Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
Discussietools
Oud 25 december 2011, 07:56   #13021
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
indien je een ganse bevolkingsgroep verdacht maakt op basis van één bovendien onbewezen voorval is dat racisme.
Onvoorstelbaar dat dit keer op keer nog moet uitgelegd worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 07:58   #13022
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
allee ze zijn weer een rondje ontkennen, minimaliseren en goedpraten begonnen...
een schande eigenlijk om het zo voor dat crapuul op te nemen
Ach zo. De mensen, die geen misdaden begaan maar een gemeenschappelijke "eigenschap" hebben met anderen die wil misdaden pleegden; zijn crapuul.
Waarom is dat voor jou crapuul?
Oud 25 december 2011, 09:38   #13023
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Misschien leg je het slecht uit?
Misschien klopt je uitleg niet?
Oud 25 december 2011, 10:49   #13024
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
indien je een ganse bevolkingsgroep verdacht maakt op basis van één bovendien onbewezen voorval is dat racisme.
Dit is als reactie echt niet te geloven...is dat nu waarop je wilt focussen? En hoe zit het met dat meisje, geen probleem wat haar overkomt?
Hoezo onbewezen feit, u ziet toch evengoed als alle andere forummers hoe twee Afrikanen op een gewelddadige wijze een studente beroven?
Mij lijkt het toch echt wel een aandachtspunt, zowel het geweld als de agressie tegenover een jonge vrouw!
Ik zie niet in waarom je niet evengoed aandacht mag hebben voor de daders en uiterlijke kenmerken, het zal je maar overkomen dat je zo iets meemaakt terwijl je naar je kot wandelt!
Ik vind uw reactie echt beneden alle peil!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 10:54   #13025
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is als reactie echt niet te geloven...is dat nu waarop je wilt focussen?
Dit is waar deze draad toch over gaat.
Iets krijgen tegen alle allochtonen op basis van feiten gepleegd door een minderheid van die allochtonen.
Oud 25 december 2011, 11:09   #13026
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat jij graag de roddels geloofd die in je kraam passen.
Waarop baseert Sven Mary zich? Heeft hij alle gevangenen zelf geteld?
je hebt die vraag al gesteld, en ik heb er al antwoord op gegeven, maar blijkbaar vond je het antwoord niet in je kraam passen: Sven Mary is advokaat en dan vooral van allochtone verdachten (noteer dat de term "belg" ook "allochtoon" kan zijn, dat is je blijkbaar ontgaan. Een Marokkaan die geen belg is, is dan ook geen allochtoon maar vreemdeling). Sven Mary komt door de aard van zijn beroep dus héél dikwijls in gevangenissen (in ieder geval meer dat ik of vermoedelijk jij). Me dunkt dat hij zèlf dus zeer goed geplaatst is om te weten hoeveel "bruin volk" er in de huizen van bewaring zitten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 11:09   #13027
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is als reactie echt niet te geloven...!
Inderdaad, je moet maar durven, het te hebben over "een" onbewezen voorval, terwijl onze gevangenissen en gesloten instellingen uit hun voegen barsten door de daders van zulke voorvallen. Er gaat geen dag voorbij of de kranten zijn gevuld met dergelijke voorvallen. gepleegd door ""jongeren"".
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 11:13   #13028
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
je hebt die vraag al gesteld, en ik heb er al antwoord op gegeven, maar blijkbaar vond je het antwoord niet in je kraam passen: Sven Mary is advokaat en dan vooral van allochtone verdachten (noteer dat de term "belg" ook "allochtoon" kan zijn, dat is je blijkbaar ontgaan. Een Marokkaan die geen belg is, is dan ook geen allochtoon maar vreemdeling). Sven Mary komt door de aard van zijn beroep dus héél dikwijls in gevangenissen (in ieder geval meer dat ik of vermoedelijk jij). Me dunkt dat hij zèlf dus zeer goed geplaatst is om te weten hoeveel "bruin volk" er in de huizen van bewaring zitten.
Ik heb je daar al op geantwoord, dat een advocaat, ook al komt hij elke dag in de gevangenis; niet de gelegenheid heeft om alle gevangenen te tellen.
Sven Mary weet niet hoeveel allochtone gevangen er zijn.
Zijn uitspraak is gebaseerd op een indruk.
Oud 25 december 2011, 11:16   #13029
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Tegen mij heeft 'm nochtans gezegd dat hij ze geteld heeft, één voor één. Hij is trouwens nog bezig met tellen. Goed zo?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 11:18   #13030
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We weten dat o.a. omdat Marion Van San daar een uitgebreid onderzoek heeft naar gedaan.
En normale mensen weten dat ook door regelmatig de gazet te lezen en de voornaam te onthouden van diegenen die tot zware straffen werden veroordeeld . Jef en Louis komen in deze lijst weinig voor, Ali en Said des te meer.
Marion van San schetst onmiddellijk het probleem, er zijn geen gegevens in Blegie op basis van origine, dus kon ze in wezen het onderzoek niet uitvoeren. Want Belgen is een vlag die alle ladingen dekt, het geeft geen beeld over groepen die wel of niet crimineler zijn in relatie tot anderen, daarom onderzocht Van San twee wijken waaronder het Dokske in Merksem.

Veel mensen die professioneel betrokken zijn bij criminaliteit zoals cel jongerencriminaliteit, jeugszorg, jeugdrechtbanken, politie en hulpverleners zien dat in verhouding allochtonen oververtegenwoordigd zijn, en zoals u opmerkt evengoed burgers die regelmatig kranten lezen.
Maar juist omdat het allochtonen zijn wordt er verwacht dat je net doet alsof de keizer kleren draagt...sommigen geloven dat ook echt, anderen durven zeggen wat er te zien valt.
Oud 25 december 2011, 11:19   #13031
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen mij heeft 'm nochtans gezegd dat hij ze geteld heeft, één voor één. Hij is trouwens nog bezig met tellen. Goed zo?
Zotte doos!
Oud 25 december 2011, 11:33   #13032
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Marion van San schetst onmiddellijk het probleem, er zijn geen gegevens in Blegie op basis van origine, dus kon ze in wezen het onderzoek niet uitvoeren. Want Belgen is een vlag die alle ladingen dekt, het geeft geen beeld over groepen die wel of niet crimineler zijn in relatie tot anderen, daarom onderzocht Van San twee wijken waaronder het Dokske in Merksem.
Dat is vriendelijk dat je wil toegeven, dat het zogenaamde onderzoek van Marion Van San geen onderzoek was.

Citaat:
Veel mensen die professioneel betrokken zijn bij criminaliteit zoals cel jongerencriminaliteit, jeugszorg, jeugdrechtbanken, politie en hulpverleners zien dat in verhouding allochtonen oververtegenwoordigd zijn, en zoals u opmerkt evengoed burgers die regelmatig kranten lezen.
Maar juist omdat het allochtonen zijn wordt er verwacht dat je net doet alsof de keizer kleren draagt...sommigen geloven dat ook echt, anderen durven zeggen wat er te zien valt.
Mag er voor jou nu een echt wetenschappelijk onderzoek komen waarbij zo veel mogelijk factoren geregistreerd en onderzocht worden?
Oud 25 december 2011, 11:44   #13033
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik op een muziekfestival kom en ik zie enkel blanke koppen en geen schaamhaardoeken is mijn indruk dan fout als ik stel dat het publiek hoofdzakelijk Westers is? Neeuuuu toch?
Oud 25 december 2011, 11:46   #13034
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is vriendelijk dat je wil toegeven, dat het zogenaamde onderzoek van Marion Van San geen onderzoek was.
Ze zit weer een trolleninterpretatie te geven.
Oud 25 december 2011, 11:59   #13035
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onvoorstelbaar dat jullie daar keer op keer een hypocritische komedie zitten over te verkopen! Er is niemand die dat beweert, enkel jullie die dat spelletje spelen.
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 12:14   #13036
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je daar al op geantwoord, dat een advocaat, ook al komt hij elke dag in de gevangenis; niet de gelegenheid heeft om alle gevangenen te tellen.
Ongelooflijk hoe je steeds dezelfde prietpraat zit te verkopen...
En het ergste is dat je hier niemand die niet tot de multiculfans behoort zult overtuigen! We zijn de multiculsmeerlapperij gewoon kotsbeu, punt uit.
Diegenen die we hier niet meer willen (en dat zijn niet "alle allochtonen" voor je weer afkomt met dezelfde steeds herhaalde zever...) omdat ze niets dan last, kosten en zelfs gevaar betekenen voor onze maatschappij die moeten aangepakt worden. Gewoon wachten op politiekers die die stal opkuisen, zelfs als ze van "Europa" moeten komen!
We kunnen ook wachten tot we een nieuwe Hitler op ons dak krijgen en dan allemaal in koor zingen: "wir haben es nicht gewusst" dat er zoiets zat aan te komen!
Of misschien krijgen we binnen een paar decennia een islamitische regering, wat dan op hetzelfde neerkomt...
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 15:38   #13037
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is waar deze draad toch over gaat.
Iets krijgen tegen alle allochtonen op basis van feiten gepleegd door een minderheid van die allochtonen.
Bron, cijfers ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 17:23   #13038
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat is hier prietpraat aan?
Citaat:
Oud 25 december 2011, 17:40   #13039
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard in ruil voor seks?

Voorwaardelijke vrijlating voor motoragent die vrouwen aanrandde
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 20:11   #13040
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En het ergste is dat je hier niemand die niet tot de multiculfans behoort zult overtuigen! We zijn de multiculsmeerlapperij gewoon kotsbeu, punt uit.
Diegenen die we hier niet meer willen (en dat zijn niet "alle allochtonen" voor je weer afkomt met dezelfde steeds herhaalde zever...) omdat ze niets dan last, kosten en zelfs gevaar betekenen voor onze maatschappij die moeten aangepakt worden. Gewoon wachten op politiekers die die stal opkuisen, zelfs als ze van "Europa" moeten komen!
We kunnen ook wachten tot we een nieuwe Hitler op ons dak krijgen en dan allemaal in koor zingen: "wir haben es nicht gewusst" dat er zoiets zat aan te komen!
Of misschien krijgen we binnen een paar decennia een islamitische regering, wat dan op hetzelfde neerkomt...
Dat zit er inderdaad aan te komen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be