Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2021, 20:39   #11541
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jullie zoeken het maar zelf verder uit.
Oud 14 juli 2021, 20:43   #11542
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
endotheelcellen van een bloedvat. Google heeft nog wat werk met zijn vertaalprogramma
Ah, oei.

Van dit hier:

"De cels, de vezelwalls beginnen nu ook te produceren de spikes."

dacht ik dat hij het had over het mechanisme om spike proteinen te maken.

Maar wil die nu gewoon zeggen dat er ook wat endotheelcellen van de wanden van een bloedvat zullen dienen om wat S proteine te maken ? Wat zou daar bijzonder aan zijn ? Dat er wat endotheelcellen kapot zullen gemaakt worden ? Ja en ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 21:34   #11543
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zegt hij ook niet. Hij zegt dat het voornamelijk niet-gevaccineerden zullen zijn. Hangt natuurlijk van de vaccinatie graad en de bescherming af, he.

Zoals we in de UK zien, met een vaccinatie graad van 92%, en een bescherming die vergelijkbaar is, hebben we vergelijkbare aantallen gevaccineerden (uit de 92% bevolking) en niet-gevaccineerden (uit de 8% bevolking) in het ziekenhuis.

Het is dus die 8% die instaat voor 50% van de ziekenhuis belasting.
Dan kan het wel interessant zijn om iets meer te weten over die 50% belasting door niet-gevaccineerden: over welke leeftijdscategorie gaat het, mensen met onderliggende klachten enz. 50% van wat ? 1500 IC bedden etc ???
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 21:35   #11544
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=swu_OGGab1Q

Jorn Luka & Flavio Pasquino

Jorn is idealist. Flavio is pragmaticus. Jorn is libertariër (geen overheid, geen belasting, je eigen zaken regelen). Flavio is conservatief (het goede behouden en stap voor stap het verkeerde verbeteren, goede mensen maken een goede overheid). Jorn wil een voorbeeld zijn voor wie volgen wil, Flavio wil de mensen die nog bang zijn meekrijgen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 juli 2021 om 21:38.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 21:55   #11545
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, oei.

Van dit hier:

"De cels, de vezelwalls beginnen nu ook te produceren de spikes."

dacht ik dat hij het had over het mechanisme om spike proteinen te maken.

Maar wil die nu gewoon zeggen dat er ook wat endotheelcellen van de wanden van een bloedvat zullen dienen om wat S proteine te maken ? Wat zou daar bijzonder aan zijn ? Dat er wat endotheelcellen kapot zullen gemaakt worden ? Ja en ?
Een beetje avondlectuur.

https://www.frontnieuws.com/de-moord...t-spike-eiwit/
Oud 14 juli 2021, 23:11   #11546
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

weet ge hoe gemakkelijk het is om dergelijke bullshit te ontmaskeren? Wel

Citaat:
Maar – en hier komt de baanbrekende wetenschap om de hoek kijken, en dit is waar het eng wordt – door een verzoek om informatie van het Japanse regelgevende agentschap hebben ik en verschillende internationale medewerkers toegang gekregen tot wat de biodistributiestudie wordt genoemd.
We mogen deze Helden Dankbaar zijn. Op Gevaar van Eigen Leven hebben ze Speciale Toegang Afgedwongen bij de Japanse Overheid om deze o zo geheime informatie te mogen inkijken om ons allemaal te kunnen waarschuwen voor de aankomende Apocalyps.

hij had zich veel moeite kunnen besparen door gewoon naar de website van het Europees geneesmiddelenagentschap te gaan, de EPAR op te zoeken van het Pfizer vaccin, en naar p45 (sectie 2.3.2 Pharmacokinetics) te gaan
Voor de luieriken: https://www.ema.europa.eu/en/documen...-report_en.pdf

Citaat:
Ze hebben de biodistributie studie van de Japanners? Neem je me in de maling? Je bedoelt dat de Amerikaanse gezondheidsautoriteit FDA deze experimentele “nieuwe technologie” vaccins in gebruik heeft genomen voordat ze ook maar enig idee hadden waar de substantie in het vaccin in het lichaam terecht zou komen. Als dat geen criminele nalatigheid is, wat dan wel? Wilt u bewijzen dat onze regelgevers worden gecontroleerd door de industrieën die zij geacht worden te controleren? Hier is het!
Lol

Citaat:
“… in belangrijke studies – biodistributiestudies genoemd, die zijn ontworpen om te testen waar een geïnjecteerde stof zich in het lichaam bevindt, en in welke weefsels of organen het zich ophoopt – gebruikte Pfizer niet het commerciële vaccin (BNT162b2) maar in plaats daarvan een “surrogaat” mRNA dat het luciferase eiwit produceerde…
ja, hoe gaan we anders te weten komen waar het terecht zou kunnen komen

ik stop hier, en laat het hier bij, want het vervolg is nog belachelijker

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 14 juli 2021 om 23:17.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 23:33   #11547
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jullie zoeken het maar zelf verder uit.
Misschien moet je die raad zelf ook eens beginnen opvolgen ipv google translate te copy pasten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 00:04   #11548
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Misschien moet je die raad zelf ook eens beginnen opvolgen ipv google translate te copy pasten.
Dada.
Oud 15 juli 2021, 00:07   #11549
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
? Ik dacht dat meer dan de helft van de besmettingen echt asymptomatisch was. De vraag is natuurlijk waar de "grens" is van asymptomatische besmetting, want op een zeker ogenblik is er zelfs geen "infectie" meer.

De grens tussen "er zitten wat virussen in mijn neus, maar die doen mij niks", en een "zodanig lichte besmetting dat ik er zo goed als niks van merk", waar ligt die ?

Stel dat 10 virus deeltjes 2 cellen infecteren, die zelf 100 virusdeeltjes maken die verder geneutraliseerd worden en afgemaakt worden. Is dat een "asymptomatische besmetting" of is dat "geen besmetting" ?

Hoe ver moet de infectie gaan om te zeggen dat ik geinfecteerd ben, ook al merk ik er niks van ?

Ik denk dat er een continuum is tussen "10 virusjes binnen gekregen, die niks deden" (ik ben dus totaal niet geinfecteerd geraakt, maar wel "besmet"), en "ik heb een heel heel lichte snotneus".
Het is meer dan ik dacht maar toch ook beduidend minder dan wat jij zegt, een kwart.

https://jamanetwork.com/journals/jam...rticle/2774707
Oud 15 juli 2021, 04:57   #11550
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Bonneux deelde dit artikel: het zou toch kunnen dat de vaccinale immuniteit beter is:

https://www.nature.com/articles/s41591-021-01377-8
Oud 15 juli 2021, 08:10   #11551
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Bonneux deelde dit artikel: het zou toch kunnen dat de vaccinale immuniteit beter is:

https://www.nature.com/articles/s41591-021-01377-8
Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat roken gezond is. Dit is belachelijk, ze kijken maar naar enkele beperkte punten op zoek naar een bepaalde conclusie. Zo werkt wetenschappelijk onderzoek niet.

Immuniteit voor SARS 1 is nu al 17 jaar en lopende, het beschermt ook tegen Covid-19 die vergelijkbaar is. Het kan niet dat een vaccin even sterk is. Doordat het lekt kan het zelfs de ziekte zelf sterker maken, we hebben wetenschap al lang de deur uit gesmeten in heel die massa hysterie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 08:13   #11552
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een infectioloog uit Hasselt die de juiste dingen zegt maar het is duidelijk dat hij bang is.

https://www.hln.be/binnenland/interv...4f98&auth_rd=1

INTERVIEW. Infectioloog ziet nieuwe fase in corona-epidemie aanbreken: “Stop met focus op besmettingen en temper de paniek”
“Stop met die focus op besmettingen en temper de paniek.” Die boodschap van Jeroen van der Hilst (44), infectioloog aan het Jessa Ziekenhuis, krijgt opvallend veel bijval op sociale media. Van der Hilst - geboren in Nederland maar al tien jaar actief in ons land - vindt dat we anders met het virus moeten omgaan. “Neen, er komt geen tsunami meer.”
Let u op hoe u mijn woorden weergeeft?” Infectioloog Jeroen van der Hilst vraagt het na ons gesprek met aandrang. De arts van het Jessa Ziekenhuis in Hasselt vindt dat we bijna in een nieuwe fase van de epidemie beland zijn en dat de focus stilaan verlegd mag worden van collectieve maatregelen naar individuele verantwoordelijkheid.
Oud 15 juli 2021, 09:19   #11553
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een infectioloog uit Hasselt die de juiste dingen zegt maar het is duidelijk dat hij bang is.

INTERVIEW. Infectioloog ziet nieuwe fase in corona-epidemie aanbreken: “Stop met focus op besmettingen en temper de paniek”
“Stop met die focus op besmettingen en temper de paniek.” Die boodschap van Jeroen van der Hilst (44), infectioloog aan het Jessa Ziekenhuis, krijgt opvallend veel bijval op sociale media. Van der Hilst - geboren in Nederland maar al tien jaar actief in ons land - vindt dat we anders met het virus moeten omgaan. “Neen, er komt geen tsunami meer.”
Let u op hoe u mijn woorden weergeeft?” Infectioloog Jeroen van der Hilst vraagt het na ons gesprek met aandrang. De arts van het Jessa Ziekenhuis in Hasselt vindt dat we bijna in een nieuwe fase van de epidemie beland zijn en dat de focus stilaan verlegd mag worden van collectieve maatregelen naar individuele verantwoordelijkheid.
Ook bij de medici , de 'medische klasse' , heerst er een vorm van omerta.
En, mss interessant om ook de naam vd journalist te onthouden :
Jeroen Bossaert.
Oud 15 juli 2021, 16:27   #11554
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Waarom zou hij bang zijn? Hij wil gewoon aan accurate weergave van het gesprek.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 16:36   #11555
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht

hij wilde gewoon een Lieven Annemanske vermijden
Oud 15 juli 2021, 19:23   #11556
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Omdat hij bang is, even verder in de tekst staat " “Maar die boodschap ligt gevoelig. Dat merk ik aan de emotionele reacties.”"
Oud 16 juli 2021, 06:33   #11557
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is in Europa voor elk wat wils
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(51).png‎
Bekeken: 392
Grootte:  527,3 KB
ID: 114640  

Oud 16 juli 2021, 10:49   #11558
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is in Europa voor elk wat wils
Je had er ook nog Zweden bij kunnen zetten. De "zeer besmettelijke" delta variant is ook daar dominant, met relatief weinig volledige vaccinaties, en relatief lichte maatregelen.
Resultaat: r-waarde is 0,8, en aantal gevallen een vijfde van hier...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 11:49   #11559
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Je had er ook nog Zweden bij kunnen zetten. De "zeer besmettelijke" delta variant is ook daar dominant, met relatief weinig volledige vaccinaties, en relatief lichte maatregelen.
Resultaat: r-waarde is 0,8, en aantal gevallen een vijfde van hier...
Zweden tellen niet mee, die wonen allemaal in uitgestrekte wouden.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 06:03   #11560
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog een leuke studie over het effect van lockdown (stay at home orders).

Huisarrest lijkt zo wat de strengste maatregel geweest te zijn die toegepast werd. Het is in andere omstandigheden een equivalent van gevangenis straf, met een klein privilege. Als je tot 3 jaar gevang veroordeeld bent, en je bent niet gevaarlijk, en je bent braaf, dan kan je dus als straf 3 jaar huisarrest krijgen, zoals gans de bevolking tijdens zo een maatregel.

Hoe goed werkt dat eigenlijk ?

https://www.medrxiv.org/content/10.1....13.21260476v1

Je zou denken dat als men de ganse bevolking "in het gevang" steekt, dat toch wel een serieus effect zou hebben.

Citaat:
For each day under stay-at-home orders, the number of new cases changed by a factor of 0.982 (95% CI 0.981-0.982) in rural and 0.952 (95% CI, 0.951-0.953) in urban counties compared to prior to stay-at-home
In stedelijke gebieden vermindert dat de propagatie met .... 4.8%.
In landelijke gebieden... met 1.8%.

Na zo een periode, neemt de propagatie weer toe, zoals ervoor:

Citaat:
Each day after stay-at-home orders expired, the number of new cases changed by a factor of 0.995 (95% CI, 0.994-0.995) in rural and 0.997 (95% CI, 0.995-0.999) in urban counties compared to prior to stay-at-home.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2021 om 06:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be