Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2016, 22:21   #121
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoeveel last heeft Antwerpen van doel ?
Een kerncentrale op Thornton bank lijkt toch ideaal ?

Geen buren, voldoende koelwater, een kabel naar het grind ligt er al, , goedkopere constructie op een boorplatform

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 oktober 2016 om 22:22.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2016, 22:33   #122
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor wat betreft kerncentrales is de efficiency inderdaad niet zo belangrijk als bij andere turbinecentrales, behalve dan dat de overtollige warmte wel moet afgevoerd worden en niemand heeft graag 10 koeltorens in zijn achtertuin en de omwarming van oppervlaktestromen is ook niet wenselijk.
Welke kerncentrale heeft 10 koeltorens? Bron?
Oud 16 oktober 2016, 16:53   #123
Tavek
Banneling

Standaard

Iemand eens op genk zuid geweest ?

Geen kerncentrale, wel twee massieve koeltorens....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 17:30   #124
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Kerncentrales hebben verder nog een groot nadeel : afval.
This is gonna be fun .
Vertel eens wat meer over dat afval en hoe dat dan juist zo'n groot gevaarlijk nadeel is.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 17:30   #125
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Bij een kernramp nogal veel, maar die discussie gaan we toch zeker niet herbeginnen?
Welke kernramp? Of beter, hoe?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 17:56   #126
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De groene. Mantra voor. Hersenloze rabiate groene adepten. Afval, rampen

Je ziet dat groene dogma zich ook bazern op angst zoals alle geloven, en dan willen ze de pretentie hebben dat ze zich differentiëren van andere strekkingen?
Oud 18 oktober 2016, 14:07   #127
Tavek
Banneling

Standaard

Kernenergie is de snelle oplossing voor het klimaatprobleem hoor.

Je kan ermee een hele grote hoop uitstoot vermijden. Maar dan moet je de softe hippies wel eerst een basisles techniek geven....en fysica. Om hun irrationele angst weg te halen.
Oud 18 oktober 2016, 14:25   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nieuwe gebouwen in de EU zullen binnenkort verplicht een laadpunt voor elektrische auto's moeten hebben. Volgens een artikel in het Duitse tijdschrift 'Der Spiegel' werkt het Europese Parlement momenteel aan een ontwerp voor de wijzing van het pakket energie-efficiëntie dat onder meer inhoudt dat huizen en kleinere gebouwen in de toekomst bekabeling voor minstens 1 laadpunt moeten voorzien.

Bij grotere gebouwen zal ten minste één op tien parkeerplaatsen voorzien moeten zijn van een vast laadstation. De Europese Commissie hoopt dat het ontwerp voor zowel nieuwbouw als ook renovatieprojecten uiterlijk 2023 van kracht zal zijn.
http://www.auto55.be/nieuws/27898-bi...o%3A+5+weetjes

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 14:29   #129
Tavek
Banneling

Standaard

Ik denk dat de tegenstanders hier niet beseffen dat de bal aan het rollen is. Ze zullen gedwongen worden om te electrificeren.

Het gevolg van het klimaatverdrag, dat bindend is.
Oud 18 oktober 2016, 14:45   #130
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kernenergie is de snelle oplossing voor het klimaatprobleem hoor.

Je kan ermee een hele grote hoop uitstoot vermijden. Maar dan moet je de softe hippies wel eerst een basisles techniek geven....en fysica. Om hun irrationele angst weg te halen.
Vergeet dat er ooit een nieuwe kerncentrale in België komt. Ze krijgen zelfs geen toestemming om windturbines te zetten als er een actiecomité piept.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 oktober 2016 om 14:45.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 14:47   #131
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet dat er ooit een nieuwe kerncentrale in België komt. Ze krijgen zelfs geen toestemming om windturbines te zetten als er een actiecomité piept.
Als ik door mijn venster kijk, aan de achterkant van mijn huis, zie ik op dit moment reeds 4 windturbines staan. En er komen daar nog 3 bij op korte termijn.

Ze staan op meer als 2 km, en de zon komt niet langs die kant, dus ik heb er 0,0 last van. Maar ze worden aan hoog tempo neergezet. Genk Zuid is bijvoorbeeld ook op een paar jaar volgebouwd met Turbines.
Oud 18 oktober 2016, 14:51   #132
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze staan meestal langs autostrades en in industrieparken. Probeer er maar eens eentje in een residentiële zone te zetten.
Ene geloof je nu echt dat er een kans is dat er ooit een nieuwe kerncentrale in België komt?

Oud 18 oktober 2016, 14:54   #133
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze staan meestal langs autostrades en in industrieparken. Probeer er maar eens eentje in een residentiële zone te zetten.
Ene geloof je nu echt dat er een kans is dat er ooit een nieuwe kerncentrale in België komt?

Op dat kaartje ontbreken er een hele boel.

Ik denk dat als we aan de klimaatdoelstellingen willen voldoen, dat we gedwongen zullen worden om doel te vernieuwen/nieuwe reactoren er neer te zetten op hetzelfde terrein.

Dan, samen met zonne- en windenergie, en lokale energieopslag.
Oud 18 oktober 2016, 14:57   #134
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op dat kaartje ontbreken er een hele boel.

Ik denk dat als we aan de klimaatdoelstellingen willen voldoen, dat we gedwongen zullen worden om doel te vernieuwen/nieuwe reactoren er neer te zetten op hetzelfde terrein.

Dan, samen met zonne- en windenergie, en lokale energieopslag.
Ik heb het al meermaals gezegd, ik ben niet tegen kerncentrales, alleen niet in België. Als ze die ergens in de Noordzee of Atlantische Oceaan zetten heb ik er geen probleem mee.

En Doel/Tihange vernieuwen? Veel is daar niet meer aan te vernieuwen, afbreken is de boodschap.
Oud 18 oktober 2016, 15:05   #135
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het al meermaals gezegd, ik ben niet tegen kerncentrales, alleen niet in België. Als ze die ergens in de Noordzee of Atlantische Oceaan zetten heb ik er geen probleem mee.

En Doel/Tihange vernieuwen? Veel is daar niet meer aan te vernieuwen, afbreken is de boodschap.
Je kan geen reactoren bijzetten op die terreinen ?

Het is nogal gebeurd in het verleden hoor.

Ik begrijp jouw irrationele angst voor kerncentrales nog steeds niet. Je geeft geen argumenten waarom een kerncentrale in doel niet zou kunnen, maar op zee wel.
Oud 18 oktober 2016, 15:09   #136
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik begrijp jouw irrationele angst voor kerncentrales nog steeds niet. Je geeft geen argumenten waarom een kerncentrale in doel niet zou kunnen, maar op zee wel.
Nogal simpel, als er iets gebeurt dan zijn er best geen mensen in de buurt (Noordzee is wel niet ideaal besef ik ). En als het fout gaat is het enige dat ze kunnen doen koelen en verdunnen. Water is daar ideaal voor.
Oud 18 oktober 2016, 15:12   #137
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

In Limburg-Antwerpen komt er wslk al meer dan een kerncentrale maar deze keer op hete lucht.

Er is zelfs veel teveel voor Limburg alleen, naja haven Antwerpen en de industriegebieden langs het Albertkanaal is ook niet zo veraf, ziet er eerder goed uit.

Citaat:
http://www.fluxenergie.nl/geothermie...ieuwe-ijsland/

Geothermie: Wordt Belgisch Limburg het nieuwe IJsland?

8 juli 2016 – In Belgisch Limburg en in de Kempen loopt een soort goudader van ondergrondse warmte. Er zouden alleen al in Limburg 44 winstgevende geothermie-centrales op kunnen draaien.

De VITO, de Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek, heeft twee jaar onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en concludeert dat er plaats is voor 44 geothermie-centrales. Op de testsite Balmatt (bij Mol) is al ervaring opgedaan.

Uit een bericht van Het Belang van Limburg

‘(…) De grootste energiereserve zit volgens de VITO in de diepe ondergrond onder Noord-Limburg: met geothermie of aardwarmte kan men liefst 9.767 GWh elektriciteit en 35.350 GWh warmte produceren. Veel te veel voor het Limburgse verbruik. Limburg zou dan energie kunnen exporteren, alleen is dat moeilijk omdat warmtenetten hooguit tien kilometer lang zijn. “De potentie is zeer groot, maar de vraag is of we die energie er ook kunnen uithalen”, zegt Engelen. “De meeste potentie zit in het noorden van Limburg waar het water 175 tot 200 graden warm is op een diepte van 4 tot 4,5 kilometer. De VITO voert nu zelf een boring op 3,5 kilometer uit in Mol en de eerste resultaten zijn zeer positief.”

Op basis van de huidige stroom- en warmteprijzen zouden er volgens VITO 44 winstgevende geothermiecentrales kunnen gebouwd worden in Noord-Limburg. [...]

Limburg kan het nieuwe IJsland worden: 44 centrales met aardwarmte brengen meer op dan kerncentrale. [...]

VITO: https://vito.be/nl/nieuws-evenemente...ur-als-vandaag

Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2016 om 15:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 16:02   #138
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ik denk dat je ze gewoon moet stilleggen en 100 jaar wachten tot de radioactiviteit weg is
Oud 18 oktober 2016, 16:03   #139
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In Limburg-Antwerpen komt er wslk al meer dan een kerncentrale maar deze keer op hete lucht.

Er is zelfs veel teveel voor Limburg alleen, naja haven Antwerpen en de industriegebieden langs het Albertkanaal is ook niet zo veraf, ziet er eerder goed uit.
geothermie kan nooit genoeg warmte geven micele, dat lukt dus niet vergeet dat
Oud 18 oktober 2016, 16:11   #140
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ik hoor alleen angstelementen: het afval probleem en de angst voor de toekomst op te zadelen met een probleem. Het ontploffingsprobleem en de angst voor een complete nuclear meltdown scenario. Het decommissioneringsprobleem en de angst voor onneindige kosten voor het afbreken van die centrales en allemaal blabla op het einde van de rit. Angst voor terrorisme. Angst voor werkloosheid, angst voor CO2 vervuiling. Groene en sociale partijen dwepen met angsten, of zijn geloofspartijen.

volgens mij kan je perfect nieuwe kerncentrales ontwerpen die nog efficienter zeg maar 40% thermisch rendement,70% nucleair rendement, en een faktor 10 veiliger...
En volgens mij kan je die centrales perfect inplannen om de onze te vervangen voor binnen 10 jaar Belgie een heerlijke energie boost te geven. Kunnen we de backup van europa spelen als Duitsland effe in blackout gaat met zijn zonnepaneeltje
En als je de paranoia wilt ter wille zijn dan zet je zoals China nucleaire reactoren voor de kust
http://phys.org/news/2015-06-nuclear...miles-sea.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 oktober 2016 om 16:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be