![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U beweert dus dat wat ik hier neerzet niet in uw taal is, en dat wat u hier neerpent, niet in mijn taal is?
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het Nederlands van Zuid-Afrika is zelfs een heel eigen taal geworden door gebrek aan contact met het moederland. Studeer jij geen geschiedenis? |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk niet. En u hebt Duits en Duits. Zelfs met een kennis van de Duitse taal, ga het Duits van Zwitserland proberen te begrijpen. Het lijkt een totale andere taal te zijn dan het Duits van Duitsland.
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
|
Citaat:
de verhouding van de Vlamingen en de Nederlanders ligt al iets dichter. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2) Ik heb ook geen ondertitels nodig om een Nederlandse serie zoals Baantjer te verstaan. Het probleem is dat er bij de VRT sommige mensen last hebben van een ondertitelingsziekte die denken dat Vlamingen te dom zijn om Nederlandse series te begrijpen (terwijl er in Baantjer deftig Nederlands wordt gesproken). 3) Inderdaad; het favoriete discours van sommige belgicistische Vlamingen 4) Ik spreek altijd algemeen Nederlands; ook in mijn eigen stad, om de simpele reden dat ik geen dialect kan (wat ik wel jammer vind). |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
Wat het Duits betreft.
Nogal wat mensen op het forum hopen hier op een samengaan van Vlaanderen en Nederland wegens dezelfde taal. Anderen zeggen dan: Nederlands en Vlaams = groot verschil Reactie: Duits en Duits uit Zwitserland ook heel verschillend. MAAR: Duitsland en Duits-Zwitserland zijn wel niet van plan om samen te smelten. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Parlementslid
|
Je moet eens zien wat hier aan Belgische kentekens rondrijdt! Maar dat zijn vast allemaal Nederlanders die net over de grens wonen. Als ik weer door een Intratuin loop of bij Ikea in Breda dan denk ik iedere keer weer ''wat spreken ze toch al goed Belgisch, die luitjes'' En ga ik op zondag naar familie in Amersfoort, dan zijn de belgische kentekens ook niet te tellen. Wat moeten die lui toch allemaal hier?
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Bovendien kan iedere Vlaming via de kabel de Nederlandse zenders bekijken. Blijft natuurlik dat zomaar alles gratis uit de Nederlandse lucht pikken om nogal kortzichtige redenen niet kan. Het moet via de Vlaamse kabel. Je kunt ook geen Nederlandse dekoder kopen. Ik heb me laten wijsmaken dat zelfs een Nederlander zijn dekoder buiten de rijksgrens juridisch niet mag gebruiken. Wat een gemiste kans op promotie van Nederland! Veel "Uitsaaikorporasie" zit daar niet in...
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
|
Citaat:
1) Franse Gemeenschap 2) Vlaamse Gemeenschap 3) Duitstalige Gemeenschap
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 5 mei 2008 om 06:56. |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
de Letermes, Onckelinxen, Van Cauwenbergen van deze wereld spreken je wel tegen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1) Zij kijken vooral naar commerciële omroepen 2) De Nederlandse publieke omroepen zijn veelal van slechte kwaliteit Hoewel ik merk dat de Vlaamse jeugd steeds minder Belgisch wordt, steeds meer opgroeit als Vlaming, en hun houding tegen Nederland beter wordt. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
Ik heb een Franse voornaam en een Franse achternaam, ben ik nu een Waal of een Fransman?
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
volgens jouw eigen definitie blijkbaar wel hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Minister-President
|
|
|
|