Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2023, 09:34   #101
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Implosie = instant dood op die diepte. Elke amateur duiker die een beetje opgelet heeft bij zijn cursus weet dit. Ze hebben iig niet geleden. Op die dieptes is het hetzelfde alsof er een atoombom achter uw rug zou ontploffen. Ze hebben zelfs geen pijn gevoeld want uw zenuwen zijn niet snel genoeg om de pijn prikkels naar uw hersenen te sturen.

En het is niet zo als in films, dat eerst alles begint te kraken en wat bijeen te drukken op die dieptes.

RIP, maar dom dat ze het hebben gedaan in zo'n gammel ding, maar ja, de mensheid hé.

Denk niet dat de familiale gaat tussenkomen en al zeker niet omdat ze afstand gedaan hebben van de eventuele risico's.
Vis/krabben voer. Milieuvriendelijke begrafenis.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 09:34   #102
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ge snapt niet hoe iemand zo waanzinnig is om dat te proberen he, en dat doen ze dan nog in een onderdeel dat ze er voortdurend op en af schroeven.

gelijk of ge zegt, een paar keer gaat dat goed en dan net iets te veel of te weinig spanning op zo een vijs , of een klein haarscheurke en pets !
Jamaar kijk, naar ik gelezen heb zijn het vooral rijke mensen. Sommige rijke mensen doen graag buitengewone (risicovolle) dingen. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo. De oude Warren Buffet sloft elke dag op zijn dooie gemak naar zijn vertrouwd restaurant om er een eenvoudige “menu van de dag” te verorberen. Hij woont nog steeds in hetzelfde oude huis in Omaha waarin niet veel veranderd is.
Oud 23 juni 2023, 09:36   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zou het hele dramatisch afgelopen toeristische duikbootverhaal nog een staartje krijgen???
In de boekskes misschien. Over de nabestaanden van de superrijke toeristen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 09:44   #104
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een militaire duikboot, dat men die niet zo gemakkelijk kan vinden dat lijkt mij vrij duidelijk.

RIP alle mensen van de 'verongelukte' duikboot.

Die medewerker die ontslagen geweest is bij het duikbootproject en die de veiligheid van het toestel in twijfel trok had dus gelijk.

In extremis zou men zich de vraag nog kunnen stellen:

Hé!!! een ondergrondse oceaan op één van de manen van Jupiter!!!

Maar een toeristische duikboot terugvinden???

Kwak kwak kwaaaak, UNI maakt dat even de ganzen wijs.

Zou het hele dramatisch afgelopen toeristische duikbootverhaal nog een staartje krijgen???
of het nu een militaire is of een civiele maakt geen verschil.

geluid plant zich goed voort in water. Dat wil zeggen als ge in uw duikboot op een ijzeren buis klopt dan geeft dat een geluid. Een achtervolgende onderzeer of het geheime hydrofoon netwerk van de amerikanen vangt dat op.

Dat is een anomaly, nu zijn er duizenden geluiden in de oceaan, van rondspelende walvissen tot hollanders die heipalen in de grond rammen. Dus hebben ze een computer en die herkent die geluiden en kan die identificeren.

Dus als er een Russisch onderzeer voorbij vaart, dan wordt die zijn geluid opgevangen en kan men zelf weten niet alleen welk type het is, maar ook welk individueel model.

Als die appartuur zo gevoelig is, wil dat dus zeggen dat als ge in uw geimproviseerde stoofbuis afdaalt en op 3000 meter diepte implodeert, dan zien ze daar op de oppervlakte niks van, maar ne gast in nen bunker in Norfolk die kan dat wel zien op zijn schermke. terugluisteren en zeggen, ja dat is een implosie.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 16:05   #105
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Wat had u gedacht...

Had men toch zo kunnen zien aankomen dat er waren die de éne ramp niet als een andere zouden zien en het a
Oud 23 juni 2023, 19:50   #106
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat had u gedacht...

Had men toch zo kunnen zien aankomen dat er waren die de éne ramp niet als een andere zouden zien...
Al bij al, mij had men in dat duikbootje nooit ingekregen.

En dat ging over dat ik te weinig vertrouwen heb in het toestel dat men gebruikte om een tonnenmaat water te trotseren.

De besturing nog tot daartoe, een drone bestuur je ook zo.
Oud 23 juni 2023, 21:55   #107
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Ach. Tijd voor een streepje Peter Schilling.

https://www.youtube.com/watch?v=m212MgaibXY
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2023, 07:10   #108
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is toch al indrukwekkend hoe ver men al kan komen,niet gehinderd door enige kennis van zaken (in de normale gang van zaken in de duikbootwereld)...

Het overtuigt mij er nu wel van dat de drugsmaffia,behalve die "semi-submersables",waarvan er zelfs al gevonden zijn voor de Spaanse kust de laatste jaren (!) het niet anders kan of er bestaan al ECHTE narco duikboten....

Met luchtvaartcarbon en epoxyhars,vermoedelijk onder vauum geimpregneerd en in een autoclaaf gehard bouwt men al dingen die meerdere keren kilometers diep kunnen.De drugsmaffia vraagt zelfs dat niet hé...

Ik kan me voorstellen dat met glasvezel of glasvlies eventueel ,kevlarmatten op strategische plaatsen en wat polyesterhars,volgens de ouderwetse spray-up of lay-up methode ook mogelijkheden zijn.......Tenslotte maken ze die "semi's" al zo....

Iets dat in de bewaakte zones pakweg 30 meter diep kan blijven (voor een dag of zo),en zulk een ritje een keer of drie kan doen........moet toch kunnen.....KAN waarschijnlijk al......De Noord-Koreanen doen het constant met feitelijk zeer oude technologie van stalen mini-duikboten....De Iraniers met nieuwere versies,mogelijk al van kunststof gemaakt.

Net als bij die verloreen gegane duikboot is het een kwestie van centen.....en in de drugshandel gaan ongetwijfeld nog VEEL meer centen om dan in de rijkemensenhobby...

Laatst gewijzigd door kelt : 25 juni 2023 om 07:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2023, 19:59   #109
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Als er wel Narco-beren bestaan, moeten er ook wel Narco-duikboten bestaan

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 08:33   #110
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is toch al indrukwekkend hoe ver men al kan komen,niet gehinderd door enige kennis van zaken (in de normale gang van zaken in de duikbootwereld)...

Het overtuigt mij er nu wel van dat de drugsmaffia,behalve die "semi-submersables",waarvan er zelfs al gevonden zijn voor de Spaanse kust de laatste jaren (!) het niet anders kan of er bestaan al ECHTE narco duikboten....

Met luchtvaartcarbon en epoxyhars,vermoedelijk onder vauum geimpregneerd en in een autoclaaf gehard bouwt men al dingen die meerdere keren kilometers diep kunnen.De drugsmaffia vraagt zelfs dat niet hé...

Ik kan me voorstellen dat met glasvezel of glasvlies eventueel ,kevlarmatten op strategische plaatsen en wat polyesterhars,volgens de ouderwetse spray-up of lay-up methode ook mogelijkheden zijn.......Tenslotte maken ze die "semi's" al zo....

Iets dat in de bewaakte zones pakweg 30 meter diep kan blijven (voor een dag of zo),en zulk een ritje een keer of drie kan doen........moet toch kunnen.....KAN waarschijnlijk al......De Noord-Koreanen doen het constant met feitelijk zeer oude technologie van stalen mini-duikboten....De Iraniers met nieuwere versies,mogelijk al van kunststof gemaakt.

Net als bij die verloreen gegane duikboot is het een kwestie van centen.....en in de drugshandel gaan ongetwijfeld nog VEEL meer centen om dan in de rijkemensenhobby...
Het beste is nog als ge nen oude russische Alfa op de kop kunt tikken of iets dergelijks, een diesel boot.

Maar die zijn wel redelijk complex, je moet die dingen stabiel krijgen en houden. anders ga je ook naar crush depth (200 a 300 meter)

het is meer dan 20 a 30 meter onder water gaan het is varen ook en zorgen dat ge niet naar boven schiet, of geen zandbanken raakt etc.
Oud 26 juni 2023, 09:02   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nen Alfa (Sovjet naam Akula-haai-) is geen dieselboot, da's een pijlsnelle aanvalonderzeeër met speciale kernreactoren die altijd heet moeten blijven.
Oud 26 juni 2023, 10:02   #112
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nen Alfa (Sovjet naam Akula-haai-) is geen dieselboot, da's een pijlsnelle aanvalonderzeeër met speciale kernreactoren die altijd heet moeten blijven.
Ge hebt gelijk, dat moest ne Foxtrot, Whiskey of Zulu klasse zijn.

nen dieselelectrischen boot
Oud 26 juni 2023, 10:28   #113
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Als er wel Narco-beren bestaan, moeten er ook wel Narco-duikboten bestaan

Een ouder artikel 'leerde'...

‘Jaarlijks twee duikboten met cocaïne naar Spanje en Afrika’
Oud 26 juni 2023, 11:06   #114
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk met grote verwachting uit naar de eerste narco-walvis
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 11:27   #115
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De plastieken walvis van jommeke was uiterst geschikt.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 18:07   #116
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

memes

Mensen kunnen creatief zijn als ze willen…
Oud 27 juni 2023, 22:15   #117
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een robot whale...

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 juni 2023 om 22:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 19:30   #118
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Brokstukken zijn geborgen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230630_96190551

Voor wat er te zien is zijn de rompdelen niet erg verwrongen of samengedrukt. Dat zou erop kunnen wijze dat het geen implosie is maar eerder een barst of perforatie.
Met de bemerking uiteraard of die delen in het drukcompartiment zaten of niet.

Oud 30 juni 2023, 23:18   #119
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Brokstukken zijn geborgen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230630_96190551

Voor wat er te zien is zijn de rompdelen niet erg verwrongen of samengedrukt. Dat zou erop kunnen wijze dat het geen implosie is maar eerder een barst of perforatie.
Met de bemerking uiteraard of die delen in het drukcompartiment zaten of niet.

Dadee als ge met 300 bar op uw tank een perforatie, haarscheurtje of delaminatie hebt, dan zorgt het imense drukverschil ervoor dat uw cabine plat gezogen wordt, Door het drukverschil kookt ge op een fracie van een seconde levend en verdamp je als het ware.

Ik heb hier een duiktank staan van 300 bar, als daar iets mee misgaat, vliegt die tank gewoon door de muur of hij ontploft en geloof me daar wil je niet naast staan.. (hier zit de druk in de tank inp van op de buitenkant zoals met de sub)

er is iets wat lijkt op menselijke resten aangetroffen zeggen ze, ... veel gaat dat niet zijn en ze gaan met dna moeten puzzelen van wie wat is.

ah en ik dacht dat er nog een andere foto is, daar zie je een grijs platgedrukt sardine blikje ik denk dat dat het verblijf was.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 30 juni 2023 om 23:19.
Oud 30 juni 2023, 23:23   #120
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

bovenaan de foto, hangt iets aan de kraan met iets wat op het onderstel lijkt, en daarop het platte sardienen blik, de andere foto is de opbouw die op gelijke druk stond als de omgeving.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be