Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 14:01   #101
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Speur ik daar enige vorm van afgunst? Uiterlijke kenmerken van rijkdom, pfff, dat is voor de nieuwe rijken, daar heb ik geen boodschap aan, geef mij maar een goed boek, een goede fles wijn, een zeiltocht op de woeste Noordzee, naar de sterren kijken in de Himalaya, ... allemaal dingen waar je geld voor nodig hebt .... ik ben nogal practisch ingesteld ...

Daar ik ook interesse heb voor het zeilen had ik graag van u een paar antwoordjes op volgende vraagjes:

Hoe groot is uw grootzeil?
Hoe groot is uw gennaker?
Hoeveel ballast?
Diepgang en waterverplaatsing?
Automatische piloot?
Betrimming van uw boot?
Intrekbare kiel?
In de lengte verplaatsbare mastvoet?
Hoeveel knopen loopt uw boot met een halfwinder op?

Aangezien u al woeste zeeén hebt gevaren zal dit wel geen probleem geven om hier op te antwoorden veronderstel ik.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 14:05   #102
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik denk dat hij ondertussen in zijn nieuwe machine gedraaid is...
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 14:09   #103
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dat betekent niet dat ze hem zullen vergeten. De CD&V komt al langer in aanmerking voor cordonisering. Het ACV weerhoudt de cordonneurs nog even om volle gas te geven. En geef toe, als er één instrument is om het Belang van de macht te houden, dan is het toch het Kartel, niet? Ge zoudt voor minder 't een en 't ander door de vingers zien.

Egidius
Rake analyse. Gisteren overigens het editoriaal in Le Soir gezien? Daar werd gewaarschuwd voor het aan de macht komen van CD&V/N-VA omdat dit het einde van België zou inluiden en werden Leterme en Vandeurzen (soi-disant modérés) als ware wolven (of leeuwen) in schaapsvacht voorgesteld.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 14:12   #104
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Of een zeiltochtje gaan maken.
Oud 5 mei 2005, 14:43   #105
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Daar ik ook interesse heb voor het zeilen had ik graag van u een paar antwoordjes op volgende vraagjes:

Hoe groot is uw grootzeil?
Hoe groot is uw gennaker?
Hoeveel ballast?
Diepgang en waterverplaatsing?
Automatische piloot?
Betrimming van uw boot?
Intrekbare kiel?
In de lengte verplaatsbare mastvoet?
Hoeveel knopen loopt uw boot met een halfwinder op?

Aangezien u al woeste zeeén hebt gevaren zal dit wel geen probleem geven om hier op te antwoorden veronderstel ik.
Ik zeil gewoonlijk met Bénéteau zeilschepen, First en Oceanis klasse. Geen interesse om er zelf één te hebben, das te veel moeite, je kan er beter één huren.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 14:46   #106
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Ik zeil gewoonlijk met Bénéteau zeilschepen, First en Oceanis klasse. Geen interesse om er zelf één te hebben, das te veel moeite, je kan er beter één huren.
ne echte die echt van boten houd die koopt er zelf eentje
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 14:47   #107
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sens
Heel leuk AyneRand,dat is waar. Echter BINNEN DE GRENZEN VAN DE WET.

Dus geld geeft je nog geen macht. Geld maakt geen god van u. En de wetten worden gestemd door verkozenen van het volk, wij dus, arm of rijk.
Over delocalisering beslissen wij, ongeacht wat de verkozenen van het volk denken ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 14:47   #108
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaart u dikwijls ''droog'' of vind u dat te gevaarlijk?
Oud 5 mei 2005, 15:26   #109
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over delocalisering beslissen wij, ongeacht wat de verkozenen van het volk denken ...
Zeg menneken, uw theater was in het begin plezant en we hebben ons goed geamuseerd. Als ge nu een nieuw figuurtje bedacht had -- voor mijn part Napoleon of de anti-Christ -- dan had het nog even kunnen blijven duren. Nu wordt ge een zeurende puber, een pathetische aandachtszoeker: boring! Herpak u!

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 5 mei 2005 om 15:41.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 17:00   #110
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Ik denk dat em expert is in bakzeil halen

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 18:48   #111
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca
Aanpassen is geen hoofddoek dragen op werk, school, etc....
ah ja, en waarom dan wel ? Waarom maakt net dat aspect deel uit van 'zich aanpassen' ?
Oud 5 mei 2005, 19:05   #112
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Leterme: "Franstaligen mogen voorbeeld nemen aan Nahima Amzil"

Wat voor Nahima Amzil kan - de taal leren en zich integreren - kan toch niet teveel gevraagd zijn voor de Franstaligen in de Vlaamse rand. Dat heeft Vlaams minister-president Yves Leterme in Kortrijk verklaard tijdens zijn Rerum Novarum-toespraak. Hij maakte op die manier een link tussen het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde en de gebeurtenissen bij de firma Remmery in Ledegem.

Taal leren en zich aanpassen
Volgens de Vlaamse regeringsleider heeft de discussie rond de kieskring te maken met het recht van elk volk en elke gemeenschap op onbetwiste grenzen, respect voor de grondwet en de arresten van het Arbitragehof en de ethiek van het gegeven woord. Leterme maakte de vergelijking met Nahima Amzil van de firma Remmery. "Wat mogelijk is voor een jonge Marokkaanse vrouw - de taal leren en zich aanpassen - kan toch niet teveel gevraagd zijn

waarom zouden de franstaligen moeite doen als Paola die al 50 JAAR door de vlamingen onderhouden en vet betaald is zonder er nog maar eene slag werk te moeten voor doen nog geen moeite doet.............. als ze vlaams hoort spreken in haar geburen trekt ze haaren neus op alsof ze stront geroken heeft !!!!!!
Oud 5 mei 2005, 19:11   #113
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dank zij ons heb jij een job ... En de discussie ging erover wie er mag beslissen wie wat draagt in een bedrijf. Daar beslissen wij over, wij die het geld hebben.
Daar hebben we onze gefrustreerde AyneRand weer. Geef eens wat geld aan een goede therapie.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 21:35   #114
luc broes

Standaard

Die vergelijking van Leterme was goed gevonden; Dat is het bijzonderste. Al dat gezaag over die hoofddoek is hier eerder misplaatst.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 21:40   #115
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank zij de hoge bedrijfsbelastingen die ik moet betalen, participeer ik voor een klein stuk in je loon. Je mag dan ook wel wat meer respect hebben ...
Tenzij je hier wat lol zit te verkopen met je "geld" dat je al dan niet bezit... hoe is het mogelijk om zo lomp te zijn ? Verstand en opvoeding zijn blijkbaar dingen die je met geld niet kopen kunt...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 21:54   #116
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Ik [size=4]verhuist[/size] dan nog liever naar buitenland als het echt moet
ik drink nooit "t"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 21:58   #117
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Leterme is een gehaaid politicus. Hij bewijst hier dat hij meer is dan een notaris, en de PC-cultuur in eigen voordeel kan gebruiken. Mijn bewondering gaat naar hem uit voor deze truuk.
Wat de francofonen hierop kunnen zeggen? Niets, me dunkt, ze zullen het dus imho negeren. 1-0 voor Leterme.
Dat betekent niet dat ze hem zullen vergeten. De CD&V komt al langer in aanmerking voor cordonisering. Het ACV weerhoudt de cordonneurs nog even om volle gas te geven. En geef toe, als er één instrument is om het Belang van de macht te houden, dan is het toch het Kartel, niet? Ge zoudt voor minder 't een en 't ander door de vingers zien.

Egidius
moest de CDév nu eens zo'n groot bakkes opzetten voor de splitsing van BHV... was dat inderdaad al langer gesplitst !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 21:58   #118
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ik drink nooit "t"
Ik drink altijd koffie

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 22:18   #119
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De taal leren en zich aanpassen ?
Bevestigt ze niet voor tv dat ze waarschijnlijk terug met hoofddoek gaat werken ?
Of heb ik dat verkeerd gehoord.
Als alle vlamingen samenstemmen voor splitsing, hebben we dan geen meerderheid in de federale regering ?
Zo ja ? waarom doen ze het dan niet ?
Groot gelijk Lenca...
Als Leterme de walen wil overtuigen om zich aan te passen dan moet hij een voorbeeld geven van iemand die zich "aanpast".

Wat zijn wij toch blij met een dode mus als een vreemdeling hier een paar woorden dialekt kan spreken...ochottekes toch...dan ben ik (samen met de rest van Vlaanderen) een rasechte aangepaste en geassimileeerde Spanjaard, Fransman, Duitser, Engelsman, Ier, Schot,Australiër, Amerikaan, Chileen, Argentijn, Congolees,Zuid-Afrikaan, Hong-Konger en zo kan ik nog een tijdje doorgaan hoor...
Quod non uiteraard...

Los van de enormiteit van dat achtelijke krapuul dat doodsbedreigingen uit aan het adres van om het even wie is die kopvodmadame Amzil niet (= NIET) aangepast.

Degenen die beweren dat gaan werken een teken van integratie is behoren tot de groep van de allergoorste racisten want ze zeggen dus in bedekte termen dat in dit geval Marokanen kultureel/genetisch/maatschappelijk niet zouden kunnen werken.
Degenen die beweren dat het betalen van belastingen een vorm van integratie is maken zich zelfs helemaal belachelijk. Zij zouden nog willen ook dat de infrastruktuur waarvoor de staat verantwoordelijk is en waardoor ze werk hebben betaald wordt door iemand anders (voor sommige sossen klinkt dit misschien als muziek in de oren maar ook dat is belachelijk), met andere woorden: zij zouden hier nog volledig belastingsvrij willen leven ook.

Neen hoor: het is duidelijk dat de rooie rakkers die deze loze beweringen doen zich totaal niet realiseren dat de islam helemaal geen "godsdienst" is maar een imperialistische veroveringspolitiek. Dat zij hun verovering doorvoeren vanuit de baarmoeder van hun vrouwen die ze als geuniformeerde (kopvod) falanxen in het hart van onze broze en o zo moeizaam uitgebouwde westerse kultuur splitsen maakt hun des te gevaarlijker.

Dat Leterme dit niet ziet laat ik volledig voor zijn veerantwoordelijkheid maar als hij de waalse politiekers als racistische fundamentalisten wil afschilderen heeft hij een punt.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 mei 2005 om 22:21.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 02:05   #120
PimFortuyn
Burger

PimFortuyn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De taal leren en zich aanpassen ?
Bevestigt ze niet voor tv dat ze waarschijnlijk terug met hoofddoek gaat werken ?
1. Ze wil gaan werken.
2. Ze leert onze taal en spreekt die goed.

Mag ik van jou een reden waarom DAN die hoofddoek een teken zou zijn van niet-integratie ?
PimFortuyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be