![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1141 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 11:36. |
|
|
|
|
|
|
#1142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als Vlamingen een status-quo willen zullen ze dat krijgen. Het programma van Dewever komt er alleszins niet, zoveel is duidelijk. |
|
|
|
|
|
|
#1143 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1144 | |
|
Minister-President
|
Bart De Wever heeft in 2004 op dit eigenste forum het volgende gezegd. (ik ben het volledig met hem eens)
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1145 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1146 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat betekent dat er op termijn iets zal komen dat nog veel verder gaat. En dat zal dan in geen enkel partijprogramma staan.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#1147 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1148 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het Frans is niet meer zo dominant als vroeger in België. Discussies in het Belgische parlement verlopen meer in het Nederlands dan het Frans, wie geen Nederlands spreekt vindt geen goede job in Brussel.
|
|
|
|
|
|
#1149 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ze kunnen er perfect voor zorgen dat het Franstalig onderwijs in Brussel goede tweetaligen aflevert. Waarom doen ze dat dan niet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#1151 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
|
#1152 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
k9
Citaat:
Citaat:
Als NVA daarmee kan leven en compromissen sluiten, dan kan er onderhandeld worden. |
||
|
|
|
|
|
#1153 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Het gevolg is dan ook dat ze niets doen voor de verdediging van het Nederlands in hun stad en braaf de Franstalige dictaten ondergaan. De overververtegenwoordiging van Vlamingen in de Brusselse instellingen zorgt er niet voor dat het statuut van het Nederlands versterkt wordt, ze zorgt er alleen voor dat een handvol Vlamingen wat goed kunnen graaien. |
|
|
|
|
|
|
#1154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1155 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik denk gewoon realistisch ipv naief tot en met, zoals gij hier demonstreert door te stellen dat een volwaardig derde gewest in het voordeel van NL zou kunnen zijn.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 11:50. |
|
|
|
|
|
|
#1156 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar als ik hierin ongelijk zou hebben, of krijgen, dan hoop ik alvast dat het op dit specifieke punt zal zijn dat er bijsturing komt. |
|
|
|
|
|
|
#1157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met succes, Nederlands is nu veel meer ingeburgerd dan 20 jaar geleden, de meeste Brusselaars spreken tegenwoordig Nederlands, ook veel Marokkanen bvb. |
|
|
|
|
|
|
#1158 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Tweetaligheid �* la Belge is steeds ten nadele van NL geweest. Tweetalig onderwijs is dan ook een franstalig voorstel... Tweetaligheid mondt uiteindelijk uit in franse ééntaligheid. Zie Brussel zelf..... Ge hebt niet het minste benul van de heersende taalwetmatigheden in dit landje.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 12:01. |
|
|
|
|
|
|
#1159 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 november 2013 om 11:59. |
|
|
|
|
|
|
#1160 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie zegt dat het Vlaanderen is dat zich zal afscheuren?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|