![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Vreemdeling
|
Het probleem in deze discussie is dat waarschijnlijk bijzonder weinig mensen hier het artikel gelezen hebben(waaronder ik ook) en toch iedereen zijn mening wil geven die gebaseerd is op wat hij gehoord heeft op de radio of gelezen in de standaard.
Ik wil toch wel even reageren: 1)Op de radio heb ik geen enkel citaat gehoord en alleen een sammenvatting van enkele "sensationele" antwoorden en een geluidsfragment waar ik niets van verstond en eigenlijk bedoeld was om(geef toe) Kardinaal Joos belachelijk te maken. 2)Er staan enkele citaten op het forum van politicsinfo. En wat mij opvalt is dat men over het "homo gedeelte" ferm overdreven heeft. Voor de kardinaal is zelf homo zijn en katholiek mogelijk. Ik ben het niet altijd eens met de kardinaal zoals:". Dat zijn mensen die een zwaar probleem hebben en daar moeten lmee leren leven" Maar je moet ook kijken naar het leven die man hij is al boven de 80 en heeft al heel wat revoluties meegemaakt en moet nu zien hoe zijn instituut en zijn levenswerk vervalt. Iedereen van ons zal wel eens blijven steken in zijn denkwereld en zal conservatief genoemd worden(ik ken maar weinig progressieve ouderen hoor) 3)Aan Diesn Jij vraagt je af waarom een huisvader/moeder met een aantal kinderen meer gemotiveerd is? Nooit gehoord dat kinderen ouder worden dan de ouders? Dus als verantwoordelijk huisvader/moeder probeer je gezin,huis,dorp,stad,land,wereld zo goed mogelijk achter te laten voor je kinderen. Ook ben je constant toch bezig met hun welzijn(eten,onderwijs...) En die opmerking over huisvaders en huismoeders zal ik onthouden tot dat jij ooit eens een van de twee vergeet op te noemen in een discussie. |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Wat een vraag Bart?? Natuurlijk steunen ze dat. Het Vlaams Blok discrimineerd zelfs mensen van het eigen volk enkel en alléén omdat ze een andere sexuele geaardheid hebben. En dan maar roepen dat niemand met hen wil samenwerken. Als men aan eender welke Vb-stemmer zou vragen met welk prgrammapunt van het Vlaams Blok men problemen heeft wees dan maar zeker dat het antwoord in de meeste gevallen hun standpunt betreffende homosexualiteit is.
|
|
|
|
#103 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
God bless AMerica is van voor Bush zijn tijd Clinton zei dat ook al In God we Trust staat al decennia op de dollarmunten Ik heb nog een gesp "Got mit uns"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#105 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#106 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Weet jij iets wat niemand van ons hier weet? Waarom lijkt het dat hij ervaring heeft, kan je eens toelichten aub? Citaat:
Van hetzelfde laken een broek zou kunnen inhouden dat men over jou zou kunnen zeggen dat "je schade aanricht, maar dat je een onnozelaar bent die daar niet mee bezig is.". Misschien best om dus maar even te herlezen. |
||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Vreemdeling
|
Jammer dat Danneels zijn uitspraken niet steunde, dat zou weleens definitief het einde van de kerk en de cd&v hier geweest kunnen zijn. Hun recente uitspraken omtrent de doodstraf, aids & voorbehoedsmiddelen, homoseksualiteit, abortus en dergelijke neigen duidelijk naar ultraconservatief fascisme.
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dat is nog een oude mop uit 1975 of zo iets, het ging ongeveer zo :
Tijdens een live optreden van Will Ferdy in (Reet of Aarsschot
|
|
|
|
|
#109 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
bartje:
steunen jullie die uitspraken? JA of Neen? Gewoon ja of neen? ydde: Perverse holebi's belemmeren véél meer de integratie van holebi's dan de stilte die de "normale" burger daaromtrent bewaart. Perverte macho's belemmeren véél meer de e"vrouw"cipatie van de man dan de stilte die de "gewone" man daaromtrent bewaart. steunt bartje die uitspraken? JA of Neen? Gewoon ja of neen?
|
|
|
|
#110 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kan je alweer voorbeelden van tonen neem ik aan |
||||
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Gouverneur
|
Als er dus iemand is op wie er kritiek moet worden geuit, zowel door voor- als tegenstanders, dan is het wel de journalist of journalisten in kwestie.
Niet op homoseksuelen en niet op die kardinaal. Stel jezelf gewoon de vraag waarom hetgeen die kardinaal heeft gezegd in een interview met P-magazine op die manier werd verdraaid en uit context getrokken. Wat zou daarvan nu toch de bedoeling kunnen zijn? Als er zo nog een pak journalisten rondlopen, dan worden wij hier allen in dit Vlaanderen serieus voor de gek gehouden en worden ons beelden geschetst van personen en/of instanties die haaks staan op de werkelijkheid. Daar zouden we beter allen eens even bij stilstaan. |
|
|
|
|
|
#113 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik heb héél duidelijk het artikel gelezen in P magazine, en dan nog -woorden mogen misschien verdraaid zijn-, het is dan nog erg wat hij gezegd heeft. En wie zegt er dat, dat zijn woorden verdraaid zijn? Hijzelf zeker, tja natuurlijk om zijn eigen naam goed te praten, de onnozelaar! En niet alleen over homo's hé, alles vind ik erg, en die woorden mogen dan nog verdraaid zijn zu, maakt niets uit. Het is ronduit enorm SCHANDALIG!
|
|
|
|
#114 |
|
Minister-President
|
Trouwens van die homo's , hij moet gezegd hebben dat hij eiste dat dit geschreven werd, ik denk niet dat dit verdraaiing van woorden is zu.
En of ik die uitspraak steun??? Totaal NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat voor een vraag is me dat nu. Ik blijf er bij die woorden mogen nog verdraaid zijn, het blijft even erg wat hij allemaal gepaleverd heeft. Totale nonsens! Een schrijver als Geeraerts een smeerlap noemen tja daar stel ik me toch héél ernstig vragen bij zu.
|
|
|
#115 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banneling
|
Leve de nieuwe kardinaal!
![]() Tot driemaal toe heeft hij gelijk, vooral zijn visie op de Vlaamse literatuur zou ik graag kennen. Want wat zijn die hedendaagse schrijvers in het aanschijn van Cyriel Verschaeve, of Felix Timmermans? |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Minister
|
Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Minister
|
Citaat:
Messieurs les Flamingants J`ai deux mots �* vous rire Il y a trop longtemps Que vous me faites frire À vous souffler dans le cul Pour devenir autobus Vous voil�* acrobates Mais vraiment rien de plus Nazis durant les guerres Et catholiques entre elles Vous oscillez sans cesse Du fusil au missel Vos regards sont lointains Votre humour est exsangue Bien qu`y aient des rues �* Gand Qui pissent dans les deux langues Tu vois quand j`pense �* vous J`aime que rien ne se perde Messieurs les Flamingants Je vous emmerde Vous salissez la Flandre Mais la Flandre vous juge. Voyez la mer du nord Elle s`est enfuie de Bruges. Cessez de me gonfler Mes vieilles roubignoles Avec votre art flamand-italo-espagnol. Vous êtes tellement tellement Beaucoup trop lourds Que quand les soirs d`orage Des chinois cultivés Me demandent d`où je suis, Je réponds fatigué Et les larmes aux dents : "Ik ben van Luxembourg". Et si aux jeunes femmes, On ose un chant flamand, Elle s`envolent en rêvant Aux oiseaux roses et blancs Et je vous interdis D`espérer que jamais �* Londres Sous la pluie on puisse Vous croire anglais Et je vous interdis À New-York ou Milan D`éructer Messeigneurs Autrement qu`en flamand Vous n`aurez pas l`air cons Vraiment pas cons du tout Et moi je m`interdis De dire que je m`en fous Et je vous interdis D`obliger nos enfants Qui ne vous ont rien fait À aboyer flamand Et si mes frères se taisent Et bien tant pis pour elles. Je chante persiste et signe : Je m`appelle Jacques Brel
|
|
|
|
#120 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Aangebrande Phönix:
Je m`appelle Jacques Brel ydde: Wie is dat, Feun?
|
|