Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2013, 18:10   #1201
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Hopelijk is dat zo op het einde van de streep.
Ooit zullen ze het dak afmoeten...nog geen kat die momenteel gaat weten welke taksen of weet ik veel wat ze daar nog voor gaan verzinnen.
Maar momenteel telt niemand deze kosten bij het hele plaatje
Waarom? Binnen 15 a 16 jaar zet ik gewoon nieuwe panelen.
Het bestaande frame dat verankert is in het dak blijft gewoon liggen.
Oude paneeltjes eraf, nieuwe erop. 1 dag werk door een dakwerker.

Zo simpel is het.
Ondertussen kost elektriciteit mij niets en maak ik zelfs nog honderden euro's winst per jaar.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 oktober 2013 om 18:12.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 18:32   #1202
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Een zonnepaneel in combinatie met een windgenerator lost al mijn electro behoeftes op.
Voor noodgevallen heb ik een 6,7 kW generator 220 en 380V.
Ik volg de ontwikkelingen in de wereld van zonnecellen op de voet. Ten eerste zijn ze nu al heel veel goedkoper geworden, maar nog belangrijker zijn de nieuwe uitvindingen/ontwikkelingen. Het gaat dan over panelen met een rendement dat 3 keer hoger ligt dan de huidige panelen, zonder dat ze 3 keer zo duur zijn .

Ik vrees er haast voor dat er een rem gezet gaat worden op grootschalige verkoop van deze zonnecellen.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 20:05   #1203
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik woon op mijn schip (dat weten jullie). Mijn E-balans is liggende: een lampje van 25 watt (12 of 220V) en varende (afhankelijk zee of binnenwater) zee: 25 watt driekleuren toplicht en 10 watt roodverlichting benedendeks (rood wanneer je 's nachts vaart)
binnen water: 4 x 20 watt, maar dan draait meestal de motor.
Oud 10 oktober 2013, 20:53   #1204
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeker niet verkeerd allemaal, veel meer zelfvoorziendend dan meeste andere burgers.
Oud 11 oktober 2013, 09:28   #1205
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik volg de ontwikkelingen in de wereld van zonnecellen op de voet. Ten eerste zijn ze nu al heel veel goedkoper geworden, maar nog belangrijker zijn de nieuwe uitvindingen/ontwikkelingen. Het gaat dan over panelen met een rendement dat 3 keer hoger ligt dan de huidige panelen, zonder dat ze 3 keer zo duur zijn .

Ik vrees er haast voor dat er een rem gezet gaat worden op grootschalige verkoop van deze zonnecellen.
Zijn die nieuwe zonnepanelen te koop in Belgie ?
Zo ja, welk is de merknaam & w�*�*r kan je die kopen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 10:48   #1206
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waarom? Binnen 15 a 16 jaar zet ik gewoon nieuwe panelen.
Het bestaande frame dat verankert is in het dak blijft gewoon liggen.
Oude paneeltjes eraf, nieuwe erop. 1 dag werk door een dakwerker.

Zo simpel is het.
Ondertussen kost elektriciteit mij niets en maak ik zelfs nog honderden euro's winst per jaar.
Dat zei ik toch.
Ik heb het nergens gehad over frames of werktijden van dakwerkers.

Laatst gewijzigd door illwill : 13 oktober 2013 om 10:49.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 11:19   #1207
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zei ik toch.
Ik heb het nergens gehad over frames of werktijden van dakwerkers.
Je zei iets vaags over belastingen. Tja wie weet he, dat kan mijn winst over 20 jaar mogelijk van 8000 euro naar 7500 euro brengen.

En als je dan toch gaat fantaseren over belastingen, kan ik er ook wel een paar verzinnen.
Oud 14 oktober 2013, 16:28   #1208
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zei iets vaags over belastingen. Tja wie weet he, dat kan mijn winst over 20 jaar mogelijk van 8000 euro naar 7500 euro brengen.

En als je dan toch gaat fantaseren over belastingen, kan ik er ook wel een paar verzinnen.
Dat is vaag omdat ik niet kan voorspellen wat ze nog gaan uitvinden. Denk je dat ik zou hebben kunnen verzinnen dat ze een taks zouden gaan heffen op het gebruik van de leidingen? Dus...wie weet wat ze nog gaan verzinnen. En dat zijn nu eenmaal kosten die je bij panelen nog moet bijtellen.
Als je panelen het 20 jaar uithouden...

Ik ben niet aan het verzinnen...ik geef gewoon aan dat er kosten verbonden zijn aan de opruiming van panelen en dat er een kans bestaat dat men hier van gaat profiteren, zoals gewoonlijk.
Doe je best.
Oud 14 oktober 2013, 16:40   #1209
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is vaag omdat ik niet kan voorspellen wat ze nog gaan uitvinden. Denk je dat ik zou hebben kunnen verzinnen dat ze een taks zouden gaan heffen op het gebruik van de leidingen? Dus...wie weet wat ze nog gaan verzinnen. En dat zijn nu eenmaal kosten die je bij panelen nog moet bijtellen.
Als je panelen het 20 jaar uithouden...
Ze zijn natuurlijk wel verzekerd he. Die 20 jaar is gewoon een richtcijfer omdat dan het rendement terugvalt, maar ze werken dan nog wel he, ze leveren gewoon een lager Wp af.

Citaat:
Ik ben niet aan het verzinnen...ik geef gewoon aan dat er kosten verbonden zijn aan de opruiming van panelen en dat er een kans bestaat dat men hier van gaat profiteren, zoals gewoonlijk.
Misschien ontstaat er wel een bloeiende 2de handsmarkt richting Oost-europa of Zuid-Europa en kan ik nog een paar honderd euro's recuperen van de aankoopprijs.

Laatst gewijzigd door parcifal : 14 oktober 2013 om 16:40.
Oud 14 oktober 2013, 17:05   #1210
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...niet-aan.dhtml

40% armen...

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...s-te-dik.dhtml

50% te dik...

We gaan de VS nog voorbijsteken met ons ozo goede systeem.
Oud 14 oktober 2013, 17:08   #1211
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn natuurlijk wel verzekerd he. Die 20 jaar is gewoon een richtcijfer omdat dan het rendement terugvalt, maar ze werken dan nog wel he, ze leveren gewoon een lager Wp af.

Misschien ontstaat er wel een bloeiende 2de handsmarkt richting Oost-europa of Zuid-Europa en kan ik nog een paar honderd euro's recuperen van de aankoopprijs.
Vanaf dag 1 gaat het rendement achteruit. Of ze dan nog werken staat daar los van. Daar ben je wat mee indien het bedrijf waar je ze gekocht hebt falliet is gegaan. Los daarvan heeft dat niets te maken met de opruimingskosten natuurlijk.

Panelen hebben een te groot volume om nog eens vervoeren als 2de hands. Maar je mag daar gerust op hopen. Geen problemen mee.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 oktober 2013 om 17:09.
Oud 17 oktober 2013, 07:06   #1212
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp heeft je huisdokter je dus opgelicht en 40 euro in zijn zak gestoken. Daar komt het zowat op neer. Een normale consultatie bij je eigen huisdokter kost 22 euro, waarvan je uiteindelijk 4 euro uit eigen zak moet betalen. ( in de Vs spreken we overigens over een 10-maal hoger bedrag in het algemeen, wat je weer vergeet)

Ofwel ben je hier weeral aan het liegen natuurlijk. Het zal dat wel zijn, uiteraard.
We hebben je wel door hoor, *KNIP*
En het bewijs is weer geleverd...dokters vragen meer dan dat ze eigenlijk mogen.
Niet enkel het syseem is niet betaalbaar maar de misbruiken ervan al heel zeker niet. Men laat zelfs criminele dokters gewoon begaan...hoe achterlijk is dat wel niet.
Oud 17 oktober 2013, 07:55   #1213
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
En het bewijs is weer geleverd...dokters vragen meer dan dat ze eigenlijk mogen.
Niet enkel het syseem is niet betaalbaar maar de misbruiken ervan al heel zeker niet. Men laat zelfs criminele dokters gewoon begaan...hoe achterlijk is dat wel niet.
Ik ga iets zeggen wat je *heel misschien* nog ooit eens gehoord hebt:

Het Belgische systeem van gezondheidszorg is een indrukwekkend pak betaalbaarder dan het Amerikaanse.

Feit.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 08:03   #1214
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik ga iets zeggen wat je *heel misschien* nog ooit eens gehoord hebt:

Het Belgische systeem van gezondheidszorg is een indrukwekkend pak betaalbaarder dan het Amerikaanse.

Feit.
En benzine word morgen goedkoper....nee...het word minder duur.
Onbetaalbaar is niet betaalbaarder maar nog steeds onbetaalbaar. Jouw uitspraak is politici prietpraat om de burgers voor te liegen zodat zij voorlopig rustig hun zakjes kunnen blijven vullen in de hoop dat de problemen pas naar bovenkomen na de start van hun opvolgers

Laatst gewijzigd door illwill : 17 oktober 2013 om 08:05.
Oud 17 oktober 2013, 19:48   #1215
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onbetaalbaar is niet betaalbaarder maar nog steeds onbetaalbaar. Jouw uitspraak is politici prietpraat om de burgers voor te liegen zodat zij voorlopig rustig hun zakjes kunnen blijven vullen in de hoop dat de problemen pas naar bovenkomen na de start van hun opvolgers
Illwill.

Een bijzonder toepasselijke naam. Je indrukwekkend vermogen om letterlijk alles te negeren wat je niet aanstaat, en punten die al lang met 100% zekerheid bewezen en met extreem betrouwbare bronnen ondersteund zijn TOCH telkens opnieuw terug in vraag te stellen getuigt namelijk inderdaad van een extreem slechte wil.

Simpel gezegd: neen, mijn uitspraak is geen 'politieke prietpraat', het is een simpel compleet ONweerlegbaar feit.

Nog simpeler gezegd: in een door jezelf opgestarte draad waarin je de V.S. wil ophemelen en aantonen dat het hier allemaal nog veel erger is, is het een bijzonder slecht, nee DOM idee om over de gezondheidszorg te beginnen. Die discussie verlies je namelijk gegarandeerd. En je hebt die een pagina of 30 terug al verloren, iets wat iedereen hier ziet, alleen jij hebt dat om de een of andere bizarre reden nog altijd niet door.

Regel 1 voor wie het Amerikaanse systeem wil ophemelen: blijf zo ver mogelijk van het thema 'gezondheidszorg' vandaan. Zwijg er over.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 17 oktober 2013 om 19:49.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 22:09   #1216
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knap staaltje ignorance!!

De Amerikaanse gezondheidszorg is een enorm inefficiënt apparaat, en dat weten ze zelf ook. In Europa doen we het stukken beter.
Oud 17 oktober 2013, 22:21   #1217
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanaf dag 1 gaat het rendement achteruit. Of ze dan nog werken staat daar los van. Daar ben je wat mee indien het bedrijf waar je ze gekocht hebt falliet is gegaan. Los daarvan heeft dat niets te maken met de opruimingskosten natuurlijk.

Panelen hebben een te groot volume om nog eens vervoeren als 2de hands. Maar je mag daar gerust op hopen. Geen problemen mee.
Als er iets goed en betrouwbaar blijft werken dan zijn het wel zonnepanelen.
Af en toe een doek eroverheen en klaar is het onderhoud.

En het grote oppervlak/ volume waarover u spreekt zal steeds kleiner worden.
De techniek is er, maar ik ben bang dat massaproductie van goedkope en zeer rendabele panelen tegengewerkt gaat worden, omdat grote investeerders niet over de brug komen bijvoorbeeld.

De goedkoopste panelen momenteel kosten ongeveer 1 euro per watt!
Dat is al zo veel minder als 10 jaar geleden.
Oud 19 oktober 2013, 15:10   #1218
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Illwill.

Een bijzonder toepasselijke naam. Je indrukwekkend vermogen om letterlijk alles te negeren wat je niet aanstaat, en punten die al lang met 100% zekerheid bewezen en met extreem betrouwbare bronnen ondersteund zijn TOCH telkens opnieuw terug in vraag te stellen getuigt namelijk inderdaad van een extreem slechte wil.

Simpel gezegd: neen, mijn uitspraak is geen 'politieke prietpraat', het is een simpel compleet ONweerlegbaar feit.

Nog simpeler gezegd: in een door jezelf opgestarte draad waarin je de V.S. wil ophemelen en aantonen dat het hier allemaal nog veel erger is, is het een bijzonder slecht, nee DOM idee om over de gezondheidszorg te beginnen. Die discussie verlies je namelijk gegarandeerd. En je hebt die een pagina of 30 terug al verloren, iets wat iedereen hier ziet, alleen jij hebt dat om de een of andere bizarre reden nog altijd niet door.

Regel 1 voor wie het Amerikaanse systeem wil ophemelen: blijf zo ver mogelijk van het thema 'gezondheidszorg' vandaan. Zwijg er over.
Quote mij waar ik het amerikaans systeem ophemel.
Oud 19 oktober 2013, 15:11   #1219
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knap staaltje ignorance!!

De Amerikaanse gezondheidszorg is een enorm inefficiënt apparaat, en dat weten ze zelf ook. In Europa doen we het stukken beter.
Een onbetaalbaar systeem behouden, dan doe je het niet beter. Dan doe je het even slecht.
Oud 19 oktober 2013, 15:13   #1220
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er iets goed en betrouwbaar blijft werken dan zijn het wel zonnepanelen.
Af en toe een doek eroverheen en klaar is het onderhoud.

En het grote oppervlak/ volume waarover u spreekt zal steeds kleiner worden.
De techniek is er, maar ik ben bang dat massaproductie van goedkope en zeer rendabele panelen tegengewerkt gaat worden, omdat grote investeerders niet over de brug komen bijvoorbeeld.

De goedkoopste panelen momenteel kosten ongeveer 1 euro per watt!
Dat is al zo veel minder als 10 jaar geleden.
Nooit heb ik dat ontkent.

De panelen die al liggen op alle daken momenteel gaan echt niet kleiner worden.

De prijs is ingestort vanwege het overaanbod en het terugtrekken van subsidies.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be