![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 |
|
Banneling
|
Eerst en vooral: een vernietiging van de huidige kaste-inversie, de macht van de verkoper en de idealisering van de burgerlijke levensstijl.
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Onvoorspelbare effecten hebben we hier genoeg. Een bepaalde overheidsmaatregel kan vaak tegenovergestelde resultaten bereiken. Dus medunkt is de verwijzing naar de systeemtheorie helemaal niet onterecht. |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
die vernietiging slaagt toch op die drie ? Laatst gewijzigd door praha : 18 september 2009 om 00:03. |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op welke manier wil je die vernietiging bewerkstelligen?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een sociale groep (bijvoorbeeld een groep stammen) bereikt een consensus over de doelen en over de middelen. Maar de doelen kunnen de middelen niet bereiken. Dus is het niet aan mij om iets te doen, daar in dit voorbeeld die mensen de keuzes maken. |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Banneling
|
Bijzaak. Afhankelijk van de omstandigheden.
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 18 september 2009 om 00:05. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Banneling
|
Ik heb zo mijn attractoren (
|
|
|
|
|
|
#131 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doet me een beetje denken aan een oefening regeltechniek die we voor ogen kregen waar het de bedoeling was het systeem van de bewapeningswedloop ( summier ) uit te schrijven. Citaat:
Van zodra we gaan naar onderliggende psychologische drijfveren die mensen plots rare zaken kunnen doen beslissen dan weet ik niet of we over de nodige wiskundige modellen beschikken om dat allemaal in rekening te gaan brengen Laatst gewijzigd door praha : 18 september 2009 om 00:07. |
||
|
|
|
|
|
#132 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goed (me dunkt is het wel cruciaal, maar oké), en dan, eens dat vernietigd is, welke 'staatsvorm' hebben we dan?
Of spreken we niet meer van 'staatsvorm'? Hoe gaat het verder?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#133 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ja, je opmerking is wederom raak. Vandaar mijn niet-zweverige verwijzingen naar de systeemtheorie. Het is onmogelijk om in kaart te brengen met huidige middelen. Ik gebruik het vakjargon van de systeemtheorie van ook puur illustratief, om een beetje beter te tonen wat ik precies bedoel. |
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lijkt erop dat ik nogal warrig ben geweest met mijn uitleg. Wat ik bedoelde was: Stel dat jij een waarnemer bent bij zo'n tribaal verband waarbij de stamhoofden door roken van vanalle kruiden een consensus hebben bereikt. Zij kiezen dan ook alles. Jij staat bij dit voorbeeld buiten het spel. Stel dat de stamhoofden, na lang roken van kruiden en vreemde drumtoestellen te bespelen hebben besloten om een bepaald doel na te streven. Ook bespreken de heren de middelen om het doel te bereiken. Maar het is goed mogelijk dat de heren middelen bedenken die op het eerste zicht naar het doel leiden, maar omwille van de enorme complexiteit van de sociale structuur en de lage potentie van de paddo's die ze gebruikten bij het bedenken niet het gewenste doel zullen voortbrengen. |
|
|
|
|
|
|
#136 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
zo ergens rond/voor 90 denk ik... die welbewuste oefening deed wel al langer de ronde op 't RUG Citaat:
Goed maar als dat zelfs niet uit te tekenen valt hoe beginnen we er dan aan ? Je kan natuurlijk 'rekenen' op onderliggende, niet nader te beschrijven, terugkoppelingen ... cfr.evolutietheorie Laatst gewijzigd door praha : 18 september 2009 om 00:13. |
||
|
|
|
|
|
#137 |
|
Banneling
|
Het doel is om een hierarchisch kaste-verband te construeren. Hoe dit zal gebeuren, weet ik zelf nog niet. Ik ben nog jong en deze dingen zijn nog volop in opbouw.
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
'k deed burgelijke in Gent maar heb dat nooit voltooid ( 'k weet nog niet of ik er ergens spjit van moet hebben of juist niet ) na industriële : sterkstroom |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ofwel wordt het dus computers bouwen en grote teams aan psychologen, economen en systeemtheoretici in te schakelen, ofwel zou er iemand moeten komen met een theorie die de sociologie en de systeemkunde aan elkaar schakelt. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 18 september 2009 om 00:17. |
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 18 september 2009 om 00:17. |