![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom wordt er hier richting N-VA geschoten? |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het is terug te vinden onder de rubriek "Berekening van de aanslag" en meer bepaald onder "Verm.vervang.ink,pens.,werkl.bed.toeslag" |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vervangingsink,pens,werkl.bed.toeslag en daarnaast staat exact hetzelfde bedrag als mijn totaal bruto pensioen. Ik krijg dus gvd niks geen korting en moet maar de volle pot betalen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kortingen voor vastbenoemden zijn grooooote uitzonderingen.
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De regel daaronder staat dan "Verm(indering) vervang(ing)ink(omsten), pens(ioenen)..." bvb -1900€ En de regel daaronder "Verminderde belasting", de som van de twee, zijnde in dit geval 2100€. We spreken toch beide over het aanslagbiljet ? |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. De malaise heeft twee oorzaken:
Heeft ieder ziekenhuis dit probleem? Nee, gelukkig niet. Bij de keuze van aansluiting bij een pensioenkas, hadden de overheden twee keuzes, de provinciale pensioenkas of de RSZ. Degenen die kozen voor de RSZ konden probleemloos verder gaan, want de contractuelen droegen af voor de gepensioneerde statutairen. Bij degenen die aangesloten waren bij Ethias (voorheen de provinciale pensioenkas) werd de link tussen de vroegere statutairen en de nieuwe contractuelen niet gemaakt. Het ziekenhuis droeg dus wel af voor de contractuelen (net zoals bij de ziekenhuizen die voordien al met de RSZ werkten) maar door een fout, vergetelheid, .... telde dit geld niet voor de statutairen, waardoor die pot (bij Ethias) leeggeraakt en er toch voldoende middelen gestort worden, door de contractuelen in de RSZ pot. Blijkbaar kennen ze bij de RSZ de statutaire mensen niet die voorheen bij Ethias zaten. Deze missing link kan, door de onwil van de minister van pensioenen, niet rechtgetrokken worden. (voorlopig toch niet). Laatst gewijzigd door reservespeler : 13 mei 2018 om 13:29. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
4 CD&Vers 2 Leden van Voluit (SP.A durfde niet opkomen inn eigen naam) 2 OVLD 1 N-VA 1 Onafhankelijke 1 VB Vooruit heeft geen enkele afgevaardigde in het OCMW |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dank voor de rechtzetting. De onbeantwoorde vraag blijft: waarom schiet men nu richting N-VA?
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen: dat bedragje dat ik in mindering krijg, is gene vette. 'k Ga nu niet zeggen hoe vet, want ik acht jou in staat om dan precies mijn pensioenbedrag kenbaar te maken, en ik vind het teveel lol om dat niet kenbaar te laten worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hebdem?
|
|
|
|
#115 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
La croisiere s'amuse? Of gewoon misplaatste ergernis tegen 't laagste soort boomers ooit: ambetantenare papierverschuivers.
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het geheim is dus klein, maar de nieuwsgierigheid van sommigen was enorm groot. Daarbij geef ik grif toe dat ik daar alleen maar wat spellekes om speel, omdat sommigen het prangend probleem van de pensioenen alleen maar beperken tot dat van de benoemde ambtenaren. Het probleem van de pensioenen van de werknemers en zelfstandigen is veel te belangrijk om de oplossingen te hypothekeren tot geleuter over ambtenaren.
|
|
|
|