Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2014, 23:42   #1121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
2 mensen vh zelfde geslacht mogen dat contract afsluiten, die mensen trouwen en wij noemen dat een huwelijk.
Als twee mensen een contract afsluiten, is dat een huwelijk. Aha, dus twee zakenpartners trouwen als ze een contract afsluiten...

Wel, wel, wel...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 23:46   #1122
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als twee mensen een contract afsluiten, is dat een huwelijk. Aha, dus twee zakenpartners trouwen als ze een contract afsluiten...
Wel, wel, wel...
de context zou duidelijk moeten maken dat we het over het wettelijk stelsel hebben (burgerlijk stelsel) en geen verkoopakte
ben je echt zo intellectueel beperkt dat het volledig uitgeschreven dient te worden?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 23:50   #1123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de context zou duidelijk moeten maken dat we het over het wettelijk stelsel hebben (burgerlijk stelsel) en geen verkoopakte
ben je echt zo intellectueel beperkt dat het volledig uitgeschreven dient te worden?
Hoezo? Ik lees slechts dat het om een contract gaat. Wat is dan wel de specificiteit van het huwelijk? Ik noteer alvast dat het ogenschijnlijk niets met man-vrouw te maken heeft, of kinderen of enig sentimenteel of amoureus sentiment.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2014, 23:54   #1124
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik lees slechts dat het om een contract gaat.
yep
We zijn al bijna 60 pagina's over het homohuwelijk bezig en jij bent intellectueel zo beperkt dat het niet in je opkomt dat het hier heel eventueel misschien over het burgerlijk stelsel zou kunnen gaan?

jij denkt dus aan verkoopsakten, eigendomsakten en cao's
je bent wel een goede trol moet ik zeggen

nope
kinders, amoureus, wit paard heeft niets met het burgerlijk stelsel te maken

Laatst gewijzigd door 1207 : 16 februari 2014 om 23:55.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 12:48   #1125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
yep
We zijn al bijna 60 pagina's over het homohuwelijk bezig en jij bent intellectueel zo beperkt dat het niet in je opkomt dat het hier heel eventueel misschien over het burgerlijk stelsel zou kunnen gaan?

jij denkt dus aan verkoopsakten, eigendomsakten en cao's
je bent wel een goede trol moet ik zeggen

nope
kinders, amoureus, wit paard heeft niets met het burgerlijk stelsel te maken
En nu ook blijft de vraag onbeantwoord: Waar ligt dan nog de specificiteit van het huwelijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 13:27   #1126
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, u geeft de armoede toe in uw eigen betoog.
Kortom, jij bent niet instaat om deftig te discussiëren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 13:54   #1127
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En nu ook blijft de vraag onbeantwoord: Waar ligt dan nog de specificiteit van het huwelijk?
De specificiteit ligt in een x aantal rechten en plichten die de 2 tav mekaar en tov de staat hebben.
rechten die je niet hebt als je dat contract niet afsluit.

maar dat is al x aantal maal uitvoerig uit de doeken gedaan. beschik jij niet over de intellectuele capaciteiten om dat te vatten dan is dat jammer voor jou
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 16:37   #1128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
De specificiteit ligt in een x aantal rechten en plichten die de 2 tav mekaar en tov de staat hebben.
rechten die je niet hebt als je dat contract niet afsluit.
Dat is bij ieder contract zo. Dan ontstaan er ook bepaalde rechten en plichten die je niet hebt als je dat contract niet afsluit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:00   #1129
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is bij ieder contract zo. Dan ontstaan er ook bepaalde rechten en plichten die je niet hebt als je dat contract niet afsluit.
proficiat
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 22:33   #1130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
proficiat
Kortom, vanaf nu kan om het even welk contract onder de noemer "huwelijk".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 22:52   #1131
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, vanaf nu kan om het even welk contract onder de noemer "huwelijk".
neen
contract is een hyperoniem, daaronder vallen alles soorten contracten, oa het huwelijkscontract

je doet het expres hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 23:04   #1132
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
neen
contract is een hyperoniem, daaronder vallen alles soorten contracten, oa het huwelijkscontract

je doet het expres hé
Dat doet hij zeker. Jan is een sofist.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 23:13   #1133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
neen
contract is een hyperoniem, daaronder vallen alles soorten contracten, oa het huwelijkscontract
Wat is dan nog de eigenheid van dat "huwelijk"scontract?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 23:36   #1134
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is dan nog de eigenheid van dat "huwelijk"scontract?
Dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
De specificiteit ligt in een x aantal rechten en plichten die de 2 tav mekaar en tov de staat hebben.
rechten die je niet hebt als je dat contract niet afsluit.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 23:53   #1135
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Ik vind het misselijkmakend dat het soort idioten die tegen homorechten, vrouwenrechten, gelijkheid en het bestaan van een moderne samenleving (want laten we eerlijk zijn, dat is waar het op neerkomt), dit doen onder het zwaaien van Franse tricolors.

Als je toch zo graag de idioot wil uithangen die dweept met het Ancien Régime, neem dan de oude lelievlag terug op en stop met het revolutionair symbool van de driekleur te onteren.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé


Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 17 februari 2014 om 23:54.
Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 23:56   #1136
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik vind het misselijkmakend dat het soort idioten die tegen homorechten, vrouwenrechten, gelijkheid en het bestaan van een moderne samenleving (want laten we eerlijk zijn, dat is waar het op neerkomt), dit doen onder het zwaaien van Franse tricolors.

Als je toch zo graag de idioot wil uithangen die dweept met het Ancien Régime, neem dan de oude lelievlag terug op en stop met het revolutionair symbool van de driekleur te onteren.
Precies. Ze zouden zich beter ook ineens aanbieden als lijfeigene en wat meer bessen verzamelen, verdorie! Inconsequent conservatief gepeupel.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2014, 05:07   #1137
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dat zeg je al een pagina of 10 maar is irrelevant.
Tja, als je mijn argument irrelevant noemt zonder aan te geven waarom dan zijn we uitgepraat he.

Ik kan nochtans niet duidelijker zijn dan ik het al 10 pagina's lang ben:

1) hoe je het draait of keert, het "huwelijk" heeft oa. met voortplanten te maken, en DUS met kinderen, ouderschap en al dat. Het is er de oeroude basis van.

2) het huwelijk heeft OOK met samenleven te maken, zoals fiskale dinges, rechten bij erfenis (als een van de partners sterft), andere rechten (zoals inspraak bij medische behandeling als de patient niet voor zich kan praten) en zo.

Een fundamenteel verschil tussen een homopaar en een heteropaar is dat een homopaar *niet kan voortplanten*. De leden van een homopaar kunnen eventueel wel voortplanten, maar "buitenechtelijk", of het nu op natuurlijke wijze is, of met alle medische assistentie ter wereld.

Het is juist dat niet alle heteroparen kunnen of willen voortplanten. In de mate dat ze dan trouwen, is het hen dus ENKEL om het luik "2)" te doen.

Nu is het zo dat het argument voor het homohuwelijk officieel "2" is, en dat als hier aangehaald wordt dat het huwelijk toch iets met voortplanten te maken heeft, dan stijgert men, en moet ik horen dat de wetgever trouwende mensen toch niet dwingt om kindjes te kopen en andere zever, gewoon om zogezegd aan te geven dat het huwelijk "niks met voortplanten te maken heeft".

Ik ben het 150% eens dat homokoppels totaal dezelfde rechten "2)" moeten hebben als heterokoppels ; het enige dat ik daaraan toevoeg is dat het "beperken tot 2 leden" OOK van het voortplanten kwam, dus is er geen enkele reden om het "homohuwelijk" tot 2 mensen, of tot 2 mensen van hetzelfde geslacht te beperken.

Maar als men dan merkt dat, zoals in Frankrijk, er AL EEN NIEUW KONTRAKT BESTAAT dat 2) bevat, en homokoppels zijn niet kontent en willen kunnen trouwen (in Frankrijk) OMDAT ZE KINDEREN WILLEN (wat ze niet kunnen, tenzij met consumptiekinderen),

dan noem ik die mensen hypocriete sofisten, want ze willen EIGENLIJK het wettelijk recht op consumptiekinderen om te doen alsof ze voortplanten zoals heterokoppels, maar ze staan te schreeuwen dat ze willen trouwen omdat trouwen niks met voortplanten, kinderen en ouderschap te maken heeft.

Ze doen dus alsof huwelijk het luik 1) niet bevat, omdat ze geinteresseerd zijn in luik 1).

Nu kan ik best aannemen dat homokoppels ook best ouder kunnen spelen en dat dat goed of slecht gaat net zoals bij alleenstaande ouders of bij heterokoppels. Daar heb ik niks tegen. Dat homokoppels voor een wees zullen zorgen is prima, als men vindt dat zij daar het beste geschikt voor zijn. Maar waar ik wel iets tegen heb is dat men overgaat tot consumeristische kinderproduktie (met legmoeders, zaadbanken en weet ik veel allemaal) om aan de vraag kunnen te voldoen.

Natuurlijk is dat er ook (marginaal) aanwezig voor heterokoppels, en daar ben ik evengoed tegen. Maar bij heterokoppels is dat redelijk marginaal, terwijl het voor homokoppels DE REGEL zal zijn.

Citaat:
2 mensen vh zelfde geslacht mogen dat contract afsluiten, die mensen trouwen en wij noemen dat een huwelijk. dit contract een andere naam geven omdat jij het met de term huwelijk moeilijk hebt (in deze context) is belachelijk. misschien een keertje in jezelf kijken waarom je het hier moeilijk mee hebt en vanwaar die irrationele angst/afkeer/... komt
Die afkeer is niet irrationeel. Die afkeer steunt op het feit dat de enige normale aanvaardbare manier om aan een mens op te leggen van opgevoed te worden door anderen (wat een situatie van verschrikkelijke dwang is met gigantische gevolgen voor de rest van het leven), erin bestaat dat laten te doen door zij die ook de rest van het bestaan van die mens hebben bepaald door zijn genetisch patrimonium en ook door zijn later te erven materieel patrimonium. Maw, dat kind is dan gewoon het totaalproduct op genetisch, materieel en opvoedingsvlak, van een heterokoppel. De dwang van de opvoeding heeft dan een zin. Dat er soms kinderen zijn die door tragische omstandigheden niet door hun natuurlijke genetische scheppers kunnen opgevoed worden zoals bijvoorbeeld wezen, en dat er dan geen andere mogelijkheid is dan die door anderen opgevoed laten te worden - beter dan niks he - kan de regel niet verschonen dat men "voor 't plezier van kinderen op te voeden" er gaat produceren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2014, 09:36   #1138
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tja, als je mijn argument irrelevant noemt zonder aan te geven waarom dan zijn we uitgepraat he.
het argument voortplanten is inderdaad irrelevant
het is geen plicht, voorwaarde,... om dat contract te mogen afsluiten (denk aan onvruchtbare mannen) en daarmee mag dat argument, om mannen verbieden te trouwen, naar de vuilbak.
en als je holebi's en contract wil kunnen laten afsluiten dat 1 op 1 gelijk is met het wettelijk stelsel dan is dat een huwelijk en noem je het ook gewoon zo.
.

zoals ik al zei
jij hebt een irrationele blokkade mbt holebihuwelijken, net als jan. Bij Jan is het duidelijk kerkelijk geïnspireerd, bij jou weet ik het niet.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2014, 09:46   #1139
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het argument voortplanten is inderdaad irrelevant
het is geen plicht, voorwaarde,... om dat contract te mogen afsluiten (denk aan onvruchtbare mannen) en daarmee mag dat argument, om mannen verbieden te trouwen, naar de vuilbak.
en als je holebi's en contract wil kunnen laten afsluiten dat 1 op 1 gelijk is met het wettelijk stelsel dan is dat een huwelijk en noem je het ook gewoon zo.
.

zoals ik al zei
jij hebt een irrationele blokkade mbt holebihuwelijken, net als jan. Bij Jan is het duidelijk kerkelijk geïnspireerd, bij jou weet ik het niet.
²!!
bij Jan is alles kerkelijk geïnspireerd; als hij gaat kakken is dat waarschijnlijk ook kerkelijk geïnspireerd.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2014, 11:28   #1140
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zoals ik al zei
jij hebt een irrationele blokkade mbt holebihuwelijken, net als jan. Bij Jan is het duidelijk kerkelijk geïnspireerd, bij jou weet ik het niet.
Een argument irrelevant en irrationeel noemen ontdoet het daarom niet van zijn argumentatiekracht, he.

Ik zou evengoed kunnen zeggen dat uw argumenten voor het holebi huwelijk irrelevant en irrationeel zijn als ze een contract kunnen hebben dat identiek is wat betreft alles wat NIET met kinderen te maken heeft, hoever brengt ons dat in de discussie ?

Mijn stelling is: het verschil tussen een "samenlevingscontract" voor holebis en een "echt huwelijk" heeft te maken met het verlangen van holebi koppels om consumptiekinderen kunnen op te eisen, maar ze stellen dat niet duidelijk.

Anders moet jij mij eens een relevant en rationeel argument geven waarom holebis NIET tevreden zouden zijn met een contract dat alle samenlevingsrechten van het huwelijk geeft, maar geen woord zegt over kinderen en voortplanting.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 februari 2014 om 11:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be