Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2010, 16:06   #1121
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat mij betreft, mogen pedofielen levenslang krijgen.
dank je voor je eerlijk antwoord
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:07   #1122
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik stel voor dat je eens een café binnenstapt en tegen een roodharige zegt dat hij abnormaal is. Of loop even de Leeuw Van Vlaanderen binnen en zeg dat blanken abnormaal zijn.
Dat is dan weer connotatie.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:07   #1123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik vind dat de strafmaat in verhouding moet staan met de gewraakte handelingen. De ene pedofiel gaat al wat verder dan de andere he.
Ik heb het hier echt niet over een aantal mensen die eventjes over bepaalde lichaamsdelen van het kind strelen, maar wel actieve pedofielen. Mensen die dus een kind echt en volledig in diens waardigheid treffen. Vanaf genitaliën aanraken tot alles wat erger is, is in mijn optiek strafbaar met levenslang. Punt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:07   #1124
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik stel voor dat je eens een café binnenstapt en tegen een roodharige zegt dat hij abnormaal is. Of loop even de Leeuw Van Vlaanderen binnen en zeg dat blanken abnormaal zijn.
I want pics before and after! Fotos voor en na posten aub!

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2010 om 16:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:08   #1125
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Dat is dan weer connotatie.
Precies.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:09   #1126
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Homoseksualiteit is abnormaal, geen chocolade lusten is abnormaal, dat het in de woestijn heel hard gaat regenen is abnormaal.
Mag ik even inspringen?

Schrijf en zeg aub niet ABnormaal, maar zeg en schrijf: NIET de NORM. Dat komt veel positiever en correcter over.
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:10   #1127
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Mag ik even inspringen?

Schrijf en zeg aub niet ABnormaal, maar zeg en schrijf: NIET de NORM. Dat komt veel positiever en correcter over.
Het komt positiever over, maar in feite betekent het hetzelfde.

Ik heb een hele tijd over homo's zitten te praten zonder er negatief over te doen, en dan nog is het niet goed.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:10   #1128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik stel voor dat je eens een café binnenstapt en tegen een roodharige zegt dat hij abnormaal is.
Als ik zo eventjes de discussie volg, dan stel ik vast dat iedereen naast de zaak praat.

Homoseksualiteit is inderdaad niet normaal, omdat het, in tegenstelling tot bijvoorbeeld roodharigen, ingaat tegen de finaliteit en de gegevenheid van onze lichamelijkheid. Man en vrouw zijn er voor elkaar, door de complementariteit van hun lichaam. Uit een intieme eenheid kunnen hierdoor kinderen komen. Bij homoseksuelen is die lichamelijke complementariteit er niet. Er is zelfs sprake van een tegenstelling. Het gaat in tegen de lichamelijk van man en vrouw. Daarom ook is abnormaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:10   #1129
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Mag ik even inspringen?

Schrijf en zeg aub niet ABnormaal, maar zeg en schrijf: NIET de NORM. Dat komt veel positiever en correcter over.
Ah nee, want dan mist het beoogde effect. Hij begrijpt zelf best dat het woord abnormaal een negatieve connotatie heeft en daar is het hem (en hem niet alleen) om te doen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:11   #1130
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Mag ik even inspringen?

Schrijf en zeg aub niet ABnormaal, maar zeg en schrijf: NIET de NORM. Dat komt veel positiever en correcter over.
ook dat is fout. Niemand heeft het recht, iemand anders een bepaalde norm op te leggen.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:11   #1131
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik zo eventjes de discussie volg, dan stel ik vast dat iedereen naast de zaak praat.

Homoseksualiteit is inderdaad niet normaal, omdat het, in tegenstelling tot bijvoorbeeld roodharigen, ingaat tegen de finaliteit en de gegevenheid van onze lichamelijkheid. Man en vrouw zijn er voor elkaar, door de complementariteit van hun lichaam. Uit een intieme eenheid kunnen hierdoor kinderen komen. Bij homoseksuelen is die lichamelijke complementariteit er niet. Er is zelfs sprake van een tegenstelling. Het gaat in tegen de lichamelijk van man en vrouw. Daarom ook is abnormaal.
Dat is dus iets helemaal anders dan wat Albrecht ervan maakt. Ik ben het hier helemaal niet mee eens, maar je bent er tenminste eerlijk over.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:13   #1132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is dus iets helemaal anders dan wat Albrecht ervan maakt. Ik ben het hier helemaal niet mee eens, maar je bent er tenminste eerlijk over.
Daarom ook stel ik dat de discussie eigenlijk voorbij gaat aan een belangrijk aspect. Beiden discussiëren immers slechts over een randelementen die in mijn ogen niet echt belangrijk zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:13   #1133
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ook dat is fout. Niemand heeft het recht, iemand anders een bepaalde norm op te leggen.
Een norm vaststellen is NIET die norm opleggen. Subtiel verschil, maar noodzakelijk
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:13   #1134
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ook dat is fout. Niemand heeft het recht, iemand anders een bepaalde norm op te leggen.
Het is niet norm als in "zo moet het", maar norm als in "dat is de meerderheid".

Als de meeste mensen homoseksueel waren, dan zou homoseksualiteit de norm zijn. Als de meeste mensen blauwe ogen hadden, dan zou blauwe ogen de norm zijn.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:14   #1135
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Homoseksualiteit is abnormaal, geen chocolade lusten is abnormaal, dat het in de woestijn heel hard gaat regenen is abnormaal.
Het laatste voorbeeld is onwaarschijnlijk, de twee eerste kunnen wel degelijk als normaal beschouwd worden. Niks abnormaal bij.
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:14   #1136
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Het laatste voorbeeld is onwaarschijnlijk, de twee eerste kunnen wel degelijk als normaal beschouwd worden. Niks abnormaal bij.
Dan hebben we gewoon een verschil in interpretatie van die twee woorden.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:15   #1137
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het is niet norm als in "zo moet het", maar norm als in "dat is de meerderheid".

Als de meeste mensen homoseksueel waren, dan zou homoseksualiteit de norm zijn. Als de meeste mensen blauwe ogen hadden, dan zou blauwe ogen de norm zijn.
Maar daarom is die norm niet beter, een meerderheid (waar jij duidelijk toe behoort) is in al die gevallen niet beter dan een minderheid.
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:15   #1138
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het is niet norm als in "zo moet het", maar norm als in "dat is de meerderheid".

Als de meeste mensen homoseksueel waren, dan zou homoseksualiteit de norm zijn. Als de meeste mensen blauwe ogen hadden, dan zou blauwe ogen de norm zijn.
als lid van een piepklein minderheidsgroepje (katholieken) hier in vlaanderen, kan je beter zwijgen over andere minderheden.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:15   #1139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Een norm vaststellen is NIET die norm opleggen. Subtiel verschil, maar noodzakelijk
Inderdaad, mij lijkt dat vrij eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen. Ik kan homoseksualiteit abnormaal vinden en bijgevolg het ook niet passend vinden dat het huwelijk voor deze vorm van samenleven wordt opengesteld, maar dit betekent niet dat ik voor een discriminatie ben op andere vlakken. Homoseksuelen mogen hun samenleven 'beleven' zonder straf, maar moeten mijns inziens niet op dezelfde rechten rekenen als het gaat om zaken als erkende gezinsvormen en kinderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:18   #1140
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Maar daarom is die norm niet beter, een meerderheid (waar jij duidelijk toe behoort) is in al die gevallen niet beter dan een minderheid.
Een NORM vaststellen heeft géén kwalitatieve betekenis. Het is niet omdat er meer regendagen zijn dan droge, dat regendagen beter zijn. Of omgekeerd (naargelang waar je woont he). Maar regendagen kunnen ergens de norm zijn, in de woestijn is droog de norm.
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be