![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 |
|
Minister-President
|
zeer geachte Bobette,
In welk landsdeel wonen het grootste aantal blinden, denk je??? Wie wil niet zien dat in Wallonië de streken waar de PS de scepter zwaait, het een economisch kerkhof is, waar, niettegenstaande alle Europese en Vlaamse hulp de boel alleen maar verergert ??, Wie wil niet inzien dat daar vooral prestigeprojecten uit de grond worden gestampt met het geld van de transfers ? Wie is blind voor de steeds ergere verloedering en de steeds grotere armoede van de gewone bevolking? Wie heeft er geen oog voor de verrijking van de PS-kopstukken en de corruptie ?? En vooral, wie ZIET niet dat drie provincies in Wallonië de PS buitengesjot hebben en anderen hebben verkozen, omdat ze het niet eens zijn met de PS en de werkelijke toestand willen veranderd zien??? Ik vermoed dat je zelf zo blind bent dat je dit niet ziet!! Ik ondervind dat er toch meer en meer Walen zijn die WEL hun ogen gebruiken!! Kan je dit lezen, en geef je een reactie, of , ben je inderdaad helemaal blind??? Laatst gewijzigd door omaplop : 26 mei 2014 om 15:34. |
|
|
|
|
#122 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Die tegen het kapitaal was ( Joden ) . Net zoals PVDA en PBT nu is dit echt zielig. Bobette , voor mij is u een zielig ventje . Een andere verklaring kan ik niet vinden. hier mensen verwijten van iets die 70 jaar geleden is. ik zou een ladder moeten nemen om uw niveau te moeten bereiken. Daarmee bedoel ik laag, erg laag. Ga ergens anders uw verzuring uitspuwen.
|
|
|
#125 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Dan zou ik nu in Polen aan vendelzwaaien kunnen doen...
|
|
#126 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
eeen baan zullen geven. Wat denk je zelf ? Vadertje staat belast je wat minder, je krijgt meer centjes... ga je die nu spontaan "investeren" ? Dat zijn sprookjes ; het sprookje "we moeten weer competitief worden" is in feite : ik ben zelfstandige, kaderlid, aandeelhouder, huisbezitter & mijn inkomen moet duidelijk hoger zijn dan dat van luie profiteurs en lagere werknemers.... De vraag is gewoon als volgt gesteld : wil je meer of minder hardwerkenden ? Het antwoord is eenvoudig : meer ! meer ! meer ! De realiteit zal verrassen : de hardwerkende is nl. niet elke hardwerkende: het gaat slechts over de succesvolle hardwerkenden ; diegenen die pech hebben zullen wat sneller in een afgrond storten (eigen schuld, dikke bult)
|
|
|
#127 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U spreekt Bobette dus niet echt tegen. |
|
|
|
|
|
#128 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat is de vraag niet. Jij denkt Keynesiaans, demand-driven. De sterkte van een economie komt niet van wat ze allemaal zou willen kopen en uitgeven, maar wat ze allemaal in staat is en bereid is om te produceren (of dat nu materiele goederen of diensten zijn maakt niet uit). En wie is bereid om te produceren ? Iemand met winstbejag ! En als je hem die winst afroomt, dan neem je hem ook het motief af om te produceren. Dat is op alle niveaus zo: - als je de niet-werkende vergelijkbaar gaat vergoeden als de laagste jobs, dan ga je niet gemotiveerd zijn (je bent goed gek) om gaan te werken ipv gratis te krijgen - als je als werknemer zwaar belast wordt, dan zie je niet in waarom je harder zou gaan werken (overuren, extra presteren) voor een mogelijke promotie, het verschil loont de moeite niet - als je als werknemer een idee hebt om zelf een bedrijfje op te richten, maar dat is zo zwaar belast dat de extra moeite en inspanning het verschil niet maken, of erger, U in meer ambras zou kunnen brengen dan gewoon werknemer te blijven, dan ga je je creatieve krachten (en de jobcreatie daarbij) niet ontplooien - als je als kleine bedrijfsleider heel zwaar belast wordt om personeel aan te nemen, dan ga je liever klanten weigeren dan uit te breiden, met alle moeite en risico vandien, voor het kleine verschil na afroming - als je als grotere bedrijfsleider de mogelijkheid hebt om een investering aan te gaan, maar uw return wordt zo erg afgeroomd dat er niet veel van overblijft, dan ga je die investering misschien niet doen, of die ergens anders doen enzovoort, tot aan Bill Gates. Winstbejag drijft productie. Productie drijft rijkdom. Rijkdom drijft welvaart. Room winstbejag af, en gans het piramideke valt ineen. Citaat:
Citaat:
|
|
|
#129 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zwarte sneeuw zien is misschien niet eens zo echt slecht want de witte sneeuw nadien is echt een verademing . Je moet natuurlijk willen de tering naar de nering zetten en dat vraagt enorm veel inventiviteit en aanpassing. Door zich te koesteren in de armoede en zichzelf te beklagen kom je er niet uit Laatst gewijzigd door omaplop : 26 mei 2014 om 16:39. |
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De tijd dat de drie traditionele partijen apart nog wat voorstelden, is definitief voorbij. Da's pas echt wat Henri1 zou duiden als "pardoes de berg af". Maar daar ga je ze nooit over horen, en daar ga je de gemiddelde journalist nooit kritische vragen over horen stellen. Ze spreken het nog net niet uit, maar ze alluderen er graag op. VB, die partij heeft blijkbaar ooit nog ruim 40 procent van de stemmen gehaald. Die ene keer dat ze echt 25 procent haalden, pure proteststemmen tegen Paars én het dreigend verbod op een partij, is de redding voor de traditio's: eenmaal op VB gestemd, voor eeuwig een VB'er, tenzij je natuurlijk naar de traditio's terug keert. Luc van der Kelen bestond het gisteren ook meteen om 17 procent Vlamingen, die allen op NVA hadden gestemd, als ex-blokkers te omschrijven, de rest wat VU'ers en wat verloren gelopen ex-traditio's. Maar toen De CVP nog monsterscores behaalden waren die kiezers uiteraard allemaal fatsoenlijke mensen. Eens de massa hen de rug toekeert, tja, blokkers en nationalisten hé!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De vorige keer heeft 20 procent blanco of ongeldig gestemd. De demonisering van de laatste weken en de bijna wanhopige kreten om te stemmen voor de redders des vaderland heeft vermoedelijk flink wat apolitieke figuren ertoe genoopt het land van de totale ondergang te komen redden...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|