Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 juni 2005, 20:20   #101
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Enkele opmerkingen.

1. Het VB kan niet deelnemen aan de macht (behalve op lokaal niveau) tenzij ze ofwel zij hun vlaams-nationale ambities opbergen, ofwel een andere partij voor 1 keer eens écht werk wil maken van de 'vele vlaamse eisen vlak voor de verkiezingen'. Het eerste is erg onwaarschijnlijk, het tweede blijkt in de praktijk tegengesteld aan de door u voorgestelde 'strategie' tegen het VB.

2. Ik ben niet zo zeker dat veel kiezers bij een tegenvallend VB beleid de partij de rug zouden toekeren. I.e. indien ze het zélf verknallen, dan wel. Maar ik - en veel andere kiezers denk ik - beseffen wel dat ze op alle vlakken waarschijnlijk zullen worden tegengewerkt door de 'democratische' andersgezinden, de eigen coalitiepartners incluis.

Coalities opgezet met als enige doel het VB stemmen te doen verliezen zullen denk ik de andere partijen nog verder schaden en het VB verder versterken. Het versterkt enkel het 'een tegen allen' gevoel dat VB-kiezers over het algemeen hebben. Ik wil maar zeggen, bij mij en veel anderen heeft het VB vrij veel krediet denk ik. Enkel en alleen al omdat ik wéét hoe erg de anderen zijn. Het is erg moeilijk om veel slechter te doen dan ervoor

Stel dat ze het zelf verknallen, dan is het scenario imo nog beangstigender. Zoals u in een andere post m.i. terecht aanhaalde is het VB de enige uitklaapklep die er nog is voor veel mensen. Nederlandse scenario's en héél misschien zelfs baskische toestanden zijn dan niet onwaarschijnlijk meer denk ik.
“Steeds groter wordt het leger der Belgische buitengeslotenen, tot, ja, tot wanneer eigenlijk? Tot ze straks 51 procent van de stemmen hebben en hun eigen regering vormen ? Of toch liever iets eerder ? En elke dag wordt het "monster" achter het prikkeldraad groter en bozer; de reguliere politiek schuift het besluit voor zich uit en hoopt op een wonder..."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 juni 2005, 20:22   #102
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Hoe linkser het beleid wordt gevoerd... hoe rechtser de mensen gaan stemmen. Ze drijven de kiezers in de armen van het Vlaams Belang ! We zijn er alleen blij mee, want onze kiezers zijn de meest trouwe kiezers.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be