Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2013, 14:39   #101
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
En dat KAN het ook niet, dat bewijst het al 180 jaar.
Als dat de basisstelling is, waarom zou de kiezer dan de N-VA vertrouwen om een federale rol waar te nemen ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 14:39   #102
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
U gebruikt dat als tegengestelden, de N-VA niet.
Bron ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 12 juni 2013, 14:43   #103
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Als beide echt gescheiden zijn zoals jij dat hier voorstelt dan ben ik het met je eens. Helaas is dat niet zo. In België zou het IT-departement wsl moeten instaan voor het onderhoud van de kantine en de levering van de grondstoffen. Vermits de IT afdeling hier geen ervaring mee heeft, draait de kantine vierkant. Dat is hoe Belgie "werkt".
Een beetje respect voor IT'ers. Er is een reden waarom goede IT'ers doorgaans meer betaald krijgen dan kantinepersoneel.

Oud 12 juni 2013, 14:51   #104
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mij is het eerder andersom. Na het analyseren van de geschreven tekst en analyse van alle 'feiten' en de getrokken conclusies, vond ik het bijna beangstigend dat zo iemand jaren een belangrijk politiek individu is geweest.

Hoe vaak gebruikt hij dit niet: "als B volgt uit A dan volgt niet B uit niet A". Dat is een redeneerfout van jewelste. "Als B volgt uit A en dus als B dan ook A". Wederom gebruikt zonder enige motivatie of feiten. Zijn argumenten zijn quasi onbestaande.
Als ze een academisch debat over zouden willen voeren hebben ze minstens 2 uur nodig. Het gaat tenslotte over congresteksten van meer dan 10 jaar geleden en dan ineens een sprong naar de verkiezingen van volgend jaar.

Bart Somers mag je gerust geloven als hij stelt dat hij respect heeft voor de consequentie van het N-VA programma. Hij had dit respect beter in het debat laten doorwegen zodat Ben Weyts die consequentie moest uitleggen ( of zoals gewoonlijk, rond de pot draaien in geïmiteerde BDW-stijl).

Oud 12 juni 2013, 14:56   #105
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Wat een niveau.

Beelden zeggen meer dan woorden. Je kan zo op zijn smoel aflezen: "Ik moet kakken, ik moet kakken. & Krochen op de pot".

Enfin, hij heeft het excuus dat hij zichzelf niet heeft gemaakt. Als hij echter een verontwaardigde gezichtsuitdrukking wil aannemen kan hij dit beter laten voor de Radio.

Oud 12 juni 2013, 15:09   #106
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Beelden zeggen meer dan woorden. Je kan zo op zijn smoel aflezen: "Ik moet kakken, ik moet kakken. & Krochen op de pot".

Enfin, hij heeft het excuus dat hij zichzelf niet heeft gemaakt. Als hij echter een verontwaardigde gezichtsuitdrukking wil aannemen kan hij dit beter laten voor de Radio.
Is nu Ben Weyts je doelwit?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 15:13   #107
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als beide echt gescheiden zijn zoals jij dat hier voorstelt dan ben ik het met je eens. Helaas is dat niet zo. In België zou het IT-departement wsl moeten instaan voor het onderhoud van de kantine en de levering van de grondstoffen. Vermits de IT afdeling hier geen ervaring mee heeft, draait de kantine vierkant. Dat is hoe Belgie "werkt".
Klopt niet, zoals een andere poster al vermeldde: de wegen zijn (al lang) een Vlaamse bevoegdheid en nog steeds niet in orde. De Federale overheid komt daar niet in tussen en zijn dus ook niets te verwijten.
Oud 12 juni 2013, 15:14   #108
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje respect voor IT'ers. Er is een reden waarom goede IT'ers doorgaans meer betaald krijgen dan kantinepersoneel.
Niet in hoofde van BDW en Tommelein. ALs het IT-departement bespaart op zijn loon gaat BDW geld bijvragen in de kantine.

Laatst gewijzigd door Tommm : 12 juni 2013 om 15:15.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 15:21   #109
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Regelneverij(enkel vanuit België of ook in Vlaanderen)
Belastingen(Zijn toegenomen onder zowel Vlaamse als Federale regering)
Kwaliteit van de wegen(Vlaamse bevoegdheid)
Gastvrijheid(geen politieke issue lijkt me)
Efficiëntie van de overheid(akkoord, waarom dan nog meer bestuur op regionaal gebied= nog meer overheid)
Lintbebouwing(klopt, lelijk en helaas niet meer recht te zetten)
Energieprijzen(wat? De vrije markt werkt niet, SPA heeft de prijzen bevroren, anders was het nog erger)
Vastgoedprijzen(alweer vrije markt, vraag en aanbod, mag de overheid van jou tussenkomen. Trouwens, Nederland is duurder)
Prijzen op restaurant(, Ga eens een brasserie in België binnen en een in Frankrijk. In belgië heb je beter gegeten dan in Frankrijk en is het bier betaalbaar, niet onbelangrijk)
Telecomrpijzen(alweer vrije markt)

Dat zijn maar enkele dingen die het dagelijkse leven beduidend aangenamer maken in de buurlanden.
Dus ik vind je argumenten allesbehalve overtuigend.

Laatst gewijzigd door Tommm : 12 juni 2013 om 15:22.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 15:36   #110
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch niets disrespectvol over IT'ers. Bovendien gaat het hier om hypothetische vergelijking niet over real life.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 15:47   #111
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Als ze een academisch debat over zouden willen voeren hebben ze minstens 2 uur nodig. Het gaat tenslotte over congresteksten van meer dan 10 jaar geleden en dan ineens een sprong naar de verkiezingen van volgend jaar.
Een academisch debat moet nu ook weer niet maar als je zo'n grove taal gebruikt en zo'n zware beschuldigingen uit, mag je toch verwachten dat die iets of wat onderbouwd zijn ipv fantasie van de debater. Wat is de waarde van zo'n debat anders nog? Dan kan je elke dag wel wat anders zeggen (nuja, is exact wat de VLD de laatste paar dagen aan 't doen is: elke dag wat anders zeggen om duidelijkheid te scheppen maar vooral om voor ieder die nog graag op de VLD wenst te stemmen, een alibi te geven ofdat dit nu geloofwaardig is of niet).

Citaat:
Bart Somers mag je gerust geloven als hij stelt dat hij respect heeft voor de consequentie van het N-VA programma. Hij had dit respect beter in het debat laten doorwegen zodat Ben Weyts die consequentie moest uitleggen ( of zoals gewoonlijk, rond de pot draaien in geïmiteerde BDW-stijl).
Wat Bartje Somers zegt, geloof ik al lang niet meer, zeker niet als het over respect gaat. Ik heb gezien hoeveel 'respect' hij had voor zijn collega door hem steeds boertig te onderbreken. Hij had idd beter daad bij woord gevoegd.

Als je vindt dat BDW rond de pot draait, dan ben ik het grondig oneens met jou. Maar Ben Weyts vind ik geen goed debater. Daar zijn we het over eens.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 16:47   #112
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Klopt niet, zoals een andere poster al vermeldde: de wegen zijn (al lang) een Vlaamse bevoegdheid en nog steeds niet in orde. De Federale overheid komt daar niet in tussen en zijn dus ook niets te verwijten.
de wegen wel ja, maar dan moeten eigenlijk alle taksen op brandstof en wagens ook naar vlaanderen gaan en dat is het probleem nu
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 17:48   #113
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee dan, voor de lol. De NVA wil Belgie niet afschaffen, maar wel zien verdampen (oei, nog een VLD-citaat!) omdat het overbodig is geworden. Dat kan, gezien de staat van Europa nog een hele tijd duren, maar daarom kiest men voor de evolutionaire weg.

De reden waarom men dat wil is omdat men van mening is dat Belgie een zeer slecht niveau is om de welvaart van zowel Vlamingen als Franstaligen te verzorgen. De twee democratien, alsook de staatsstructuur met al haar grendels en blokkeringsmechanismen zorgen voor immobilisme en instabiliteit.

Om die problemen aan te pakken binnen Belgie aan te pakken vindt men bij de NVA een confederale staatsvorm de meest wensbare staatsstructuur, en daar ben ik het mee eens.

Dat staat los van het eventuele verdwijnen van Belgie op termijn. Die vraag boeit mij als non-nationalist niet eens. Als Belgie een meerwaarde heeft mag het blijven, als dat het niet heeft mag het verdwijnen.
Dat laatste is UW mening (die ik uiteraard respecteer), maar niet die van de NVA... Bij de NVA is Vlaamse onafhankelijkheid duidelijk het einddoel en is confederalisme maar een weg naar die oplossing. Waarom? Confederalisme is het middel, onafhankelijkheid het doel. Daarom dat de NVA het confederalisme NIET ziet als een manier om de problemen aan te pakken, of het zou moeten zijn dat België zelf het probleem is en dusdoende moet verdwijnen. Op dat niveau heeft de NVA een andere mening dan uzelf.

Het is maar mijn bescheiden mening, hè...
Oud 12 juni 2013, 22:21   #114
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...etter-RNBDAGKN

Damn right, Somers.
Misschien wat beter naar de kiezers luisteren ?
Als het voor jullie al niet te laat is....
We kiezen eieren voor ons geld. Of laten we de boel de boel, gewoon omdat we te laks zijn ?
Ik zeg het niet graag/vaak maar deze Bart heeft voor één keer gelijk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 05:36   #115
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat laatste is UW mening (die ik uiteraard respecteer), maar niet die van de NVA... Bij de NVA is Vlaamse onafhankelijkheid duidelijk het einddoel en is confederalisme maar een weg naar die oplossing.
Waarom is dat "een weg naar"? Het is niet makkelijker om van een confederatie naar onafhankelijkheid te gaan dan van een federatie naar een onafhankelijkheid te gaan. Aldus is uw argument niets meer dan een herhaling van het sofisme dat ik al enkele paginas aanklaag.

Citaat:
Waarom? Confederalisme is het middel, onafhankelijkheid het doel. Daarom dat de NVA het confederalisme NIET ziet als een manier om de problemen aan te pakken, of het zou moeten zijn dat België zelf het probleem is en dusdoende moet verdwijnen.
U vindt het controversieel om te stellen dat de N-VA de Belgische structuren als een belemmering voor goed bestuur beschouwt?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 17:02   #116
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat "een weg naar"? Het is niet makkelijker om van een confederatie naar onafhankelijkheid te gaan dan van een federatie naar een onafhankelijkheid te gaan. Aldus is uw argument niets meer dan een herhaling van het sofisme dat ik al enkele paginas aanklaag.
Dat zegt u. Als er al een sofisme is, dan is die van de NVA zelf afkomstig...

Citaat:
U vindt het controversieel om te stellen dat de N-VA de Belgische structuren als een belemmering voor goed bestuur beschouwt?
neen, des te meer dat de NVA hoegenaamd niet geïnteresseerd is in goed bestuur in België, maar enkel in Vlaamse onafhankelijkheid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be