Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2016, 15:34   #1281
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel merkwaardig hoe HO onnadenkend in dergelijke zaken blijkbaar blindelings allerlei twijfelachtige theorietjes achterna loopt.
Ik loop niets achterna. Als ervaren piloten of ervaren astronauten jaar in jaar uit zien wat ze zien, wie ben ik dan om dit te ontkennen? Moeten we deze nuchtere mensen dan allemaal beschouwen als fantasten?

Die enigen die niet nadenken of niet willen nadenken in deze, zijn mensen zoals u.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 15:38   #1282
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik loop niets achterna.
O jawel, geen enkele wetenschapper heeft kunnen aantonen dat er buitenaardse wezens bestaan of dat er bewijzen daarvoor voorhanden zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 15:43   #1283
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zeer goede opmerking, maar te moeilijk voor jou te vatten. Als we spreken van een mondelinge overlevering, over hoeveel tijd heb je het dan? 100 jaar?, 1000 jaar ? Zoals ik reeds schreef, maar niet doorgedrongen, worden dit indianenverhalen voor aan het kampvuur zoals bv. Exodus, wat amper 500 jaar ( schriftelijk dan nog wel ) moest overbruggen. Je kletst maar raak joh !
Wat is me dat weer voor een wartaal. Ik zeg dat de Sumeriërs zo goed als zeker een deel van hun verhalen overnamen van andere volkeren. En of dit nu een orale overlevering is of een schriftelijke, doet maar weinig ter zake. En of een verhaal waar is of niet, heeft er ook maar weinig mee te maken. Het zijn mythes, legendes. En zo ook Genesis. Steunt op Babyloniërs, die weer steunen op overleveringen van Sumeriërs, die vervolgens steunen op verhalen van andere volkeren. Is dit dan zo moeilijk te begrijpen? Blijkbaar wel voor u.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 februari 2016 om 15:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 15:45   #1284
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O jawel, geen enkele wetenschapper heeft kunnen aantonen dat er buitenaardse wezens bestaan of dat er bewijzen daarvoor voorhanden zijn.
Wie heeft het hier over buitenaardse wezens? Ik heb dat woord nog nooit genoemd in verband met Ufo's.

En wat deze wezens betreft: één van uw heiligen boeken vermeldt hen, niet ik. Vergeten?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 15:46   #1285
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wie heeft het hier over buitenaardse wezens? Ik heb dat woord nog nooit genoemd in verband met Ufo's.
O ja, juist, ruimteschepen zonder "buitenaardse wezens".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 15:55   #1286
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O ja, juist, ruimteschepen zonder "buitenaardse wezens".
Ik heb het nooit over 'ruimteschepen' gehad. Leest u eigenlijk wel mijn posten?

Ik heb het enkel gehad over onbekende vliegende voorwerpen die aards kunnen zijn en/of buitenaards. Dat deze Ufo's opgemerkt worden door mensen die men moeilijk kan verdenken van bedrog. Dat deze objecten in alle uithoeken van de wereld worden opgemerkt. En dat het ufo-fenomeen dus bestaat en blijft bestaan en dient onderzocht te worden. En niet zomaar vlakaf ontkend. Dat laatste is natuurlijk het gemakkelijkste.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 februari 2016 om 15:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 15:56   #1287
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb het nooit over 'ruimteschepen' gehad.
Geen ruimteschepen. Geen buitenaardse wezens.

We hebben het afgelopen berichten dus over niets gehad.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 15:58   #1288
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 Bekijk bericht
Laat ze maar lullen Het Oosten. Je hebt overschot van gelijk.
De Bijbel is maar een afkooksel van de Soemerische kleitabletten. Die tabletten zijn de rechtstreekse bron van kennis. Vertaal deze en je hebt veel correctere informatie. Sitchin deed het al.
Heb zijn eerste boek reeds gelezen en in mijn bezit. Moest jij nog geboren worden jochie. Ondertussen is die wel achterhaald.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zecharia_Sitchin
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:03   #1289
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen ruimteschepen. Geen buitenaardse wezens.

We hebben het afgelopen berichten dus over niets gehad.
We hebben het over vliegende voorwerpen die opgemerkt worden in de ruimte en in onze atmosfeer. En niet door de eerste en beste fabulator. Die geweldige snelheden kunnen ontwikkelen, die soms schotelachtige en andere vormen hebben en die lijken bestuurd te worden vermits ze vliegtuigen soms volgen, enz, enz. We weten niet wat het is. En dus mogen we niets uitsluiten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:04   #1290
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

In dit bericht beweert u juist dat het niet wetenschappelijk bewezen is, maar dat het louter een geloof uitmaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik beweer niets. Ik zeg ook niet dat het filmpje waar is of niet waar. Ik zeg alleen dat ik niets uitsluit en dat het voor mij een uitgemaakte zaak is dat er UFO's bestaan. Maar dat is een persoonlijk geloof en geen wetenschappelijk bewezen feit. Dát zeg ik ook.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:06   #1291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We hebben het over vliegende voorwerpen die opgemerkt worden in de ruimte en in onze atmosfeer. En niet door de eerste en beste fabulator. Die geweldige snelheden kunnen ontwikkelen, die soms schotelachtige en andere vormen hebben en die lijken bestuurd te worden vermits ze vliegtuigen soms volgen, enz, enz. We weten niet wat het is. En dus mogen we niets uitsluiten.
Dat is uw geloof.

Uw eigen woorden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:08   #1292
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat is me dat weer voor een wartaal. Ik zeg dat de Sumeriërs zo goed als zeker een deel van hun verhalen overnamen van andere volkeren. En of dit nu een orale overlevering is of een schriftelijke, doet maar weinig ter zake.
Dat doet zeker ter zake ! Zelfs schrift is onderhevig aan wijzigingen, aanvullingen en vervalsingen. Bewijs maar eens dat er schrift bestond vóór het Sumerisch spijkerschrift. Mondeling is onbetrouwbaar, zeker als hier eeuwen mee gemoeid zijn.
Citaat:
En of een verhaal waar is of niet, heeft er ook maar weinig mee te maken. Het zijn mythes, legendes. En zo ook Genesis. Steunt op Babyloniërs, die weer steunen op overleveringen van Sumeriërs, die vervolgens steunen op verhalen van andere volkeren. Is dit dan zo moeilijk te begrijpen? Blijkbaar wel voor u.
Waar of niet waar heeft er weinig mee te maken ???
Kom maar eens aanzetten met oudere verhalen als die van de Sumeriërs. Eerst historisch wetenschappelijk bewijs en zonder dit kan je geloven wat je wil. Met hier wat te komen neerpoten en luidop te schreeuwen maakt dit nog niet waar hoor.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:13   #1293
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We hebben het over vliegende voorwerpen die opgemerkt worden in de ruimte en in onze atmosfeer. En niet door de eerste en beste fabulator. Die geweldige snelheden kunnen ontwikkelen, die soms schotelachtige en andere vormen hebben en die lijken bestuurd te worden vermits ze vliegtuigen soms volgen, enz, enz. We weten niet wat het is. En dus mogen we niets uitsluiten.
Juist ! En elke conclusie is hier voorbarig, net zo je bewering dat de epen van de Sumeriërs ouder zijn dan hun beschaving. Blijft op een veronderstelling hangen, hoe bizar deze verhalen ook mogen zijn.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:14   #1294
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dat doet zeker ter zake ! Zelfs schrift is onderhevig aan wijzigingen, aanvullingen en vervalsingen. Bewijs maar eens dat er schrift bestond vóór het Sumerisch spijkerschrift. Mondeling is onbetrouwbaar, zeker als hier eeuwen mee gemoeid zijn.

Waar of niet waar heeft er weinig mee te maken ???
Kom maar eens aanzetten met oudere verhalen als die van de Sumeriërs. Eerst historisch wetenschappelijk bewijs en zonder dit kan je geloven wat je wil. Met hier wat te komen neerpoten en luidop te schreeuwen maakt dit nog niet waar hoor.
Als er eentje is die regelmatig zo maar iets neerpoot en schreeuwt dan bent u het wel. Komt u maar eens met bewijzen dat de Sumeriërs al hun mythes zelf uitgevonden hebben. Dat kunt u niet. En dat is ook niet. Zo iets beweren is gewoon onzinnig. En dus zou ik maar niet zo hoog van de toren blazen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 februari 2016 om 16:15.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:18   #1295
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is uw geloof.

Uw eigen woorden.
Natuurlijk is dit mijn geloof. Ik kan dat niet bewijzen. Ik heb nooit een Ufo gezien. Maar blijkbaar hebben heel wat piloten en astronauten daar een andere mening over. En anderen, zoals u, ontkennen het fenomeen. Maar dat is ook een geloof, want ze weten het ook niet.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:19   #1296
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Komt u maar eens met bewijzen dat de Sumeriërs al hun mythes zelf uitgevonden hebben. Dat kunt u niet. En dat is ook niet. Zo iets beweren is gewoon onzinnig. En dus zou ik maar niet zo hoog van de toren blazen.
Gezien de Sumerische beschaving de oudste bronnen zijn, komen deze mythes van hen. Aan jou te bewijzen dat ze ouder zijn, laten we wel wezen. Blaas nu maar eens wat concreets voor de verandering.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:21   #1297
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk is dit mijn geloof. Ik kan dat niet bewijzen. Ik heb nooit een Ufo gezien. Maar blijkbaar hebben heel wat piloten en astronauten daar een andere mening over. En anderen, zoals u, ontkennen het fenomeen. Maar dat is ook een geloof, want ze weten het ook niet.
Ik heb ook nog nooit atomen gezien. Toch is het geen geloof, daar wetenschappelijke bewezen.

Wat sommigen gezien kunnen hebben, is daarom nog geen "voorwerp". Misschien loutere begoocheling. U gaat er evenwel van uit dat UFO's bestaan en dat neemt u aan op grond van "geloof".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:24   #1298
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk is dit mijn geloof. Ik kan dat niet bewijzen. Ik heb nooit een Ufo gezien. Maar blijkbaar hebben heel wat piloten en astronauten daar een andere mening over. En anderen, zoals u, ontkennen het fenomeen. Maar dat is ook een geloof, want ze weten het ook niet.
Tot hier toe moet men het er mee doen, zelfs met ooggetuigen die nog niet kunnen plaatsen wat ze nu eigenlijk wel gezien hebben. En jij komt hier aanzetten met een beschaving van reuzen wat ouder zou zijn dan de Sumerische. Atlantis is dus niet veraf meer.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:26   #1299
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb ook nog nooit atomen gezien. Toch is het geen geloof, daar wetenschappelijke bewezen.

Wat sommigen gezien kunnen hebben, is daarom nog geen "voorwerp". Misschien loutere begoocheling. U gaat er evenwel van uit dat UFO's bestaan en dat neemt u aan op grond van "geloof".
Ik ga zeker er van uit dat Ufo's bestaan. Tenzij dat u alle filmpjes beschouwt als nepfilmpjes. Tenzij dat u het geheel der observaties van piloten, astronauten en anderen ziet als 'begoochelingen'. Dat lijkt me toch niet zeer ernstig en bovendien ook niet erg intellectueel eerlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 februari 2016 om 16:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 16:27   #1300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Tot hier toe moet men het er mee doen, zelfs met ooggetuigen die nog niet kunnen plaatsen wat ze nu eigenlijk wel gezien hebben. En jij komt hier aanzetten met een beschaving van reuzen wat ouder zou zijn dan de Sumerische. Atlantis is dus niet veraf meer.
Welke theorie volgt? De holle aarde? Duaal wereldbeeld met ieders tegenbeeld? Buitenaardse wezens die de piramides bouwden?

En dan de overstap naar de Scientology Church?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be