Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2005, 20:34   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Dan neem ik aan dat jij hettegendeel kan bewijzen?
Ik mag het gerecht van een chef-kok walgelijk vinden, zonderhet zelf beter te kunnen.
Hij die beweert te kunnen koken, moet zijn verklote gerecht herbeginnen.
Niet de klant die betaalde.
Oud 30 juli 2005, 20:36   #102
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik mag het gerecht van een chef-kok walgelijk vinden, zonderhet zelf beter te kunnen.
Hij die beweert te kunnen koken, moet zijn verklote gerecht herbeginnen.
Niet de klant die betaalde.
als je het zo walgelijk vindt, waarom ben je er dan nog niet uitgestapt?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 20:38   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
als je het zo walgelijk vindt, waarom ben je er dan nog niet uitgestapt?
Eerst mijn geld terug.
Oud 30 juli 2005, 20:38   #104
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bewijs leveren dat God bestaat kan niemand.

God = Niemand.

>

God kan het bewijs leveren dat hij bestaat.

Waarom doet hij het dan niet? Of doet hij het wel en zien we het niet?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 20:41   #105
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Na minder dan 100 berichten geraden.
Geef toe: niet slecht voor een religieuze onbenul als ikzelf.

Als iedereen hier zo redeneert, dan kan ik hier niet veel wijzer worden hoor!
Overtuigen en bekeren is inderdaad niet aan iedereen gegeven.
Ik wil zeker niet overtuigen of bekeren. God bewaar me dat iedereen begint te geloven wat ik geloof. Dan zou ik weer iets anders moeten bedenken.
Oud 30 juli 2005, 20:42   #106
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

God = Niemand.

>

God kan het bewijs leveren dat hij bestaat.

Waarom doet hij het dan niet? Of doet hij het wel en zien we het niet?
God is er Wreker,kijk om u heen en u kunt zien dat God bestaat.God zit in u,in het scheppende bewustzijn dat u bezit.En denk maar niet dat hij het verschil niet ziet tussen goed en kwaad.Hij ziet elke handeling,net hetzelfde als het feit dat een kei die in het water gegooid wordt effect heeft op de steentjes op de stranden tgv de golven.Elke handeling en gedachte heeft een invloed op het universum en ook op uzelf,het Goddelijke.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 20:43   #107
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

3 logische vraagjes:

1) Het heelal is ongeveer 15 miljard lichtjaar groot. Wat bevindt er zich daarbuiten ?

2) Het heelal is ontstaan uit één enkel klein atoom (theorie van de Big Bang), maar hoe is dat atoom daar gekomen en wat was er voor de Big Bang ?

3) Wat gebeurt er met ons na de dood ?

3 vraagjes waar de natuurwetenschappen geen enkel antwoord op kunnen geven. Niet moeilijk aangezien de natuurwetten enkel gelden binnen ons heelal (zie wetten Einstein en andere natuurkundigen). De godsdiensten daarintegen kunnen wel oplossingen bieden op deze vragen en andere belangrijke levensvragen. Vooral met dat oeratoom vind ik dat erg interessant. In 1 klein atoom zitten al de bouwstenen van ons universum en hoe is dat ding daar gekomen als er voordien niets was ? God ? Kan het scheppingsverhaal in een nieuw kleedje dan toch nog dienst doen ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by max4westland on 30-07-2005 at 21:44
Reason:
--------------------------------

3 logische vraagjes:

1) Het heelal is ongeveer 15 miljard lichtjaar groot. Wat bevindt er zich daarbuiten ?

2) Het heelal is ontstaan uit één enkel klein atoom (theorie van de Big Bang), maar hoe is dat atoom daar gekomen en wat was er voor de Big Bang ?

3 vraagjes waar de natuurwetenschappen geen enkel antwoord op kunnen geven. Niet moeilijk aangezien de natuurwetten enkel gelden binnen ons heelal (zie wetten Einstein en andere natuurkundigen). De godsdiensten daarintegen kunnen wel oplossingen bieden op deze vragen en andere belangrijke levensvragen. Vooral met dat oeratoom vind ik dat erg interessant. In 1 klein atoom zitten al de bouwstenen van ons universum en hoe is dat ding daar gekomen als er voordien niets was ? God ? Kan het scheppingsverhaal in een nieuw kleedje dan toch nog dienst doen ?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

3 logische vraagjes:

3 vraagjes waar de natuurwetenschappen geen enkel antwoord op kunnen geven. Aangezien de natuurwetten enkel gelden binnen ons heelal (zie wetten Einstein en andere natuurkundigen). De godsdiensten daarintegen kunnen wel oplossingen bieden op deze vragen en andere belangrijke levensvragen. Vooral met dat oeratoom vind ik dat erg interessant. In 1 klein atoom zitten al de bouwstenen van ons universum en hoe is dat ding daar gekomen als er voordien niets was ? God ? Kan het scheppingsverhaal in een nieuw kleedje dan toch nog dienst doen ?[/size]
[/edit]

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 30 juli 2005 om 20:44.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 20:45   #108
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar je kan wel een logische uitleg geven.
Zo werd er aan Ali Ibn Abou Taleb (4de kalief) gevraagd om het bewijs te leveren van een Almachtige Ontvanger.
Hij antwoordde:
Uitwerpselen van een kameel of een ezel doen iemand BESLUITEN dat die dieren zijn langsgekomen.
Menselijke voetsporen wijzen op mensen die zijn langsgekomen.
Duidt deze universum met al zijn verhevenheid en deze bescheiden punt (de aarde) met al zijn vastheid niet op het bestaan van een Almachtige, Sublieme en Alwetende?
Wie of wat zouden de uitwerpselen van Allah zijn en op wat zouden die kunnen duiden? Lijkt me een Job voor ze inspector of dear Sherlock.
Oud 30 juli 2005, 20:49   #109
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
God is er Wreker,kijk om u heen en u kunt zien dat God bestaat.God zit in u,in het scheppende bewustzijn dat u bezit.En denk maar niet dat hij het verschil niet ziet tussen goed en kwaad.Hij ziet elke handeling,net hetzelfde als het feit dat een kei die in het water gegooid wordt effect heeft op de steentjes op de stranden tgv de golven.Elke handeling en gedachte heeft een invloed op het universum en ook op uzelf,het Goddelijke.
't Was eigenlijk maar een rethorische vraag. Ik zie dat jij trouwens een al dan niet bewuste voorloper bent van mijn nieuwe godsdienst waarvoor ik nog steeds een goede naam zoek.
Oud 30 juli 2005, 20:50   #110
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eerst mijn geld terug.
er is een strikte no-refund policy
Oud 30 juli 2005, 20:51   #111
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
't Was eigenlijk maar een rethorische vraag. Ik zie dat jij trouwens een al dan niet bewuste voorloper bent van mijn nieuwe godsdienst waarvoor ik nog steeds een goede naam zoek.
Sticht geen godsdienst, dat veroorzaakt niks dan miserie. De geschiedenis bewijst het.
Oud 30 juli 2005, 20:56   #112
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er is een strikte no-refund policy

Dus Mustapha's sekte heeft ook Katholieke trekjes.........
Oud 30 juli 2005, 20:58   #113
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Sticht geen godsdienst, dat veroorzaakt niks dan miserie. De geschiedenis bewijst het.
Het is belangrijk een onderscheid te maken tussen "geloven" en "niet geloven".Er zijn zoveel verschillende godsdiensten maar het zijn allemaal verschillende expressievormen die teruggaan op de echte natuur van de mens.Persoonlijk hang ik geen enkelijke godsdienst aan maar ik moet zeggen dat mijn maandenlange speurtocht toch wel bij het Boedhhisme heeft gebracht.De yogi's hebben echt mooie boeken geschreven,over materie,bewustzijn,de dood,ziekte,pijn,ons scheppende bewustzijn en ga zo maar door.Echt de moeite!

En dit laatste feit is zeer belangrijk,in mijn ogen toch,omdat het de mens nuchter en relatief kan houden.[edit]
[size=1]After edit by Grellig on 30-07-2005 at 21:58
Reason:

Citaat:
Het is belangrijk een onderscheid te maken tussen "geloven" en "niet geloven".Er zijn zoveel verschillende godsdiensten maar het zijn allemaal verschillende expressievormen die teruggaan op de echte natuur van de mens.Persoonlijk hang ik geen enkelijke godsdienst aan maar ik moet zeggen dat mijn maandenlange speurtocht toch wel bij het Boedhhisme heeft gebracht.De yogi's hebben echt mooie boeken geschreven,over materie,bewustzijn,de dood,ziekte,pijn,ons scheppende bewustzijn en ga zo maar door.Echt de moeite!

En dit laatste feit is zeer belangrijk,in mijn ogen toch,omdat het de mens nuchter en relatief kan houden.[/size]

Citaat:
Het is belangrijk een onderscheid te maken tussen "geloven" en "niet geloven".Er zijn zoveel verschillende godsdiensten maar het zijn allemaal verschillende expressievormen die teruggaan op de echte natuur van de mens.Persoonlijk hang ik geen enkelijke godsdienst aan maar ik moet zeggen dat mijn maandenlange speurtocht toch wel bij het Boedhhisme heeft gebracht.de yogi's hebben echt mooie boeken geschreven,over materie,bewustzijn,de dood,ziekte,pijn,ons scheppende bewustzijn en ga zo maar door.Echt de moeite!

En dit laatste feit is zeer belangrijk,in mijn ogen toch,omdat het de mens nuchter en relatief kan houden.[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 30 juli 2005 om 20:58.
Oud 30 juli 2005, 21:29   #114
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga

Que ?!? Heb je je al eens laten testen op BSA, beste Rund ??

Ciao
Uw verlichte hindu's zijn soms ook niet vies van een pogrommetje

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Sikh_riots

Daaruit besluit ik toch ook niet dat er geen waarde schuilt in de Veda
Oud 30 juli 2005, 21:38   #115
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Uw verlichte hindu's zijn soms ook niet vies van een pogrommetje

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Sikh_riots

Daaruit besluit ik toch ook niet dat er geen waarde schuilt in de Veda
Heb je die pagina ook in het nederlands Rund?Thnx

Novalis
Oud 30 juli 2005, 23:34   #116
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God bestaat niet. Als jij je laat verwonderen door dit stinkleven is dat jouw goed recht, maar ga het alsjeblieft niet 'God' noemen. Dat is gewoon om problemen vragen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 23:38   #117
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
God bestaat niet. Als jij je laat verwonderen door dit stinkleven is dat jouw goed recht, maar ga het alsjeblieft niet 'God' noemen. Dat is gewoon om problemen vragen.
Waarom is dat om problemen vragen?Er zijn bij u toch ook momenten dat je van het leven geniet,niet dan?Of is het nu één en al miserie?

Novalis
Oud 30 juli 2005, 23:50   #118
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
in jouw nihilistisch-atheïstisch leventje eindigt alles met de dood. Morgen overreden? licht uit, boenk gedaan. En Musketo? een rottend lijk in de grond.
Veel emotioneler wordt het als Musketo in het ziekenhuis ligt en nog twee weken te leven heeft. Familie komt kijken, vrienden en kennissen zijn een laatste keer gedag komen zeggen, en daar ligt ons Musketo'tje nu. Wat zou er door zijn hoofdje gaan?[edit]
[size=1]After edit by Zwart & Geel on 31-07-2005 at 00:54
Reason:

Citaat:
in jouw nihilistisch-atheïstisch leventje eindigt alles met de dood. Morgen overreden? licht uit, boenk gedaan. En Musketo? een rottend lijk in de grond.
Veel emotioneler wordt het als Musketo in het ziekenhuis ligt en nog twee weken te leven heeft. Familie komt kijken, vrienden en kennissen zijn een laatste keer gedag komen zeggen, en daar ligt ons Musketo'tje nu. Wat zou er door zijn hoofdje gaan?[/size]

Citaat:
Veel emotioneler wordt het als Musketo in het ziekenhuis licht en nog twee weken te leven heeft. Familie komt kijken, vrienden en kennissen zijn een laatste keer gedag komen zeggen, en daar ligt ons Musketo'tje nu. Wat zou er door zijn hoofdje gaan?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 30 juli 2005 om 23:54.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 23:54   #119
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is dat om problemen vragen?Er zijn bij u toch ook momenten dat je van het leven geniet,niet dan?Of is het nu één en al miserie?
Bij mij is dat één en al miserie. En indien mijn leven net zo tof als het jouwe zou zijn, zou ik dat nog steeds geen reden vinden om plotseling tot de conclusie te komen dat God wel móet bestaan want ah ja 'we zijn blij'. Allez, dat is nu toch zever. Moet je soms een fictief figuur dankbaar zijn omdat je gelukkig bent? Natuurlijk niet. Je zou beter wat humanistischer beginnen te denken in plaats van in zo'n post-katholiek sfeertje te blijven hangen.

Gesnopen? 8)
Oud 30 juli 2005, 23:56   #120
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Veel emotioneler wordt het als Musketo in het ziekenhuis ligt en nog twee weken te leven heeft. Familie komt kijken, vrienden en kennissen zijn een laatste keer gedag komen zeggen, en daar ligt ons Musketo'tje nu. Wat zou er door zijn hoofdje gaan?
Ik heb er geen problemen mee dat alles eindigt met de dood. Dat is de realiteit hé zwart en geel. Ik kan daar ook niks aan doen.
En natuurlijk wordt het emotioneler als ik twee weken lig te creperen, maar dat verandert niks aan het feit dat alles eindigt met de dood.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be