Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2014, 16:42   #101
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Welk gedeelte is zever? Ik had het over zaad uitstrooien over enorm grote gebieden, maar dat kwam (voor mij persoonlijk) wat te duur uit.

Hoeveel duizenden stekken wil jij uitzetten?
Hij kan er een online schattenjacht van maken
Ergens een paar planten zetten en af en toe een tip geven waar ze te vinden zijn.
't Zal snel in alle kranten te volgen zijn...

Tip, naast 't kot van BDW hebben ze een mooie tuin
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 05:30   #102
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, het was een plan van mij uit lang vervlogen tijden, dit:

Alsook spoorwegbermen, openbare parken, die dingen, maar dat kwam te duur uit.

Het gaat hier niet over hoeveel planten opbrengen, het ging over alles volzetten om de overheid te koeioneren.

Daarom vroeg ik aan u, toen je zei, geen zaad maar stekken, hoeveel duizenden wil je er dan uitzetten?
Eens je een paar moederplanten hebt, ben je vertrokken he. Van één moederplant kan je al tientallen stekken nemen, uit laten groeien tot nieuwe moederplanten en weer tientallen stekken nemen. Enzovoort.
Maar ge kunt niet oneindig blijven stekken van 1 plant, wel meer als een jaar indien in een goed medium.
Ge zijt voor minder dan enkele euro's vertrokken Echt, duur is dat niet

Daarom dat ik ook vind dat mensen met plaats het moeten growen en gratis uitdelen. GRATIS.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 05:37   #103
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hij kan er een online schattenjacht van maken
Ergens een paar planten zetten en af en toe een tip geven waar ze te vinden zijn.
't Zal snel in alle kranten te volgen zijn...

Tip, naast 't kot van BDW hebben ze een mooie tuin
Neen, ik zou het nog keurig knippen en komen leveren lol
Sommigen zijn te ziek om nog aan schattenjacht te doen. Sommige kunnen zo'n zakje al eens niet open doen van de verkleumde handen. En zo'n klein brokje op de vapo leggen vraagt hen al heel veel geshake en moeite.
Waarom ze zulke mensen honderden euro's per maand laten dokken ipv iets gratis aan te bieden snap ik niet.
Oud 23 juli 2014, 08:39   #104
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen, ik zou het nog keurig knippen en komen leveren lol
Sommigen zijn te ziek om nog aan schattenjacht te doen. Sommige kunnen zo'n zakje al eens niet open doen van de verkleumde handen. En zo'n klein brokje op de vapo leggen vraagt hen al heel veel geshake en moeite.
Waarom ze zulke mensen honderden euro's per maand laten dokken ipv iets gratis aan te bieden snap ik niet.
Omdat er een systeem bestaat dat er voor zorgt dat al wat een mens kan helpen moet afhangen van de medische sector en de pharma.
Zie bijvoorbeeld de idiotie in Nederland waar medisch gebruik WEL mogelijk is maar waar patiënten dure wiet van de pharma moeten kopen terwijl er betere kwaliteit is te verkrijgen bij de lokale thuisteler...
Het verschil is enkel dat ze de "medische" cannabis nog eens gaan bestralen en zo...

Om het cru te zeggen, de huidige zaadkwekers staan al pakken verder met het aanbieden van medische cannabis, beter nog, er zijn er die zich specifiek richten op medisch gebruik.
Bij verschillende winkels kan je zo'n speciale zaden kopen, deze zijn speciaal voor patiënten , kijk bv bij Azarius, http://azarius.nl/seedshop/cbd-crew-seeds/ .
Er is meer dan THC te vinden hoor...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 23 juli 2014, 12:39   #105
Peche
Banneling

Standaard

De beste en democratisch in prijzen
www.sanniesshop.com
Andere leveranciers verkopen JH aan 160 euro soms, voor 10 regulaire zaden. Terwijl Sannies jack veel beter is en goedkoper in aankoop, legt uiteindelijk ook meer af in de weegschaal.

Ik kan niet meer telen, maar moest ik kunnen? Ik deelde het zo gratis uit aan medigebruikers.
Oud 23 juli 2014, 20:05   #106
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...llen-toe.dhtml

En Vlaanderen zal wel zoeken naar nieuwe belastingen of zo...

Duitsland laat cannabisteelt in uitzonderlijke gevallen toe

Chronisch zieke patiënten moeten in sommige gevallen cannabis kunnen gebruiken en voor eigen gebruik verbouwen. Dat heeft een rechtbank in Keulen beslist, meldt Focus.

Het oordeel van de rechtbank verandert voor het merendeel van de Duitsers niks, want voor hen blijft cannabis gewoon een verboden drug. De kaarten liggen anders voor mensen die aan een chronische ziekte lijden en voor wie cannabis soms het enige middel is dat de pijn kan verlichten.

Het vonnis van de administratieve rechtbank bepaalt nu dat chronisch zieken 'in uitzonderlijke gevallen' niet alleen cannabis mogen gebruiken, maar ook cannabis mogen verbouwen in het kader van therapie.

Rechter Andreas Fleischfresser, die vandaag de opmerkeliijke uitspraak deed nadat vijf zwaar zieken een proces hadden ingespannen, verklaarde dat 'eigen kweek' grondwettelijk verboden blijft maar in sommige gevallen wel als noodoplossing kan worden aangewend

Voor elke wet die er tegen is, is er wel een omweg...

Geef Vlaanderen 't geld dat 't nodig heeft en gooi de volledige legalisatie op tafel...
Regeerakkoorden van m'n bollen...
Oud 24 juli 2014, 07:18   #107
Peche
Banneling

Standaard

Maar stel nu Manta, er komt nooit een legalisering. En men gaat steeds erger mensen uitbuiten. Zoals ze medicijnen en pijnstillers tot 5x duurder verkopen dan nodig. Bij vele zitten we met chemisch afval dat voorkomen kan worden met simpele thee extracten of anderen.
Wat dan? Gaan de "vrijheidstrijders" voor cannabis dan gewoon stil toekijken?
Neem nu een vereniging als trekt uw plant. Dat is een tof initiatief geweest. Maar waarom zaait er maar 1 een zaadje voor het justitiepaleis om een punt te maken?
We moeten het niet zozeer in het zicht doen, gewoon de underground in en de getuigenissen vloeien wel naar buiten in het openbare.
https://www.youtube.com/watch?v=cZfWglJ2wmU
Bovenstaande film zijn getuigenissen van mensen die genazen van kanker. Hoe duur was hun medicatie?
GRATIS !!! Burgers voor burgers bijgod.
Eendracht is hier niet meer van doen. Ze verkopen hier wiet aan 10 euro de gram terwijl het GRATIS moet zijn. Why tax nature? Honoring it pays off more.
Oud 24 juli 2014, 10:08   #108
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar stel nu Manta, er komt nooit een legalisering. En men gaat steeds erger mensen uitbuiten. Zoals ze medicijnen en pijnstillers tot 5x duurder verkopen dan nodig. Bij vele zitten we met chemisch afval dat voorkomen kan worden met simpele thee extracten of anderen.
Wat dan? Gaan de "vrijheidstrijders" voor cannabis dan gewoon stil toekijken?
Neem nu een vereniging als trekt uw plant. Dat is een tof initiatief geweest. Maar waarom zaait er maar 1 een zaadje voor het justitiepaleis om een punt te maken?
We moeten het niet zozeer in het zicht doen, gewoon de underground in en de getuigenissen vloeien wel naar buiten in het openbare.
https://www.youtube.com/watch?v=cZfWglJ2wmU
Bovenstaande film zijn getuigenissen van mensen die genazen van kanker. Hoe duur was hun medicatie?
GRATIS !!! Burgers voor burgers bijgod.
Eendracht is hier niet meer van doen. Ze verkopen hier wiet aan 10 euro de gram terwijl het GRATIS moet zijn. Why tax nature? Honoring it pays off more.
http://www.medicalnewstoday.com/articles/279571.php
Further evidence that cannabis reduces tumor growth in new study

The researchers found that administering THC to mice with human tumors initiated autophagy and caused the growth of the tumors to decrease. Two human patients with highly aggressive brain tumors who received intracranial administration of THC also showed similar signs of autophagy, upon analysis.

Meer en meer komt de medische wereld naar buiten met zo'n berichten en studies...
Meer en meer bewijzen nu ook de wetenschappers dat cannabis een medicijn is dat verschillende ziektes kan genezen of de levenskwaliteit van patiënten genezen... MAAR... De medische wereld draait rond geld en macht, politiekers allerhande "krijgen" al eens een extraatje om er voor te zorgen dat dit medicijn niet goedkoop door de mensen zelf kan voorzien worden... Ze blijven het "drugs" noemen, vrij belachelijk als je weet dat minstens één op tien een lichamelijke en geestelijke verslaving heeft aan een hard-drug als antidepressiva... En een hard drug is het hoor...

Je moet het zo bezien, je hebt een bedrijf dat legaal een kopie mag uitbrengen van een illegaal product, niemand mag het kopen of hebben, behalve als 't van jouw bedrijf komt... Denk je dat ze dat doen in 't belang van de gezondheid of telt 't geld?

Trekt uw plant maakt gebruik van een hiaat in de wetgeving, een wetgeving die te dom is voor woorden...
Maar het is voor veel mensen een mogelijkheid om aan cannabis te geraken. 't Nadeel is dan wel dat je uiteindelijk met een grote opbrengst zit en dus strafbaar bent. Dat hebben ze al eens ondervonden toen hun oogst werd afgepakt.

Wil je "gratis" cannabis zal je eerst wat reguliere zaden moeten hebben om zelf een zaadkweekje te doen. Dan heb je je eigen zaden en kan je verder.
Daar zit trouwens ook een gevaarlijke tendens in, tegenwoordig zijn 't vaak gebruiksvriendelijke "gefeminiseerde" en zelfs "autoflower" zaden. Wat toch een beetje doet denken aan een manier om de consument te verplichten steeds nieuwe zaadjes te kopen...
Oud 25 juli 2014, 02:15   #109
Peche
Banneling

Standaard

Beste manta, je snapt me niet he
Een teler kan in zijn tuin enkele kilo's wiet oogsten.
Die wietoogst krijgt hij persoonlijk nooit tijdig op, maar kent altijd wel iemand die ziek is of in need.
Gratis. Why not?
Als maar genoeg mensen het gratis gaan uitdelen, wat is de concurrentie dan nog waard? There would be none. Natuurlijk zal iedereen wel het beste gras willen hebben, maar dat is gezonde concurrentie.
Oud 25 juli 2014, 09:45   #110
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste manta, je snapt me niet he
Een teler kan in zijn tuin enkele kilo's wiet oogsten.
Die wietoogst krijgt hij persoonlijk nooit tijdig op, maar kent altijd wel iemand die ziek is of in need.
Gratis. Why not?
Als maar genoeg mensen het gratis gaan uitdelen, wat is de concurrentie dan nog waard? There would be none. Natuurlijk zal iedereen wel het beste gras willen hebben, maar dat is gezonde concurrentie.
Iemand met een paar grote planten in z'n tuin zal snel een flik met een snoeischaar zien voorbijkomen...
De autoflowers brengen heus niet zoveel op, integendeel, en zoals ik zei, grotere planten zullen snel weg zijn (je kan er de zieke agenten mee helpen, die zullen 't met plezier laten verdwijnen ).
Dus zo veel zal men niet kunnen verdelen... Niet zonder het legaal te maken...
Oud 25 juli 2014, 09:53   #111
Peche
Banneling

Standaard

Ge moet geen autoflowers zetten he lol
Zet buiten zo bv eens 10 indica's. Ze komen niet boven de 2m en ge haalt ruim meer dan een kilo (mits op tijd begonnen).

Men verdeelt het nu illegaal, de maffia en terroristen worden er rijk van.
Waarom dan niet beide kampen blokkeren patiënten in nood gratis wiet geven?

Wat als er onder het volk een alternatieve geneeskunde tegen chronische pijnen wordt opgestart? Mensen die terminaal zijn verdienen een achterpoortje, of is men bang voor de resultaten?

Niet iedereen teelt in de tuin, sommige telen binnen. Andere in serres.
Maar de doorsnee buitenteler haalt na een seizoen als dit meer dan kilo's als de nazomer niet te vochtig is. Binnen oogsten ze zo'n 500 gram per 3 maanden.
Gewoon gratis uitdelen of de symbolische euro/karwei/brood/taart...

Ik snap niet dat je zoiets onmogelijk acht?
Oud 25 juli 2014, 10:10   #112
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zet buiten zo bv eens 10 indica's. Ze komen niet boven de 2m en ge haalt ruim meer dan een kilo (mits op tijd begonnen).

Wat als er onder het volk een alternatieve geneeskunde tegen chronische pijnen wordt opgestart? Mensen die terminaal zijn verdienen een achterpoortje, of is men bang voor de resultaten?

Maar de doorsnee buitenteler haalt na een seizoen als dit meer dan kilo's als de nazomer niet te vochtig is. Binnen oogsten ze zo'n 500 gram per 3 maanden.

Op zich moet het kunnen, maar wie gaat een proces en een veroordeling riskeren voor een plantje? Daar zit het probleem.
Er zijn mensen genoeg met de ruimte om zulks te doen, maar ze lopen dan wel kans om te moeten verhuizen naar een ruimte van 2 op 4...

Trouwen, met zo'n cijfers ga je veel mensen laten dromen van een scenario a la "eigen kweek" , ik denk dat jij ook wel weet dat een doordeweekse tuinman niet eens zou weten wanneer hij moet oogsten of welke voeding en zo.
Mensen informeren lijkt me vrij belangrijk, men moet afstappen van het demoniseren, mensen moeten weten dat er veel voordelen zijn, nu kent men het als "drugs" en dat wil zeggen dat ze 't bezien als iets waar je aan verslaafd wordt en aan dood gaat...

De enige mogelijkheid blijft voorlopig om aan iemand in Nederland te vragen of ze een bepaald soortje willen zetten.
Gezien de huidige gang van zaken met de regeringen zit het er voorlopig niet in, integendeel, de partijen die in de postjes roeren zijn net diegenen die voordeel hebben en geven aan de pharma...
Ik zal de eerste zijn om zo'n project te steunen, indien het is om mensen te helpen, niet om winst te maken. Plantjes in de tuin zetten daarentegen is niet te doen, daar is m'n thuissituatie niet voor geschikt.
Oud 25 juli 2014, 10:19   #113
Peche
Banneling

Standaard

Ze gaan u niet in de bak smijten als ge tien planten op uw tuin hebt staan he.
En het moeten nu wel mensen zijn die geen veroordeling vrezen maar voluit voor de mensenrechten gaan he.
Geloof me, de doordeweekse teler weet heel goed met wat hij bezig is
Dat loopt jaar na jaar meer en meer uit de hand. Dat begint met een fleske voeding en paar jaar later zit ge al met pH en EC meters bezig.
Dat bouwt zijn eigen op. Ge kunt low budget ook al klasse marchandise uit uw tuin halen zenne De zon schijnt gratis, de beesten kakken voorniets en kalk en magnesium valt uit veel te halen dat je zo voor handen hebt. Bitterzout bv.

Er zijn echt meer telers dan handen tellen kunnen die bereid zijn anderen op te starten in hun tuin en te helpen bij het proces. En ik kan er mij al meteen minstens 5 bedenken die je daar gratis bij te woorden zouden staan.

De enige mogelijkheid moet stoppen. Er moeten meerdere mogelijkheden zijn. Hoe moeilijker ze het willen maken, hoe meer overspoelen.
Het probleem is dat ik ook niet telen kan, maar minstens 30 goeie guerillia plekken ken
Oud 25 juli 2014, 12:19   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn soorten en technieken die er voor zorgen dat je na twee maand oogst, je stekken op voorhand inpotten onder 18 uur zetten, zodat ze klaar zijn om onder twaalf uur licht te gaan zo gauw je oogst = 6 oogsten per jaar.
Oud 25 juli 2014, 15:51   #115
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn soorten en technieken die er voor zorgen dat je na twee maand oogst, je stekken op voorhand inpotten onder 18 uur zetten, zodat ze klaar zijn om onder twaalf uur licht te gaan zo gauw je oogst = 6 oogsten per jaar.
En dat is dan 500 gram per vierkante meter he.
De oogst hangt af van de soort haar bloeitijd.
De beste vragen helaas veel bloeitijd
Oud 25 juli 2014, 17:48   #116
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/14/You/arti...is-geeft.dhtml

Voordat onwetenden hier over klagen, dit gaat dus enkel over cbd-olie, 't is niet dat ze dat kindje een jointje laten roken... Ze spreken over cannabisolie, maar die naam zegt niet zoveel...

CBD is slechts één van de vele mogelijkheden van cannabis. De medische wereld weet goed genoeg dat dit als medicijn meer kan oplossen dan een halve apotheek vol pillen en drankjes, 't is alleen zo vervelend dat er geen geld aan te verdienen is...

Laatst gewijzigd door manta : 25 juli 2014 om 17:52.
Oud 25 juli 2014, 17:50   #117
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is dan 500 gram per vierkante meter he.
De oogst hangt af van de soort haar bloeitijd.
De beste vragen helaas veel bloeitijd
Hangt van je belichting af, met spaarlampen gaat het ook al wel maar met hps ga je de beste resultaten hebben...
Ideaal voor de thuiskweker zijn t-neons, qua opbrengst valt dat goed mee en de elektriciteitsrekening loopt niet zo hoog op... de kand op fluffy toppen is er mer maar die zijn niet zo'n ramp...
Oud 25 juli 2014, 22:22   #118
Peche
Banneling

Standaard

Persoonlijk opteer ik toch zuiver voor hps of metal halide.
Echt, ik moet totaal niet weten van fluffy buds.
Rockhard topnutch .

Zeg manta serieus nu, waarom doe je er niets mee?
Zou je ooit actie ondernemen er iets mee te doen, of ga je wachten tot een ander weg voor U vrijmaakt?
Er moet toch een achterdeur zijn? Medicinaal toch zeker.
Oud 25 juli 2014, 23:02   #119
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk opteer ik toch zuiver voor hps of metal halide.
Echt, ik moet totaal niet weten van fluffy buds.
Rockhard topnutch .

Zeg manta serieus nu, waarom doe je er niets mee?
Zou je ooit actie ondernemen er iets mee te doen, of ga je wachten tot een ander weg voor U vrijmaakt?
Er moet toch een achterdeur zijn? Medicinaal toch zeker.
O maar ik maak mee de weg vrij hoor. Niet dat ik met een plakaatje ga betogen maar ik maak de mensen wel duidelijk wat het eigenlijk is. En eigenaardig genoeg zijn er veel mensen zelfs vrij positief over deze dingen.
Zelfs de mogelijkheid om 't via de gemeente/stad/dorp te telen vinden ze goed, 't is niet dat de mensen er hier echt tegen zijn.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=116

DAT is al een héél grote stap, dat mensen begrip hebben voor wat het is en niet wat de overheid er van maakt...
Dat is volgens mij wat er nu nodig is, mensen bewust maken dat het hier niet gaat over een xtc pil of een spuit heroïne.
Het strafste is dat dokters al lang weten dat wat deze dame doet wel degelijk helpt maar dat zelfs degenen die de wil hebben om het uit te brengen het niet mogen. Zo zijn er al testen geweest met kinderen die adhd en dergelijke hebben (echte dan, niet van die suikerbommen die niet kunnen stilzitten omdat ze een kilo suiker per dag binnen krijgen). En dat kan helpen.

Het probleem is mss dat mensen teveel het idee hebben dat mensen veranderen in hippies of zo als ze deze dingen gebruiken.
De cbd-olie is mss wel goed maar persoonlijk vind ik het vies, 'k kan er niet aan doen. Maar ik weet dat het helpt, en dat er veel mensen baat bij hebben. Ook de andere cannabinoïden hebben elk hun eigenschappen die veel goeds kunnen doen. Men weet dat maar kan er niet eens een degelijke studie over doen.

Dus mensen bewust maken van de voordelen, mensen duidelijk maken dat dit niets is dat junkies nemen, dat zijn belangrijke dingen...
En als ik iemand kan helpen met zo'n zaken zal ik 't wel doen, 'k heb hier al mensen uitleg gegeven over mogelijkheden van dit kruid en de meesten zijn verbaasd om zo'n dingen te horen, onbekend maakt onbemind.
Oud 26 juli 2014, 06:57   #120
Peche
Banneling

Standaard

Ik bedoelde eerder alles platlopen voor mensen die dat niet kunnen doen.
Zo zijn er mensen geweest die het zijn gaan uitdelen en enkel de onkosten aanrekenden. "Phoenix tears". De mensen die daar GENAZEN zijn niet meer op twee handen te tellen.
Hoe zit het met "trekt uw plant" ? Hebben ze een nieuwe teelt opgestart?

Het probleem met "trekt uw plant" was dat de sympathisanten er gewoon maar bijliepen toen het zaadje gezaaid werd. Mensen staan er stokstijf, beetje paranoia en angstig bij als het om de rechten van cannabis gaat.

Eigenlijk staan we er bij alles stokstijf bij als het om rechten gaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be