![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1181 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 januari 2021 om 10:41. |
|
|
|
|
|
|
#1182 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bewijs je rijk.
Enig bewijs wat betreft corona? Klik dan op onderstaande link. https://commonsensetv.nl/beloning-vo...an-sars-cov-2/
|
|
|
#1183 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
https://www.hln.be/binnenland/magdan...gels~a881eb7b/
Voor die die het niet echt begrijpen, wat uitleg met een tekeningetje.
|
|
|
#1184 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
https://www.hln.be/binnenland/open-b...taan~af09dccc/
Misschien een goed idee, zo kunnen ze de anderen niet meer besmetten. De ouderen letten nog wel even op ondertussen. Over de oudere heeft het gehad, hij heeft ondertussen ook wel reeds 40 jaar gewerkt voor zichzelf en de maatschappij. Ik zie ook weinig jongeren klagen dat ze niet mogen werken enkel over dat ze niet mogen uitgaan.
|
|
|
#1185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik over de straat wandel, kan ik doodgereden worden. Dat weet ik. Ik heb geen vertrouwen in automobilisten dat ze mij niet zullen dood rijden. Ik besef perfect dat dat kan gebeuren. Maar wat kan ik doen ? Niet over straat wandelen ? Dat is geen optie, want dat kost te veel. Ik moet teveel opofferen. Dus gok ik erop dat het "niet voor deze keer" zal zijn, en loop toch maar over de straat, goed wetende dat ik een risico neem. Maar de keuze tussen twee "kosten" is zo dat ik de kost van het risico van doodgereden te worden, lager vindt, dan de kost van dan maar af te zien van over de straat te wandelen. Met corona is dat ook zo. Denk ik dat ik geen corona zal opdoen en daar niet zwaar ziek van zal worden of sterven ? Nee, dat is een reeel risico. Ik heb er geen vertrouwen in dat ik het niet zal opdoen en dat het niet slecht zal aflopen. Ik weet dat dat kan gebeuren. Maar ga ik daarvoor zekere dingen laten zoals met mijn gezin om te gaan of naar mijn werk te gaan (ik zou dat kunnen: het volstaat te zeggen dat ik wil telewerken, maar dat wil ik niet) ? Nee, ik vind dat die kost zwaarder is dan eventueel ziek worden en dood gaan. Maar dat is niet hetzelfde als "vertrouwen hebben". Dat is gewoon "toch niks ertegen kunnen doen, of dat erger vinden dan het risico". |
|
|
|
|
|
|
#1186 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De reden waarom ik denk dat ik tot hier toe gewonnen heb, is dat de andere ook moet gokken en spelen. Die is ook niet oppermachtig. Die moet ook zijn teerlingen gooien. Het ganse punt is dat het NIET ERG IS ALS JE VERLIEST. Dan ga je gewoon dood of zo, en dat gebeurt toch. Dus is elke "winst" onderweg gewoon weer dat: een extraatje gewonnen alvorens te verliezen. Geen drama. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2021 om 07:05. |
|
|
|
|
|
|
#1188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sinds ik in wetenschappelijke milieus vertoef, heb ik heel vaak "complotjes" gekend, waar in besloten vergaderinkjes afgesproken wordt om de directie te belazeren, om de studenten te belazeren, om andere diensten stokken in de wielen te steken en dergelijke meer. Daar is niks "ergs" aan. Dat is wat men "politiek" noemt. Waarbij het diensthoofd een vergaderinkje met zijn vertrouwelingen belegt om te zien welke politieke strategie we het beste toepassen. Hoe we beter treuzelen met zekere werken, zodat die andere in de problemen komt. En dergelijke meer. Het is altijd "operatie de andere een kloot afdraaien". Ik maak dat mee sinds ik doktoraatstudent ben. Waar men gevraagd had om valse inschrijvingen te nemen. Ik heb in fake Europese projecten meegewerkt waar niks gebeurde maar nep verslagen werden geschreven. Allemaal "van bovenaf" georganiseerd, waar ik gewoon een radertje was in het corrupte. Ik ben jaren extra betaald geweest door de KU-Leuven met "huurgeld" van een niet-bestaande woning bijvoorbeeld. Omdat de normale manier van betalen hen te duur uit kwam. Dat waren allemaal arrangementjes. Maar om dan te zeggen dat men "vertrouwen" moet hebben Het is wel juist dat ik nooit wetenschappelijke fraude heb meegemaakt. Dat is trouwens iets waar ik niet zou aan meedoen. Maar ik zal misschien alleen zijn. Dus nee, vertrouwen, my ass Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2021 om 07:25. |
|
|
|
|
|
|
#1189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met andere woorden, de gekte van de complotisten is ook bijvoorbeeld de gekte van de TV-virologen. Ik zou 1 voorbeeldje nemen: hydroxychloroquine. Daar is een spontaan fenomeen ontstaan van enerzijds de "officiele" complottisten die absoluut bij hoog en bij laag volhouden dat het niet werkt, en de "alt right complottisten" die zeggen dat het in een snood plan in de kiem gesmoord is om corona niet te genezen. Het feit is gewoon dat dit een open vraag is. Niemand weet echt met zekerheid of HCQ enige werkzaamheid vertoont als het in eerste lijn gegeven wordt. Er werd geen onderzoek op grote schaal naar gedaan. De kleine onderzoeken ter zake stellen dat het werkt. Maar ze zijn te klein om zekerheid te geven. De enige grootschalige onderzoeken waren gedoemd om te mislukken omdat ze de verkeerde vraag onderzochten. Wat men *waarneemt* is wat men zou waarnemen mocht er een echt complot zijn. Maar er hoeft geen echt complot te zijn. Het "elkaar willen napraten", de "andere belachelijk maken" en "bij de groep willen horen" AN SICH is voldoende om equivalent gedrag te bekomen als mocht er een georganiseerd complot zijn. Het is niks anders dan het fenomeen van groupthink. Het ontstaat ergens uit een of ander conflict, waarbij nadien de twee antagonisten hun "volgers" in groupthink krijgen ; maar er was geen snood plan. Voor HCQ ging het natuurlijk om Trump, en in mindere mate om Raoult in Frankrijk. Dat conflict betekende dat men positie moest innemen ten aanzien van HCQ wat rationeel gezien totaal idioot is. Men heeft gewoon positie genomen, behoort tot een groep, heeft een vijand, en men moet nu de "waarheden" binnen de groep verdedigen, op straffe van niet meer tot die groep te behoren als men daaraan verzaakt. Maar niemand heeft dat gepland. Ik heb nu het gevoel van deja vu met ivermectine. Je merkt dat hier ook: mensen nemen posities in zonder zelfs maar te kijken naar de data. Het innemen van posities zonder te kijken naar de data is precies wat dat groupthink fenomeen doet. Het resultaat van dat alles is ononderscheidbaar van een groot complot, behalve dat men natuurlijk de plannenmakers niet zal kunnen vinden want die zijn er niet. Het is gewoon een emergent fenomeen. En de praktische gevolgen zijn fenomenaal. Die zijn zelfs zo enorm dat dat het groupthink fenomeen nog versterkt. In die andere discussie met forummer 1207 zie je dat. "nee, dat zou te grof zijn" maakt dat men dus automatisch in het geloofsysteem terecht komt waar men wil bij horen. En waarbij elke vorm van rationaliteit ondergeschikt is aan het groepsbesef. Wat ook de potentieel gigantische gevolgen zijn. "geen vertrouwen hebben in mensen" helpt om niet in groupthink te vervallen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2021 om 07:52. |
|
|
|
|
|
|
#1190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is zo manipuleerbaar en zeer slecht gespeeld door deze lobbyhoeren op onze mainstream media. Ze zijn gezwicht voor de nwo en sprongen op de trein. Welkom nieuwe normaal, stemmen is niet meer nodig, “you will own nothing and be happy.” In mijn leven ben ik minstens 3x aan grondige hervormingen onderworpen die me tot twijfel van staat en wetenschap dwongen. Maar dit coronagedoe, ik ben banger van het vaccin dan van covid. Ik vertrouw ze voor geen haar.
|
|
|
|
#1191 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
PEG zit in best veel medicatie. Het is zonder overdrijven een van de veiligste stoffen om in te spuiten, omdat het uitzonderlijk weinig interacties met biomoleculen aangaat. Daar wordt het in deze toepassing dan ook voor gebruikt, om zaken als het samenklonteren van de vaccindeeltjes met bloedeiwitten te voorkomen, waarmee de tijd dat het middel beschikbaar is zonder geklaard te worden wordt vergroot en je onder andere een kleinere dosis nodig hebt voor hetzelfde positieve effect. Er zit dan ook geen enkele groep aan het molecuul die op enige manier eng zou kunnen zijn, het is allemaal CH2 en O's die aan beide kanten aan een C zitten.
Er is op dit moment wel een debat gaande over of er antistoffen tegen PEG gevormd kunnen worden. Maar als dat wel zo is is nog steeds het enige effect daarvan dat als je meerdere behandelingen met gePEGyleerde deeltjes of PEG als hulpstof krijgt binnen een bepaalde periode dat die tweede dosis te snel geklaard wordt en niet goed werkt.* Er is dan nog steeds geen sprake van een nadelig effect. Eigenlijk is PEG een beetje de overtreffende trap van alleen lichaamseigen moleculen gebruiken omdat je al weet dat die weinig ongewenste reacties aangaan. PEG gaat überhaupt nauwelijks reacties aan. Het is een hele fijne hulpstof. En het is om dit soort redenen ook een graag geziene gast in bijvoorbeeld dierproeven. Je hebt een controle-formulering nodig om aan te tonen dat je echte formulering voor vertraagde afgifte zorgt? Los je molecuul op in wat PEG 500** en je bent er. *=Ik geef graag toe dat het in die context semi-ironisch is dat je van deze vaccins twee dosissen krijgt toegediend. Maar bedenk je wel dat dat is hoe de vaccins getest zijn. Het is niet zo dat ze stoppen met werken omdat je een theoretische reden kan bedenken dat ze niet zouden werken, de vaccins werken duidelijk, dat is aangetoond. **=Bij dit soort moleculen wordt een getal achter de naam vaak gebruikt om gemiddeld moleculair gewicht aan te geven, en daarmee een maatstaf voor ketenlengte, 500 is vrij kort en als losse stof een soort olie.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 februari 2021 om 11:14. |
|
|
|
|
|
#1192 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 februari 2021 om 11:25. |
|
|
|
|
|
|
#1193 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om het simplistisch te zeggen: "als jij niet op mijn gezicht slaat, is dat niet omdat je dat niet zou willen doen. Het is omdat je bang bent van de gevolgen: ik zou wel eens kunnen terugslaan." Daardoor is de kans dat je daadwerkelijk op mijn gezicht slaat, vrij klein. Maar dat is enkel maar zo, zolang dat ik kan veronderstellen dat je niet te machtig bent. Ik heb echter geen keuze. Want ik ben ook niet oppermachtig. Dus kom ik maar bij jou voorbij. En als je dan niet op mijn gezicht slaat, is het weeral dat gewonnen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2021 om 11:33. |
|
|
|
|
|
|
#1194 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is precies mijn punt: die kunnen elkaar ook niet vertrouwen. Dus zo een complotten zijn zo goed als onmogelijk. Het is de zwakte van anderen (onderling) die maakt dat de kansen op slechte afloop voor jou, alles bij elkaar, nog meevallen. Andermans' zwakte is uw geluk.
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2021 om 11:32. |
|
|
|
|
|
#1195 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2021 om 11:35. |
|
|
|
|
|
|
#1196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze spuiten ons volgens mij iets in dat maar weinig tegen covid zal helpen maar een ander doel heeft. Die stoffen in het vaccin zijn om het goedje in het vaccin te beschermen, maar zijn ze schadelijk voor mensen die een gezond immuunsysteem hebben. Artsen waarschuwen maar krijgen censuur en kunnen zelfs vervolgd worden wanneer ze eerlijke informatie over het vaccin delen. Slecht parcours.
|
|
|
|
#1197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1199 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie de groeicurves 2020 tot 2100. (heel veel vermindering)... In aantal mensen die er nog bijkomen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 februari 2021 om 10:18. |
|
|
|
|
|
|
#1200 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stiekem mensen infecteren?
In november publiceerde de Johns Hopkins Universiteit (JHU) een studie die suggereert dat Covid-19 teststaafjes gebruikt zouden kunnen worden om te doorspekken met “kleine, stervormige microdevices” die in staat zijn om vaccins af te leveren aan mensen zonder hun medeweten of toestemming Meer lezen? Klik. https://www.frontnieuws.com/bewering...rs-vaccineren/ En hier nog wat meer er over. https://www.naturalnews.com/2021-02-...-hesitant.html
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 februari 2021 om 16:09. |
|
|
|