![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 9 november 2008 om 13:35. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En uit dat artikel blijkt dat de Sp-a dat reeds sinds 2005 doet/deed. Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 9 november 2008 om 13:38. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ja en ? Ik ben geen Sp-a adept. Ik ben niet (enkel maar) Links. Zonder de Sp-a te willen verdedigen moet ik hier toch opwerpen dat het compromis (tussen rood en blauw) van toen voorzag in een beter afgelijnde missie en dat het besluit open en democratisch genomen werd. Ook vandaag zie ik dat de Sp-a vooral kritiek heeft op de manier waarop de beslissing genomen werd en op de virtuele onbegrensdheid van de missie. Dit gewoon om de juiste nuances te leggen. Wat u echter denkt van de Sp-a kan mij geen niet raken. En doet zeker niet af van het feit dat De Crem zich behelpt met immorele oorlogsretoriek om deelname aan een immorele (en zelfs illegale) oorlog te verantwoorden. De Crem heeft België gedevalueerd tot een land in oorlog. En dat onder bevel van een machtswellustige agressor.
|
|
|
|
#104 |
|
Banneling
|
Graatmagere uitleg.
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
Waarom droppen ze niet gewoon een paar nukes op Afghanistan ? Geen gezever meer, geen opium meer, geen Taliban meer, en enorm veel parkeerruimte.
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
Wat zal de houding van mevrouw Gennez van de spa zijn als Obama ons land om meer troepen voor Afghanistan vraagt?
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
hoe zou dat toch komen denk je? hongersnoden, oorlogen,....
|
|
|
|
#109 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De houding van mevrouw Caroline Gennez is in deze uitermate irrelevant. Sp.a maakt tot nader order, zoals U hopelijk toch beseft, geen deel uit van de regering Leterme I (en een beetje).
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 9 november 2008 om 20:56. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#112 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik beschouw seffens de minimale lichaamslengte van Oceaniërs en laat U zonder dralen mijn conclusies betreffende de geopolitieke invloed hiervan weten.
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat grote deel Afghanen mag dat denken, maar eerst moeten zij er voor zorgen dat ze hun gedacht , in veilige omstandigheden, kunnen zeggen. Die veiligheid kunnen zijzelf nog NIET garanderen aan hun medeburgers. Tot zolang het ANA het niet kan overnemen, zijn Westerse militairen de enige optie op een talibanvrij Afghanistan. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Minister
|
Citaat:
Nee. 't Spijt me. Ik denk niet dat je democratie en scheiding der machten gewapenderhand kan invoeren. Democratie is 't gevolg van een volk dat evolueert. Ik ben ervan overtuigd dat elk volk tenslotte naar een democratie evolueert, als je 't maar genoeg tijd geeft. Je kan dat proces trachten te versnellen met opleiding, scholen, openheid, veel geduld en vooral door een voorbeeld te zetten. Je kan dat proces niet overhaasten met geweld. Geweld dat enkel nieuwe conflicten schept en vreedzame evoluties vertraagt. Wij hebben hier in eigen land de opportuniteit om via dialoog, scholing, verdraagzaamheid en vooral veel moed de kans om moslims de zo noodzakelijke verlichting mee te geven. Een verlichting die zal uitdeinen als een olievlek. Maar zelfs dat lijkt onmogelijk. En het is onder andere hierdoor dat oorlogsretoriek zo gemakkelijk gelovigen vind als was 't een religie.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 9 november 2008 om 22:02. |
|
|
|
|
|
|
#115 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 november 2008 om 22:04. |
||||
|
|
|
|
|
#116 |
|
Partijlid
|
De vraag was: wie steunt onze jongens in...
Wel: de mensen die daar het vuile werk moeten doen, die steun ik in elk geval, waar ook en met welke opdracht ook. Zij riskeren lijf en leden, de bewoner van het Aalterse Cremlin een ietsjepietsje minder. Verder denk ik dat er goede en slechte vredesmissies zijn, verantwoorde en minder verantwoorde opdrachten. Die in Afghanistan is over de jaren heen gedegenereerd tot een westers imperialisme met een marionettenregering als alibi.
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe... One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell) |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#118 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Afghanistan gaat niet over taliban, niet over democratie, niet over islam, niet over België, maar over deT.A.P. Citaat:
Citaat:
DIT: www.pnl.gov/aisu/pubs/tapvatan.pdf http://www.google.com/search?q=trans...ient=firefox-a Laatst gewijzigd door filosoof : 9 november 2008 om 22:31. |
||||
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Minister
|
Citaat:
Spijtig dat verrechtsing nooit leidt naar meer democratie.
|
|