![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen de voorstellen van NVA | |||
| ik ben tegen |
|
27 | 29,35% |
| ik ben voor |
|
65 | 70,65% |
| Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#122 | |
|
Banneling
|
En hoe heten ze dan ?
En ben al bereid toe te geven dat je fout zat. Het zijn geen topamtenaren die de uitvoerende macht uitoefenen. Dat is de regering, punt aan de lijn. Citaat:
Want als ik zeg dat de meerderheid in het parlement de regering samenstelt dan zijn het zeker niet de parlementsleden die de ministers aanduiden. Nee dat gebeurt op het partijbestuur. Vandaar ook dat we zeggen in een particratie te leven ipv een democratie. De sterkste figuren van een partij worden minister, de minderen blijven in het parlement zitten om daar als slaafje de wetten goed te keuren. |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom zou ik dan de rest van de partij moeten overtuigen ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 1 november 2013 om 15:44. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Uw naïviteit is echt grappig. |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#126 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ministers zijn alles behalve een vorm van ambtenaars. Geef toch gewoon toe dat je fout zat, je hoeft er geen punt aan te zuigen. |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Banneling
|
Als het federale niks meer te zeggen heeft dan is dat zeker geen vermindering van de democratie zoals u het tracht voor te stellen.
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan me in de meeste voorstellen zeker vinden. Alleen die zesdelige opspitsing van de spoorwegen trekt nergens op, net als de liberalisering van het personenvervoer.
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Brusselse trekt ook op niets. Maar er zitten ook duidelijke en logische keuzes in.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Europees Commissaris
|
Niks kronkel. Je hebt me nog steeds niet overtuigd dat ministers geen vorm van ambtenaars zijn. Hun job is er geen in de privé, he, en volksvertegenwoordigers zijn het ook niet. Het zijn ambtenaars. Door de volksvertegenwoordigers gekozen ambtenaars. De leidinggevenden onder de ambtenaars.
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie nog altijd "regio Brussel-hoofdstad". Welnee, het moet gewoon "Stad Brussel" zijn. Het is niet van nu dat ik het jammer vindt dat men niet onomwonden pleit voor de volledige afschaffing van het Brusselse gewest. Dat van die districten begrijp ik ook niet, zie naar Antwerpen: duur en die bevoegdheden kunnen perfect over de gemeenten, Brussel zelf en de regering worden verspreid. Er zou ook een duidelijke keuze moeten gemaakt worden voor gemeentelijke fusies en een totale hervorming van de provincies, zoals in Denemarken. Ook moet men niet "af raden" om lange afstanden met de wagen te doen, wel "als alternatief kan men..." Anti-auto hysterie laat ik wel aan extreem links over. Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 1 november 2013 om 17:08. |
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar in het geval van de voorstellen van N-VA lijkt het meer op zotzuur. |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Europees Commissaris
|
De staatsstructuur wordt alleen maar complexer, gewoon omdat ze de Brusselaars geen autonomie gunnen. Een administratieve vereenvoudiging zou zijn de zes gemeenschappen en gewesten te reduceren tot drie of vier. Nu wil de N-VA er opnieuw zes maken en exact dezelfde zes als nu, maar dan met een andere naam en andere bevoegdheden en wat extra getrol van Brusselaars.
Brussel wordt ook niet administratief eenvoudiger door gewest tot regio te hernoemen en gemeente tot district. Laatst gewijzigd door Robinus V : 1 november 2013 om 17:22. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Banneling
|
|
|
|