![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar goed, talloze Nederlanders komen zich in België vestigen, veel meer dan omgekeerd, dat zal ook wel een reden hebben. Misschien omdat ze het gejaag en de ratrace in Randstad beu zijn, het constante theater, de schreeuwerige zouteloze arrogantie van de gemiddelde Nederlander die van 's morgens vroeg al opgeblazen inhoudsloze koude kak zit te produceren met veel niet gemeende bulderlachen. Ik apprecieer Nederland wel voor hun openheid, hun urbanisatie, hun vooruitziendheid, maar ben toch altijd blij dat ik terug in België ben en zou er niet aan mogen denken in Nederland te gaan wonen. Laatst gewijzigd door tomm : 8 januari 2013 om 03:26. |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sorry maar de meeste Nederlanders die ik ken vinden Belgisch bier ook veel beter dan dat afwaswater van jullie.
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#125 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kon enkel deze vinden met hup Holland hup of Orange boven. Nergens een wimpel of stikker om Nederland te loven en/of aan te moedigen. Citaat:
En waarom komen er zoveel Nederlanders Belgische bieren kopen in Vlaanderen. De Vlaamse café's draaien meer op Nederlanders dan op Vlamingen en ze zuipen er geen Heineken. Dat we de beste chocolade hebben, word niet door de Belgen gezegd, maar door de rest van de wereld. Dat de Belgische gezondheidszorg een pak beter is dan de Nederlandse of Franse bewijzen de Nederlanders en Fransen zelf, ze komen massaal naar Belgie voor hun verzorging. En wat eetcultuur betreft, wel in Belgie haal je geen kroket uit de muur, die moet vers gebakken zijn. Citaat:
De Belgen zijn dan ook een bende ruziemakers onder elkaar. Maar als je één van hen raakt of aan hun grondgebied komt, staan ze er als één blok. Ze hebben dit reeds meermaals bewezen. In WWI hebben ze Den Duits 4 jaar tegengehouden. Bij WWII hebben ze Den Duits 18 dagen tegengehouden en zowel de Engelse als de Franse krijgsmachten de kans gegeven om te gaan lopen, terwijl die Nederland reeds na 6 dagen met een grotere krijgsmacht de wapens neerlegde en zich onderwierp aan Den Duits Citaat:
Zij hebben duidelijk liever de Belgische Bourgondische levenstijl dan de Nederlandse muur levenstijl Citaat:
Citaat:
Maar mogen wij Belgen dan ook vragen aan de Nederlanders om in Nederland te blijven, zodat wij onze rust kunnen behouden. |
||||||
|
|
|
|
|
#126 |
|
Minister-President
|
Mijn vriendin komt uit Zeeland en is bijgevolg géén hollandse. Nu we in Duitsland wonen is het helemaal irritant voor haar, vrijwel niemand weet het verschil. Maar bekijk het langs twee kanten:
- iemand uit Wales of Schotland is een "engelsman"??? - iemand uit Beieren of NRW is een "pruis"??? - iemand uit België spreekt frans??? Dat soort streekverwarringen in het buitenland komt heel vaak voor, en daar kan men weinig aan doen. Het enige dat ik kan doen is keer op keer zeggen dat ik Vlaams spreek, en mijn partner moet keer op keer herhalen dat ze geen Hollander is. Ons eraan ergeren dat kan niet, het zou nogal wat worden. Geduld is een schone deugd.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 8 januari 2013 om 10:13. |
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een Nederlandse familie schenkt het Universitair Ziekenhuis (UZ) van Leuven 500.000 euro voor klinisch onderzoek. Een familielid werd behandeld in het ziekenhuis en de familie besloot haar dankbaarheid te uiten door het ziekenhuis financieel te steunen, aldus het UZ maandag. http://www.telegraaf.nl/dft/21204127..._sector__.html De nederlandse zorg moet wel de zorg zijn die men krijgt in een derde wereldland |
|
|
|
|
|
|
#128 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
ok
Citaat:
Citaat:
Lekker stelletje daar dus. Het laat zich raden hoe de Duitsers over jullie denken. |
||
|
|
|
|
|
#129 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Het zou me verwonderen als gij meer dan 2 woorden Duits zou spreken dus ik vergeef het u dat ge dat verschil niet weet. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#130 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als je dagelijks in de Belgische kranten leest dat je tot het Verkoren Volk behoort, dan ga je daar op den duur ook in geloven. Afgeven op alles wat niet Belgisch is, is tegenwoordig de norm in België. Joseph Goebbels kon in zijn tijd slechts dromen van een zo´n propagandamachine. Jammer dat onderstaande artikels niet door de Belgische media worden gepubliceerd. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dit lijkt mij mij nou eerder het zoveelste bewijs dat Nederlanders niet zo gierig zijn, zoals door Belgische forumtrollen zoals jij steevast wordt beweert!.. Jeff |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Grappenmaker!.. Niet onder elke steen ligt een "hollander" Jo.. Maar in alle ernst.. Er staat dat het uit dankbaarheid is gedaan, meer kan ik er niet van maken.. Ik ken ze namelijk verder niet.. Maar apart is het zeker wel.. Jeff |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Waarom zijn Hollander moppen zo simpel van opzet?..
Omdat een Belg ze moet kunnen begrijpen!.. Jeff |
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Burger
|
Citaat:
Oude vlamingen zijn inderdaad echte patrioten van hun land en hebben ze ook mooie menselijkheid. Laatst gewijzigd door rebella : 9 januari 2013 om 00:16. |
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Voila jullie zijn ergens beter in en dat geven Nederlanders nog toe ook, echter soms vertonen jullie dan ook juist die eigenschap, die jullie juist Nederlanders verwijten (arrogantie, hoewel wij Nederlanders Fransen dan weer erger vinden Dat neemt niet weg dat wij als handelsnatie, toch trots kunnen zijn op een exportproduct, wat toch nog echt een soort bier is. Sterker pils brouwen, kunnen ze in Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk, beter dan in België én Nederland. |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat betreft W.O.II u weet toch wel, dat het Nederlandse leger toen qua bewapening hopeloos veroudert was. Immers in W.O.I waren we neutraal en lang hoopten we dat te blijven. Wat natuurlijk ook meespeelt is de 'Hollandse kruideniersmentaliteit', iets waar de republiek al last van had, na de vrede van Münster (1648) tot het rampjaar (1672) werd het leger ook verwaarloosd. Voor handelaars zijn agressieve buurlanden maar lastig... Tot slot, geen denken aan, zoals ik al zei, voor Brabanders was de grens altijd al onnatuurlijk, maar in de huidige tijd raakt dit ook gewoon achterhaalt. Een iets meer nostalgische reden is, dat mijn eerste ervaringen met de grote stad (en dierentuin) waren in Antwerpen. Toegeven ik ben ook meer pro-Europa, dan mijn gemiddelde landgenoot (naar mijn mening helaas, maar ieder zijn mening). |
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|