft in het portiek. Zouden de autochtone buren dan gaan klagen? Ik denk het niet want dan zijn zij racisten die discrimineren. |
|
|
|
|
|
#1069 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Illegale sigaretten
Het voorbije jaar werden in België 790 miljoen illegale sigaretten verkocht. Als niet roker zal mij dat een worst wezen maar toch ... Op het Juridisch forum zijn er tal van situaties (rubriek: huren) terug te vinden over roken in een (huur)woning en andere) p.s. In het verleden ooit eens een appartement van een verstokte rookster moeten gaan verfraaien (wegens haar overlijden). Daar 'droop' de nicotine van het papier als wij dat verwijderden. Lekker gezond niet?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 juni 2014 om 08:48. |
|
|
|
|
|
#1070 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar laat ze de sigaretten nog maar wat duurder maken, dan hebben de reguliere tabaksfabricanten minder legale verkoop en kan als dat zwart geld van die illegale sigaretten verder vloeien naar 't buitenland. Slim van de antitabakkers, de al capones van de tabak zullen nogal lachen met al die maatregelen... De antitabakkers zorgen dus voor een stevig miljoenenverlies, en dan maar klagen dat er geen geld is, de lomperikken...
|
|
|
|
#1071 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En een slof per dag te kopen . Verder stelt de wet , verlaat de huurder het pand dan moet hij dit in de oorspronkelijke staat doen , berookte muren en plafonds eventueel herschilderen . Waar zit het probleem .
|
|
|
|
#1072 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Laten schilderen , kun je meer van de borg aftrekken .
|
|
|
|
#1073 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
#1074 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ook op straat . Doe mij maar Kent .
|
|
|
|
#1075 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1076 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Roken is een gedrag dat je kan vermijden.
Die kinderen (van zwangeren die bleven roken) komen gewoon niet gelijk aan de start, maar met 10 meter achterstand. Stel je in de sociale maatschappij (armen, werklozen, gehandicapten, vluchtelingen ...) eens voor dat men iemand doet starten met tien meter achterstand, ALS dit perfect vermijdbaar zou zijn. titel: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140703_01166086 link: Een op de tien blijft roken tijdens zwangerschap Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1077 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De huurder zou ook verschrikkelijk dom zijn om toe te geven dat hij rookt. Het enige dat telt isdat de huurder de woning dient te retourneren in de staat waarin ze zich bevond bij aanvang van de huur. Dergelijke clausules zijn steeds een inbreuk op de privacy. Een vrederechter oordeelt daar in laatste altijd instantie over. Ik wil hier wel onmiddellijk bijvoegen dat ik een zeer hevige tegenstander ben van rokers, zodanig zelfs dat ik vind dat er een wet zou moeten komen die roken in het openbaar ook verbied. |
|
|
|
|
|
|
#1078 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1079 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1080 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mss komt dat eerder door het slecht onderhouden van de woning, regelmatig poetsen en regelmatig een ander verfje of behangpapier, dan heb je dat niet...
|