Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 24 maart 2016, 16:12   #101
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Soms verdenk ik u ervan Michel Van Den Brande te zijn.
Ik dacht even dat ge Michel Vandenbossche bedoelde, maar die zou zoogdieren geen kwaad doen.
Dadeemelee is offline  
Oud 24 maart 2016, 16:15   #102
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

En Theo -laat ze allemaal maar binnen- Francken zwijgt nu in alle talen. Die weet goed dat hij ook een totaal verkeerd beleid heeft gevoerd. Hadden ze direct de grenzen gesloten en steden als Molenbeek razziagewijs gezuiverd dan waren er misschien -en ik zeg duidelijk misschien- geen aanslagen geweest. Maar er is toch iets positief : de begrotingscontrole en het tekort lijkt opgelost want ze zeveren nu enkel maar over de aanslagen
PORSCHE is offline  
Oud 24 maart 2016, 16:16   #103
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht

Voortploegen, zoals de boer, dat is het enige wat we kunnen doen. Tenslotte lijken die terreurorganisaties ook maar op vlaams-nationalistische partijtjes. Ze komen uit het niets, schudden eventjes aan de boom en verdwijnen dan snel weer vanzelf. De boom blijft staan en wacht tot er opnieuw eens even iemand aan hem komt schudden. De eeuwige cyclus.

't is altijd erg voor de betrokkenen, maar dit is niet meer dan een deuk in een pakje boter.
Het is door deze houding en gedachtegang dat we onder de voet zullen worden gelopen. En achteraf zullen mensen zoals jij zeggen: "hadden we het maar geweten, we hadden dit en dat gedaan..."
Hypochonder is offline  
Oud 24 maart 2016, 16:18   #104
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is door deze houding en gedachtegang dat we onder de voet zullen worden gelopen. En achteraf zullen mensen zoals jij zeggen: "hadden we het maar geweten, we hadden dit en dat gedaan..."
Het is maar wat ge met dit en dat bedoelt. Massadeportaties en moskeeen opblazen lijken mij niet onmiddellijk constructieve dit en datjes.
Dadeemelee is offline  
Oud 24 maart 2016, 16:19   #105
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

En wat doet den Obama?

Obama Laughs Hours After Jihadist Slaughter In Brussels
https://www.youtube.com/watch?v=nKv4kUOqHKs
Oud 24 maart 2016, 16:29   #106
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door continue Bekijk bericht
Monddood? Klinkt belachelijk. Is er nog iets dat je wil zeggen maar dat je niet doet?
Voor u klinkt dat uiteraard belachelijk, gewoon omdat u geen tegenargumenten hebt. Nog nooit van het cordon sanitair gehoord?
Oud 24 maart 2016, 16:34   #107
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heeft dat iets te maken met cordon bleu?
Geen tegenargumenten dus ... Ga nog wat bloemetjes plukken.
Oud 24 maart 2016, 16:38   #108
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht

1) Wat IS wilt is van geen tel, het gaat om datgene wat WIJ willen.

2) Ik schaam mij voor de mensen die kaarsjes branden enzoverder ...

3) het enige krachtdadige antwoord is dat we alle jonge mannen mobiliseren en het Belgische leger inzetten om de Islamitische Staat van de wereldkaart te vegen.
1) Dat klopt.

2) Ik niet. Mensen hebben het recht kaarsjes te branden. Zelf zal ik dat niet doen, maar mij stoort het niet dat anderen daar behoefte aan blijken te hebben. Ik hoop alleen dat ze niet verwachten dat de terroristen daarvan onder de indruk gaan zijn en/of tot betere gedachten kunnen worden gebracht.

3) Het hoeft zo duur niet te worden. De Belgische regering zou beter het Koerdische verzet steunen en Erdogan vogelvrij verklaren. Ook dat vervloekte Saoedische koningshuis moet worden aangepakt. Die rotzakken zouden geen rust meer mogen kennen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 24 maart 2016 om 16:41.
djimi is offline  
Oud 24 maart 2016, 16:54   #109
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tja, wat kunnen of MOGEN wij doen? Elkeen die niet denkt volgens de politiek correcte dictatuur wordt in de media en op het politiek platform monddood gemaakt en verketterd. Na 40 jaar knuffelbeleid is de toestand nog vele malen verslechterd. Jullie zijn mede verantwoordelijk voor de terroristische aanslagen. Wie heeft Brussel en andere steden laten afglijden naar een hell hole van fundamentalisten? Al drie dagen wordt er nu 'reclame' gemaakt voor de islam. Hoe vredevol en ruimdenkend deze godsdienst wel is. Pure indoctrinatie van de politiek correcten. Gewoon ziekelijk.
Tv niet meer aan zetten .... op VRT of Canvas of VTM is beter voor de zenuwen begin ik te denken..
de vuile muilekoek is offline  
Oud 24 maart 2016, 17:06   #110
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Tv niet meer aan zetten .... op VRT of Canvas of VTM is beter voor de zenuwen begin ik te denken..
Ik vraag mij af wanneer die huichelachtige media een halt wordt toegeroepen. De mensen hebben recht op eerlijke en juiste informatie. De media zijn al jaren een propagandamachine van de politiek correcte idiotie. Veel feiten die het politiek correcte sprookje ondermijnen, worden verzwegen. Dat stinkt gewoon naar dictatuur. En die hebben dan nog het lef om Erdogan met de vinger te wijzen. Zij doen juist hetzelfde.

Verschillende jaren geleden werd de gehele redactie van GvA uitgemest, omdat GvA naar hun mening iets te rechts was. En dat voor een 'democratisch' land.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 maart 2016 om 17:09.
Lukkas is offline  
Oud 24 maart 2016, 17:31   #111
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ikzelf doe gewoon verder. Verder doen helpt, ja.
Wat bedoel je met verder doen?
Zoiets als: ik steek mijn kop nog verder in het zand?
jad°relen°ir is offline  
Oud 24 maart 2016, 17:32   #112
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af wanneer die huichelachtige media een halt wordt toegeroepen. De mensen hebben recht op eerlijke en juiste informatie. De media zijn al jaren een propagandamachine van de politiek correcte idiotie. Veel feiten die het politiek correcte sprookje ondermijnen, worden verzwegen. Dat stinkt gewoon naar dictatuur. En die hebben dan nog het lef om Erdogan met de vinger te wijzen. Zij doen juist hetzelfde.

Verschillende jaren geleden werd de gehele redactie van GvA uitgemest, omdat GvA naar hun mening iets te rechts was. En dat voor een 'democratisch' land.
In feite hè zijn mensen zoals u en ik hier niet meer gewenst , en over het hoofd gelopen , en als ik zo eens rondpraat tegen buren en familie en wat vrienden of kennissen ondervinden ze allemaal het zelfde algemeen , wat die Tv en media betreft allemaal de zelfde ondervindingen hebben wij bij de discussie we vinden er ons niet meer in terug .... en voelen geen band meer met ons eigen land....
Oud 24 maart 2016, 17:55   #113
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
In feite hè zijn mensen zoals u en ik hier niet meer gewenst , en over het hoofd gelopen , en als ik zo eens rondpraat tegen buren en familie en wat vrienden of kennissen ondervinden ze allemaal het zelfde algemeen , wat die Tv en media betreft allemaal de zelfde ondervindingen hebben wij bij de discussie we vinden er ons niet meer in terug .... en voelen geen band meer met ons eigen land....
Het is dan ook al lang niet meer ons land. Binnen 20 jaar gaan wij zelfs niet meer welkom zijn in onze eigen steden. Het wordt nu al in vele stadsdelen penibel. Ik begrijp deze zelfdestructie niet. Ik hoop van harte dat de poco's als laatste de keel worden overgesneden. Kunnen zij ten volle 'genieten' van de gevolgen van hun schandalige visie. Het is erg dat ik mijn dochter probeer te overhalen om geen kinderen op de wereld te zetten, want dat is de belangrijkste goede raad die ik haar kan geven. Spijtig, want ik had graag kleinkinderen gehad. Met dank aan de linkse rakkers die ons leven en dat van veel mensen om zeep hebben geholpen. Er is geen toekomst meer.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 maart 2016 om 17:58.
Lukkas is offline  
Oud 24 maart 2016, 18:04   #114
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowel rechtse als linkse alternatieve media bestaat ook. Zelfs bij een totale vrijheid van meningsuiting is er sprake van déontologie journalistique. Is dat wat je met "politiek correct" bedoelt?
Daar gaat het niet om.
Er wordt alleen gevraagd van een "neutrale" staatsomroep om het volledige spectrum aan meningen toegang te geven aan het medium.
Niet alleen zij, die de journalisten van de BRT als geschikt achten.
Anselmo is offline  
Oud 24 maart 2016, 18:20   #115
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dan ook al lang niet meer ons land. Binnen 20 jaar gaan wij zelfs niet meer welkom zijn in onze eigen steden. Het wordt nu al in vele stadsdelen penibel. Ik begrijp deze zelfdestructie niet. Ik hoop van harte dat de poco's als laatste de keel worden overgesneden. Kunnen zij ten volle 'genieten' van de gevolgen van hun schandalige visie. Het is erg dat ik mijn dochter probeer te overhalen om geen kinderen op de wereld te zetten, want dat is de belangrijkste goede raad die ik haar kan geven. Spijtig, want ik had graag kleinkinderen gehad. Met dank aan de linkse rakkers die ons leven en dat van veel mensen om zeep hebben geholpen.
Citaat:
Er is geen toekomst meer
.
Auw aouw dat zou ik nu niet zeggen ... maar in grote delen van Europa is het waarschijnlijk wel voorgoed naar de vaantjes zoals de kaarten nu liggen ,, maar je hebt gelijk over de manier ... kijk nu Molenbeek en die ander steden die zijn een schoon voorbeeld van hoe het zich verder gaat uitbreiden de verdringing van onze mensen uit hun eigen vaste habitat ....
Oud 24 maart 2016, 18:20   #116
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Ik denk dat ik u wel begrijp, maar het is niet de oplossing, dat zal u wel merken bij de volgende aanslag. Als ik u goed begrijp bent u van mening dat IS geïrriteerd geraakt van deze, in mijn ogen, softe aanpak.
Stel dat dit zo is, is de kans dan juist niet groter dat er nog een aanval komt?
En hoeveel doden moeten er nog vallen voordat u doorhebt dat de softe aanpak toch niet werkt?
maar ik ben niet helemaal nietr voor een softe aanpak? Waar haalt u dat?

Ik ben voor een aanpak om net te doen wat IS niet wil. Wat begrijpt u daar niet aan?

Wat u wil is net wat ze wel willen.

Dus om een voorbeeld te geven: Wij moeten constant de nadruk leggen op wat er mislukt is bij de aanslagen, bvb de grootste bom in Zaventem die niet ontploft is. Want IS denkt dat Allah aan hun kant staat, en elke verwijzing naar een mislukking vinden zij daarom bijzonder onaangenaam.
Ander voorbeeld: Zij hopen dat ze onze samenhang kunnen breken. Dus elke verwijzing in de pers naar vreedzame samenscholingen met veel 'nichterige' gezangen, en bloemetjes en kaarsjes, is iets wat zij niet willen zien. Hoe nichteriger, hoe beter, aangezien ze een hekel hebben daaraan.
Dus trek uw kleedje aan, en uw jartellen, en ga naar de beurs mee 'Imagine' zingen van John Lennon.
geertvdb is offline  
Oud 24 maart 2016, 18:25   #117
geertvdb

Standaard

Citaat:
Sommigen strijden op politiek vlak, andere strijden op het internet,
Ja, uw geniale bijdragen op dit forum hebben al voor wereldvrede gezorgd.
Citaat:
maar een geluk voor u dat rechtse stemmers geen geweld gebruiken. Dit in tegenstelling tot aanhangers van een bepaald geloof en de linkiewinkies.
Waarom is dat een geluk voor mij?

En eu, is IS niets rechts?
geertvdb is offline  
Oud 24 maart 2016, 18:27   #118
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Mogen mensen al geen ideeën meer uitwisselen via internetfora ?
Ja, dat moogt ge doen, maar waarom doet ge het niet?
geertvdb is offline  
Oud 24 maart 2016, 18:31   #119
geertvdb

Standaard

Citaat:
IS ligt daar totaal niet wakker van.
Natuurlijk wel!
Citaat:
Maak u geen illusies. Hoe meer ravage, hoe liever.
Dat klopt.
Citaat:
Die lachen met de zwakke ongelovigen, die bloemetjes en kusjes uitdelen.
IS heeft geen gevoel voor humor.
Citaat:
Zij hebben ook niet liever dat wij zoveel mogelijk moslims opvangen en knuffelen.
Fout! Weet gij dan echt niets? Zij willen dat al die moslims in hun kalifaat blijven. Anders zijn er geen onderdanen om op te parasiteren. In een leeg land kunnen ze niet de baas spelen.
Citaat:
Hun gedroomd Europees kalifaat zal er zo komen.
Zij volgen de Koran letterlijk, en daar begint het kalifaat in het Midden Oosten.
Citaat:
En dat is niet alleen de wensdroom van IS, maar van alle moslimfundamentalisten.
Nee, sommigen willen enkel de sharia.
geertvdb is offline  
Oud 24 maart 2016, 18:33   #120
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
maar ik ben niet helemaal nietr voor een softe aanpak? Waar haalt u dat?

Ik ben voor een aanpak om net te doen wat IS niet wil. Wat begrijpt u daar niet aan?

Wat u wil is net wat ze wel willen.

Dus om een voorbeeld te geven: Wij moeten constant de nadruk leggen op wat er mislukt is bij de aanslagen, bvb de grootste bom in Zaventem die niet ontploft is. Want IS denkt dat Allah aan hun kant staat, en elke verwijzing naar een mislukking vinden zij daarom bijzonder onaangenaam.
Ander voorbeeld: Zij hopen dat ze onze samenhang kunnen breken. Dus elke verwijzing in de pers naar vreedzame samenscholingen met veel 'nichterige' gezangen, en bloemetjes en kaarsjes, is iets wat zij niet willen zien. Hoe nichteriger, hoe beter, aangezien ze een hekel hebben daaraan.
Citaat:
Dus trek uw kleedje aan, en uw jartellen, en ga naar de beurs mee 'Imagine' zingen van John Lennon.
Dit is echt het onnozelste dat ik al lezen heb in mijn leven ... weet je wel over wie je zit te spreken ? wezens die koelbloedig moorden op alles wat leeft // wat kan het hen schelen hoe nichterig wij eruit zien... voor die gasten ,,integendeel ze gaan nog zotter worden van jartellen want die zijn onrein en John Lennon trouwens den dien hebben ze ook afgeschoten met een geweer ,, ik zou zeggen bouw vlug verder aan uw schuilkelders of verhuis hier ...binnenkort ,,

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be