Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2016, 00:02   #1101
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En dat is wel degelijk het laatste wat ik hierover post.
Citaat:
Neen. Het betekent dat iemand die het bestaan van God loochent eigenlijk niet erg slim handelt. Want hoe kan men het bestaan van God loochenen als men niet echt 'weet' of hij bestaat of niet.

Nu wat de Ufo's betreft. Indien astronauten (want er zijn er meer) zoals Buzz Aldrin geconfronteerd wordt met een UFO tijdens een Apolloreis, ja dan is de kans reëel dat zulke vliegende objecten wel degelijk bestaan. Mensen die dan de andere kant opkijken (zoals sommige forummers hier) zijn niet goed bezig. Misschien hoort u daar ook tussen, maar dat wil ik voorlopig in het midden laten.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 00:07   #1102
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nergens blijkt dat die "UFO", d.i. een onbekend voorwerp, moet worden begrepen als een ruimteschip van buitenaardse wezens. Dat is dan ook weer de veronderstelling die bepaalde mensen er graag van maken.
Dat zeg ook niet. Ik zeg alleen dat er niet-geïdentificeerde voorwerpen bestaan. Ze kunnen van aardse herkomst zijn. Maar soms lijken ze buitenaards, gezien hun vorm, het acceleratievermogen, het bruusk veranderen van richting, soms veranderen van uiterlijk, enz. Die soms intentioneel vliegtuigen volgen. Ze lijken bestuurd te worden. Ufo's die met vaste regelmaat worden opgemerkt. Door militaire piloten, door piloten van de burgelijke luchtvaart, door astronauten, door kosmonauten, door burgers... We kunnen dit niet allemaal onder tafel vegen omdat het zogezegd niet past in ons denkkader.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 februari 2016 om 00:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 00:08   #1103
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Wapper.

U hebt gelijk. Maar ik probeer beleefd te zijn en te antwoorden op een poster.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 februari 2016 om 00:09.
Oud 1 februari 2016, 00:10   #1104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ook niet. Ik zeg alleen dat er niet-geïdentificeerde voorwerpen bestaan. Ze kunnen van aardse herkomst zijn. Maar soms lijken ze buitenaards, gezien hun vorm, het acceleratievermogen, het bruusk veranderen veranderen van richting, soms van uiterlijk, enz. En dat ze vaak worden opgemerkt. Door militaire piloten, door piloten van de burgelijke luchtvaart, door astronauten, door kosmonauten, door burgers... We kunnen dit niet allemaal onder tafel vegen omdat het zogezegd niet past in ons denkkader.
Ik denk dat u er nu toch het beste aan doet te gaan slapen. Dit wordt onzin van de hoogste plank.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 00:14   #1105
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan was "een domme godsloochenaar" een tautologie en volstaat het om gewoon "een godsloochenaar" te schrijven.
Helemaal niet. Mensen die het bestaan van een God loochenen zijn eigenlijk erg dom. Want ze ontkennen de existentie van een wezen waarvan ze nooit kunnen zeker zijn of het bestaat of niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 februari 2016 om 00:15.
Oud 1 februari 2016, 00:16   #1106
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit wordt onzin van de hoogste plank.
Idd, want daar staat God...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 00:23   #1107
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u er nu toch het beste aan doet te gaan slapen. Dit wordt onzin van de hoogste plank.
Het zou toch niet slecht zijn, moest u zich wat degelijke documentatie aanschaffen over het Ufo-fenomeen. Want als u gratuit beweert dat het allemaal onzin is, dat loopt u goed achter. Niet dat me dat nu erg verwondert.

Over onzin gesproken: het Voorgeborchte van de Hel, waar niet gedoopte kinderen in terecht kwamen, de limbus puerorum, d�*t noem ik nu pas onzin.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 februari 2016 om 00:28.
Oud 1 februari 2016, 00:23   #1108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De link over mutagene stoffen in bovengenoemd artikel verwijst naar het volgende:
De manier waarop DNA schade oploopt, verschilt per mutageen. Er zijn bijvoorbeeld mutagene stoffen die de DNA-replicatie verstoren, doordat ze zichzelf inbouwen in het DNA en zo de dubbele helix vervormen. Andere mutagenen veranderen de chemische eigenschappen van stikstofbasen, wat invloed heeft op de basenparing. Als de schade aan het DNA te groot is om gerepareerd te worden, kan dat leiden tot apoptose.
ja en ?
Wat vertelt dat dan ?

Citaat:
Dat lijkt mij logisch, want dat is bekend, het is het speerpunt van de theorie van het Neo-Darminsime.
...dus ge bevestigt gewoon : dit is nietszeggend
Citaat:
Het is echter als natuurlijk proces nog niet aantoonbaar gebleken.
allez gij hoe is dat nu in godsnaam mogelijk
Eerst kom je het doodleuk bevestigen _ en zo niet, moest ik verkeerd begrepen hebben_ zeg je op z'n minst dat bovenstaande gewoonweg niks zegt over die cascade
... en vervolgens negeer je ze ?
Kijk Piero, Je kan er toch gewoon niet onderuit als via opeenvolgende mutaties ( 60 waren gemiddeld dat voor een mens per generatie ) de genetische code niet anders kan dan drastisch wijzigen na verloop van tijd ?
...of dit 'goed' of 'slecht' afloopt maakt in weze niet uit want al wat 'slecht' afloopt gaat eruit
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 00:26   #1109
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Op de site is inderdaad veel aan te merken. Ik had nog niet verder gelezen wegens gebrek aan tijd. Vandaar ook deze late reactie. Wat mij vooral stoort is de anonimiteit van de auteur en het ontbreken van verwijzingen bij de vele beweringen over de opvattingen van evolutiebiologen. Dat tweede gebrek maakt de bewering van de auteur dat het artikel een wetenschappelijke beschouwing is van de stand van zaken in 'het debat over de oorsprong van het leven en het ontstaan van de soorten' waardeloos. We moeten klakkeloos aannemen dat hij de stand van zaken juist weergeeft.
idd

Citaat:
Nog vreemder is inderdaad dat hij meent dat er een wetenschappelijk debat gaande is met creationist en. Wat die creationisten dan wel inbrengen in dat debat blijft duister.
zéér juist
En dan nog even de boekenlijst erbij nemende waar er pulp staat op een evenwaardig pitje dan weet een mens wel waar de bel hangt
Oud 1 februari 2016, 00:30   #1110
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 Bekijk bericht
De evolutietheorie zal wel voor een stuk kloppen, in die zin dat leven eerst ééncellig begon en daarna uitgroeide tot meercellig leven. Complexe levensvormen ontstaan niet plotseling. Er is zelfs evolutie van DNA. We gaan naar meerdere strengen DNA...

Als creationisten zeggen dat de wereld en het leven 6500 jaar geleden gecreëerd werd door 'God', dan zijn ze verkeerd bezig en worden door iedere wetenschapper uitgelachen. Maar een kleine verandering in hun opvatting zou een veel realistischer beeld scheppen. Ze spreken van de 'Goden' (wat later herleid werd tot 1 God) of van de "Engelen die uit de hemel" kwamen. Soemeriërs spreken over de Anunnaki.
Verander die Goden in 'buitenaardsen' en het zal veel juister zijn.
Reuzen die leefden, Bijbelse figuren die meer dan 500 jaar leefden. Je moet eens de Soemerische koningslijst bekijken. Zijn dit mensen? NEE. Dit zijn GODEN. Buitenaardsen. Ik heb een intensieve studie van 3 jaar gedaan naar ons verleden en ik kan enkel maar concluderen dat dit de meest juiste conclusie is.

Die Goden hebben de mens gecreëerd (lees: gemixt met primaten). Creationisten zitten er dus niet ver naast. De eerste (werk)mens leefde 200.000 jaar geleden in Afrika.

Kijk naar de meer dan 10 miljoen constructies in Zuid-Afrika, naar de 75000 primitieve goudmijnen die gevonden werden. Schachten van 6.5km diep. De werken van de Anunnaki? Sitchin had wellicht toch gelijk. Je moet eens de bergen in Lesotho bekijken. Het krioelt er van de terrassen.

De "Goden" hebben zelfs hun voetafdrukken op Aarde nagelaten:

Explain this.

Gooi er misschien nog wat mysterieuze ica-stenen tegenaan
Het is aan jou om die zever te staven
Oud 1 februari 2016, 00:39   #1111
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 Bekijk bericht
Dat is geen bedrieger. Ik volg hem al heel lang. Zijn enige probleem is dat hij niet snel het woord alien niet in de mond durft nemen. Mag die mens zijn brood niet verdienen mss? Een bakker verdient geld door broden te verkopen. Is dat dan ook een bedrieger?
... als ie een stuk asfalt zou verkopen als brood ? ....zeker
Oud 1 februari 2016, 00:45   #1112
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
En waarom zouden die niet bekend gemaakt worden??

En die link is om te zwanzen zeker?
hihi
... en Erich von Däniken was een hotelier die gewoon wat brood wou verkopen en met die zever begon tot hij tegen de lamp liep wegens fraude
Oud 1 februari 2016, 00:51   #1113
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, want daar staat God...
soms hoef je een gelovige om gewoon te zeggen dat iets onzin is
Oud 1 februari 2016, 00:52   #1114
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou toch niet slecht zijn, moest u zich wat degelijke documentatie aanschaffen over het Ufo-fenomeen. Want als u gratuit beweert dat het allemaal onzin is, dat loopt u goed achter. Niet dat me dat nu erg verwondert.

Over onzin gesproken: het Voorgeborchte van de Hel, waar niet gedoopte kinderen in terecht kwamen, de limbus puerorum, d�*t noem ik nu pas onzin.
Het is dan ook onzin, Het oosten
Niet het ufo-fenomeen maar het UFO-fenomeen hé
Oud 1 februari 2016, 08:12   #1115
Peche
Banneling

Standaard

@Praha,

Waarom spaart gij anderen, maar moet ik verdomme op iedere komma letten dat ik hier schrijf?
Ik dacht "nu gaan we het krijgen, reuzen, nephilim, ..."
ik zag U aanzetten maar ben dan maar teleurgesteld gaan slapen.
Tss tss tsss
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 10:41   #1116
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

So whats the point?

http://http://www.telegraph.co.uk/ne...11-flight.html

Een beetje kritisch denken kan geen kwaad.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 10:44   #1117
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat moet ik verstaan onder "als dusdanig"? En zijn er dan ook "slimme godsloochenaars" waartoe u misschien behoort?
Uiteraard bestaan er slimme godloochenaars. Zeer slimme zelfs.
Oud 1 februari 2016, 12:30   #1118
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
So whats the point?

http://http://www.telegraph.co.uk/ne...11-flight.html

Een beetje kritisch denken kan geen kwaad.
Inderdaad:

(Astronaut Gordon Cooper Talks About UFOs.)

https://www.youtube.com/watch?v=hBZXkfgEABs

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 februari 2016 om 12:34.
Oud 1 februari 2016, 13:16   #1119
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Het is dan ook onzin, Het oosten
Niet het ufo-fenomeen maar het UFO-fenomeen hé
Toch niet volgens astronaut Edgar Mitchell dan.

https://www.youtube.com/watch?v=7AAJ34_NMcI

Ik heb reeds nu drie astronauten (maar nogmaals, er zijn er meer) aangehaald die wel degelijk geloven dat het UFO-fenomeen een feit is. En dat het dus alles behalve 'onzin' is. Astronauten zijn toch niet zomaar de eerste en de besten die zo maar wat gaan vertellen.

U kunt deze mensen nu gaan wegzetten als 'fantasten', maar zo zien ze er toch niet naar uit in ieder geval . Dat hun verhalen fabeltjes zijn. Astronauten zijn in principe rationeel nuchtere mensen. Die ruimtereizen hebben gemaakt en dingen hebben geobserveerd. Ik zie niet in waarom deze mensen al die fabeltjes zouden gaan verzinnen.

Er blijft nog een andere mogelijkheid over: misschien vertelt u wel onzin wanneer u poneert dat Ufo's onzin zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 februari 2016 om 13:21.
Oud 1 februari 2016, 13:23   #1120
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad:

(Astronaut Gordon Cooper Talks About UFOs.)

https://www.youtube.com/watch?v=hBZXkfgEABs
Ik ga nu niet elk filmpje bekijken wat dan uiteindelijk toch een hoax blijkt te zijn.

Er zijn tal van UFO observaties maar er is nog geen enkele indicatie dat dit ruimteschepen zouden zijn van buitenaards leven. Al die UFO verhaaltjes zijn inderdaad gelijk aan de verhaaltjes van het christendom.

Let wel, ik ben er wel van overtuigd dat er, gezien de enorme omvang van het universum, buitenaards leven bestaat maar ik weet totaal niet indien de mensheid daar ooit mee in aanraking zal komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be