Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2004, 20:53   #101
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat heb je ervan als je selectief leest en enkel leest wat afwijkt van je eigen mening. Met de forum verkiezingen kon je't hier ook nog eens lezen toen ik met mijn forumpartijtje (B.E.R.I. -Ban Extreem-Rechts van het Internet 9 mei 2001) als programmapunt had ingevuld.

Jammer maar het werd gewist van dit forum
Kan ik mij voorstellen, als je een dictatuur wil installeren.
Oud 3 november 2004, 21:04   #102
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt wellicht dat denkend Vlaanderen grotendeels haar biezen heeft gepakt op dit forum en dat dit forum door extreemrechts verkleuterd werd tot op het niveau van de debielen van het Zwart Blok.

Voor wie eraan twijfelt wat ik bedoel met 'Bloks niveau' kan ik verwijzen naar uitspraken zoals die van de gisteren geëxecuteerde Theo van Gogh: 'Allah is een varken' en 'Marokkanen zijn geiteneukers'.
"geëxecuteerd"?
Echt een crapuleuze uitspraak. Zou bijzonder goed passen in een pianese versie van 'Mein Kampf'.
Oud 3 november 2004, 22:48   #103
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
"geëxecuteerd"?
Echt een crapuleuze uitspraak. Zou bijzonder goed passen in een pianese versie van 'Mein Kampf'.
'Uitgeschakeld' is misschien beter. In elk geval heeft Theo van Gogh de grenzen van de vrije meningsuiting andermaal verlegd. Helaas voor hem kwam hij de man met de hamer... pardon... het pistool tegen. Volgens mij gaat Theo vG. zich de volgende keer wel bedenken vooraleer hij andersdenkenden zo schofterig gaat provoceren, of misschien komt er wel geen volgende keer?
Oud 3 november 2004, 23:48   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Uitgeschakeld' is misschien beter. In elk geval heeft Theo van Gogh de grenzen van de vrije meningsuiting andermaal verlegd. Helaas voor hem kwam hij de man met de hamer... pardon... het pistool tegen. Volgens mij gaat Theo vG. zich de volgende keer wel bedenken vooraleer hij andersdenkenden zo schofterig gaat provoceren, of misschien komt er wel geen volgende keer?
Me dunkt dat het anders de moordenaars van Pim Fortuyn en Theo Van Gogh zijn die de grenzen van de vrije meningsuiting op een nogal radicale wijze proberen te verleggen....

Als het maar in politiek correcte kramen en in zieke geesten van pas komt, dan zijn zelfs pistolen toegelaten om de 'vrije meningsuiting te verdedigen', nietwaar, Piano?
Oud 3 november 2004, 23:59   #105
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Het blok zou niet de grote verliezer zijn omdat men de stemplicht afschaft. Of denkt men dat het VB zo veel stemmen krijgt van misnoegde kiezers die eigenlijk niet naar de stembus wilden gaan en als protest daarop maar op het VB stemmen? Wanneer gaat men eens luisteren naar het volk in plaats van excuses te zoeken voor elke overwinnig van het blok.
Het volk ? U bedoelt toch niet de 1 milj Blokstemmers hoop ik ? Ik hoop dat uzelf zich toch niet beschouwt als representatief voor het gehele Vlaamse volk ? Wake up , ok ?

Laatst gewijzigd door neruda : 4 november 2004 om 00:01.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 00:11   #106
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Als het maar in politiek correcte kramen en in zieke geesten van pas komt, dan zijn zelfs pistolen toegelaten om de 'vrije meningsuiting te verdedigen', nietwaar, Piano?
Boh, daar ben ik nog niet zo zeker van. Er bestaan nu eenmaal verschillende soorten van geweld. Sommigen gelegaliseerd andere weer illegaal. Bush noemt zijn invasie in Irak gerechtvaardigd, alhoewel daar geen enkele aanleiding toe was. Bush zal ook menen dat hij handelde naar zijn geweten en zich vrijelijk wilde uiten via pistolen, duizend bommen en granaten. Hij werd voor zijn gewelddadige invasie [size=1](met de dood van duizenden onschuldige burgers als gevolg)[/size] zelfs voor beloond en prompt herkozen voor een tweede rondje bommentapijt. Die agressieve gek zal nog de hele moslimwereld op stang jagen, Europa zal (andermaal) het gelag betalen en de VS buiten schot blijven en een heroptreden maken als de redder van de Oude Wereld. En ra ra wiens schuld van al die herrie zal het dan weer geweest zijn?

"90% van de wereldoorlogen zijn te vermijden met één welgemikte kogel"
(Alan Dulles; CIA Chief in 1956)
Oud 4 november 2004, 00:43   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van het Vlaams Blok, UITERAARD.
Oud 4 november 2004, 00:47   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Het volk ? U bedoelt toch niet de 1 milj Blokstemmers hoop ik ? Ik hoop dat uzelf zich toch niet beschouwt als representatief voor het gehele Vlaamse volk ? Wake up , ok ?
Wil je daarmee zeggen dat de blokstemmers totaal moeten genegeerd worden omdat ze maar een kwart van het hele Vlaamse volk zijn?
Oud 4 november 2004, 00:53   #109
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wil je daarmee zeggen dat de blokstemmers totaal moeten genegeerd worden omdat ze maar een kwart van het hele Vlaamse volk zijn?
In de States worden 49% van de bevolking genegeerd zodus niet zagen hé...da's nu éénmaal 'democratie' niet ? Het Vlaams Blok word in elke politieke tak vertegenwoordigd zodus wat is feitelijk het probleem ? Willen jullie regeren ? Awel , waar wachten jullie op ?
Oud 4 november 2004, 07:45   #110
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de States worden 49% van de bevolking genegeerd zodus niet zagen hé...da's nu éénmaal 'democratie' niet ? Het Vlaams Blok word in elke politieke tak vertegenwoordigd zodus wat is feitelijk het probleem ? Willen jullie regeren ? Awel , waar wachten jullie op ?
1. Wat er in de States gebeurt, is irrelevant.
2. Dat is helemaal geen democratie.
3. Het Blok is helemaal niet vertegenwoordigd in "elke politieke tak". Anders zou je ook niet vragen of ze willen regeren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 08:28   #111
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij werd voor zijn gewelddadige invasie (met de dood van duizenden onschuldige burgers als gevolg) zelfs voor beloond en prompt herkozen voor een tweede rondje bommentapijt. Die agressieve gek zal nog de hele moslimwereld op stang jagen, Europa zal (andermaal) het gelag betalen en de VS buiten schot blijven en een heroptreden maken als de redder van de Oude Wereld. En ra ra wiens schuld van al die herrie zal het dan weer geweest zijn?
Voor de invasie(s) vielen er geen duizenden onschuldige doden. Herkozen? Tsja in Amerika laat men zich inderdaad niet op stang jagen door wat bv België en hun politiekers (who?) (besluiteloos, laks, zich onderwerpend aan de islam, lyrisch doen over alles wat niet westers (=bweikes) is,...) denken over hun president laat staan dat wij hun verkiezingen moeten gaan controleren (hier heeft men al moeite om de grootste partij een regeringsvorming te laten beginnen, demokratie? humor!). Ze zijn daar nog fier op hun land, en hey, ze hebben groot gelijk. Dat Europa het gelach zal mogen betalen ligt dan ook aan niemand anders dan aan ons eigen. Wij importeren liever een 'cultuur' die er geen is en laten ons er wat door domineren. (allé 'sommigen' toch )

Maar o ja , afschaffing van de stemplicht dus... DOEN !!! Ik ga toch stemmen.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 08:43   #112
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
hij kan misschien nog proberen van uit het "hiernamaals"

met banbliksems

niveau onder nul piano !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 08:50   #113
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt wellicht dat denkend Vlaanderen grotendeels haar biezen heeft gepakt op dit forum en dat dit forum door extreemrechts verkleuterd werd tot op het niveau van de debielen van het Zwart Blok.
Voor wie eraan twijfelt wat ik bedoel met 'Bloks niveau' kan ik verwijzen naar uitspraken zoals die van de gisteren geëxecuteerde Theo van Gogh: 'Allah is een varken' en 'Marokkanen zijn geiteneukers'.
mensen afslachten als varkens dat kan wel...

vooral de ongelovige honden en de tegenstanders van de islam

wie werd door Pim Fortuyn en Theo Van Gogh benadeeld, schade berokkend, geweld aangedaan of vermoord...

[SIZE=5]NIEMAND !!!!!!!! [/SIZE]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 4 november 2004, 08:58   #114
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal eens smilen als ze jouw familienaam te grabbel gooien en er de draak me steken. En smilen doe ik zeker als op 9 november het Zwart Blok terug naar AF vliegt.
het zou best kunnen dat op 9 11 het Vlaams Blok verdwijnt maar op 14 11 wordt dan de nieuwe naam gekozen... als ligt klaar.

Terug naar af ?

Met een propere lei met dezelfde pionnen... en dan piano wordt deze nieuwe VLAAMSE partij binnen het jaar zo groot, dat je er nachtmerries zult van krijgen !!!!
Oud 4 november 2004, 13:53   #115
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
1. Wat er in de States gebeurt, is irrelevant.
2. Dat is helemaal geen democratie.
3. Het Blok is helemaal niet vertegenwoordigd in "elke politieke tak". Anders zou je ook niet vragen of ze willen regeren.
Of het nu de States is of niet , ofwel regeer je ofwel belandt ge in de oppositie da's nu éénmaal een feit in een democratie.Of een partij vertegenwoordigd wordt door 5 , 10 of 49% van de bevolking , who the f.... cares.
Vlaams Blok wordt vertegenwoordigt in als gemeenteraadsleden , senators , volkvertegenwoordigers in de Kamer , zodus wat valt er nog zeuren ?
Oud 4 november 2004, 14:17   #116
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of het nu de States is of niet , ofwel regeer je ofwel belandt ge in de oppositie da's nu éénmaal een feit in een democratie.Of een partij vertegenwoordigd wordt door 5 , 10 of 49% van de bevolking , who the f.... cares.
Vlaams Blok wordt vertegenwoordigt in als gemeenteraadsleden , senators , volkvertegenwoordigers in de Kamer , zodus wat valt er nog zeuren ?
Zwitserland is de meest democratische staat ter wereld en daar is zelfs geen oppositie. D�*t is een feit in een democratie. Oppositie betekent dat een deel van de stemmen (de oppositie) niet evenveel waard is als een ander deel van de stemmen (de regering). (Met dank aan Jos Verhulst die dit onlangs duidelijk maakte in een mooi stuk tekst).

Maar als gemeenteraadsleden, senators, en kamerleden voldoende zijn, dan zullen de machtspartijen er ongetwijfeld geen probleem van maken om het Blok te laten regeren. Toch?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 4 november 2004, 14:34   #117
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

A Ik vind stemplicht goed. Dan dwing je de mensen van tenminste toch 1 keer om de vier jaar na te denken over politiek.

B Ik vind goed onderwijs belangrijk. Zo kan iedereen correct Nederlands schrijven, zijn velen geinteresseerd in literatuur en denken, en kunnen we goed met elkaar communiceren en debatteren.

C Ik vind een multiculturele samenleving goed. Zo kunnen we mooi in harmonie met elkaar leven en alles van elkaar leren.

Het probleem ?

A wordt dus ook al afgeschaft,
B is al lang afgeschaft
C is met de moord op van gogh afgeschaft.
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 14:40   #118
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun
A Ik vind stemplicht goed. Dan dwing je de mensen van tenminste toch 1 keer om de vier jaar na te denken over politiek.
Dat doe je daarmee helemaal niet. Om hetzelfde bolletje te kleuren dat je ouders en grootouders om onbekende reden ook altijd al gekleurd hebben, heb je niet bepaald veel hersenactiviteit nodig. Ook de mensen die de partijpropaganda - van gelijk welke partij - geloven en daarop hun stem baseren, hebben daarom nog niet nagedacht over politiek.
Oud 4 november 2004, 14:45   #119
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dat doe je daarmee helemaal niet. Om hetzelfde bolletje te kleuren dat je ouders en grootouders om onbekende reden ook altijd al gekleurd hebben, heb je niet bepaald veel hersenactiviteit nodig. Ook de mensen die de partijpropaganda - van gelijk welke partij - geloven en daarop hun stem baseren, hebben daarom nog niet nagedacht over politiek.
Ik weet niet wie u bent maar ik heb niet gestudeerd voor psycholoog. Wetenschappelijk bewijs kan ik u dus niet aanbieden maar mijn vermoeden is wel stérk dat de meeste mensen een wil hebben en keuzes kunnen maken. Als het moet. Dat die keuzes beinvloed zijn door opvoeding is triviaal.

Ik snap wél volledig wat je wil zeggen (en bepaalde anderen precies) ; dat VB stemmers idioten zijn. Zeg dat dan gewoon.
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 14:51   #120
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun
Ik weet niet wie u bent maar ik heb niet gestudeerd voor psycholoog. Wetenschappelijk bewijs kan ik u dus niet aanbieden maar mijn vermoeden is wel stérk dat de meeste mensen een wil hebben en keuzes kunnen maken. Als het moet. Dat die keuzes beinvloed zijn door opvoeding is triviaal.

Ik snap wél volledig wat je wil zeggen (en bepaalde anderen precies) ; dat VB stemmers idioten zijn. Zeg dat dan gewoon.
Ik zeg helemaal niet dat VB stemmers idioten zijn. Ik zeg ook niet dat die mensen die zonder veel nadenken op iemand stemmen idioten zijn. Ik kan er best inkomen dat iemand geen enkele interesse in politiek heeft, en dat zegt ook helemaal niks over zijn verstandelijke vermogens.

Maar ik zie niet in waarom iemand moet gedwongen worden een stem uit te brengen wanneer het uitbrengen van die stem hem geen blaas interesseert. En door de stemplicht te hanteren, dwing je helemaal niemand om over politiek na te denken. Je dwingt dan enkel sommigen om tegen hun goesting in een wachtrij te gaan staan om vervolgens te kiezen tussen partijen waar ze mogelijk niets vanaf weten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be