![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#102 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#103 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#104 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hans schreef:
Citaat:
behalve ons aller Hans de eerste, natuurlijk... Citaat:
Wil jij misschien duidelijk maken dat wij enkel onze mond mogen open doen als het over Oost-en West Vlaanderen gaat? De streek die (nog) wel bij België hoort maar die door Hans de eerste al afgeschreven lijkt daar HIJ er toch geen enkele voeling mee heeft? Ontwaar ik hier (nog maar eens) de fascistische 'zelfkant' van de belzieke figuur, Hans van de Cauter? En die gaat dit land eens besturen zoals 'het hoort'. Althans volgens de eerlijke en rechtvaardige normering van Hans de eerste...
|
|
|
|
#105 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
|
|
|
|
|
#106 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Deze zomer heb ik aardig wat tijd in de Oostkantons doorgebracht . Wat mij daar op viel waren de talrijke Belgische driekleuren in in de dagen op en rond 21 juli , de mensen die drietalig zijn , u met de glimlach te woord staan (zeker als ze horen dat u hen in het Duits probeert aan te spreken) en dergelijke meer . Ik moet zeggen , ik voelde me er als Belgicist echt thuis . Thuis , op vakantie in mijn eigen land . btw , Jan , tijdens die dagen heb ik slechts een paar van die stickers gezien . Dus echt een succes zou ik het niet noemen . Een teken aan de wand zal het dus al zeker niet zijn . Ook nog even benadrukken dat er voor mijn part op de postzegels ook Belgien mag staan (zoals trouwens meer en meer begint voor te komen . Een unitaire staat kan drie landstalen hebben !!!
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
||
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
|
#108 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=219951#219951 Overigens werd al in 1998 in een notitie van het Duitstalige parlement aan de Senaat medegedeeld dat de DG streeft naar de vorming van een zgn. Gemeinschaft-Region, een vierde Duitstalig gewest. Citaat:
Citaat:
Dat was 1998. Pas in 2005 wordt de eerste voorzichtige stap gezet naar meer bevoegdheden voor de DG. Vanaf 1-1-2005 wordt de DG bevoegd voor het toezicht op de gemeentes. Verreweg de meeste eisen van de DG zijn echter van tafel geveegd door de Walen, die ook in de federale regering elke hervorming in de richting van een vierde gewest blokkeren. Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#109 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U stelt het echter voor, en hoe dat met uw unitaire ideologie te rijmen valt is wel helemaal niet te vatten. |
|||
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Graag misschien deze keer een antwoord? U kunt de zaak nakijken op http://nl.philately.post.be/NL/default.asp Klikt op "filatelie" en de rest wijst zichzelf uit. |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Banneling
|
Jan Van den Berghe, wordt u betaald om onzin uit te kramen of verveelt u zich gewoon? Dit is toch te gek om los te lopen.
Voor de rest kan het me geen * schelen welke rechten de Friezen hebben op cultureel vlak vergeleken met de Nederlanders. Ik ben een Belgische unitarist, geen Groot-Nederlandse regionalist. Ik bemoei mij niet met andermans problemen. Jij blijkbaar wel. Ik haalde het voorbeeld alleen aan om het niveau van de discussie wat op te trekken. Ik stel voor dat u zich nu wijdt aan de rechten van de Friezen in uw geliefd Nederland. U zou het niet slecht doen. |
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De rechten van de Vlaams- en Duitstalige gemeenschap kunnen hem echter overduidelijk aan de reet roesten. De verdere overheersing in België van de francofonie, d�*�*r gaat het ons Hanske om. Alleen mag hij dat niet luidop zeggen. Achterbaksheid troef dus, zoals we het van zijn medestanders- belgicisten gewend zijn door de bijna twee Belgische eeuwen heen. Niks nieuws onder de zon dus bij de neo-unitaristen. Gelukkig zien we dagelijks dat het pal in de tegenovergestelde richting evolueert. 8) Boontje komt nu eenmaal ALTIJD om zijn loontje.
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook over die drietalige postzegels had ik graag een antwoord gezien. Of moet ik gewoon concluderen dat u, naar vaste gewoonte, weer uit uw nek aan het kletsen was? |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Vlaamse Beweging daarentegen heeft altijd haar emancipatorische draagwijdte aangevoeld en steeds belangstelling gehad voor andere volkeren die een cultuur- en taalstrijd moeten voeren. Juist in de Vlaamse Beweging werd een band aangevoeld voor die andere volkeren. Medeleven en belangstelling voor andere volkeren was en is nog steeds een sleutelwoord in de Vlaamse Beweging. Echt emancipatorisch dus. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vraag mij af wat het antwoord zou zijn van Hans & co als een Vlaams-Nationalist dit zou zeggen:
Voor de rest kan het me geen * schelen welke rechten de Walen hebben op cultureel vlak vergeleken met de Vlamingen. Ik ben een Vlaams-Nationalist, geen unitarist.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
btw , je doet weer alsof iedere Belgicist alleen maar Nederland en Frans spreekt (meestal dan nog alsof we lekker met zijn allen alleen Frans zouden willen spreken ) Ik maak er een punt van de drie landstalen te gebruiken , afhankelijk van het gebied waar ik mij bevind . 8)
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
|
|
|
|
|
#118 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
btw , als BELG en Filatelist zou ik het niet slecht vinden als er vandaag op morgen op alle zegels ook Belgien bijstaat . Voorlopig enkel nog op de uitgifte van de Oostkantons (1998 geloof ik) , de uitgiften over het Belgische vorstenhuis (verloving Prins Filip : 1999 , geboorte Prinses Elisabeth , ...) De vraag is wel waarom VL-nationalisten zoals jij zitten te zagen over de Oostkantons , die geen deel zijn van en niet grenzen aan het Nederlandstalige landsdeel van België . So Jan , Check it out en als je t niet vind , koop je dan de cataloog van de Belgische postzegels !
||
|
|
|
|
|
#119 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
allé , zouden die Friezen dan binnen een paar jaar , dankzij uw hulp , ook zo kunnen zagen tegen de rest van NL over Hoe slecht ze behandeld worden in NL ?
||
|
|
|
|
|
#120 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat: