Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2008, 13:34   #101
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Natuurlijk heeft 4mil het volgende niet gelezen:

'Ook de paarse regering-Verhofstadt stuurde F16's naar Afghanistan, in 2005. Ook de paarse regering besteedde het grootste deel van de 70 miljoen euro operatiebudget aan Afghanistan.

'Natuurlijk is onze kritiek voor een stuk show, fundamenteel zijn we het in grote lijnen eens met het beleid van De Crem', geeft een SP.A-kamerlid toe. 'Verbazend is dat niet, in de huidige budgetcontext zijn de beleidsopties hoe dan ook beperkt.'
Gisteren gelezen, doch wat heeft deze uitspraak met Jantjes en uw kromdenken te maken?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 9 november 2008 om 13:35.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 13:36   #102
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Gisteren gelezen, doch wat heeft deze uitspraak met Jantjes en uw kromdenken te maken?
Topic gaat toevallig over WIe steunt er onze jongens in Afghanistan?

En uit dat artikel blijkt dat de Sp-a dat reeds sinds 2005 doet/deed.

Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 9 november 2008 om 13:38.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 14:27   #103
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Topic gaat toevallig over WIe steunt er onze jongens in Afghanistan?

En uit dat artikel blijkt dat de Sp-a dat reeds sinds 2005 doet/deed.

Ja en ? Ik ben geen Sp-a adept. Ik ben niet (enkel maar) Links.

Zonder de Sp-a te willen verdedigen moet ik hier toch opwerpen dat het compromis (tussen rood en blauw) van toen voorzag in een beter afgelijnde missie en dat het besluit open en democratisch genomen werd.

Ook vandaag zie ik dat de Sp-a vooral kritiek heeft op de manier waarop de beslissing genomen werd en op de virtuele onbegrensdheid van de missie.

Dit gewoon om de juiste nuances te leggen. Wat u echter denkt van de Sp-a kan mij geen niet raken. En doet zeker niet af van het feit dat De Crem zich behelpt met immorele oorlogsretoriek om deelname aan een immorele (en zelfs illegale) oorlog te verantwoorden.

De Crem heeft België gedevalueerd tot een land in oorlog. En dat onder bevel van een machtswellustige agressor.
Oud 9 november 2008, 14:38   #104
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Graatmagere uitleg.
Oud 9 november 2008, 14:42   #105
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Graatmagere uitleg.
ok
Oud 9 november 2008, 15:41   #106
LastMohican
Banneling

Standaard

Waarom droppen ze niet gewoon een paar nukes op Afghanistan ? Geen gezever meer, geen opium meer, geen Taliban meer, en enorm veel parkeerruimte.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 17:45   #107
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Wat zal de houding van mevrouw Gennez van de spa zijn als Obama ons land om meer troepen voor Afghanistan vraagt?
Oud 9 november 2008, 18:55   #108
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Bon, laat ik dan even voor 'the fun' meegaan in het kromdenken dat Jantje, Uilenspiegel en U dierbaar is.

Jantje blijkt na wellicht een zorgvuldige analyse van het cijfermateriaal over het aantal burgerslachtoffers van de beide wereldoorlogen uit de voorbij eeuw en de Koreaanse oorlog tot de vaststelling te komen dat dit aantal overtroffen wordt door een waarschijnlijk aantal doden onder de afrikaanse burgerbevolking door het uitblijven van een militaire interventie.

Het voorgenoemde aantal jaarlijkse afrikaanse burgerslachtoffers waar Jantje zich op beroept is jammer genoeg verregaand hypothetisch, want dit aantal kan niet vastgesteld worden. Hoe telt men om te beginnen een mogelijks niet overlijden, laat staan het aantal nog levenden omdat de oorzaak van hun eventueel niet geweldadige einde zich immers niet voordeed, in casu miltaire interventies die uitblijven.

Jantjes redenering, die U en Uilenspiegel onderschrijven, is niet alleen kierrewiet, zelfs een aanzet tot het voorzien van enig betrouwbaar cijfermateriaal over burgerslachtoffers uit de vorige eeuw ontbreekt. Jantjes redenering is bijgevolg een 'geloofszaak'. Mensen geloven met drommen in knettergekste dingen, laatst hadden we nog een akkefietje met 800.000 man.
bekijk eens de gemiddelde levensduurte van een afrikaan en een westers persoon...
hoe zou dat toch komen denk je?
hongersnoden, oorlogen,....
Oud 9 november 2008, 20:55   #109
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Wat zal de houding van mevrouw Gennez van de spa zijn als Obama ons land om meer troepen voor Afghanistan vraagt?
Weet U,

De houding van mevrouw Caroline Gennez is in deze uitermate irrelevant. Sp.a maakt tot nader order, zoals U hopelijk toch beseft, geen deel uit van de regering Leterme I (en een beetje).

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 9 november 2008 om 20:56.
Oud 9 november 2008, 20:57   #110
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Waarom droppen ze niet gewoon een paar nukes op Afghanistan ? Geen gezever meer, geen opium meer, geen Taliban meer, en enorm veel parkeerruimte.
Omdat niet alle Afghanen de taliban genegen zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 21:00   #111
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat niet alle Afghanen de taliban genegen zijn.
Een even groot deel is de niet-islamitische-naar-islamitische-normen-goddeloze-amerikanen niet genegen.
Oud 9 november 2008, 21:02   #112
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
bekijk eens de gemiddelde levensduurte van een afrikaan en een westers persoon...
hoe zou dat toch komen denk je?
hongersnoden, oorlogen,....
Waarom komt de gemiddelde levensduur van een Afrikaan hier almeteens op de proppen?

Ik beschouw seffens de minimale lichaamslengte van Oceaniërs en laat U zonder dralen mijn conclusies betreffende de geopolitieke invloed hiervan weten.

Oud 9 november 2008, 21:10   #113
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Een even groot deel is de niet-islamitische-naar-islamitische-normen-goddeloze-amerikanen niet genegen.
Wel heel veel Duitsers waren het 'Vrije Westen' tijdens de jaren '40 ook niet genegen, hadden zij het bij het rechte eind?

Dat grote deel Afghanen mag dat denken, maar eerst moeten zij er voor zorgen dat ze hun gedacht , in veilige omstandigheden, kunnen zeggen.
Die veiligheid kunnen zijzelf nog NIET garanderen aan hun medeburgers.
Tot zolang het ANA het niet kan overnemen, zijn Westerse militairen de enige optie op een talibanvrij Afghanistan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 21:36   #114
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Tot zolang het ANA het niet kan overnemen, zijn Westerse militairen de enige optie op een talibanvrij Afghanistan.
Versta mij niet verkeerd. Ik zie liever elk volk vrij van 'extremistische' heersers. Maar wat ik liever zou hebben is niet noodzakelijk 'the way to go'. Zou 't niet beter zijn mochten de Afghanen democratie en scheiding van machten zelf omhelzen als de enige juiste manier om 't allemaal te bestieren ? Dat is niet iets dat je hun kan opleggen. Je kan hun daar tijdelijk met gewapende hand toe dwingen, maar zeer waarschijnlijk valt men terug op 'talibanizering' op 't moment dat de bezettingsmacht zich terug trekt. Feit is dat de 'talibanizering' koppen opsteekt in alle 'moslimstaten'.

Nee. 't Spijt me. Ik denk niet dat je democratie en scheiding der machten gewapenderhand kan invoeren. Democratie is 't gevolg van een volk dat evolueert. Ik ben ervan overtuigd dat elk volk tenslotte naar een democratie evolueert, als je 't maar genoeg tijd geeft.

Je kan dat proces trachten te versnellen met opleiding, scholen, openheid, veel geduld en vooral door een voorbeeld te zetten. Je kan dat proces niet overhaasten met geweld. Geweld dat enkel nieuwe conflicten schept en vreedzame evoluties vertraagt.

Wij hebben hier in eigen land de opportuniteit om via dialoog, scholing, verdraagzaamheid en vooral veel moed de kans om moslims de zo noodzakelijke verlichting mee te geven. Een verlichting die zal uitdeinen als een olievlek.

Maar zelfs dat lijkt onmogelijk. En het is onder andere hierdoor dat oorlogsretoriek zo gemakkelijk gelovigen vind als was 't een religie.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 9 november 2008 om 22:02.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 21:43   #115
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Denkt iemand dat de US zich iets aantrekt van de Afghanen of van de taliban? Brzezinski bracht de taliban aan de macht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brzezinski:
Nouvel Observateur: – « Quelques excités » ? Mais on le dit et on le répète : le fondamentalisme islamique représente aujourd’hui une menace mondiale…
Z. Brzezinski. – Sottises ! Il faudrait, dit-on, que l’Occident ait une politique globale �* l’égard de l’islamisme. C’est stupide : il n’y a pas d’islamisme global. Regardons l’islam de manière rationnelle et non démagogique ou émotionnelle. C’est la première religion du monde avec 1,5 milliard de fidèles. Mais qu’y
a-t-il de commun entre l’Arabie Saoudite fondamentaliste, le Maroc modéré, le Pakistan militariste, l’Egypte pro-occidentale ou l’Asie centrale sécularisée ? Rien de plus que ce qui unit les pays de la chrétienté...
http://hebdo.nouvelobs.com/hebdo/par...s/a19460-.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brzezinski:
(EN vertaling)
Zbigniew Brzezinski: What is most important for world history? The Taliban or the fall of the Soviet Empire? Some Islamic hotheads or the liberation of Central Europe and the end of the cold war?

Le Nouvel Observateur: "Some hotheads?" But it has been said time and time again: today Islamic fundamentalism represents a world-wide threat...

Zbigniew Brzezinski: Rubbish! It's said that the West has a global policy regarding Islam. That's hogwash: there is no global Islam. Let's look at Islam in a rational and not a demagogic or emotional way. It is the first world religion with 1.5 billion adherents. But what is there in common between fundamentalist Saudi Arabia, moderate Morocco, militaristic Pakistan, pro-Western Egypt and secularized Central Asia? Nothing more than that which connects the Christian countries...
http://www.emperors-clothes.com/interviews/brz.htm
Dan lezen julie 't ook eens van iemand anders...

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 november 2008 om 22:04.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 21:47   #116
Goe weere
Partijlid

Goe weere's schermafbeelding

Standaard

De vraag was: wie steunt onze jongens in...

Wel: de mensen die daar het vuile werk moeten doen, die steun ik in elk geval, waar ook en met welke opdracht ook. Zij riskeren lijf en leden, de bewoner van het Aalterse Cremlin een ietsjepietsje minder.

Verder denk ik dat er goede en slechte vredesmissies zijn, verantwoorde en minder verantwoorde opdrachten. Die in Afghanistan is over de jaren heen gedegenereerd tot een westers imperialisme met een marionettenregering als alibi.

One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell)
Goe weere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 22:02   #117
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Dan lezen julie 't ook eens van iemand anders...
Voor één keer ben ik niet volledig mee met wat je wil zeggen Filosoof.
Oud 9 november 2008, 22:07   #118
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goe weere Bekijk bericht
De vraag was: wie steunt onze jongens in...

Wel: de mensen die daar het vuile werk moeten doen, die steun ik in elk geval, waar ook en met welke opdracht ook. Zij riskeren lijf en leden, de bewoner van het Aalterse Cremlin een ietsjepietsje minder.

Verder denk ik dat er goede en slechte vredesmissies zijn, verantwoorde en minder verantwoorde opdrachten. Die in Afghanistan is over de jaren heen gedegenereerd tot een westers imperialisme met een marionettenregering als alibi.
Citaat:
de mensen die daar het vuile werk moeten doen
"moeten"?

Afghanistan gaat niet over taliban, niet over democratie, niet over islam, niet over België, maar over deT.A.P.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBC:
An agreement has been signed in the Turkmen capital, Ashgabat, paving the way for construction of a gas pipeline from the Central Asian republic through Afghanistan to Pakistan.

Pipelines
The project has been around for some years
The building of the trans-Afghanistan pipeline has been under discussion for some years but plans have been held up by Afghanistan's unstable political situation.
Central Asia pipeline deal signed
Citaat:
but plans have been held up by Afghanistan's unstable political situation.
Daarom "moet" België kanonnenvlees leveren. Taliban? Bin Laden? Al Qaeida? BS...
DIT:
www.pnl.gov/aisu/pubs/tapvatan.pdf

http://www.google.com/search?q=trans...ient=firefox-a

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 november 2008 om 22:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 00:11   #119
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Versta mij niet verkeerd. Ik zie liever elk volk vrij van 'extremistische' heersers. Maar wat ik liever zou hebben is niet noodzakelijk 'the way to go'. Zou 't niet beter zijn mochten de Afghanen democratie en scheiding van machten zelf omhelzen als de enige juiste manier om 't allemaal te bestieren ? Dat is niet iets dat je hun kan opleggen. Je kan hun daar tijdelijk met gewapende hand toe dwingen, maar zeer waarschijnlijk valt men terug op 'talibanizering' op 't moment dat de bezettingsmacht zich terug trekt. Feit is dat de 'talibanizering' koppen opsteekt in alle 'moslimstaten'.

Nee. 't Spijt me. Ik denk niet dat je democratie en scheiding der machten gewapenderhand kan invoeren. Democratie is 't gevolg van een volk dat evolueert. Ik ben ervan overtuigd dat elk volk tenslotte naar een democratie evolueert, als je 't maar genoeg tijd geeft.

Je kan dat proces trachten te versnellen met opleiding, scholen, openheid, veel geduld en vooral door een voorbeeld te zetten. Je kan dat proces niet overhaasten met geweld. Geweld dat enkel nieuwe conflicten schept en vreedzame evoluties vertraagt.

Wij hebben hier in eigen land de opportuniteit om via dialoog, scholing, verdraagzaamheid en vooral veel moed de kans om moslims de zo noodzakelijke verlichting mee te geven. Een verlichting die zal uitdeinen als een olievlek.

Maar zelfs dat lijkt onmogelijk. En het is onder andere hierdoor dat oorlogsretoriek zo gemakkelijk gelovigen vind als was 't een religie.
Spijtig dat in de echte linkse staten er nooit sprake is van de door links zo geroemde democratie.
Oud 10 november 2008, 00:16   #120
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Spijtig dat in de echte linkse staten er nooit sprake is van de door links zo geroemde democratie.
Inderdaad. En ook.
Spijtig dat verrechtsing nooit leidt naar meer democratie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be