![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat er genoeg gedaan wordt om de natuur in stand te houden? | |||
| Ja. |
|
7 | 16,28% |
| Neen. |
|
36 | 83,72% |
| Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarschijnlijk. Maar zijn rib is ertussen gekomen. |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
@ Chrisis:
Veelzeggend, jouw punt vier: Armen moeten maar geen kinderen maken. Wat een respect voor de zwakste groepen... |
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ja, ik zag daar al eenbord staan met de boodschap 'Herbos Jezelf'. Zouden ze dat bord niet beter in stad zetten? |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Plaats voor andere en betere stommekkloten. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Lokaal Raadslid
|
Er word te weinig gedaan voor de natuur. Zolang we natuur zoals nu respectloos benaderen en behandelen zal er niet veel beterschap komen in de huidige situatie. We zouden meer groen moeten plaatsen in de steden, meer stadsparken aanleggen en bepaalde bossen moeten behouden worden. Al betekent dit dat er geen plaats is voor een extra fabriek of onderneming. Zonder natuur is de mensheid namelijk niets. Onze attitude moet radicaal veranderd worden. Dit betekent niet dat we allen op Groen! moeten gaan stemmen, bezorgdheid van natuur is niet politiek gebonden me dunkt. Een 2-tal uren per week over het belang van de natuur in de klassen zou al een grote stap zijn, onze jeugd zou meer respect moeten betonen tov. de schaarse natuur die Vlaanderen momenteel nog te bieden heeft. Want bij de jeugd zou de grote ommekeer moeten beginnen, omdat zij voor de toekomst van de wereld staan.
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
#107 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Of heb je het over een gebrek aan milieubewuste olieontgining die de olie nog duurder zou maken of procentjes zou afnemen van dr grote olieconcerns (die werk bieden aan zovele mensen) voor hun noeste raffinage en verdelingsarbeid.
|
|
|
|
#108 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Moeten we verder doen of beter maar effe minderen zodat de natuur z'n tijd krijgt om zich aan te passen. De konijnenplaag (menselijk foutje) in Australië werd op "menselijke wijze" opgelost met mixomathose (mens, wat konden we toen al veel). Het had een ecologische ramp kunnen worden. Wie vermijd (als dat nog mogelijk is) er eigenlijk ecologische rampen wereldwijd?
|
|
|
|
#109 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#110 |
|
Banneling
|
Oorspronkelijk bericht door Bobke
Als we met zijn allen stoppen met consumeren stoppen ze vanzelf met produceren. Waar hebt gij een computer voor nodig ? _________ Moedwillig kortzichtig. Het gaat er niet om, afstand te doen van alles wat de moderne MA oplevert, maar wel om je verantwoordelijkheid op te nemen als democratisch staatsburger en je inspraak te gebruiken in de richting van een veilige en milieubewuste aanwending. Niemand verplicht je bv om met je Porsche Boxcar 290 km per uur te gaan rijden. De snelheidslimiet respecteren zou al een goed begin zijn (je moet ergens beginnen). |
|
|
|
|
|
#111 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Simsalabim, naar je Moeke, Spamstalker.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 oktober 2005 om 10:02. |
|||||
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuur beschermen is meer dan een boom planten of een moeras aanleggen. Dat houdt ook en vooral strengere milieunormen opleggen aan bedrijven in. Wellicht weegt dat even zwaar als de te hoge loonkost op de beslissing om al of niet in België te ondernemen. DHL is niet vertrokken omdat de loonkost hier te hoog is nietwaar ? |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|