![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Voor diegenen die niet begrijpen waarom ik deze topic bij Maatschappelijke Problemen heb geplaatst moet ik precies toch iets verduidelijken om welke problemen het in deze topic allemaal om gaat. Waarom ik dat ten persoonlijke titel heb gedaan, dat is ook nogal evident: zo heb je't eens uit eerste hand en niet van horen zeggen, waar daar hoor je ook veel van liegen.
Even de dingen op een rijtje zetten: 1. Gevolgen van direct ontslag bij kleine bedrijven -> je wordt totaal aan jezelf overgelaten, achtestallig loon, premies enz... ben je allemaal kwijt en daar kan je zelf achteraan gaan... 2. De mythe van hoog werkloosheidgeld, in mijn geval 36 dienstjaren --> dopgeld augustus 2004: 619,25 euro. 3. De mythe dat de staat je helpt om werklozen aan de slag te helpen door zelfstandigheid te promoten: - ik heb via de VDAB een cussus Bedriujfsbeheer kunnen volgen, die heeft wel zeven maanden (!!) aangesleept en ik heb het cursus matreiaal ten belope van 260 euro zelf mogen betalen (van mijn dopgeld) - het participatiefonds waar zoveel om te doen is geeft zelf met een goed businessplan, geen geld aan doppers want dat geld moet je gaan halen bij banken enzo, en die pakken dar risisco niet meer - het enige 'voordeel' dat ik kreeg van de VDAB was een attest voor zes maanden dat me de tijd moest geven om mijn zaak op te bouwen maar dat geeft je geen vrijstelling om te doppen, je bent niet vrij voor de arbeidsmarkt, en je krijgt het maar eenmalig 4. Opletten als je zoals ik een bestuursfunctie hebt in een vzw -onbezoldigd!- en je komt opeens zonder werk te zitten. Ik werd voor de eerste drie maanden geschorst, heb een advokaat moeten betalen om mijn zaak te winnen tegen de RVA en mijn achterstallig dopgeld terug te krijgen 5. De problematiek van werkloze 50-plussers die ze langer willen laten werken terwijl er tegelijkertijd zoveel jonge mensen, afgestudeerden jaren aan de dop blijven staan 6. En last but not least: in mijn beroepssector waar ze geen volk voor kunnen vinden omdat de autochtone Belgen alleen nog maar kantooruren willen kloppen, 38-urenweek en zater- zon- en feestdagen willen vrijhebben en het bovendien ook nog eens slecht betaald wordt. enz... Hopelijk hebben jullie nu iets meer om over te filosoferen.
"De enige reden waarom Hamas bestaat is om Israël te vernietigen en alle Joden ter wereld uit te roeien waar ze zich ook bevinden." Laatst gewijzigd door thePiano : 25 september 2004 om 15:30. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zeg nu eens zelf, zou jij moest die situatie blijven duren niet ook uitkijken naar een job in het zwart? Uit financiele zelfverdediging!
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja nu wel, maar ik vraag dat enkel wanneer er geen uitzicht zou zijn op een vaste job. Hoe hij daar tegenover zou staan, of zou genoodzaakt kunnen worden te moeten staan.
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
"De enige reden waarom Hamas bestaat is om Israël te vernietigen en alle Joden ter wereld uit te roeien waar ze zich ook bevinden." Laatst gewijzigd door thePiano : 26 september 2004 om 13:05. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Schepen
|
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html Laatst gewijzigd door khaled : 26 september 2004 om 15:15. |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size] [size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size] [size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Terwijl werklozen wél aan het werk kunnen geraken, zodra de economie weer aanzwengelt etc. Maar eens op pensioen, blijft g'op pensioen. Ik veronderstel hier alleen maar hee, 'k heb geen andere verklaring. Idiote manier van denken trouwens dus ik hoop dat ik er naast zit.
|
|
|
|
#110 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat heb je ten eerste al aan honderdduizenden gedemotiveerde mensen waarbij elke dag werk er een is waarvan ze vinden dat die er teveel aan is, terwijl er langs de andere kant honderdduizenden staan die staan te springen om te beginnen en bovendien nog eens een pak minder kosten, zowel qua loon als onderhoud om het maar eens oneerbiedig te zeggen...?
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Minister-President
|
Inderdaad, ik geef je gelijk.
Feit is dat ik nog niet te vaak een politicus op lange termijn denken heb kunnen betrappen. Dus waarom zouden ze op dit onderwerp een uitzondering maken
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Banneling
|
Ik ben nu blijkbaar "burgemeester" op dit forum. Jammer dat het niet de benoeming "Fuhrer" was.
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door nou nou : 26 september 2004 om 17:35. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Philippe Dewinter en Frank Vanhecke om er maar 2 te noemen, politici die ik vanzeleven niet zal vertrouwen, laat staan naar 'opkijken' Wat ik trouwens bij geen enkele politicus doe 'opkijken' - waarom zou ik naar die mensen opkijken? En Anke, haha, komaan... jij hebt blijkbaar toch gevoel voor humor ![]()
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|