Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2010, 06:02   #1281
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarover blijf je nou zeuren, over die waardenpeiling van de BZN?

kan best wezen dat het zo genoemd wordt, positief dat het zorgen baart bij de meeste ondervraagden.

Betekent echter niet dat ik het moet zien als; 'waarden & normen' en al zeker niet zo bedoelde!
Omdat jij denkt dat het geen "waarde" is; omdat jij het niet als dusdanig wil zien.

Jij vroeg mij welke "waarden en normen" ik bedoelde; die ik zelf niet wil volgen.
Ik hoop dat ik nog altijd zelf mag vertellen wat ik bedoel.

Terug naar het punt waarover we discussieerden.

Als wij zelf niet alle "normen en waarden" die onze maatschappij rijk is volgen; dan kan je van een immigrant toch niet eisen dat hij/zij ze wel allemaal volgt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 06:48   #1282
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat jij denkt dat het geen "waarde" is; omdat jij het niet als dusdanig wil zien.

Jij vroeg mij welke "waarden en normen" ik bedoelde; die ik zelf niet wil volgen.

Als wij zelf niet alle "normen en waarden" die onze maatschappij rijk is volgen; dan kan je van een immigrant toch niet eisen dat hij/zij ze wel allemaal volgt.
Omdat er ook wels eens een autochtone Belg steelt, kunnen wij niet eisen dat Marokkanen niet stelen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 11:28   #1283
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Omdat er ook wels eens een autochtone Belg steelt, kunnen wij niet eisen dat Marokkanen niet stelen.
Is "niet stelen" een norm is die je niet wenst na te leven? Dat voor een verzekeringsmakelaar!
Oud 28 april 2010, 12:13   #1284
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is "niet stelen" een norm is die je niet wenst na te leven? Dat voor een verzekeringsmakelaar!
Stelen van ongelovigen is in de Islam geen zonde. Informeer u maar.
Oud 28 april 2010, 12:42   #1285
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Citaat:
Stelen van ongelovigen is in de Islam geen zonde. Informeer u maar.
Antwoord je nu voor jezelf persoonlijk of voor de verzekeringsmakelaars in het algemeen?
Oud 28 april 2010, 12:47   #1286
michael225
Vreemdeling

Standaard

Als wij nou zouden gaan werken, ik zeg nou maar wat in de voedingssector en we lopen met een baard van 2 meter lang, vuile nagels en ik weet niet wat, dan is het alarm, dan wordt je ontslagen

maar voor de moslims mag alles, ze mogen een boerka dragen, mogen met hoofddoek en al naar school

Sorry voor iedereen hetzelfde, als wij niet mogen, zij ook niet
michael225 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 12:53   #1287
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael225 Bekijk bericht
Als wij nou zouden gaan werken, ik zeg nou maar wat in de voedingssector en we lopen met een baard van 2 meter lang, vuile nagels en ik weet niet wat, dan is het alarm, dan wordt je ontslagen

maar voor de moslims mag alles, ze mogen een boerka dragen, mogen met hoofddoek en al naar school

Natuurlijk, voor iedereen gelijk.
Oud 28 april 2010, 13:10   #1288
michael225
Vreemdeling

Standaard

Kijk, ook bij onze gemeente wensen ze een appart zwembad om met een boerka te mogen gaan zwemmen

wij passen ons wel aan aan hu normen, moeten zij dat ook maar eens gaan doen
Oud 28 april 2010, 13:16   #1289
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord je nu voor jezelf persoonlijk of voor de verzekeringsmakelaars in het algemeen?
Geen Kafka a.u.b.
Nederlands graag.
Oud 28 april 2010, 13:26   #1290
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

*Doorstreept wat niet van toepassing is:
Citaat:
Als wij zelf niet alle "normen en waarden" die onze maatschappij rijk is volgen; dan kan je van een immigrant toch niet eisen dat hij/zij ze wel allemaal volgt
Dit:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1250

en dit bvb. zou al een goed begin zijn:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1251

Kortom; de 'waarden & normen' waarop onze maatschappij opgebouwd is.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 13:32   #1291
michael225
Vreemdeling

Standaard

iedereen gelijk voor de wet

boerka of geen boerka

ik loop op straat normaal gekleed, kunnen zij ook
Oud 28 april 2010, 16:15   #1292
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, ook bij onze gemeente wensen ze een appart zwembad om met een boerka te mogen gaan zwemmen

wij passen ons wel aan aan hu normen, moeten zij dat ook maar eens gaan doen
Moslima's allen naakt in onze zwembaden ! Naturisme !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 20:21   #1293
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Moslima's allen naakt in onze zwembaden ! Naturisme !
Niet overdrijven hé, ik zou niet graag een hartstilstand oplopen. Heb jij al eens gezien wat voor draken dat daar tussen lopen. Ik zie die eerlijk gezegd liever niet in een zwembad. Dat ze maar wat in 't Scheld gaan spartelen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 21:22   #1294
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo dacht het CGKR er niet over.
Maar ze liepen bij de arbeidsrechtbank een kater op, klacht afgewezen.

Citaat:
De rechtbank oordeelde dat de werkneemster niet benadeeld werd ten opzichte van haar collega’s, die aan hetzelfde arbeidsreglement (of ongeschreven neutraliteitbeleid) onderworpen waren. De rechtbank meent dat de bepalingen uit het arbeidsreglement in verband met de neutraliteit van het personeel een legitieme doelstelling nastreefden.

Het is de eerste keer dat bepalingen uit een arbeidsreglement die personeel opleggen om neutraliteit uit te stralen getoetst werden aan de antidiscriminatiewet.

http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=352
En waarom het CGKR hier de antidiscriminatiewet ten tonele voert is mij een raadsel, het arbeidsreglement is voor iedereen hetzelfde!

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 april 2010 om 21:23.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 00:03   #1295
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Niet overdrijven hé, ik zou niet graag een hartstilstand oplopen. Heb jij al eens gezien wat voor draken dat daar tussen lopen. Ik zie die eerlijk gezegd liever niet in een zwembad. Dat ze maar wat in 't Scheld gaan spartelen.
Of in de riolen ? Daar zal alvast weinig mensen naar hun komen staan gapen. Mogen ze gerust naakt zwemmen.
Oud 29 april 2010, 00:05   #1296
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

En waarom het CGKR hier de antidiscriminatiewet ten tonele voert is mij een raadsel, het arbeidsreglement is voor iedereen hetzelfde!
Ik zei het reeds eerder : er zijn geen nieuwe wetten nodig om heel die belachelijke poppenkast te doen stoppen, er zijn er genoeg aanwezig in het bestaand wetten-arsenaal. Men moet die gewoon opzoeken, en vooral toepassen.
Oud 29 april 2010, 01:06   #1297
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Achter zo'n hoofddoekverbod schuilt veel angst voor de islam. Dat is wat hier speelt, eerder dan het geproclameerd streven naar neutraliteit.

Het zou goed zijn moest men dat toch al beseffen.

Elke vorm van geloofs fundamentalisme is reden om bang van te hebben daar deze geen vooruitgang maar achteruitgang betekent. Als er dan iets van angst bij dit zit is deze niet zo gek en geldig als mede argument.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 05:27   #1298
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

"b) Het verbod van discriminatie

Een tweede recht waarop een hoofddoekdraagster zich kan beroepen, is het verbod van discriminatie op grond van godsdienst (bv. artikel 26 Internationaal Verdrag inzake Burgerlijke en Politieke Rechten). In Nederland beschouwt de Commissie Gelijke Behandeling een hoofddoekverbod in bijna alle gevallen als een verboden discriminatie.
In België is er sinds vorig jaar een Wet Gelijke Behandeling, die onder meer discriminatie op grond van godsdienst verbiedt. Met een beroep op die wet kan je bv. een de rechter de stopzetting van een discriminatie doen bevelen. Niet elke ongelijke behandeling op grond van godsdienst is echter een discriminatie. Dit is pas het geval wanneer er geen ‘objectieve en redelijke rechtvaardiging’ voor bestaat. Wanneer er geen objectieve en redelijke rechtvaardiging is, is zowel een rechtstreeks als een onrechtstreeks onderscheid op grond van godsdienst verboden. Wanneer enkel de Islamitische hoofddoek verboden wordt, gaat het om een rechtstreeks onderscheid; wanneer echter alle hoofddeksels verboden worden, gaat het om een onrechtstreeks onderscheid op grond van godsdienst, omdat dit, ondanks de neutrale formulering, moslimmeisjes benadeelt. Het criterium ‘objectieve en redelijke rechtvaardiging’ is in de praktijk sterk vergelijkbaar met het criterium: ‘evenredigheid met een legitiem doel’ (cf. supra). Ook hier komt de beoordeling toe aan de rechter. "
http://www.vormen.org/informatie/Isl...Hoofddoek.html
Oud 29 april 2010, 07:44   #1299
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"b) Het verbod van discriminatie

Een tweede recht waarop een hoofddoekdraagster zich kan beroepen, is het verbod van discriminatie op grond van godsdienst (bv. artikel 26 Internationaal Verdrag inzake Burgerlijke en Politieke Rechten). In Nederland beschouwt de Commissie Gelijke Behandeling een hoofddoekverbod in bijna alle gevallen als een verboden discriminatie.
In België is er sinds vorig jaar een Wet Gelijke Behandeling, die onder meer discriminatie op grond van godsdienst verbiedt. Met een beroep op die wet kan je bv. een de rechter de stopzetting van een discriminatie doen bevelen. Niet elke ongelijke behandeling op grond van godsdienst is echter een discriminatie. Dit is pas het geval wanneer er geen ‘objectieve en redelijke rechtvaardiging’ voor bestaat. Wanneer er geen objectieve en redelijke rechtvaardiging is, is zowel een rechtstreeks als een onrechtstreeks onderscheid op grond van godsdienst verboden. Wanneer enkel de Islamitische hoofddoek verboden wordt, gaat het om een rechtstreeks onderscheid; wanneer echter alle hoofddeksels verboden worden, gaat het om een onrechtstreeks onderscheid op grond van godsdienst, omdat dit, ondanks de neutrale formulering, moslimmeisjes benadeelt. Het criterium ‘objectieve en redelijke rechtvaardiging’ is in de praktijk sterk vergelijkbaar met het criterium: ‘evenredigheid met een legitiem doel’ (cf. supra). Ook hier komt de beoordeling toe aan de rechter. "
http://www.vormen.org/informatie/Isl...Hoofddoek.html
Godsdienst, godsdienst en nog eens godsdienst. Afchaffen al die voorkeursrecht behandelingen op basis van Godsdienst. Dat werkt enkel en alleen andere discriminatie in de hand. Waarom zou iemand het recht moeten hebben om met een hoofddoek op, eender waar te mogen vertoeven en andere naakt of half naakt, niet. Ik vind het bvb nog al wat hygiënischer naakt te zwemmen dan met zo een hele boel vodden om het lijf. Meer nog. In ieder openbaar bad ben je verplicht eerst de douche te passeren. Dat zal veel helpen met heel je kleerkast op je rug.

Ik roep alle jongeren op om, wanneer men hoofddoeken moet aanvaarden in een school, om naar de les te gaan in badpak, zwembroek of bikini (monokini). We zullen dan eens zien of iedereen mag dragen wat hij wil.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2010 om 07:48.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 09:24   #1300
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Godsdienst, godsdienst en nog eens godsdienst. Afchaffen al die voorkeursrecht behandelingen op basis van Godsdienst. Dat werkt enkel en alleen andere discriminatie in de hand. Waarom zou iemand het recht moeten hebben om met een hoofddoek op, eender waar te mogen vertoeven en andere naakt of half naakt, niet. Ik vind het bvb nog al wat hygiënischer naakt te zwemmen dan met zo een hele boel vodden om het lijf. Meer nog. In ieder openbaar bad ben je verplicht eerst de douche te passeren. Dat zal veel helpen met heel je kleerkast op je rug.

Ik roep alle jongeren op om, wanneer men hoofddoeken moet aanvaarden in een school, om naar de les te gaan in badpak, zwembroek of bikini (monokini). We zullen dan eens zien of iedereen mag dragen wat hij wil.
Uitsparen op de 'Wasautomaat' :Euréka!

Laatst gewijzigd door bruggeman : 29 april 2010 om 09:25.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be