Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2008, 12:35   #121
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Jaja, alle communistische regimes zijn fantastisch.
Het primitivisme van de RK viel er alvast niet onder.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 12:41   #122
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het primitivisme van de RK viel er alvast niet onder.
Wat heeft het rode kruis hiermee te maken ? Of bedoel je RKK ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 12:50   #123
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Vóór Chavez was Venezuela ook levensgevaarlijk... et alors?

.............
Inderdaad; ik wou er toen al niet heen en dus nu ook niet.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 13:08   #124
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Inderdaad; ik wou er toen al niet heen en dus nu ook niet.
Ik ben er in 1998 naar toe geweest, één van de mooiste reizen en ik heb mij nooit bedreigd gevoeld. Misschien is dat na Chavez doortocht veranderd, dat weet ik niet.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:04   #125
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein
De meest risicovolle hoofdsteden van Latijns-Amerika, niet alleen om vermoord te worden maar zeker ook om te worden beroofd, zijn tegenwoordig Port-Au-Prince (Haïti), San Salvador (El Salvador) en Caracas (Venezuela). In laatstgenoemde stad vielen in 2004 liefst 113 dodelijke slachtoffers per 100.000 inwoners, mannen en vrouwen zijn samengeteld in deze statistiek. In de hoofdstad van het notoire conflictland, Colombia, vielen in 2004 ‘slechts’ 17 doden per 100.000, dat zijn er naar verhouding 9 keer minder dan in Caracas. Het Colombiaanse Cali is door de band even onveilig als de Braziliaanse steden Rio, Sao Paulo en Recife, met een geslachtsneutrale homicide-index van net geen 50/100.000
Zou dat fenomeen zich dan beperken tot 'Caracas' vraag ik me af, indien die cijfers kloppen, want volgens de VN heeft Colombia nog altijd het dubbel aantal van de moorden van Venezuela (60 tgo 30 per 100000).

Een ding is veiligheid en een ander is het beeld van veiligheid dat men krijgt door de pers. Ik woon bv. in Bolivië, en terwijl het hier niet onveiliger is geworden sinds de regering Morales, hebben mijn kennissen in België de indruk dat het hier serieus verslechterd is op dat gebied. Het verschil is gewoon dat nu zaken de 'internationale' pers halen die voor Morales het niet zouden gedaan hebben. Zo wordt het beeld van de 'publieke opinie' gefabriceerd. Voor een heel deel is dit forum daar een 'afgietsel' van.

Daarmee wil ik niet beweren dat veiligheid geen probleem zou zijn in Venezuela, zoals de bevolking zelf lijkt aan te geven.

Mijn indruk is dat de regering Chavez vooral bezig lijkt te zijn met de bestrijding van het intra-familiaal geweld tegen vrouwen en kinderen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 juli 2008 om 14:05.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 03:22   #126
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zou dat fenomeen zich dan beperken tot 'Caracas' vraag ik me af, indien die cijfers kloppen, want volgens de VN heeft Colombia nog altijd het dubbel aantal van de moorden van Venezuela (60 tgo 30 per 100000).

Een ding is veiligheid en een ander is het beeld van veiligheid dat men krijgt door de pers. Ik woon bv. in Bolivië, en terwijl het hier niet onveiliger is geworden sinds de regering Morales, hebben mijn kennissen in België de indruk dat het hier serieus verslechterd is op dat gebied. Het verschil is gewoon dat nu zaken de 'internationale' pers halen die voor Morales het niet zouden gedaan hebben. Zo wordt het beeld van de 'publieke opinie' gefabriceerd. Voor een heel deel is dit forum daar een 'afgietsel' van.

Daarmee wil ik niet beweren dat veiligheid geen probleem zou zijn in Venezuela, zoals de bevolking zelf lijkt aan te geven.

Mijn indruk is dat de regering Chavez vooral bezig lijkt te zijn met de bestrijding van het intra-familiaal geweld tegen vrouwen en kinderen.
Over de publieke opinie, het is heel vreemd dat enorme demonstraties tegen Chavez zo uit het nieuws wordt gehouden. Tegenwoordig is het wat rustiger, afgelopen jaar was het wel anders. Immigranten ontvluchten an masse Venezuela, de middenklasse krijgt harde klappen, veel mensen raken hun zaak kwijt. De rijken moeten hun kinderen beveiligen ivm ontvoering. Het beste wat je nu kan zijn in Venezuela maar goed dat is mijn mening is arm.
In Venezuela en zeker Caracas moet je iemand kennen dan worden deuren voor je geopend. In je eentje heb je er niets te zoeken en moet je constant op je hoede zijn, althans dat is mijn ervaring. Het bier polar is spotgoedkoop in Venezuela, dronkelappen die voor pampus liggen zijn geen uitzondering. Een goede start zal zijn tegen familiaal geweld de alcoholprijzen te verhogen maar daar zal Chavez vast wel een reden voor hebben om dat niet te doen....
Misschien kan Chavez een goede sier maken door het cocaine gebruik te legaliseren, mensen gebruiken die rommel toch wel met of zonder de lokale dealer. Dat zal wellicht een hoop criminaliteit schelen, pff ik ga al weer gierend off topic zie ik.

Vraagje, hoe staat het met de persoonsverheerlijking van Morales, heeft die al trekjes van Chavez overgenomen of valt dat nog allemaal wel mee.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 augustus 2008 om 03:27.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 09:02   #127
Sodomis
Gouverneur
 
Sodomis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
Standaard

Citaat:
Vraagje, hoe staat het met de persoonsverheerlijking van Morales,
Ben vorig jaar Oktober in Bolivia geweest en niks gemerkt van persoonsverheerlijking...

Enkel in La Paz hing een poster met Chavez & Morales op...
__________________
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 11:06   #128
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Jaja, alle communistische regimes zijn fantastisch.
we zitten hier met een schoolvoorbeeld van doof, stom en blind.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 13:03   #129
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankenstein
Vraagje, hoe staat het met de persoonsverheerlijking van Morales
Dat zullen we misschien merken op 10 augustus wanneer er een 'referendum revocatorio' doorgaat in Bolivia, na ongeveer twee jaar beleid. Dit democratisch mechanisme kennen we niet in Europa. Chavez heeft iets gelijkaardigs ingevoerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankenstein
het is heel vreemd dat enorme demonstraties tegen Chavez zo uit het nieuws wordt gehouden
Vreemde opmerking. Dan leest en ziet u toch iets anders dan de mainstreammedia denk ik, want daar is juist het omgekeerde fenomeen aan de gang is mijn indruk, zeker in de Spaanse pers, die de rest van Europa voedt.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 13:08   #130
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankenstein
Immigranten ontvluchten an masse Venezuela, de middenklasse krijgt harde klappen, veel mensen raken hun zaak kwijt.
Maar hoe verklaart u dan dat de iberobarómetro aangeeft dat de 'economie' door zo weinig Venezolanen als een probleem gezien wordt?

Objectieve informatie over Venezuela is op dit moment zeer moeilijk te verkrijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankenstein
Een goede start zal zijn tegen familiaal geweld de alcoholprijzen te verhogen
Nee dat is het niet.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 augustus 2008 om 13:15.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 02:47   #131
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Maar hoe verklaart u dan dat de iberobarómetro aangeeft dat de 'economie' door zo weinig Venezolanen als een probleem gezien wordt?
Ik ben maar een week in Venezuela geweest, verschillende steden heb ik bezocht, alleen in badplaats Porto La Cruz voelde ik me enigszins op m'n gemak, andere steden waren zeer gevaarlijk. Voorheen kwamen in Porto La Cruz veel westerse buitenlanders, ik ben deze niet tot nauwelijks tegengekomen. Op Isla Margarita na mijden toeristen Venezuela en dat heeft de bekende reden... Over de economie kan ik je weinig zeggen, veel mensen kijken depressed en veel zaken zijn gesloten. In Curacao shoppen de rijke Venezuelanen an masse op merkkleding. Zelf denk ik dat de oude vos Fidel Castro aan het stoken is, waar voorheen in Venezuela rijk en arm gezamelijk zongen in de bus zijn de armen jaloers geworden en komen het halen bij de beter bedeelden. Chavez knijpt een oogje dicht op deze wetteloosheid...

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 augustus 2008 om 02:48.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 11:10   #132
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik ben maar een week in Venezuela geweest, verschillende steden heb ik bezocht, alleen in badplaats Porto La Cruz voelde ik me enigszins op m'n gemak, andere steden waren zeer gevaarlijk. Voorheen kwamen in Porto La Cruz veel westerse buitenlanders, ik ben deze niet tot nauwelijks tegengekomen. Op Isla Margarita na mijden toeristen Venezuela en dat heeft de bekende reden... Over de economie kan ik je weinig zeggen, veel mensen kijken depressed en veel zaken zijn gesloten. In Curacao shoppen de rijke Venezuelanen an masse op merkkleding. Zelf denk ik dat de oude vos Fidel Castro aan het stoken is, waar voorheen in Venezuela rijk en arm gezamelijk zongen in de bus zijn de armen jaloers geworden en komen het halen bij de beter bedeelden. Chavez knijpt een oogje dicht op deze wetteloosheid...
Hopelijk zal hij later - als de bevolking hem (meer) beu is - enkel een oogje dicht knijpen en geen kelen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 13:38   #133
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein
Voorheen kwamen in Porto La Cruz veel westerse buitenlanders, ik ben deze niet tot nauwelijks tegengekomen.
Dat komt me enigszins bekend voor ivm Bolivia. Nochthans is daar eigenlijk geen reden toe hier.

Ik vraag me af hoe goed u eigenlijk de rest van het continent kent. Ik kan uw gevoel van onveiligheid niet zo goed plaatsen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 13:39   #134
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Hopelijk zal hij later - als de bevolking hem (meer) beu is - enkel een oogje dicht knijpen en geen kelen...
zoals 'el caracazo' van 1989 bedoelt u?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2008 om 13:40.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 02:30   #135
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat komt me enigszins bekend voor ivm Bolivia. Nochthans is daar eigenlijk geen reden toe hier.

Ik vraag me af hoe goed u eigenlijk de rest van het continent kent. Ik kan uw gevoel van onveiligheid niet zo goed plaatsen.
Ik ben alleen in Brazilie, Fortaleza en omgeving geweest. Een wereld van verschil, mensen zijn open, vrolijk , een land waar ik graag zou willen wonen. Van onveiligheid geen last gehad ook niet in het donker, natuurlijk moet je niet elk straat of steeg inlopen.

Heb een webblog gevonden met ojectieve info over Venezuela.

http://free-opinion-venezuela.blogspot.com/

Venezuela overtreft momenteel Colombia in moordcijdcijfers, kent het hoogste aantal dodelijke verkeerslachtoffers ter wereld, etc.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 augustus 2008 om 02:33.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 03:24   #136
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 augustus 2008 om 03:46.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 03:45   #137
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Chavez is nog gekker dan ik dacht, hij bewapent bendeleiders

http://free-opinion-venezuela.blogsp...leiders%20boos

criminaliteit Venezuela

http://free-opinion-venezuela.blogsp.../criminaliteit

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 augustus 2008 om 04:08.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 04:17   #138
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Ben nu verschillende keren in Caracas geweest en voelde me zelfs beter op mijn gemak dan hier.
En als je dan de krant las dan dacht je hoe is het toch mogelijk dat Caracas zo gevaarlijk is. De cijfers liegen er echt niet om, Caracas is gewoon een onveilige stad. Moet wel zeggen dat ik uitging in de betere gedeeltes van Caracas. en overdag heerlijk uren heb lopen wandelen.
Iets wat hier in Valencia niet kan, dit is uitgesloten, goede buurt of niet, het is onmogelijk.

Helaas tot mijn spijt stond er dus vandaag in de krant dat Carabobo de meest criminele staat is in Venezuela. Het afgelopen weekend werd gekenmerkt met 322 criminele delicten en per 2uur en 20 minuten werd er een moord gepleegd.
In Valencia word er per 3 uur en 20 minuten eentje omgelegd.
http://free-opinion-venezuela.blogsp.../criminaliteit

Mijn ervaring met Valencia is hiermee bevestigd..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 augustus 2008 om 04:17.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 15:36   #139
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankenstein
Venezuela overtreft momenteel Colombia in moordcijdcijfers
U prefereert de blog van 'alpha' boven rapporten van de VN. Wat u een objectieve site noemt komt me over als een onomwonden anti-Chavez site. Ik heb de berichten eens overlopen, en vind er geen enkel genuanceerd artikel in terug. Het is allemaal 'slecht' in Venezuela blijkbaar.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 19:37   #140
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

Freeopinion ken ik


het is een opinion van één iemand
die duidelijk aan de kant van de rijken zonder ziel staat.
Gelukkig kan dat op het internet

Maar het is met een grote korrel zout te nemen en te zien als een persoonlijke blog.

Net als je hier alle verschillen hebt tussen jurgen vertstreepen
en dit forum.

Hij schrijft zonder bronnen;
Negen jaar geleden waren al deze ziektes onder controle en/of uitgeroeid. Chavez laat alles terug keren de armoede en de ziektes die daarbij horen.

Ik denk dat je wel kunt nagaan dat het hier om een menig gaat en geen feiten...je kan ze zo weerleggen... het is heel emotioneel geschreven...

Waarom steunen Venezuelanen Chavez zo Massaal?

Een dokter in de wijk

Op het vlak van de gezondheidszorg werd de Missie 'In de wijk' uitgebouwd. Daarbij kreeg Chavez veel steun van Cuba. In de immense sloppenwijken rond Caracas en de andere grote steden is een uitgebreid programma voor eerstelijnsgezondheidszorg opgezet. Vandaag ondersteunen meer dan 13.000 Cubaanse artsen dit programma. Zij hebben hun kabinet in de huizen van de wijk en zetten met de steun van wijkcomités een gezondheidszorg programma op.

Deze klus wilden de eigen dokters niet oplossen
zo ik dacht dat die een eed tekenden voor assistentie aan mensen met geld in nood....

Laatst gewijzigd door Babylonia : 3 augustus 2008 om 19:55.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be