Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2013, 14:38   #101
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Tja, onnozelaars bestaan overal...............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 14:40   #102
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar dat is toch ook jou instelling.

"Ik trek het me niet aan wat Vlamingen vinden."
"Als ze aanstoot aan mij nemen is dat hun probleem."
...
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 14:42   #103
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch logisch dat het bestaat! Tenzij u geen democraat bent.
Als we dan toch quand-même tous des Belges, en dus tous égaux devant la loi zijn, is er helemaal NIKS 'logisch' aan zo'n systeem van verplichte 2/3e meerderheden in élke taalgroep (behalve de Duitse).

Finland is democratischer dan België, en toch bestaat zo'n systeem daar niet.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 14:56   #104
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2) en 3) Blijkbaar hebt u problemen met vreemdelingen. En uw mening over de muziek van Stromae verandert niets door het feit dat hij een cultuurphenomeen is en dat hij evenwel in Franstalig België als in Vlaanderen scoort. Maar bon, misschien hebt u liever Christoff of Laura Lynn, wie weet.................

4) U kent dus helemaal niets van Brussel. Brussel, dat zijn 19 gemeenten. Ukkel is niet hetzelfde als Anderlecht om maar een voorbeeld te geven. Ook hier lijkt het dat u een probleem met vreemdelingen hebt. En over het respect van uw taal, zien we meer en meer Franstalige jongeren uit Brussel die naar Vlaamse scholen gaan. Franstalige jongeren die we daarna zullen moeten aanmoedigen naar Vlaanderen te gaan leven. Bovendien maakt Di Rupo inspanningen om uw taal te leren maar het is natuurlijk niet genoeg voor Vlamingen zoals u die de Franstaligen zowiezo minachten en met wie we geen rekening moeten houden.
Ik heb geen problemen met vreemdelingen.
Een vreemdeling is namelijk iemand die zich kenbaar maakt als niet Belg en hier enkel komt om het land te bezoeken.
En mijn keuze van muziek ligt bij muziek, niet bij lawaai maken om lawaai te maken.

De cultuur die Stromae aanhangt is trouwens die van de Afro-Amerikaan, niet die van de Belgen. Ik zou hem dus niet direct een cultuurphenomeen noemen, want hij brengt geen Belgische muziek op de markt.
Ik hoor trouwens liever Brell dan Laura Lynn.

En ik Brussel niet kennen, laat mij lachen.

En wat Di Rupo betreft, als een Nederlandstalige politicus zo slechts Frans spreekt als hij Nederlands, dan komt die nog niet eens binnen in de kamer of senaat, laat staan dat die minister zou mogen worden en al helemaal geen premier van de Franstaligen.

Dat de Franstalige jongeren steeds meer naar Vlaamse scholen worden gestuurd door hun ouders, zegt veel meer over de kwaliteit van het onderwijs gegeven door de Franstalige gemeenschap dan over het respect voor het Nederlands.

En ik minacht de Franstaligen helemaal niet, maar ik ken hun cultuur en mentaliteit uit ervaring. Ervaring die ik heb opgedaan door meer dan tien jaar met Franstaligen samen te leven op zeer beperkte ruimtes.

Ik zie trouwens heel graag Waalse en Franstalige vrouwen, met hun mannen heb ik wel wat meer problemen. Vooral met de soort van Di Rupo, heb niet graag dat ze in MIJN achterwerk willen boren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 15:35   #105
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de gebonden stem Bekijk bericht
Heb jij iets tegen Black & Decker? Je bent toch geen racist?
Ja, de kwalitiet van Black & Decker laat te wensen over.

En ik ben geen racist, dat is in Belgistan immers bij wet verboden en zelfs strafbaar.

Trouwens mijn beste vrienden zijn anderskleurigen en niet Belgen.
Maar ik heb iets tegen onaangepasten, die denken hier hun wetten te kunnen komen opleggen. De Belgische overheid heeft daar ook problemen mee, ze vervolgd daarom dan ook mensen die dit openlijk durven verkondingen.
Criminelen krijgen echter zonder problemen de Belgische nationaliteit en dan klagen dat de Vlamingen die niet meer willen dragen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 00:00   #106
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Spijtig genoeg zitten er onder franstaligen heel veel.

10 jaar in jette gewoont en dan merk je dat gewoon.

Niet dat je dit onder vlmaingen ook niet hebt hoor, maar franstaligen hebben dat nog wel een tandje erger, zeker de wat oudere generatie. Daar was het doodnormaal dat nederlands als een taal van boeren word aanzien en waarom zou je dat ooit leren?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 01:42   #107
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
België is een zeer toffe land. En ja, er zijn redenenen om fier op dit land te zijn : De Rode Duivels, Stromae maar ook het feit dat wij in een toffe land leven. Wat is het probleem van de Vlaams-Nationalisten? Dat ze nog steeds officieel hetzelfde land als de Franstaligen delen? Als Franstalig werk ik in Vlaanderen samen met andere Franstaligen, zowel Brusselaars als Walen. Wat de Vlamingen van ons denken, kan ons - Franstaligen - helemaal niet schelen. Ze zouden in depressie vallen dat dit ons helemaal niet zou kunnen schelen. Het is niet ons probleem als ze bekrompen zijn, het is niet ons probleem als ze zich ongelukkig met Franstaligen rond hen voelen. Laten we dus de Vlaams-Nationalisten verder in hun bekrompenheid en hun ongeluk leven en, tegelijkertijd, laten we een sterkere Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen aanmoedigen.
Je werkt in Vlaanderen zeg je, wat is de voertaal in het bedrijf of dienst waar je werkt?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 01:48   #108
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vermits ik u zaken zie uitkramen zoals onder andere “mensen die verkeerd denken” en dergelijke, deze goede raad, mijnheer Everytime : als u op bent van de zenuwen, doe dan een rustig en heilzaam wandelingetje in de natuur in plaats van openlijk één of andere stelling te verkondigen . Aldus kunt u makkelijker vermijden om dingen te zeggen die u nadien zelf als onzin moet omschrijven.
Mister Everytime is een bovendebeste kerel, die het af en toe op zijn zenuwen krijgt omdat wat hem lief is nu verbeterd dreigt te worden om nog meer burgers-landgenoten 'gelijk voor de wet' te krijgen. Hij verdient de beste beschikbare zorg verleend te worden om hem over deze voor hem moeilijke periode te helpen. Hij weet van wanten en zal het er goed vanaf brengen.

Laatst gewijzigd door fcal : 3 november 2013 om 01:49.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 08:01   #109
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de gebonden stem Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
Gelukkig werden de Vlamingen nooit door de Franstaligen geminacht.
Inderdaad.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 10:12   #110
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Je werkt in Vlaanderen zeg je, wat is de voertaal in het bedrijf of dienst waar je werkt?
We gebruiken even wel het Nederlands als het Frans.
Oud 3 november 2013, 12:37   #111
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gebruiken even wel het Nederlands als het Frans.

De droom van elke Waal als het ware;
een tweetalig Vlaanderen en een Franstalig Wallonië
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 12:46   #112
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Mister Everytime is een bovendebeste kerel, die het af en toe op zijn zenuwen krijgt omdat wat hem lief is nu verbeterd dreigt te worden om nog meer burgers-landgenoten 'gelijk voor de wet' te krijgen. Hij verdient de beste beschikbare zorg verleend te worden om hem over deze voor hem moeilijke periode te helpen. Hij weet van wanten en zal het er goed vanaf brengen.
Ik heb wel oprechte sympathie voor mijnheer Everytime, want ik vind het moedig van hem dat hij als Belgische Franstalige tenminste zijn standpunt durft te verdedigen op dit “Vlaams” discussieplatform, ook al doet hij dat meestal met weinig relevante argumenten, ja bijwijlen zelfs met wat hij nadien zelf “onzin” noemt.

Er zijn hier overigens niet zoveel forumdeelnemers die eerlijk durven toegeven dat ze "op zijn van de zenuwen" tijdens of na een discussie.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 3 november 2013 om 12:55.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 13:10   #113
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb wel oprechte sympathie voor mijnheer Everytime, want ik vind het moedig van hem dat hij als Belgische Franstalige tenminste zijn standpunt durft te verdedigen op dit “Vlaams” discussieplatform, ook al doet hij dat meestal met weinig relevante argumenten, ja bijwijlen zelfs met wat hij nadien zelf “onzin” noemt.

Er zijn hier overigens niet zoveel forumdeelnemers die eerlijk durven toegeven dat ze "op zijn van de zenuwen" tijdens of na een discussie.
Bedankt maar ik laat me ook niet door het Vlaams-Nationalisme beïnvloeden.
Oud 3 november 2013, 13:10   #114
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 3 november 2013, 13:57   #115
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De droom van elke Waal als het ware;
een tweetalig Vlaanderen en een Franstalig Wallonië
Inderdaad, daar worden we al 100 jaar naar gekweekt. Een Vlaams bedrijf in Vlaanderen waar evenveel Frans als Vlaams gesproken wordt, hallucinant. Engels begrijp ik nog maar die hebben nog geen minimum aan zelfrespect over, probeer maar eens zo'n bedrijf in de Walen te vinden.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:20   #116
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarin bent u volkomen vrij, mijnheer. Ik hoop enkel dat u bereid bent om een aantal realiteiten te zien als wat ze zijn, en daar op democratische manier rekening mee te houden.

Mij komt het als democrate bijvoorbeeld erg schrijnend voor als er gesteld wordt dat u enerzijds “allemaal Belgen” bent, maar er anderzijds “geen rekening gehouden moet worden” met de ruime meerderheidsbevolkingsgroep in uw land.

Niemand verplicht u om dezelfde mening of visie toegedaan te zijn als die meerderheidsbevolkingsgroep, en niemand kan of zal van u eisen dat u die meerderheidsbevolkingsgroep of delen ervan naloopt of u zich erdoor laat beïnvloeden, maar hoe kunt u in godsnaam stellen dat u landgenoten hebt (een ruime meerderheid zelfs) waarmee geen rekening moet gehouden worden ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 3 november 2013 om 14:20.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:24   #117
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Inderdaad, daar worden we al 100 jaar naar gekweekt. Een Vlaams bedrijf in Vlaanderen waar evenveel Frans als Vlaams gesproken wordt, hallucinant. Engels begrijp ik nog maar die hebben nog geen minimum aan zelfrespect over, probeer maar eens zo'n bedrijf in de Walen te vinden.
We werken er in de twee grootste talen van het land, Bonbon. Dat maakt gewoon deel van de job! Waarom zou u het nog voor het Engels begrijpen en niet voor het Frans? Door uw blinde haat tegenover het Frans en de Franstaligen? In dit geval, vervang heel vlug uw bijnaam door "Snoepje" of "Candy"! En ja, misschien zal u ook "hallucinant" vinden dat Franstaligen nog bereid zijn naar Vlaanderen te gaan werken terwijl het Vlaams-Nationalisme een realiteit in Vlaanderen is. En zelfrespect voor wat, trouwens? Voor het Vlaams-Nationalisme? Vergeet het, droom maar!
Oud 3 november 2013, 14:30   #118
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Ik snap zijn idolatrie voor het Belgisch-nationalisme niet, noch zijn angst om Vlaanderen te verliezen.
Rare jongens die Belgonationalisten: ze minachten alles wat zich als Vlaams profileert (OK, dit is te begrijpen gezien la Belgique latine moest worden) , ze hemelen de multicultuur op en verjagen tegelijk alle Vlamingen uit Brussel door hun beleid van plutôt arabe que flamand), ze zijn extreem bang van zelfbestuur, ze zijn extreem bang van zelfverarming als de Vlamingen l'état clientéliste PS niet langer mee financiert, ze twijfelen ten zeerste aan hun eigen kunnen want de Vlamingen mogen hun eigen koers niet varen.
Er is slechts één verklaring voor ;€'s
enorm veel €'s .

Volgens de laatste schattingen meer dan 16.000.000.000 € per jaar .
Elk jaar weer opnieuw ,jaar na jaar.

Zonder er iets te moeten voor terug te doen .
Wie wil dat niet verliezen ?
Oud 3 november 2013, 14:34   #119
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We werken er in de twee grootste talen van het land, Bonbon. Dat maakt gewoon deel van de job! Waarom zou u het nog voor het Engels begrijpen en niet voor het Frans? Door uw blinde haat tegenover het Frans en de Franstaligen? In dit geval, vervang heel vlug uw bijnaam door "Snoepje" of "Candy"! En ja, misschien zal u ook "hallucinant" vinden dat Franstaligen nog bereid zijn naar Vlaanderen te gaan werken terwijl het Vlaams-Nationalisme een realiteit in Vlaanderen is. En zelfrespect voor wat, trouwens? Voor het Vlaams-Nationalisme? Vergeet het, droom maar!
En in welk bedrijf in Wallonië werken ze in de twee grootste talen van het land ,omdat dat gewoon deel uitmaakt van de job ?
Oud 3 november 2013, 14:53   #120
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarin bent u volkomen vrij, mijnheer. Ik hoop enkel dat u bereid bent om een aantal realiteiten te zien als wat ze zijn, en daar op democratische manier rekening mee te houden.

Mij komt het als democrate bijvoorbeeld erg schrijnend voor als er gesteld wordt dat u enerzijds “allemaal Belgen” bent, maar er anderzijds “geen rekening gehouden moet worden” met de ruime meerderheidsbevolkingsgroep in uw land.

Niemand verplicht u om dezelfde mening of visie toegedaan te zijn als die meerderheidsbevolkingsgroep, en niemand kan of zal van u eisen dat u die meerderheidsbevolkingsgroep of delen ervan naloopt of u zich erdoor laat beïnvloeden, maar hoe kunt u in godsnaam stellen dat u landgenoten hebt (een ruime meerderheid zelfs) waarmee geen rekening moet gehouden worden ?
Dat er Vlaams-Nationalisten die het meer dan beu met de Franstaligen zijn, is niet de zaak van de Franstaligen. Het zijn DIE Vlamingen die het meer dan beu zijn, het zijn DIE Vlamingen die zich niet op hun gemak zullen voelen of in depressie zullen vallen. Pech voor hen als dit hen gebeurt maar denk niet een seconde dat wij, Franstaligen, medelijden zullen hebben met mensen die tegen ons zijn. En het zijn helemaal niet hun standpunten die ons zullen verhinderen naar Vlaanderen te gaan. Integendeel zelfs.

Laatst gewijzigd door Everytime : 3 november 2013 om 14:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be