![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Europees Commissaris
|
Na jaren is dit mijn lievelingetje
![]() |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Yup, nog niks veranderd
|
|
|
|
#103 |
|
Vreemdeling
|
Zo, ik heb me aangemeld omdat ik eens wou lezen wat mede-liefhebbers van whisky zoal te vertellen en aan te raden hebben.
Het eerste wat me opvalt is dat er zo sterk wordt afgegeven op Jack Daniels? Ik begrijp de reden niet goed, persoonlijk vind ik deze een lekkere whisky, zeker de Silver Single Barrel. Natuurlijk smaakt hij heel anders dan een single malt maar het is ook een ander continent... Ik zie ook dat ze JD over dezelfde kam scheren als een bourbon. JD is een rasechte Amerikaanse whisky, zeker geen bourbon, hij heeft in 1904 zelfs de titel van beste whisky ter wereld gewonnen. Het volgende dat me opvalt is dat de kenners wel weten waar ze over praten kwa geuren en smaken, ik kan dit ook, maar dit interesseerd me minder, ik ga enkel af op het smakenpallet van een whisky en om te weten of je hem echt lekker vind moet je blind proeven. Ik lees hier "heb me net X uitgeschonken" "ga nu Y drinken". Neen, als je een whisky echt wil leren kennen dan laat je iemand anders eentje uitschenken en moet je proeven zonder te weten welke het is. Enkel zo schakel je je vooroordelen uit die je onderweg uit fora hebt opgepikt. Het laatste puntje waar ik bij de liefhebbers een beetje bij verrast was zijn de merken. Glenfiddich, Glenlivet, Ardberg, ... ja allemaal lekkere whisky's maar je betaald zo veel meer voor de naam dan voor de whisky. Ik geef een voorbeeld, Highland Park 18Y kost wat, 50-60 euro in de winkel? Lekkere smaak, maar voor 50-60 euro koop ik in een simpele speciaalzaak van wijn etc 2 whisky's die even goed of zelfs beter zijn. Ik zal ook even mijn collectie van whisky's zeggen die ik heb staan. Laphroaig 15Y en 18Y Glenlivet 12Y en 18Y Jack Daniels Nr 7, Single Barrel, Single Barrel silver selection, Gentleman Jack Buffalo Trace Wild Turkey The Yamazaki Single Malt 10Y Glenfiddich 15Y en 18Y Highland Park 12Y en 18Y Isle of Jura - Superstition Monkey Shoulder Smokey Joe Cragganmore 14Y Persoonlijk vind ik deze collectie niet slecht voor iemand van 21 jaar Deze zijn wel niet allemaal van mezelf maar ook van de papa. Heb mezelf ook net de Islay whisky van Delhaize selection gekocht en zal nog wel posten wat ik er van vind |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
mainstay:
![]() ![]() In verwerking: ![]() 14,5 jaar oude anCnoc. Eerste indruk is fantastisch. Zware concurrent voor Bowmore (met duidelijk gelijkenissen van de turf+sherrytoets) niet (meer) in de kast maar zaligheid: ![]() Ik denk door whiskygoeroe Michael Jackson (niet de popster neen) op 95/100 gezet. Terecht. Peat and Burn ! Prijs/kwaliteit: Glenlivet 12 !!! do not buy glenfiddich 12 if there is a Glenlivet 12 Dingen die ik ook zeker apprecieer: Dalmore, Tyrconell (irish!), Ardbeg, ...
Laatst gewijzigd door Steben : 30 december 2011 om 10:39. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Europees Commissaris
|
Straks is japanse whiskey proberen.
![]()
Het is allemaal de schuld van de Flair. Laatst gewijzigd door Ratatosk : 30 december 2011 om 11:20. |
|
|
|
|
|
#106 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Voor mij is een goeie whisky ene waar ge met 1 of 2 glazen van 2cl al met voldaan zijt, en tevreden naar terugkijkt, of dat nu single malt of blended is. Jack kunt ge een colaglas van volgieten en zuipen gelijk een tempelier, zonder eigenlijk te beseffen wat ge drinkt. Daarom steekt die bij mij dus onder de categorie "caféwhisky" Citaat:
Trouwens: zoals ge hier wat verder terecht opmerkt is dat je u nie echt moogt laten beïnvloeden door zulke dingen. Wat voor de ene lekker is, is voor een ander rioolwater Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iedereen weet (denk ik toch) dat smaken verschillen, dus kan het best zijn dat ik die "veelbelovende" whisk(e)y een teleurstelling vind. Ge moet niet goed vinden wat een ander goed vind eh: een hele fles tegen uw zin moeten leegkuisen is zeker niet alles Citaat:
Nuja, flessen van €1 000 en meer, laat ik ook voor wat ze zijn zenne, dat zijn eerder collector items Citaat:
Buffalo Trace, Wild Turkey, Monkey Shoulder en Smokey Joe ken ik niet (denk ik) en de Highland Parc heb ik hier al meer zien verschijnen. Blijkbaar valt die bij velen in de smaak, dus zal ik die vroeg of laat ook eens proeven Citaat:
'k Ben blij te horen dat er nog jeugdigen zijn die de smaak van whisky appreciëren In ieder geval: ik wacht op uw bevindingen van de "Islay whisky" (Dewelke is het trouwens? Delhaize mag niet zomaar de naam 'Islay' gebruiken eh
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
'k Heb gene favoriete whiskey
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik ben echt een voorstander van de klassiekers afgaan als je begint.
je kan wel zeggen dat er blind geproeft moet worden etc... maar een deel van whisk(e)y drinken en proeven is ook het verhaal achter de drank. Vind ik toch. (vele Glen's, Aberfeldy, Dalwhinnies, Oban, Talisker, ...) Zoals Dronkoers al zei, kan je veelbelovende whiskies ook een teleurstelling vinden. Mijn Engelse schoonbroer heeft op school gezeten met een jongen wiens ouders premies kregen om op Jura arts en crafts te gaan beoefenen. Een deel van het karakter van het eiland is bepaald door de leegloop en herbevolking. Dat zijn sappige verhalen terwijl je er van nipt.
Laatst gewijzigd door Steben : 30 december 2011 om 12:08. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
#115 |
|
Banneling
|
even kijken wat ik hier nog allemaal heb staan:
glen deveron glen fiddich 12 bowmore glendronach 12 oban 14 glencadam 21 abelour12 glenturret 10 Tomatin 12 glenmorangie 10 glenkincie 12 dalwhinnie 15 glenlivet 12 glen elgin 12 en straks ga ik dus nog een paar flessen gaan halen in frankrijk |
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hoelang zit ge in Frankrijk?
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een zinvollere vraag zou zijn: zullen wij terwijl ge in Frankrijk zijt op uw huis passen. Mogen we de sleutel?
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
euhm... een rendiermuts?
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|