Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2012, 02:08   #101
Creed
Banneling

Standaard

"Den Harden Aanpak werkt niet. Amerika heeft 2% van haar bevolking in gevanigenissen. Nu kunnen de tuchtventjes wel zichzelf aftrekken op die toestanden, maar Amerika heeft straatbendes van honderdduizenden leden. En veel hardere drugs".

----> Ja, er zijn problemen. Maar U moet vooral Hollywood en de Reid/Pelosi machine blijven geloven. U zult er ver mee komen.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 02:19   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het zijn fabels omdat ik wel een link heb voor mijn cijfers. Ik -en ik niet alleen- hecht meer geloofwaardigheid aan wat de minister van justitie in het openbaar zegt (internet) dan aan wat een persrechter ooit eens gezegd zou hebben volgens u....

Nee hoor, zo erg is het niet. Maar ik weet zeker dat als het omgekeerd was geweest, en jij wel een link had voor jouw bewering en ik zou afkomen met wat ik 4 jaar geleden eens zou gehoord hebben,...

... jij dat ook niet zou aanvaarden.

Op een forum als deze werkt het zo wel hoor. Als twee beweringen elkaar tegenspreken, moeten ze met bronmateriaal gestaafd worden. Als ik jouw bewering voor waar moet aannemen, dan zijn mijn twee linken leugens. Maar er is niks dat daarop wijst. Integendeel, ik kan nog bronnen geven en dat weet je best.

Wel, om de criminaliteit te doen dalen stel ik voor om meer mensen in de gevangenis te hebben en daartoe desnoods één bijbouwen.

Uw voorstel is om minder gevangenen te hebben en meer mensen vrij te laten.

Heb je misschien een bron, naar iemand die uw mening deelt? Of heb je dat ook van een persrechter die dat vier jaar geleden zou gezegd hebben?

De feiten zijn: Ik geef een mogelijke oplossing en jij niet. Want het is onmogelijk om onschuldigen los te laten uit voorhechtenis als men nog niet weet dat zij onschuldig zijn.

Bovendien, als jij niet gelooft in gevangenisstraffen om de criminaliteitscijfers te doen dalen, waarom zou je dan plaats willen maken in de gevangenissen?

Je blijft langs de kant staan schreeuwen tegen elk initiatief die de criminaliteitscijfers zou kunnen doen zakken, zonder zelf iets beters in de plaats te stellen.

Dat heb je nu wel heel duidelijk bewezen.

Paulus.

Alleszins, volgens uw gedachten over de zaak wat betreft voorarrest, het gedeelte in bold meer bepaald, kan men iedereen waarvan de onschuld niet bewezen is voor een paar jaar opsluiten in voorarrest.

Ik huiver een beetje van uw wensen op dat gebied.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 02:40   #103
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Paulus is gewoon iemand die cijfers (mis)plukt om zijn gelijk te halen.

Xeno - geen vriend van mij hoor, een gehandicapte Baviaan zal tientallen posts op Politics.be kunnen vinden waaruit dat blijkt - maar hij weet waarover hij spreekt.

Pauli weet dat niet. .

Is Xeno bevooroordeeld? Natuurlijk - maar hij heeft ook feitelijke kennis. Pauli projecteert gewoon zijn ideologie. En dat is het gevaarlijkste soort nonsens. Moest ik Paulus zijn zou ik het fascisme noemen. Maar ik ben, ondanks mijn gebreken, veel minder erg dan hij...
Oud 11 augustus 2012, 02:42   #104
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
"Den Harden Aanpak werkt niet. Amerika heeft 2% van haar bevolking in gevanigenissen. Nu kunnen de tuchtventjes wel zichzelf aftrekken op die toestanden, maar Amerika heeft straatbendes van honderdduizenden leden. En veel hardere drugs".

----> Ja, er zijn problemen. Maar U moet vooral Hollywood en de Reid/Pelosi machine blijven geloven. U zult er ver mee komen.
How's that Obama reelection thing working for you you ideological example of a dead end? Just curious...
Oud 11 augustus 2012, 03:02   #105
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht

Now personally, I don't like hate filled bags of shit. Of ze nu Walen, VBers of Tea-baggers zijn kan me geen reet schelen.

Maar werkelijkheidsontkenners zijn nog gevaarlijker.

Wie evolutie, opwarming van de aarde, de voordelen van universele gezondheidszorg etc etc onkent lijdt aan een of andere vorm van hondsdollheid.

R-money - die een proto-Obamacare op poten zette in MA, en die ook vol verwondering was tov de ISR gezondheidszorg - die nog Europeser is dan de in de meeste Europese landen... maar dat ter zijde - die erkende de opwarming van de aarde, en dat dat een gevolg van de activiteiten van de mens was. Abortion, Gay-rights, belastingen, subsidies - er zijn straathoeren met meer principes dan R-money. Ze zijn zelfs in de meerderheid - want hoe weinig ze zichzelf ook kunnen veroorloven, ze geen etch-a-sketchers. Ze doen misschien alsof - maar ze zijn het niet. Romney Hood is het wel - Sheldon geeft hem 100m dus hij zal (niet letterlijk hé) gerust die zijn lul slikken, en slikken als een wanhopige prostituee.
Oud 11 augustus 2012, 07:58   #106
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Now personally, I don't like hate filled bags of shit. Of ze nu Walen, VBers of Tea-baggers zijn kan me geen reet schelen.

Maar werkelijkheidsontkenners zijn nog gevaarlijker.

Wie evolutie, opwarming van de aarde, de voordelen van universele gezondheidszorg etc etc onkent lijdt aan een of andere vorm van hondsdollheid.

R-money - die een proto-Obamacare op poten zette in MA, en die ook vol verwondering was tov de ISR gezondheidszorg - die nog Europeser is dan de in de meeste Europese landen... maar dat ter zijde - die erkende de opwarming van de aarde, en dat dat een gevolg van de activiteiten van de mens was. Abortion, Gay-rights, belastingen, subsidies - er zijn straathoeren met meer principes dan R-money. Ze zijn zelfs in de meerderheid - want hoe weinig ze zichzelf ook kunnen veroorloven, ze geen etch-a-sketchers. Ze doen misschien alsof - maar ze zijn het niet. Romney Hood is het wel - Sheldon geeft hem 100m dus hij zal (niet letterlijk hé) gerust die zijn lul slikken, en slikken als een wanhopige prostituee.
Interesting. But I only got to the 3rd word b4 I realized your usual BS lines. I didn't read any further. Maybe try again?
Vanwege uw hondsdolle Amerikaanse "huisneger"...

Laatst gewijzigd door Creed : 11 augustus 2012 om 08:00.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 08:43   #107
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alleszins, volgens uw gedachten over de zaak wat betreft voorarrest, het gedeelte in bold meer bepaald, kan men iedereen waarvan de onschuld niet bewezen is voor een paar jaar opsluiten in voorarrest.

Ik huiver een beetje van uw wensen op dat gebied.
En wat is mijn wens dan op dat gebied waar u van huivert?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 08:46   #108
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus is gewoon iemand die cijfers (mis)plukt om zijn gelijk te halen.

Xeno - geen vriend van mij hoor, een gehandicapte Baviaan zal tientallen posts op Politics.be kunnen vinden waaruit dat blijkt - maar hij weet waarover hij spreekt.

Pauli weet dat niet. .

Is Xeno bevooroordeeld? Natuurlijk - maar hij heeft ook feitelijke kennis. Pauli projecteert gewoon zijn ideologie. En dat is het gevaarlijkste soort nonsens. Moest ik Paulus zijn zou ik het fascisme noemen. Maar ik ben, ondanks mijn gebreken, veel minder erg dan hij...
Allee vooruit. Nu ben ik al een facist omdat ik meer gevangenisplaatsen wil.

Dan zijn er heel wat facisten in ons land denk ik.

Had u verder iets inhoudelijks? Wat stelt u dan voor om de criminaliteitscijfers te doen dalen?

Geef nu eens jouw mogelijke oplossing, dan kunnen we dat eens naast elkaar leggen.

Dat is dan eens wat anders dan langs de kant staan schreeuwen op elk initiatief, ipv zelf met iets op de proppen te komen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 augustus 2012 om 09:03.
Oud 11 augustus 2012, 10:03   #109
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Allee vooruit. Nu ben ik al een facist omdat ik meer gevangenisplaatsen wil.

Dan zijn er heel wat facisten in ons land denk ik.

Had u verder iets inhoudelijks? Wat stelt u dan voor om de criminaliteitscijfers te doen dalen?

Geef nu eens jouw mogelijke oplossing, dan kunnen we dat eens naast elkaar leggen.

Dat is dan eens wat anders dan langs de kant staan schreeuwen op elk initiatief, ipv zelf met iets op de proppen te komen.

Paulus.
Ik wil er minder.
Ik vind het aantal cellen omgekeerd evenredig met het welzijnsniveau van een land.
Ik zou ook liever willen dat er eindelijk werk gemaakt van herstelrecht.
Het leed, de schade die slachtoffers ondergaan moet op één of andere manier worden goedgemaakt, dit zou voorrang moeten krijgen op het stomweg opsluiten.
Het drugbeleid moet een ommekeer van 180° maken, dat zou ons al een bom geld besparen dat we voor de verandering eens nuttig zouden kunnen inversteren in mensen die drug- en andere psychische problemen hebben.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 augustus 2012 om 10:24.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 10:30   #110
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik wil er minder.
Ik ook uiteindelijk.

Lege gevangenissen in een land zijn inderdaad beter dan overvolle. Tenminste, als dat het gevolg is van een lage criminaliteitsgraad.

Maar zoals het er nu voorstaat, is het wel nodig dat meer mensen de straf uitzitten die werd uitgesproken. Want zoals het nu gaat heerst er een gevoel van straffeloosheid bij criminelen en dat resulteert in stijgende crminaliteitscijfers. Dat kan de bedoeling niet zijn natuurlijk.

Ik vind dat één van de middelen om de criminaliteitscijfers daadwerkelijk omlaag te krijgen, een effectieve uitvoering van de uitgesproken straf is. Dat moet criminelen afschrikken.

Ik denk dat bijvoorbeeld een effectieve celstraf van vijf jaar, voor het ineenslagen van een agent in functie, uiteindelijk zal resulteren in minder geweld tegen agenten. Want wie wil nu graag vijf jaar in den bak gaan zitten?

Maar als ze dezelfde dag nog vrijkomen,...Tjach?!....

... zo gaat het niet natuurlijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 augustus 2012 om 10:32.
Oud 11 augustus 2012, 10:37   #111
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ook uiteindelijk.

Lege gevangenissen in een land zijn inderdaad beter dan overvolle. Tenminste, als dat het gevolg is van een lage criminaliteitsgraad.

Maar zoals het er nu voorstaat, is het wel nodig dat meer mensen de straf uitzitten die werd uitgesproken. Want zoals het nu gaat heerst er een gevoel van straffeloosheid bij criminelen en dat resulteert in stijgende crminaliteitscijfers. Dat kan de bedoeling niet zijn natuurlijk.

Ik vind dat één van de middelen om de criminaliteitscijfers daadwerkelijk omlaag te krijgen, een effectieve uitvoering van de uitgesproken straf is. Dat moet criminelen afschrikken.

Ik denk dat bijvoorbeeld een effectieve celstraf van vijf jaar, voor het ineenslagen van een agent in functie, uiteindelijk zal resulteren in minder geweld tegen agenten. Want wie wil nu graag vijf jaar in den bak gaan zitten?Maar als ze dezelfde dag nog vrijkomen,...Tjach?!....

... zo gaat het niet natuurlijk.

Paulus.
5 jaar cel voor een pak rammel?
Dat vindt u niet overdreven?
Oud 11 augustus 2012, 10:40   #112
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Belachelijk zware straffen, gaan criminaliteit heus niet oplossen hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 10:41   #113
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
How's that Obama reelection thing working for you you ideological example of a dead end? Just curious...
Zou je een franstalige hier ook in het Frans te woord staan?
Oud 11 augustus 2012, 10:42   #114
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
5 jaar cel voor een pak rammel?
Dat vindt u niet overdreven?
Dat is de huidige maximuumstraf voor het belagen van een agent in functie zonder verzachtende omstandigheden.

Paulus.
Oud 11 augustus 2012, 10:46   #115
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de huidige maximuumstraf voor het belagen van een agent in functie zonder verzachtende omstandigheden.

Paulus.
Ik vroeg of u dat niet overdreven vindt?
Oud 11 augustus 2012, 10:59   #116
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vroeg of u dat niet overdreven vindt?
De maximuumstraf wordt alleen uitgesproken indien er geen verzachtende omstandigheden zijn en de agent in kwestie levenslang werkonbekwaam blijft.

In dit geval vind ik vijf jaar cel niet overdreven. Nee.

Zeker niet als men de nieuwe trend van 'sla de agent in elkaar' wil stoppen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 augustus 2012 om 11:00.
Oud 11 augustus 2012, 10:59   #117
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Belachelijk zware straffen, gaan criminaliteit heus niet oplossen hoor.
Want?

Paulus.
Oud 11 augustus 2012, 11:04   #118
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De maximuumstraf wordt alleen uitgesproken indien er geen verzachtende omstandigheden zijn en de agent in kwestie levenslang werkonbekwaam blijft.

In dit geval vind ik vijf jaar cel niet overdreven. Nee.

Zeker niet als men de nieuwe trend van 'sla de agent in elkaar' wil stoppen.

Paulus.
Als de agent levenslang werkonbekwaam blijft is 5 jaar misschien wel billijk.
Al lijkt het mij nuttiger voor het slachtoffer en zijn familie dat eerst alle kosten worden vergoed.
Oud 11 augustus 2012, 11:05   #119
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want?

Paulus.
Omdat het gewoonweg niet op die manier werkt. Natuurlijk vinden mensen het niet fijn om 5 jaar vast te zitten. Maar dat vinden ze ook niet van 1 jaar, alleen ze denken daar gewoon niet aan.

Zeker als het om mensen met een persoonlijkheidstoornis gaat, ze willen gewoon dingen doen die niet mogen. Ze denken niet aan de consequenties.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 11:19   #120
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Omdat het gewoonweg niet op die manier werkt.
Het werkt niet 'omdat het gewoonweg niet op die manier werkt', is een circelredenering en geen antwoord op de vraag, waarom het niet zou werken.

Weet u dan echt zelf niet waarom u denkt dat het niet zou werken?

Citaat:
Natuurlijk vinden mensen het niet fijn om 5 jaar vast te zitten. Maar dat vinden ze ook niet van 1 jaar, alleen ze denken daar gewoon niet aan.
Ze vinden het vast ook niet fijn om één dag opgepakt te worden. Wat is dat nu voor een redenering? Ik vind dat een straf moet afschrikken en in evenredigheid moet zijn met de gepleegde misdaad.

Citaat:
Zeker als het om mensen met een persoonlijkheidstoornis gaat, ze willen gewoon dingen doen die niet mogen. Ze denken niet aan de consequenties.
Mensen met een persoonlijkheidstoornis, kunnen dat als verzachtende omstandigheid pleiten en zich laten helpen. Het voor zal de agent in kwestie, die levenslang werkonbekwaam blijft, maar een magere troost zijn vrees ik.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 augustus 2012 om 11:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be