![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
![]() |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, vooral als je weet dat er wachtlijsten vol staan met koppels die al jaren uitzien naar een adoptie. Hier moet geen kind sterven omwille van de misdaad van iemand. Ook dat kind hoort te leven.
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banneling
|
Breng jij het dan ter wereld, maar leg die taak niet aan een ander op.
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 november 2012 om 00:46. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
Breng jij het dan ter wereld, maar leg die taak niet aan een ander op.
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Begon jij niet over dat je uitzonderingssituaties ( ziekte moeder etc ) niet zomaar even kon aanwenden ? Het 1ste ging over de ernst van situatie van de moeder Het 2de handelde over het feit dat dokters niet strikt meer de basisregel volgen dat wat het leven spaart de beste oplossing is en men meer oog heeft naar de noden van de patiënt Waar de situatie van de moeder opweegt tegenover dat kind zal altijd een twistpunt blijven tussen voor_ en tegenstanders Voor een voorstander telt het ongeboren leven in principe niet en kijkt men alleen ( of beter in eerste instantie ) naar de situatie van de moeder. Vandaar dat een ernstig medisch probleem ( ziekte , gevaar ) even zwaar kan doorwegen dan een louter psychische toestand en dat er maar één patiënt in dit verhaal. ( Ik herhaal nog even dat voor de hele abortusregeling de wet, geneeskunde en groot deel van de maatschappij dat ook zo zag.... wat niet maakt dat het op een secundaire plaatst van geen tel meer was ) Wat uiteraard niet hetzelfde is dan dat men abortus moet gaan promoten of onbezonnen uitvoeren. Wat betreft de veranderingen in mentaliteit inzake die eed van de geneeskunde : Wel ... Ik ben blij dat je er alvast mee instemt (?) dat Hippocrates wel wat achterhaald is ... en dat we onze dokters op z'n minst niet meer bij een resem goden en godinnen De rest van je betoog ( onder 2 ) is eerder een hellend-vlak redenering. Je gaat ervan uit dat men er nu al té losjes met omspringt en het nog erger zal worden. Ik vind persoonlijk dat men ( algemeen dus ) daar niet te losjes met omspringt ... al zeker niet vanuit de medische wereld. Misbruik van personen die het beschouwen als een vorm van contraceptie ( na feiten zeg maar ) zal je steeds hebben _ dat as vroeger ook al zo _ en kan je best indijken door preventie |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel... ik heb een grandioos idee
Kunnen we dat hoopje cellen niet gewoon even verwijderen ( op vraag van de vrouw die dat gezwel weg wilt ) en bijhouden in de diepvriezer tot op de dag dat één of andere rabiate voorvechter zijn vrouw weet te overtuigen/verplichten dat te baren of het misschien zelf te doen zodra de technologie voorhanden is ? Tenslotte schijnen zij de enkelen te zijn die een zekere affiniteit met dat hoopje cellen hebben waarop ze geroepen voelen dat te laten uitgroeien tot een kind ps. uiteraard ... dit alles ook op hun kosten hé Laatst gewijzigd door praha : 11 november 2012 om 01:16. |
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 november 2012 om 01:46. |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bah het gaat voor pro Vita véél verder dan datte hé Één cel is al voldoende Dus misschien ook geen slecht idee om al de Pro Vita vrouwelijke aanhangers preventief te voorzien van een soort opvangnetje 't Schijnt dat als je vanaf het moment van bevruchting rekent er mogelijks tot 90% van alle bevruchte eicellen voortijdig worden afgestoten. Wat zitten die zich in feite druk te maken over 1 bewuste afbreking op wens van de vrouw in kwestie als hun vrouwen er zelf 9 op 10 doorspoelen ? Laatst gewijzigd door praha : 11 november 2012 om 02:10. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Indien u actief wil meewerken aan deze travestie, dan moet u vooral uw strijd tegen abortus verderzetten. PS: Met ALLE respect voor pleegouders die hun pleegkinderen wél een mooi heden en een mooie toekomst geven. |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Minister-President
|
|
|