Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 december 2011, 15:32   #121
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Waarom omdat ik niet geloof in dat nationalistisch collectivisme en me niet ga bezig houden met de volgelingen van de staat te bekeren?
Dat is mijn doel hier niet, als gij graag de collectivist blijft uithangen doe gerust. Ik reken niet op uw goedkeuring maar wel op die van anderen die misschien meelezen.
Ik heb redelijk wat kameraden in de Catalaanse en Baskische krakersbewegingen en anarchistische kringen, en ik heb daar veel respect voor. Omdat die effectief bewust bezig zijn. Het grote verschil met hier of in Nederland is dat die mensen er geen probleem van maken dat ze Catalaan, Bask of iets anders zijn. Ziet ge. Dat is voor hen zo evident als ademen.
Hun analyses deel ik in zeer grote mate.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 december 2011, 15:36   #122
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom omdat ik niet geloof in dat nationalistisch collectivisme en me niet ga bezig houden met de volgelingen van de staat te bekeren?
Dat is mijn doel hier niet, als gij graag de collectivist blijft uithangen doe gerust. Ik reken niet op uw goedkeuring maar wel op die van anderen die misschien meelezen.
yup want Anna is collectivist idd.
Anna List is offline  
Oud 6 december 2011, 16:00   #123
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Geef nu eindelijk maar eens toe dat ge bierkaartjes verzamelt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 december 2011, 16:02   #124
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zich zoveel als mogelijk onafhankelijk maken... Mja, klinkt mooi.
Dat is geen zaak van 'mooi klinken' maar van noodzakelijkheid als ge wilt overleven als vrij mens.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 6 december 2011, 16:02   #125
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef nu eindelijk maar eens toe dat ge bierkaartjes verzamelt.
slipjes!

dat had je toch kunnen denken hé

Anna List is offline  
Oud 6 december 2011, 16:08   #126
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb redelijk wat kameraden in de Catalaanse en Baskische krakersbewegingen en anarchistische kringen, en ik heb daar veel respect voor. Omdat die effectief bewust bezig zijn. Het grote verschil met hier of in Nederland is dat die mensen er geen probleem van maken dat ze Catalaan, Bask of iets anders zijn. Ziet ge. Dat is voor hen zo evident als ademen.
Hun analyses deel ik in zeer grote mate.
De catalanen en de basken waren (zijn?) een onderdrukte etnie die zelfs hun eigen taal niet mochten spreken. Groot verschil met Vlaanderen, dat officieel Nederlandstalig is en zelfs de demografische meerderheid is in Belgistan. De Vlamingen zijn geen onderdrukt volk of het is dat ze zich vrijwillig laten onderdrukken.
De geschiedenis van die bewegingen in Baskenland en Catalonië is ook helemaal anders, die zijn altijd meer antisysteem geweest. De Vlaamse beweging liep altijd braafkes achter meneer pastoor aan. En tegenwoordig achter meneer de patron.

Trouwens de grootste partij van nationalisten in Catalonië is niks anders dan de N-VA hier, ze zouden nog liever de flikken de protesteerders en krakers laten aframmelen dan eens nekeer zich af te vragen waarom die mensen protesteren en kraken.
Oud 6 december 2011, 16:09   #127
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ge zult ooit toch moeten kiezen, ofwel wilt ge de staat handhaven (ook al is het dan met het stickerke 'Vlaanderen' op) ofwel wilt ge echt breken met de bestaande macht.
Oud 6 december 2011, 16:14   #128
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge zult ooit toch moeten kiezen, ofwel wilt ge de staat handhaven (ook al is het dan met het stickerke 'Vlaanderen' op) ofwel wilt ge echt breken met de bestaande macht.
heb hier nochtans al meermaals geschreven dat ik natiestaten één van de grootste vergissing in de (tamelijk recente) geschiedenis vindt ...

mja, ge moet lezen hé, ni alleen prentjes kijken ...
Anna List is offline  
Oud 6 december 2011, 16:15   #129
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De catalanen en de basken waren (zijn?) een onderdrukte etnie die zelfs hun eigen taal niet mochten spreken. Groot verschil met Vlaanderen, dat officieel Nederlandstalig is en zelfs de demografische meerderheid is in Belgistan. De Vlamingen zijn geen onderdrukt volk of het is dat ze zich vrijwillig laten onderdrukken.
De geschiedenis van die bewegingen in Baskenland en Catalonië is ook helemaal anders, die zijn altijd meer antisysteem geweest. De Vlaamse beweging liep altijd braafkes achter meneer pastoor aan. En tegenwoordig achter meneer de patron.

Trouwens de grootste partij van nationalisten in Catalonië is niks anders dan de N-VA hier, ze zouden nog liever de flikken de protesteerders en krakers laten aframmelen dan eens nekeer zich af te vragen waarom die mensen protesteren en kraken.
Dat weet ik allemaal. Ik heb ook kletsen gekregen van zo'n flikken, als ge dat graag wilt weten.

Kwestie is: wat kunnen we daaruit leren om de situatie hier te analyseren, en wat kunnen we eventueel hier gebruiken?

Maar de beweging hier staat daar niet voor open.
Txiki is offline  
Oud 6 december 2011, 18:25   #130
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat weet ik allemaal. Ik heb ook kletsen gekregen van zo'n flikken, als ge dat graag wilt weten.

Kwestie is: wat kunnen we daaruit leren om de situatie hier te analyseren, en wat kunnen we eventueel hier gebruiken?

Maar de beweging hier staat daar niet voor open.
De Vlaams-nationalistische beweging? Die staat daar inderdaad niet voor open want ze wordt voornamelijk bestuurd door VOKA en UNIZO-ventjes. Moest er geen communautair probleem zijn geweest zat dat volk grotendeels nu gewoon bij de VLD, SP.A en CD&V.
Oud 6 december 2011, 18:25   #131
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
heb hier nochtans al meermaals geschreven dat ik natiestaten één van de grootste vergissing in de (tamelijk recente) geschiedenis vindt ...

mja, ge moet lezen hé, ni alleen prentjes kijken ...
Sorry ik heb niet de tijd om alle vijfhonderd miljoen berichten hier te lezen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be