Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 15:25   #101
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Heb ik dat referendum gemist waarmee Di Rupo jouw gelijk ging bewijzen?

Zowel De Croo als Schiltz zijn even oude krokodillen met een even grijze baard maar het is wel leuk om hen zo openlijk de 'de waarheid' over de toestand in Belgique te horen kond te doen. En dat op de rooie BRT!

Was het nog maar gisteren dat zelfs een discussie over het einde der Belzieke tijden onmogelijk werd geacht?
Het debat was inderdaad de moeite waard.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 15:26   #102
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik dat referendum gemist waarmee Di Rupo jouw gelijk ging bewijzen?
Op de zevende dag verklaarde Di Rupo vanmorgen dat zijn voorstel tot referendum eerder symbolisch moet gezien worden, en dat is zéér spijtig. Ik vertrouw dus eerder op mensen als De Croo, die geloofwaardig overkomen. Maar bovenal hoef ik geen verantwoording af te leggen over wat een PS'er allemaal zegt. Ik heb geen enkele band met die partij, en u moet mij er niet mee veralgemenen.
Oud 27 februari 2005, 15:26   #103
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Weer eens te meer het bewijs wat voor een verzuurde madam die Knuppel wel moet zijn. Ik kan bijna niet geloven dat u een vrouw bent.

En dan maar jengelen dat de flaminganten geen gevoel voor humor hebben.
Oud 27 februari 2005, 15:27   #104
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dan maar jengelen dat de flaminganten geen gevoel voor humor hebben.
Dat is ook zo.
Oud 27 februari 2005, 15:35   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de zevende dag verklaarde Di Rupo vanmorgen dat zijn voorstel tot referendum eerder symbolisch moet gezien worden, en dat is zéér spijtig. Ik vertrouw dus eerder op mensen als De Croo, die geloofwaardig overkomen. Maar bovenal hoef ik geen verantwoording af te leggen over wat een PS'er allemaal zegt. Ik heb geen enkele band met die partij, en u moet mij er niet mee veralgemenen.
Maar jongetje toch!
Ik zei toch dat we jouw held gingen besparen om naar het land van Di Rupo te trekken?

En voorspelde ik ook al niet meermaals dat er in Belgique NOOIT ofte NIMMER een referendum zal komen?

Wedden dat het de partij van De Croo zelfs niet zal lukken de grondwet in die zin voor herziening vatbaar te verklaren, volgende week?

Zoals Di Rupo zei, er zijn andere 'probleimen' om op te lossen in den Belziek dan de splitsing van BHV (of de invoering van referenda om als een waardig volk mee te mogen beslissen). Namelijk de 'probleimen' die Di Rupo en zijn eigen, Franstalige vrienden aan het hart liggen.
We moeten nu eenmaal 'rechtvaardig' blijven, hé?
Oud 27 februari 2005, 15:38   #106
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar jongetje toch!
Ik zei toch dat we jouw held gingen besparen om naar het land van Di Rupo te trekken?

En voorspelde ik ook al niet meermaals dat er in Belgique NOOIT ofte NIMMER een referendum zal komen?

Wedden dat het de partij van De Croo zelfs niet zal lukken de grondwet in die zin voor herziening vatbaar te verklaren, volgende week?

Zoals Di Rupo zei, er zijn andere 'probleimen' om op te lossen in den Belziek dan de splitsing van BHV (of de invoering van referenda om als een waardig volk mee te mogen beslissen). Namelijk de 'probleimen' die Di Rupo en zijn eigen, Franstalige vrienden aan het hart liggen.
We moeten nu eenmaal 'rechtvaardig' blijven, hé?
Het ligt niet aan mij of er al dan niet een referendum zal komen. Ik vertrouw de VLD sinds het buitengooien van Coveliers echter terug, met in het bijzonder Herman De Croo, die daarvoor ook al op mijn volledige sympathie kon rekenen. En als hij, als gedreven Belgicist, al voor een referendum pleit, dan wil dat zeggen dat hij niet recht, maar kaarsrecht in zijn schoenen staat. Een man als De Croo, die kan het weten!
Oud 27 februari 2005, 15:41   #107
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Zo heb ik ook wat Somers betreft, mijn mening moeten herzien. De Vlaams-nationalist van weleer, heeft plaatsgemaakt voor een vertrouwensvolle bekwame politici, die EINDELIJK, het roer van de VLD terug de goede richting heeft omgegooid. De VLD is op de goeie weg, al zal het wel lang duren eer dat de door Coveliers gemaakte brokken gelijmd worden. Het gaat ze goed!
Oud 27 februari 2005, 15:44   #108
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met welke partij hebt u wel verband?Of hoort u ook bij die vele die blanko stemmen,wel klagen en zeuren maar partijloos,dat vind ik pas laag!
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 15:48   #109
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Met welke partij hebt u wel verband?Of hoort u ook bij die vele die blanko stemmen,wel klagen en zeuren maar partijloos,dat vind ik pas laag!
Partijloos??? Hoe kom je daarbij? Ik ben lid van de B.U.B. sinds 2003. Daarvoor was ik lid van de VLD, maar had het lidmaatschap niet vernieuwd na de vele interne ruzies, die voornamelijk door Vlaams-nationalistisch uitschot (Coveliers, Dedecker (die nu een hele toon lager zingt), Van Quickenborne, Vankrunkelsmoel...) werden aangewakkerd.

Als u het "partijloos zijn" laag vindt, dan kan u evengoed Knuppel, Distel, Zeno en vele vele anderen op dit forum veroordelen. En dat voor het feit omdat ze geen lid zijn van een bepaalde partij, en/of dat ze zich ook niet binden aan 1 bepaalde partij. Eerlijk gezegd, dat vind ik pas laag.

Laatst gewijzigd door Yann : 27 februari 2005 om 15:49.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 15:48   #110
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Het ligt niet aan mij of er al dan niet een referendum zal komen. Ik vertrouw de VLD sinds het buitengooien van Coveliers echter terug, met in het bijzonder Herman De Croo, die daarvoor ook al op mijn volledige sympathie kon rekenen. En als hij, als gedreven Belgicist, al voor een referendum pleit, dan wil dat zeggen dat hij niet recht, maar kaarsrecht in zijn schoenen staat. Een man als De Croo, die kan het weten!
Geloof me,De Croo zit over financieel tussen,en hij wilt u het goede doen geloven zodat hij rijk kan worden op de werkende Vlaming.Geloof toch niet in die mooipraterij,u ziet toch ook wat er gebeurd niet?
Of loopt u constant met u ogen dicht?
Oud 27 februari 2005, 15:50   #111
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof me,De Croo zit over financieel tussen,en hij wilt u het goede doen geloven zodat hij rijk kan worden op de werkende Vlaming.Geloof toch niet in die mooipraterij,u ziet toch ook wat er gebeurd niet?
Of loopt u constant met u ogen dicht?
Ik geloof eerder in de waarheidsgetrouwe mooipraterij, dan in uw stinkende vuilpraterij, die volledig gebaseerd is op leugens. U moet mij niet verwijten van met de ogen dicht te lopen, als u zelf overal tegen aan loopt, zoals in dit geval: tegen een brandende lamp...

Laatst gewijzigd door Yann : 27 februari 2005 om 15:51.
Oud 27 februari 2005, 15:53   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een man als De Croo, die kan het weten!
Uiteraard! Hij is dan ook de eerste belgicist van het land, nietwaar?

Ik hoop voor jou dat 'de man die het kan weten' nog altijd de macht bezit om, eindelijk, één van de beloften van burgermanifestenVerhofstadt na te komen.
Gelukkig had Di Rupo het de laatste dagen zélf over referenda (al lag het wel evenzeer aan hem dat wij te dom werden bevonden om onze zeg te mogen doen over de EU-grondwet zoals Pablito y Chiquetita de España ). Hopelijk heeft Verhofstadt hem zijn vraagprijs betaald om niet tegen de herziening van de grondwet te stemmen zodat er op zijn minst een hondenbrokreferendum kan worden ingeschreven.
Oud 27 februari 2005, 15:53   #113
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovenal: WAAROM zou ik uitspraken en daden van de PS moeten verantwoorden??? Ben ik per definitie partijloos als ik dat niet doe?
Uw Vlaemsche clichés zijn nu wel goed doorprikt. Als u het beeld niet kan ophangen van mij, als francofiele Vlamingenhater, dan geraakt u de pedalen kwijt. Zielig, maar het bestaat.

Laatst gewijzigd door Yann : 27 februari 2005 om 15:55.
Oud 27 februari 2005, 15:54   #114
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Ik geloof eerder in de waarheidsgetrouwe mooipraterij, dan in uw stinkende vuilpraterij, die volledig gebaseerd is op leugens. U moet mij niet verwijten van met de ogen dicht te lopen, als u zelf overal tegen aan loopt, zoals in dit geval: tegen een brandende lamp...
Wat vindt u van mijn visie ivm met dat fabriek?Daar wordt u ook zonder pardon buiten gezet als je u werk niet doet,waarom zou dit op nationaal vlak niet mogen gebeuren?
Of gelden in fabrieken andere wetten dan in het land?
Laat Stevaert of De Croo maar eens een paar weken aan de band gaan staan in Ford of Opel,ze zullen wel een ander toontje beginnen te piepen!
Oud 27 februari 2005, 15:55   #115
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vindt u van mijn visie ivm met dat fabriek?Daar wordt u ook zonder pardon buiten gezet als je u werk niet doet,waarom zou dit op nationaal vlak niet mogen gebeuren?
Of gelden in fabrieken andere wetten dan in het land?
Laat Stevaert of De Croo maar eens een paar weken aan de band gaan staan in Ford of Opel,ze zullen wel een ander toontje beginnen te piepen!
Ik weet niet over welke fabriek u het heeft...
Oud 27 februari 2005, 15:57   #116
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet niet over welke fabriek u het heeft...
Wat maakt dat nu uit welke fabriek ik bedoel.Het gaat over de wijze waarop.Het is een voorbeeld.
Oud 27 februari 2005, 15:58   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u het "partijloos zijn" laag vindt, dan kan u evengoed Knuppel, Distel, Zeno en vele vele anderen op dit forum veroordelen. En dat voor het feit omdat ze geen lid zijn van een bepaalde partij, en/of dat ze zich ook niet binden aan 1 bepaalde partij. Eerlijk gezegd, dat vind ik pas laag.
Geeft niet hoor.
Zolang ik dat zelf héél verstandig vind mag jij dat zelfs lager dan laag vinden.
Ik zou eerlijk gezegd liever een echte democratie steunen dan een halve dictatuur en een hele particratie.
Oud 27 februari 2005, 16:00   #118
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard! Hij is dan ook de eerste belgicist van het land, nietwaar?

Ik hoop voor jou dat 'de man die het kan weten' nog altijd de macht bezit om, eindelijk, één van de beloften van burgermanifestenVerhofstadt na te komen.
Gelukkig had Di Rupo het de laatste dagen zélf over referenda (al lag het wel evenzeer aan hem dat wij te dom werden bevonden om onze zeg te mogen doen over de EU-grondwet zoals Pablito y Chiquetita de España ). Hopelijk heeft Verhofstadt hem zijn vraagprijs betaald om niet tegen de herziening van de grondwet te stemmen zodat er op zijn minst een hondenbrokreferendum kan worden ingeschreven.
Ik heb echter de indruk dat u de schijn probeert te wekken dat enkel Vlaams gezinden voor een referendum zijn, om zo aan te tonen dat de tegenstanders (lees Belgisch-gezinden) bang zijn over de uitslag ervan.

Maar als men, mede dankzij De Croo, tot een referendum komt, dan vieren we dat samen, op uw terrasje, (eventueel in het bijzijn van geburen) met een glaasje wijn. Ik zal Nederlands spreken, en mijn schoenen uitdoen aan de voordeur. Tot dan kan ik u echter niets beloven over het al dan niet komen van een referendum.
Oud 27 februari 2005, 16:01   #119
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geeft niet hoor.
Zolang ik dat zelf héél verstandig vind mag jij dat zelfs lager dan laag vinden.
Ik zou eerlijk gezegd liever een echte democratie steunen dan een halve dictatuur en een hele particratie.
Ik vind dat niet laag, eerder begrijpelijk. Grellig vindt dat wel allesbehalve.
Oud 27 februari 2005, 16:01   #120
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Geeft niet hoor.
Ik ben er zeker van dat als er een partij opkomt met dezelfde standpunten van het VB maar dan anders geformuleerd en bevoorbeeld met andere naam als "pot mayonnaise" dat deze partij wel wordt geaccepteerd!
Het zijn gewoon de kopstukken van het VB waar de huidige partijen een gloeiende hekel aan hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be