![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat ik zeer open ben over seks helpt wel niet. Jammer.
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op welke wijze breng je dit dan in verband met introvert zijn?
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of net niet.
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik heb als kind/puber flink wat gestolen: gommetjes, slijpers, stickers en schoolspullen uit de Club, hippie India trash juwelen in de Agora Galerij, mijn vriendin en ik gingen echt op strooptocht, hadden onze zakken vol! Oh ik heb erg veel gestolen. Niet (vaak) van mensen, maar wel in winkels. Eén keer met een vriendin in de GB, we stonden naar make-up te kijken. Een winkelbediende deed ons teken dat we dat in onze zak konden stoppen! Dat hebben we dan ook dankbaar gedaan. Dat stelen betekent trouwens iets, in de kinderpsychologie. Compensatie, liefde enzo. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk dat veel misdadigers gepakt worden omdat ze het niet kunnen laten om over hun (mis)daden te praten. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
Zelfs? Is dat een zin?
Ik geloof dat kinder- of jeugdzondes op een gegeven moment wel verjaren hoor dingesken. Zelfs! |
|
|
|
|
|
#108 | |
|
|
Citaat:
Ik stak de schuld op een recent aangekochte lipstick, maar na grondig onderzoek heb ik er niets magnetisch aan gevonden dus dat kan bijna niet de oorzaak zijn (er zat enkel nog een streepjescode op). Ik wou hetzelfde vragen (het testen) maar gezien de drukte van de periode en het vele lawaai dat zo'n ding produceert, ben ik iedere keer maar met schaamrode kaakjes buitengestapt (het idee alleen al dat iemand denkt dat je wel wat hebt meegenomen, of het feit dat het alarm afging bij het binnenkomen en je daardoor niet gecontroleerd wordt als gelegenheid gebruikt). Als het nog eens afgaat, ga ik het wel vragen want daarmee blijven rondlopen... :-/
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Op zichzelf gekeerd"...? Nee?
|
|
|
|
#110 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#111 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, eventueel.
Maar eigenlijk reageerde ik hier op, het stukje in bold. Citaat:
En daar staat geheel iets anders.
|
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Streng, in de zin van restrictief - in de zin van "niet open tot"?
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik gebruik de hostie om het verschil in orientatie te duiden dat bestaat tussen de twee types. Daar waar het extraverte type het subjectieve afwijst en enkel de objectieve ervaring van de hostie beleeft, daar beleeft het introverte type (verstandelijk) de hostie als werkelijk het lichaam van en bloed van Christus. Als we nu naar uw afwijzing van de hostie kijken, "Ik ben introvert en geloof niet aan hosties. " Kunnen we dan besluiten dat u de introverte verstandelijke ervaring van de hostie als daadwerkelijk lichaam en bloed van Christus afwijst? Want dat zou u in het extraverte kamp plaatsen.
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij bekijk je het te nauw. Je neemt een algemeen-psychologische term (introversie) en plakt er absolute begrippen op. Maar zo werkt de psychologie niet volledig. Volgens mij, uiteraard, ik ben geen psycholoog. We hebben Nyn of zo nodig hier.
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Extravert stelen is bv stelen in open daglicht en onder de ogen van iedereen in maatschappelijke (extraverte) functies.. Zoals bv de leden van de Amerikaanse Senaat en het Congres. Dat is daar namelijk institutioneel ingebouwd. Wat kan de psychologie doen tegen extravert stelen? |
|
|
|
|
|
|
#117 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De extraverte persoon kan gewoon de hostie niet ervaren als bloed en lichaam van Christus omdat de extraverte zich richt op de objectieve feiten.
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nogmaals: ben je bezig op filosofisch of alledaags niveau?
|
|
|
|
|
#119 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het doet uiteraard in een bredere manier wel terzake, de protestantse kerk is er dan ook alleen maar gekomen als resultaat van de strijd tussen introvert en extravert in de kerk.
|
|
|
|
|
#120 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik gebruik de hostie-ervaring van de gelovige om het verschil in gedrag aan te tonen. Die ligt bij de extraverte persoon in het objectieve feit, de blote hostie zonder meer, er wordt daar niets verstandelijks ervaren. Er is daar geen lichaam en bloed van Christus. De introverte mens beleeft de hostie als abstracte verstandservaring, het daadwerkelijke lichaam en bloed van Christus. Kijk naar de de door u aangebrachte protestantse kerk, de gedachte alleen aan de hostie als lichaam en bloed van Christus zorgde voor zulke consternatie dat er een protestantse stroming werd opgericht die zich ver houd van zulke abstracte ervaringen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 december 2010 om 12:06. |
||
|
|
|